Pagina 51 van 58 EersteEerste ... 41474849505152535455 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.251 tot 1.275 van 1443 worden weergegeven.
  1. #1251

    Standaard

    Ik ken de Indy films uit mijn jeugd. En mischien is de beleving met deze films dan toch anders. Plus vind ik dat Lucas en consorten weer heel goed een sfeer weten neerte leggen. Ze kunne delen uit de tijd eng goed reproduceren. Dat vind ik petje af.
    Verder vind ik het minder dat Indiana nooit wordt geraakt door een geweer. En dat gebroken glas voorop een jeep en dan met zn allen in dat ding in een waterval storten geen onthoofdingen oplevert. ag ja.

  2. #1252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    Ik ken de Indy films uit mijn jeugd. En mischien is de beleving met deze films dan toch anders. .
    de gemiddelde leeftijd hier zal boven de 20 liggen, dus ik denk dat wij allemaal wel opgegroeid zijn met Indy...

  3. #1253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    Verder vind ik het minder dat Indiana nooit wordt geraakt door een geweer. En dat gebroken glas voorop een jeep en dan met zn allen in dat ding in een waterval storten geen onthoofdingen oplevert. ag ja.
    Ik denk dat sommige mensen een beetje (misschien onbedoeld) worden ontgoocheld omdat ze de film gaan beoordelen op het waarheidsgehalte. Dan kom je een beetje van en koude kermis thuis natuurlijk.... Gewoon lekker verstand op nul en genieten! Het is geen Discovery aflvering...

  4. #1254

    Standaard

    Ook gisteren gezien en ga er geen woorden meer aan vuil maken want alles die negatief bevonden wordt aan deze film wordt toch hierboven al beschreven, dus waarom nog eens alles herhalen

    Indy is back, maar na een uur zak voor mij de film in als een taart, en vind als je zolang aan een script werkt omdat het zo UITSTEKEND moet zijn, en ze komen dan met zoiets af dan vraag ik me toch af of Spielberg z'n bril ophad, of laat hij zich nog altijd doen door z'n vriendje George 8)

    Misschien dat een 2de kijkbeurt op dvd/blu-ray mijn mening wel zal veranderen, maar verlopig vond ik deze Sci-fi toestanden niet passen bij Indiana Jones.

    7 / 10
    BD (1243) What i Watch

  5. #1255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik denk dat sommige mensen een beetje (misschien onbedoeld) worden ontgoocheld omdat ze de film gaan beoordelen op het waarheidsgehalte. Dan kom je een beetje van en koude kermis thuis natuurlijk.... Gewoon lekker verstand op nul en genieten! Het is geen Discovery aflvering...
    Ik stoorde me wel niet aan Temple of Doom. Daar zijn er ook zaken die supernatural zijn, maar hier werd het me wat TE. Ze konden toch wel met iets veel interessanter komen dan dit?
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  6. #1256

    Standaard

    vandaag gezien, op zich aardige film maar het mist iets, het frisse van de eerste 3 delen denk ik, verder vond ik dat tempo af en toe te laag lag, en met die waterval, zeker stuurmanskunst om geen enkele keer beneden op de rotsen te pletter te slaan
    maar goed, qua entertainment zeker de moeite waard, maar er zaten ook veel dingetjes in, die hierbovenal beschreven zijn, die uiterst ridicuul waren, misschien bij 2e keer dat ik wat meer enthousiasme kan opbrengen.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #1257

    Standaard

    Wat me trouwens wel een beetje tegenviel.

    In de laatste scene, hoe ideaal was die scene om cameo's te plaatsen?!?
    Waarom zouden alleen de mensen uit deze film bij die trouwerij zijn?
    Ik wilde Short Round, Willie en Sallah aanwezig zien.
    En de geest van z'n vader! (Oh nee, nu ga ik weer op de Star Wars tour.)
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  8. #1258

    Standaard

    Ja dat viel echt het meest tegen aan de film..


  9. #1259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lagomorph Bekijk bericht
    Wat me trouwens wel een beetje tegenviel.

    In de laatste scene, hoe ideaal was die scene om cameo's te plaatsen?!?
    Waarom zouden alleen de mensen uit deze film bij die trouwerij zijn?
    Ik wilde Short Round, Willie en Sallah aanwezig zien.
    En de geest van z'n vader! (Oh nee, nu ga ik weer op de Star Wars tour.)
    Dat was zeker leuk geweest inderdaad!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #1260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Viel me dik tegen. Het begon allemaal zeer goed. De klassieke Indy-intro, maar dan terug met teveel overgoten Lucas beestjes. De openingsscène vond ik dan ook het beste aan de film. Hoe Indy ontsnapt aan de Russen en dan die achtervolging doorheen het complex vond ik leuk entertainment. Wel jammer dat de dialogen die ervoor gingen niet echt als Indy aanvoelden en ook de enorm slechte belichting liet het lijken alsof alles bewerkt was met de PC. Leuk dat Karen Allen er terug bij is. Vond haar terug enorm tof, ondanks het wat vlug terug verliefd worden van Indy op Marion + het trouwen (wat ik geheel verwacht had).
    Shia viel me totaal niet tegen. Het enige dat ik vreesde bleek dan ook het minste van men zorgen geweest te zijn. Ik bedoel maar:
    1)De koelkastscéne?
    2)Tarzanscéne?
    3)Het constant geswitch van Mac. Totaal overbodig. Ook John Hurt was hier totaal niet nodig geweest.
    4)Aliens? Serieus? De verhalen hebben altijd iets buitenwerelds gehad, maar dit was te absurd. Vooral door het enorm slechte verhaal. Dit hield toch helemaal geen steek? Indy had zogezegd jaren voordien al iets gezien van die Aliens. En dan die finale... Ik kwam enorm teleurstellend de zaal buiten met die laatste beelden.
    5)De jungle chase scéne vond ik gedeeltelijk goed. Indy die terug oude acrobatische toeren uitstak om van voertuig naar voertuig te gaan, maar toen kwam het Lucas-effect weer opdraven. CGI + Beestjes + Absurde Aktie... Mutt vs. Spalko op die voertuigen vond ik enorm dom. En dan nog maar over die apen te zwijgen.


    Harrison Ford was gelukkig wel terug goed op dreef als de overbekende Indiana Jones. De man weet nog steeds de charme en cynische opmerkingen te brengen alsof er geen moment voorbij gegaan is na The Last Crusade. Ook was ik onder de indruk van de blijkbaar vele stunts die Ford nog zelf gedaan heeft. Klasse van de man!
    Ik ben echter niet te spreken over de keuze die Spielberg en Lucas gemaakt hebben i.v.m. het script. Na zoveel verschillende en zoveel verstreken jaren was dit het beste die ze konden verzinnen? Spielberg stelt me wederom enorm teleur. De man kan het niet meer. Ook werd mijn ergste vrees bevestigd: De CGI is overal aanwezig. Dit zorgde voor enorm over the top scénes en minder klassieke Indy aktie dan vroeger. Heb me toch prima vermaakt tot de finale. Het werd me te overdreven en jammer genoeg ondervond ik toen pas dat het verhaal nergens toe leide. Ik had de hele film hoop dat we op het einde een antwoord kregen op onze vragen, maar dan komen ze af met zoiets. Alhoewel ik dit gedacht had aangezien het begin dit liet vermoeden. Jammer, maar helaas. Mijn verwachtingen waren al niet te groot, maar ik had ze gerust nog iets lager mogen leggen. Toch nog een 7 op 10 voor de stukken die wel werkten.
    Ik voeg me hier aan toe maar dan wel een 6 op een 10. En dat Steven Spielberg zeker nog een aantal grote films in zich heeft zitten alleen waneer laat hij het zien!

  11. #1261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Jammer dat Lucas het script van Darabont afkeurde... wil wel eens weten hoe die eruit zag!
    Heb weleens gelezen dat dat samenhing met de excellente game Indiana Jones & The Fate of Atlantis

    Gisteravond KotCS gezien. Je kunt ervan vinden wat je vindt. Ben zelf zonder negatieve gevoelens weggegaan. Zag het vanwege het tijdsverschil ook meer als een op zichzelfstaande film. Gaan lopen mauwen over de eerste drie films heeft dan ook geen zin (vond Last Crusade daarvan de beste).
    Dit staat in een ander tijdperk en daardoor ook in een ander verhaal. Gaan zeuren, zoals Star Wars-fanaten hadden met Phantom Menace, voegt weinig tot niets toe..
    Laatst aangepast door gompier : 24-05-2008 om 22:31

  12. #1262

    Standaard

    Heb de film vanmiddag gezien en heb er erg van genoten. Deel 5 mag wat mij betreft gerust komen.
    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  13. #1263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Heb weleens gelezen dat dat samenhing met de excellente game Indiana Jones & The Fate of Atlantis

    Gisteravond KotCS gezien. Je kunt ervan vinden wat je vindt. Ben zelf zonder negatieve gevoelens weggegaan. Zag het vanwege het tijdsverschil ook meer als een op zichzelfstaande film. Gaan lopen mauwen over de eerste drie films heeft dan ook geen zin (vond Last Crusade daarvan de beste).
    Dit staat in een ander tijdperk en daardoor ook in een ander verhaal. Gaan zeuren, zoals Star Wars-fanaten hadden met Phantom Menace, voegt weinig tot niets toe..
    Eerste zeg je dat je ervan kunt vinden wat je wilt, vervolgens dat men niet zo moet 'zeuren'. Het is nu eenmaal onvermijdelijk dat een nieuw deel uit een serie gaat worden vergeleken met de eerdere delen. Hoewel het bijna nooit die kwaliteit haalt, lijkt er me niets mis mee om enigszins kritisch te zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #1264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Eerste zeg je dat je ervan kunt vinden wat je wilt, vervolgens dat men niet zo moet 'zeuren'. Het is nu eenmaal onvermijdelijk dat een nieuw deel uit een serie gaat worden vergeleken met de eerdere delen. Hoewel het bijna nooit die kwaliteit haalt, lijkt er me niets mis mee om enigszins kritisch te zijn.
    Kritisch, ja. Twintig jaar later (met de betreffende acteurs, techniek en kennis van hoe producent en regisseur zo'n project zullen behandelen), nee. Zo'n termijn brengt dan alle dergelijke twists met zich mee. Genuanceerd moet je er dus naar kijken. Vergelijken met de oude films heeft daardoor IMO weinig zin.

  15. #1265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ik stoorde me wel niet aan Temple of Doom. Daar zijn er ook zaken die supernatural zijn, maar hier werd het me wat TE. Ze konden toch wel met iets veel interessanter komen dan dit?

    Stoorde je je nu wel of niet aan Temple of Doom? Either way, Raiders heeft ook een aardig bovennatuurlijk einde als de Ark geopend wordt. Akkoord, Kingdom is nog net een gradatie meer, maar ik kan me er nog redelijk in vinden. Das natuurlijk wel een mening en die kan bij anderen anders liggen natuurlijk...

  16. #1266

    Standaard

    Net terug en heb me zeker vermaakt met deze actie/avontuur. Helaas vond ik het einde met vliegende schotel wel erg ver gaan en zonde van het echte avontuur.

    7.5/10

  17. #1267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Stoorde je je nu wel of niet aan Temple of Doom?
    Gebruiken jullie dit nooit? Zal wss weer een West-Vlaams accent zijn die ik gebruikte dan. Ik stoorde me wel niet aan dit of dat.... Raiders heeft dit idd, maar daar paste het ook volledig. The Ark was mysterieus en de spanning was enorm goed opgebouwd tot de finale. Bij Kingdom ging het verhaal nergens heen en was de finale gewoon enorm ver gezocht. Indiana Jones heeft voor mij altijd iets te maken met bovennatuurlijke krachten en vreemde zaken, maar dit vond ik gewoon niet passen. Het kan wel goed zijn dat ik bij een tweede kijkbeurt het minder vervelend zal vinden. Het begon me gewoon te frustreren dat ik na het eerste uur begon te merken dat het verhaal eigenlijk nergens toe leide en gewoon flinterdun was. En het werd nog erger toen ik de finale zag en het verhaal helemaal zag instorten met een einde die totaal overbodig was. En dit terwijl de eindes van Indy me normaal altijd met een geweldig gevoel achter laten, waardoor ik ze meteen opnieuw zou bekijken. Hier had ik dit totaal niet. En ik dacht dat ik een hartinfarct ging krijgen toen Shia de hoed ging opzetten van Indy. Gelukkig neemt de enige echte hem nog op tijd af. Was een enorme opluchting.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  18. #1268

    Standaard

    Zoals mijn naam aangeeft ben ik een enorme Scifi liefhebber maar ik vond dit ontzettend misplaatst in een Indiana Jones film. Als ik archeologie en een scifi combi wil zien dan ga ik wel Stargate kijken ofzo. Ik vind de Indy films geweldig door de mythes en legendes die ze gebruiken bij zoektochten e.d. Dat daar een bovennatuurlijk smaakje aan zit maakt me niets uit, hoort er wel bij vind ik. Maar E.T.? nee bedankt....

    En dan heb ik het nog niet eens over al die andere dingen die te belachelijk voor woorden waren. En wth is up met alle CGI de hele film door (en waarbij het niet ens nodig was)?

  19. #1269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De soundtrack klinkt in ieder geval goed. Die heb ik vandaag al twee keer beluisterd.
    Heb er onbewust ook al een paar keer naar geluisterd via mijn Ipod.
    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  20. #1270

    Standaard

    Indiana Jones and the Kingdom of the Alien Quadrilogy Head?
    Vond de film wel redelijk, maar iets over the top.
    Of hij Indiana Jones waardig is, weet ik nog niet, moet ik hem toch nog een paar keer voor zien.
    7/10
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  21. #1271

    Standaard

    Ik heb de film zelf eergisteren gezien. Over het algemeen een goede en vermakelijke film op enkele scènes na (die hierboven al duizenden keren zijn vermeld). Toch komt de film voor mij niet in de buurt van de oorspronkelijke trilogie. Ik zou deze film een 7,5 geven, terwijl de andere drie films bij mij rond de 9 zouden scoren.

  22. #1272

    Standaard

    Ik heb de film in de VS gezien en bijna iedereen liep stil naar buiten, zwaar teleur gesteld.
    Indy en aliens. sorry hoor. Dit deel 4 had niet gemaakt hoeven worden. De film is slecht, saai soms en het verhaal is afgeraffeld. Het leuke van de eerste 3 delen is geheel niet aanwezig of gemaakt aanwezig. Lucas is zijn glans verloren sinds de nieuwe Star Wars films. Na z'n lange tijd hadden ze wel een beter verhaal mogen bedenken.

    De film krijgt van mij een 5 out of 10.

  23. #1273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Kritisch, ja. Twintig jaar later (met de betreffende acteurs, techniek en kennis van hoe producent en regisseur zo'n project zullen behandelen), nee. Zo'n termijn brengt dan alle dergelijke twists met zich mee. Genuanceerd moet je er dus naar kijken. Vergelijken met de oude films heeft daardoor IMO weinig zin.
    Ah, dus de quotes van de spielberg en lucas dat ze weer de sfeer en lol van de oude films wilden benaderen moeten we dan maar vergeten.. JUIST na twintig jaar en zoveel extra ervaring (en zeker Lucas met zijn ervaring van negatieve reacties op EP1) zou je moeten denken dat ze met een film komen die tenminste de oude films nog evenaart, en het lijkt mij ook duidelijk dat (in tegenstelling tot bijna elke andere film) een testscreening toch wel aangetoond had dat het einde (IMHO zeker vanaf het moment dat ze de tempel binnengaan) compleet opnieuw gedaan had moeten worden (over de rest van de film zou dan nog gemixte meningen zijn).
    Als je er juist genuanceerd naar zou kijken dan zou je de film al helemaaaaaaal de grond in moeten boren.. Laten we het zo zeggen, ik kijk nu liever uit naar het derde deel van 'the librarian' dan het 5e deel van indy (zie reden waarom onderaan)...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    En ik dacht dat ik een hartinfarct ging krijgen toen Shia de hoed ging opzetten van Indy. Gelukkig neemt de enige echte hem nog op tijd af. Was een enorme opluchting.
    Nou, krijg dan maar rustig een hartaanval... quote van lucas tijdens een laatste interview :
    "I haven't even told Steven [Spielberg] or Harrison [Ford] this, but I have an idea to make Shia [LaBeouf] the lead character next time and have Harrison come back like Sean Connery did in the last movie. I can see it working out."

  24. #1274

    Standaard

    Jup, heb ik gelezen. Tot nu toe enkel een gedacht die Lucas heeft. De hoop zit er nog steeds in dat een vijfde er niet komt en dan nog dat Shia niet de befaamde hoed en zweep zal overnemen. Al zit de kans er wel dik in aangezien Spielberg en Lucas twee debielen geworden zijn die zo'n zaken leuk vinden en totaal geen rekening houden met de fans. Een mens kan toch maar blijven hopen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #1275

    Standaard

    Openingsweekend hetzelfde als Ironman, 101MLN dollar.

Pagina 51 van 58 EersteEerste ... 41474849505152535455 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •