De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Standaard Nieuwe HT set, budget €3000 graag commentaar

Ik ben van plan een goede ht set aan te schaffen (receiver, sub en speakers). Muziek / ht gebruik zal 50 / 50 zijn. Het budget is ong. €3000. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit budget het beste indelen. Maximaal investeren in de speakers, en wat bezuinigen op de av receiver of toch wat meer een balans zien te vinden?

Op de receiver zal in eerste instantie een htpc worden aangesloten (dvi->hdmi), een xbox360 over component en een wii over component. Later wellicht nog een blu-ray speler.

Tot nu toe twijfel ik tussen de volgende 2 set-ups:

receiver: Onkyo TX-SR606
    sub: SVS PB12-NSD
    center: Kef iQ6c
    fronts: Kef iQ9
    rear: Kef iQ3

OF:

receiver: Onkyo TX-SR875
    sub: SVS PB12-NSD
    center: Kef iQ6c
    fronts: Kef iQ7
    rear: Kef iQ3

Graag hoor ik jullie reacties!

Standaard

Mooie combo's, die beiden ongetwijfeld zeer goed zullen klinken

Ik verwacht een beetje dat iedereen hier op het forum hetzelfde zal antwoorden: ga zelf luisteren naar de combo's die je vorostelt, en kies er die combinatie uit die je zelf het meeste aanspreekt, want geluidsbeleving is voor iedereen anders. Jij bent het tenslotte die er uren naar zal luisteren en dan ben je het beste af met een set die voor jou het beste klinkt.

Standaard

Inderdaad wat breder gaan luisteren naar enkel deze merken.

Ik vraag me wel een beetje af of de 606 helemaal blij gaat zijn met de IQ9.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

DVD.NLLER januari 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Inderdaad wat breder gaan luisteren naar enkel deze merken.

Ik vraag me wel een beetje af of de 606 helemaal blij gaat zijn met de IQ9.
    Dat denk ik ook wel ja, ik denk dat je met de 875 meer eruit haalt dan met de 606. Maar idd luisteren is het beste advies
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

Standaard

Heeft niet meer veel zin om tips te geven. De topic starter is al ruim een week niet meer op het forum geweest volgens zijn profiel. Met andere woorden: een topic geopend en niet meer teruggeweest.

Instellingen bij het plaatsen van berichten