Nu duidelijk is geworden dat voor HD DVD het einde is gekomen leek het me wel een idee om een topic te starten over hoe gebruikers van dit formaat dit oppakken en wat hun strategie is. De een zal er misschien voor kiezen om de hele collectie meteen op Ebay te zetten terwijl de ander nog even door wil gaan met het formaat. Want laten we wel zijn: voor de meesten zullen spelers en schijfjes nog vrijwel nieuw zijn en in veel opzichten is vervanging door Blu-ray nog niet echt zinvol of zelfs mogelijk. Dus: wat doen jullie?
Ikzelf ga nog even door met HD DVD. Ik heb al een mooie basiscollectie met veel toppers van m'n favoriete regisseurs (o.a. Kubrick, Scorsese en Soderbergh) en ik heb nog allerlei releases op het oog. Uiteindelijk eindig ik vermoedelijk met een collectie van rond de 60 a 70 HD DVD's en daarmee red ik het wel voorlopig. Op HD DVD koop ik toch enkel echte klassiekers + films die ook wat te bieden hebben in HD, dus als het daar voorlopig eindigt dan heb ik er vrede mee. Uiteindelijk maak ik wel de overstap naar BR, maar ik heb geen haast. Zoals ik al eens eerder postte: van HD DVD early adapter wordt ik een Blu-ray late adapter.