Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.

Discussie: Aziatische films?

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Misschien zie ik dingen over het hoofd hoor, maar ik snap dat echt niet? De scripts zijn nagenoeg identiek, hoe kan er dan in de beleving toch een groot kwaliteitsverschil zijn?
    Film is meer dan script?

  2. #27

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ik heb wel eerste the Departed gezien en daarna pas IA, maar ben toch erg benieuwd op welke punten de film de bocht uitvliegt volgens jou? Ik kan me voorstellende dat je het een weinig inspirerende film vindt, maar de bocht uitvliegen doet de film naar mijn mening nergens.
    De rol van Nicholson is eigenlijk mijn grootste ergernis. Hij is zo verschrikkelijk over the top dat het nergens meer geloofwaardig is en dat het lijkt alsof de rol zich aan hem aanpast in plaats van andersom. Daarnaast vind ik DiCaprio en Damon ook slecht gecast. Twee van die babyfaces die doorgaan voor dat soort keiharde karakters? Ik geloofde er geen bal van. Een goed script heeft niks met een goede uitwerking te maken. Ik ben serieus fan van Scorsese, maar hier hij heeft het script genomen en er een soort kermisattractie van gemaakt. Het origineel is veel ingetogener en stilistisch en het lijkt erop alsof Scoresese zich enorm heeft geforceerd om het origineel te overtreffen en daarmee de sfeer om zeep heeft geholpen. Neem de (bij)rol van Wahlberg. Zelfs dat is een karikatuur van de rol en vreselijk overdreven. Ik ben er niet kapot van, dat mag duidelijk zijn (al heb ik me er op zich wel redelijk mee vermaakt)

  4. #29

    Standaard

    De gebroeders Pang ook natuurlijk, Bruce Lee. 8)

    Helaas zitten ze nu in hollywood om alles van zichzelf te remaken/copieren hoe je het ook wilt noemen. The Eye lijkt onder tussen uit te komen en Bangkok Dangerous staat voor volgend jaar op de planning. Maar wil je een goede thriller zien met een snufje horror en een korreltje bovennatuurlijk. De EyE-trilogie, Re-cycle, Bangkok Dangerous (Het origineel) en Ab-normal Beauty.

    Veel plezier!

  5. #30

    Standaard

    A chinese ghost story trilogy. Vooral de eerste. Als je van komedies houd mag Stephen Chow niet ontbreken! Kung fu Hustle, Shaolin Soccer, From Beijing with love, King of Comedy,...

    Natuurlijk Jackie Chan films niet vergeten met Police Story en Drunken Master II op kop. Jet Li's ode aan Bruce Lee met Fist of Legend. Gordon 'Kill Bill' Liu met zijn Shaolin trilogie. 36th chamber of Shaolin blijft een onvervalste Kung Fu klassieker.

    SPL aka killzone met Donnie Yen en Sammo Hung als bad guy. Indrukwekkend!
    Ong Bak. Verhaal sucks maar de vechtscenes zijn jaw-dropping!

    En natuurlijk de recente asian films die ook onze zalen hebben gehaald: Hero met Jet Li. Visueel nog altijd een van de mooiste films die ik heb gezien. House of Flying Daggers met Zhang Ziyi en tieneridool Takeshi Kaneshiro. Oscarwinnaar Crouching Tiger, Hidden Dragon.

    Je houd misschien niet van drama maar in aziatische cinema zijn echte pareltjes te vinden. Zoals het oscargenomineerde Twilight Samurai. Prachtfilm!!

    Er moet iets in de lucht zitten in Korea wat de laatste tijd komen daar echt kwaliteitsfilms uit. En dit in alle genres: period, actie, komedie,...

    Zoek al deze titels eens op op imdb. Het is echt eens iets anders dan een hollywoodfilm.

  6. #31

    Standaard

    exiled
    Bad guy
    oldboy
    I always tell the truth. Even when I lie.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •