Pagina 189 van 218 EersteEerste ... 89139179185186187188189190191192193199 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.701 tot 4.725 van 5442 worden weergegeven.
  1. #4701

    Standaard

    Elizabeth

    Ik vond het maar een saaie film die mij niet echt kon boeien. Al heeft het mij wel nieuwsgierig gemaakt naar deel 2. Dus misschien toch iets geboeid, ze acteerden wel erg goed.

    5,5/10
    [LG 37LG5000][LG BD-300][Pioneer VSX-516][JBL SCS-140]

  2. #4702

    Standaard

    Amores Perros:
    een filmpje om van te genieten.
    ik heb hem al langer liggen, maar het was er nog nooit van gekomen om hem eens in de dvdspeler te stoppen, tot nu dan
    3 boeiende verhaallijnen die mooi verweven worden tot één geheel.
    met geweldige acteerprestaties.
    zeker een aanrader: 8/10

  3. #4703

    Standaard

    Spetters (1980)
    Typische de platheid die Verhoeven toont. Ook dit keer beschikt hij over behoorlijk sterke acteurs, het verhaal is fris en is uiteindelijk vlotte film. Maar hij weet bij God niet wat hij moet doen met een aantal interessante thema’s die hij aansnijdt. Verder vond ik Jeroen Krabbé belachelijk als commentator van Studio Sport en duurt de film veels te lang vooral omdat Verhoeven niets uitvoert met in mijn ogen toch wel belangrijke, rijk gevulde thema’ als homoseksualiteit, de kerk en voor je rest van je leven gehandicapt raken. Nu is het niet meer dan een platte, slappe Nederlandse film die voor die tijd gewaagd was dus typische Verhoeven. 5.0

    Min søsters børn (2001)
    Deze familiefilm uit Denemarken was een behoorlijke hit in eigen land. Niet voor niets kwam er een vervolg genaamd My Sisters Kids in the Snow. Als het echtpaar van vijf kinderen een weekje ertussen uit gaat komt Erik Lund een professor in de kinderpsychologie oppassen. Nu kan hij de theorie in de praktijk toepassen omdat hij zelf geen kinderen heeft. Een vrij simpel, onschuldig filmpje dat niemand kwaad zal doen. Qua lengte is het allemaal acceptabel alleen jammer dat nergens echt de diepte in wordt gegaan of scherpe kanten worden gezocht. Het is dus duidelijk gemaakt voor de allerkleinsten onder ons. 5.5

    Ellis in Glamourland (2004)
    Viel me deze Linda de Mol vehikel toch mee. Niet alleen straalt ze in de film ze weet haar karakter net genoeg pit mee te geven dat we haar ruimschoots geloven. En dan dat diepzinnige maar vooral symbolische verhaal van een Assepoester die een cursus volgt om een miljonair te trouwen. Vernieuwend, uniek en fris als je het mij vraagt. Ook zo’n pluspunt was het feit dat elke zelfingenomen BN’er in de film aanwezig was. Jammer dat ik deze gemist heb in de bioscoop toentertijd gelukkig dat ik hem nu kon scoren op dvd. Waarbij de extra’s ook zo verdomd fraai waren. Dus een film die ik zeker vaker zal kijken al was het alleen vanwege de fraaie muziek in de film. AANRADER! 1,0

  4. #4704

    Thumbs up

    Gisteren:

    Grindhouse
    Groot was de deceptie toen bleek dat niet de complete, ruim 3 uur durende versie van Grindhouse in de bioscopen zou verschijnen maar slechts de 2 aparte films.
    Des te groter was daarom de vreugde toen bleek dat de complete versie, zoals ie dus bedoeld was, uit zo komen op dvd in Japan.
    Gisteren was het dan eindelijk tijd om `m te aanschouwen, in de vorm zoals ie volgens Rodriguez en Tarantino te zijn.
    Ik moet zeggen: het was het wachten meer dan waard. Heb van begin tot einde genoten. Heerlijk. Het begint al gelijk goed, met die fantastisch foute trailer van Machete. Daarna Planet Terror. Jammer dat ie zo kort duurde, ik vond `m echt geweldig! Zo ontzettend over the top, lekkere botte humor en een briljante cast. Vooral Rose McGowan en Josh Brolin vond ik super.
    Ook de fake-trailers waren briljant.
    Ik vond het dan ook jammer dat het project afsloot met het minste deel: Death Proof. Had me er veel meer van voor gesteld. Ja, het was op zich best vermakelijk. En ja, er zaten wel wat coole dialogen in zoals we die van Tarantino gewend zijn. Maar het was het allemaal net niet.
    Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben blij dat ik het Grindhouse project heb mogen aanschouwen op de manier zoals het bedoeld was en ik ben nog blijer dat ik destijds de aparte versies niet in de bios heb gezien.

    Planet Terror: 8,5/10
    Death Proof: 7,5/10
    Eindcijfer Grindhouse: 8,0/10

    En vanavond gezien:
    The Incredible Hulk
    Na het (blijkbaar, want ik heb `m nog steeds niet gezien) mislukte Hulk avontuur van Ang Lee werd het nodig geacht het opnieuw te proberen. De crew en cast werden vervangen en het werd geen vervolg maar een "nieuw" verhaal.
    En ik moet zeggen: dat pakt goed uit. Edward Norton geeft een heerlijke performance als Bruce Branner, Tim Roth is subliem als de slechterik en Liv Tyler is natuurlijk altijd fijn om te kijken.
    Echt meteen vanaf het begin staat het tempo in de vijfde versnelling en dat wordt bijna de hele film lang vol gehouden. Op slechts een paar momenten wordt wat gas terug genomen, en dat is op de romantische momenten. Die trouwens nergens geforceerd aanvoelen maar wellicht in lengte en hoeveelheid wat minder hadden gekunt.
    In het begin lijkt het alsof de effecten er slecht uitzien en slecht zijn afgewerkt. Maar achteraf gezien was dat voor mij juist één van de sterke punten: het was niet slecht afgewerkt maar het bleek bij de look van de film te horen. Op een groot bioscoop scherm ziet het er misschien niet altijd even strak en mooi uit, maar het geeft de film juist een soort van game-achtige feeling mee. En dat kon ik zeker waarderen.
    Louis Leterrier doet precies hetzelfde wat ie met The Transporter ook al deed (alleen nu met een grote, boze groene man): een rechtoe-rechtaan-actie spektakel afleveren waar je met een grote bak popcorn heerlijk van kunt genieten.
    Wat mij betreft een geslaagde heropleving van The Hulk.
    Oh, en het einde vond ik echt geweldig!!!

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #4705

    Standaard

    Heat - Zojuist deze crime klassieker voor het eerst in z'n geheel gezien (I know shame on me). Iedereen die deze film gezien heeft zal het daarom dan ook niet verbazen als ik zeg dat ik hem helemaal top vond. In het begin waren een aantal dingen even in komen voor mij, maar hoe verder je komt, hoe meer je wordt meegezogen in het verhaal. Naast het heerlijke acteerwerk was vooral de cinematography om te smullen. Ook alle typische Mann touches waren aanwezig (geweldige cinematography dus, personen die helemaal opgaan in hun werk, loners) Niemand weet een stad zo te filmen als Michael Mann. Ik kan haast niet wachten tot ik deze film ooit (hopelijk) op HD mag aanschouwen.
    Laatst aangepast door Bruce Lee : 01-07-2008 om 01:44

  6. #4706

    Standaard

    Rescue Dawn (Werner Herzog, 2006)
    Werner Herzog heeft van het bizarre verhaal rond piloot Dieter Dengler twee films gemaakt. Enkele jaren terug maakte hij de documentaire 'Little Dieter Needs to Fly' en in 2006 maakte hij een gedramatiseerde versie met Christian Bale in de hoofdrol. Dieter is een Amerikaanse piloot die vlak voor de oorlog met Vietnam tijdens een geheime missie wordt neergeschoten in Laos. Hij slaat op de vlucht, maar wordt gevangen genomen en uitgeleverd aan de Noord-Vietnamezen. In het kamp ontmoet hij enkele andere gevangen die in erbarmelijke omstandigheden verblijven. Dieter wil echter ontsnappen en na enkele maanden ziet hij zijn kans schoon.
    Het verhaal rond Dieter wordt redelijk getrouw gevolgd. Het heroische einde van de film deed in mijn ogen afbreuk aan het spannende, realistische verhaal waarbij je continu meeleeft met de hoofdrolspelers. Hulde overigens voor de acteurs die allen flink afvielen voor hun rollen. ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #4707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Rescue Dawn (Werner Herzog, 2006)
    Werner Herzog heeft van het bizarre verhaal rond piloot Dieter Dengler twee films gemaakt. Enkele jaren terug maakte hij de documentaire 'Little Dieter Needs to Fly' en in 2006 maakte hij een gedramatiseerde versie met Christian Bale in de hoofdrol. Dieter is een Amerikaanse piloot die vlak voor de oorlog met Vietnam tijdens een geheime missie wordt neergeschoten in Laos. Hij slaat op de vlucht, maar wordt gevangen genomen en uitgeleverd aan de Noord-Vietnamezen. In het kamp ontmoet hij enkele andere gevangen die in erbarmelijke omstandigheden verblijven. Dieter wil echter ontsnappen en na enkele maanden ziet hij zijn kans schoon.
    Het verhaal rond Dieter wordt redelijk getrouw gevolgd. Het heroische einde van de film deed in mijn ogen afbreuk aan het spannende, realistische verhaal waarbij je continu meeleeft met de hoofdrolspelers. Hulde overigens voor de acteurs die allen flink afvielen voor hun rollen. ****
    En dat is in korte tijd de derde die vond dat het einde afbreuk deed aan de rest van de film...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  8. #4708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    En dat is in korte tijd de derde die vond dat het einde afbreuk deed aan de rest van de film...
    Hoho, ik vond het wel meevallen (zie een paar pagina's terug). Zoals ik daar al zeg, lijkt het me iets typisch Amerikaans. Als het in het echt ook zo zou gebeuren, heb ik geen moeite met een dergelijk einde.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #4709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    En dat is in korte tijd de derde die vond dat het einde afbreuk deed aan de rest van de film...
    naar wat ik begreep wel correct.

    Dieter werd hartelijk ontvangen op zijn schip waar een welkomscomité aanwezig was, maar nergens wordt er gerept over bemoeienissen van de CIA. Mij leidde het in ieder geval af van het beklemmende sfeertje van de jungle en zijn overlevingsdrang.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #4710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    naar wat ik begreep wel correct.

    Dieter werd hartelijk ontvangen op zijn schip waar een welkomscomité aanwezig was, maar nergens wordt er gerept over bemoeienissen van de CIA. Mij leidde het in ieder geval af van het beklemmende sfeertje van de jungle en zijn overlevingsdrang.
    Nadat hij, bij zijn redding, omhoog werd getakeld, had de film gewoon afgelopen moeten zijn. Dat hele gebeuren in het ziekenhuis etc. had Herzog er nooit achter moeten gooien...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #4711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Nadat hij, bij zijn redding, omhoog werd getakeld, had de film gewoon afgelopen moeten zijn. Dat hele gebeuren in het ziekenhuis etc. had Herzog er nooit achter moeten gooien...
    Hier sluit ik mij ook bij aan
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #4712

    Standaard

    La Vache et le Prisonnier (1959)
    De Tweede Wereldoorlog. Een Franse krijgsgevangene krijgt van de boerin van de hoeve in Duitsland waar hij tewerkgesteld is, een koe als vrijgeleide bij zijn ontsnappingspoging. De koe moet er voor zorgen dat de Duitsers geen achterdocht krijgen: het heeft er immers de schijn van dat hij het dier naar de weide brengt. Intussen levert de koe aan de krijgsgevangene het nodige voedsel. De 800 kilometer lange tocht naar huis verloopt niet zonder moeilijkheden. Ondertussen gaat de gevangene zich steeds meer aan de koe hechten.

    Weinig enerverende en soms beeld- en scenariotechnisch een nogal knullige film, die echter lekker wegkijkt en zo nu en dan erg komisch is. (3,5 / 5)

    Evan Almighty (2007)
    God (Freeman) vraagt nieuwbakken Congreslid Evan Baxter (Carell) om een Ark te bouwen om de wereld te redden van een tweede grote overstroming, net zoals Noach dat ooit kreeg opgedragen. Evan's familie denkt aanvankelijk dat hij mentaal ingestort is, maar na verloop van tijd blijken er wel degelijk Bijbelse motieven in het spel te zijn.

    Wat een verschrikkelijk stompzinnig scenario. Niet alleen qua uitgangspunt en handelingsverloop, maar ook qua karakters en dialogen danwel one-liners. Zal ook de grootste reden zijn waardoor de cast jammerlijk faalt en geen enkele 'grap' goed overkomt. Om over de bijzonder lelijke special effects, de belerende moraaltjes en het afschuw wekkende uitleggerige en o zo heerlijk gekunstelde happy-end nog maar te zwijgen. (1,5 / 5)

    The Dictator Hunter (2007)
    “If you kill one person, you go to jail. If you kill 40 people, they put you in an insane asylum. But if you kill 40,000 people, you can get a comfortable exile with a bank account in another country, and that’s what we want to change here.” Reed Brody, advocaat van de Human Rights Watch, voegt in de documentaire The Dictator Hunter daad bij het woord en doet er alles aan om oud-president Hissène Habré van Tsjaad, onder wiens regime van 1984 tot 1990 duizenden burgers werden vermoord, zijn straf niet te laten ontlopen.


    Regisseuse Klaartje Quirijns volgt Brody in een belangrijke fase van zijn jacht op Habré. Sinds 2000 probeert de Amerikaanse advocaat en mensenrechtenactivist actief de oud-president te berechten om hem te laten boeten voor zijn misdaden tegen de mensheid. Na een jarenlange strijd zonder enige resultaten, breekt er medio 2005 voor Brody en zijn kompanen een spannende tijd aan: eindelijk lijkt de jacht haar vruchten af te werpen, maar het dubbeltje kan ook zo maar de andere kant op vallen. België heeft om uitlevering van Habré gevraagd om hem te kunnen berechten. Dit verzoek zal in Senegal behandeld worden, maar laat dat nu net het land zijn waar Habré ‘ondergedoken’ zit in grote villa’s aan de kust.

    De Senegalese regering doet er dan ook alles aan om Habré te beschermen. Net als veel andere landen in Afrika overigens, waar politieke moorden en aanslagen een constante bedreiging vormen. Jarenlang werden verzoeken tot uitlevering van Habré genegeerd en bleven verzoeken voor onderzoeken of andere kritische vragen onbeantwoord. Verwonderlijk is het dan ook niet dat de rechtbank in Senegal het Belgische verzoek voor uitlevering van zich afschuift door het vraagstuk door te schuiven naar de president van het land. Voor Brody en zijn medewerkers – veelal slachtoffers van het Habré-regime – is dit het sein om te verhuizen naar Senegal en te gaan lobbyen in de hoop op een goede afloop. Tegen al zijn principes in huurt Brody hier lijfwachten in; ook hij beseft dat het in het hol van de leeuw wel eens erg gevaarlijk kan worden.

    The Dictator Hunter toont op aangename wijze Brody’s passionele en met doorzettings-vermogen doordrenkte strijd tegen de schending van de mensenrechten, tegen onrecht in zijn algemene zin en specifiek tegen Hissène Habré. Hoe diep Brody zich verbonden voelt met de slachtoffers van Habré’s regime, blijkt uit de scène waarin hij een goedbetaalde baan bij de Verenigde Naties afwijst. Een baan die hem – zoals hij even later vertelt – zoveel geld op zou leveren dat hij zich nooit meer druk hoefde te maken om financiële zaken en hem de garantie bood dat zijn zoontje een goede studie zou kunnen volgen. Maar Brody is een doorzetter en kan het niet over zijn hart verkrijgen om de zaak waar hij al zo lang voor vecht op te geven.

    Tussen al dit aanstekelijke enthousiasme door is er één scène die haar ondanks alle goede bedoelingen haar uitwerking mist en in plaats van ontroering eerder afschuw oproept. Samen met een ex-gevangene bezoekt Brody een massagraf, waar de twee wachten op weduwen van de door Habré vermoorde mannen. Alsof deze weduwen dagenlang hebben zitten repeteren, betreden ze in soort van kunstmatige trance het terrein – handen op het hoofd – en barsten ze plots in overdreven hard gejank uit. Een staaltje overacting is er niks bij. Deze potsierlijke vertoning doet afbreuk aan de voor de rest sobere, integere, maar vooral passionele 'Dictator Hunter'. (3,5 / 5)


    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  13. #4713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Hier sluit ik mij ook bij aan
    Ik ook, maar ik blijf er ook bij dat het huidige einde nog helemaal niet zo slecht was.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #4714

    Standaard

    Orora gongju (2005)
    Hoewel het debuut van actrice Eun-jin Bang hier en daar wat knullig aanvoelt had ik over het algemeen geen problemen met Princess Aurora. Bijvoorbeeld de manier hoe de politie geschets werd en dat vrijwel alles afhing rondom de climax desalniettemin had ik geen problemen met deze film. Dat vooral komt door het gegeven dat heel lang stil wordt gehouden. Vooral de eerste moord wordt stijlvol in beeld gebracht alsof we naar een Slasher zitten te kijken maar naarmate de film verder gaat en er meerdere doelgerichte moorden vallen krijg je beetje bij beetje meer te weten achter de moeder die haar kind verloren is. Het acteerwerk is meer dan prima plus het gegeven wordt goed uitgewerkt. Princess Aurora is de eerste kennismaking met het Dvd label Amasia en er zullen meer gaan volgen. 7.0

    In Oranje (2004)
    Een vrij saaie vertelling van een voetbaldroom dat waarheid wordt. Waarbij voorspelbaarheid, clichés en stereotypes heersen in dit slappe ‘’Coming of Age’’ drama. De enige die wat te bieden heeft is Thomas Acda maar verder dan een schreeuwende eigenwijze vader komt hij ook niet. De film blijft lang genoeg boeien om hem uit te kijken maar bij de aftiteling had ik al een gevoel dat dit niet al te lang beklijft. Dus dan kan je maar tot één conclusie komen en dat is dat er betere kinderdrama’s gemaakt zijn in Nederland. 5.0

    Best of the Best (1989)
    Het klinkt nou niet echt een film voor een achtjarig knulletje maar dit is toch echt de eerste film die ik gezien heb. En wat voor één was dat toen! Dus naar al die jaren werd het tijd voor een herkijkbeurt. En dan merk je maar weer eens dat herinneringen soms verkeerde dingen op je los laten. Want zo dacht ik toch echt dat de voorselectie van de Amerikanen toch veel langer duurde dan op de VHS-band versie toendertijd. Niet dat het veel uitmaakt want er was genoeg om van te genieten. Denk eens aan mensen zoals Eric Roberts, James Earl Jones, Chris Penn die allemaal lekker fout acteren. En dat jaren ‘’80 sfeertje of het feit dat de Amerikanen winnen van het communistische Korea. Het doet het er allemaal niet toe want in mijn herinneringen zal deze film altijd bestaan. Of de ‘’Best of the Best’’ nu slecht of goed is, voor mij blijft het pure jeugdsentiment. 7.0


  15. #4715

    Standaard

    Youth Without Youth - Francis Ford Coppola - 2007

    1938. Dominic (Tim Roth; wat een goede acteur is dit toch eigenlijk!) wordt getroffen door de bliksem. Hij overleeft dit. Sterker nog, hij houdt er geen litteken aan over, krijgt een nieuwe set tanden, heeft het lichaam van een 35 jarige in plaats van een 70'er...en beschikt over een gave...Dat wekt de interesse van de Nazi's.

    Een filosofisch liefdesverhaal met een Lynchiaans-Mindfuck sausje.

  16. #4716

    Standaard

    The Omega Man (Boris Sagal, 1971)
    Lang voordat Will Smith de desolate straten van New York betrad in 'I Am Legend' werd Richard Mathesons gelijknamige boek al verfilmd met Charlton Heston in de hoofdrol. In The Omege Man speelt Heston een wetenschapper/soldaat die de apocalyptische biochemische oorlog overleeft doordat hij immuun is voor het virus. Nu vult hij zijn dagen door in zijn eentje door de straten te rijden om de slachtoffers van het virus, een groep van levende doden, één voor één uit te roeien. Heston hallicuneert en praat regelmatig met zichzelf. Dan ziet hij een schim van een mens. Verbeeld hij het of is hij niet alleen?
    The Omega Man is typische jaren '70 gewelddadige sci-fi/pulp. De make up van de wezens is om van te huilen, maar toch doet deze gewelddadige film me wel wat. Charlton Heston is namelijk altijd wel goed om naar te kijken, al wordt er in deze film wel erg opzichtig gebruik gemaakt van een stuntman! ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #4717

    Standaard

    American Splendor (Shari Springer Berman & Robert Pulcini, 2003)
    Harvey Pekar (Paul Giamatti) is een pessimist met weinig hoop om ooit verder te komen dan z'n saaie baantje in een ziekenhuis. Wanneer hij Robert Crumb ontmoet krijgt hij z'n grote doorbraak als comic schrijver. Geen superhelden, maar zijn eigen levensverhaal. Origenele film, mede door de manier waarop het gebracht wordt. Giamatti is wederom erg goed en ook de andere rollen overtuigen. Kortom prima comicverfilming al lijkt het in de verste verte niet om al het Marvel geweld. 7.6

    A Guide to Recognizing Your Saints (Dito Montiel, 2006)
    Na een afwezigheid van bijna twintig jaar keert Dito (Robert Downey jr.) terug naar Queens om zijn ernstig zieke vader op te zoeken. Daar wordt hij geconfronteerd met de mensen die hij achterliet. De dvd hoes trekt de vergelijking met een vroege Scorsese en dat is eigenlijk nog niet eens zo ver gezocht. Natuurlijk nog niet het niveau van de meester, maar wel een prima film over het leven in Queens in de jaren '80. 7.5

    In Bruges (Martin McDonagh, 2008 )
    In Bruges is een zeer vermakelijke gangsterkomedie met in de hoofdrollen Colin Farrell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes. Het soort humor moet je wel liggen, maar als dat ook zo is dan heb je aan In Bruges een leuke avond. Niet te serieus nemen allemaal en genieten van de scherpe dialogen, de ironie en het acteerwerk (met name Farrel en Gleeson vormen een sterk duo). Verder wordt de stad Brugge heerlijk voor *** gezet en dat terwijl men van te voren waarschijnlijk blij was met de komst van deze grote productie naar de stad. Tevens een leuke bijrol voor onze eigen Thekla Reuten. 7.8

  18. #4718

  19. #4719

    Standaard

    A l'Interieur - Alexandre Bustillo & Julien Maury - 2007

    De hoogzwangere Sarah wordt thuis belaagd door een 'Psycho-Bitch'.
    Dit Franse ranzige bloedfestijn doet Saw cs lijken op een aflevering van de Mickey Mouse Club....

    Niet voor tere zieltjes en voor mensen die net gegeten hebben!!


  20. #4720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    ...en dus het gewenste resultaat!
    Niet in mijn optiek.

  21. #4721

    Standaard

    Under the Tuscan Sun (2003)
    Sinds waneer duren Chick Flick films bijna twee uur?! Er kwam geen einde aan. Waarbij het leven van deprimerende recensist Frances niet echt bijster interessant is. Ze pakt haar biezen naar de echtscheiding om vervolgens terecht te komen waar de filmtitel naar verwijst. Een sombere klucht zo kun deze film het beste noemen. Waarbij Under the Tuscan Sun niet bijster origineel is en het niet meer is dan een smakeloos tussendoortje. En waarom liep Diane Lane de hele film met gigantische wallen onder haar ogen? Wat had ze het toch moeilijk voor Hollywood begrippen! 5.0

    Space Truckers (1996)
    Het vreemde aan deze B-film was het feit dat hij zich veels te serieus nam. Waarbij Dennis Hopper gewoon een enorm slechte rol neerzet en geen enkele oneliner echt grappig uit zijn mond komt. In tijden niet zo belachelijke sciencefiction film gezien die echt nergens ook maar de moeite neemt om een fatsoenlijk verhaal af te geven. Het is daar wat verhaal, hier wat belachelijke achtergrondplakwerk, we nemen wat carnavalskostuums plus wat goedkope special effects. En toen kwam ik erachter dat Stuart Gordon de regisseur was van Re-Animator. Ik had gewoon beter moeten weten! 2.0

    Gosford Park (2001)
    Deze herkijkbeurt gaf me een betere kijk op het landgoed van Sir William McCordle. Vooral de manier hoe de camera observeerde en door de gangen van landgoed alles vastlegde. Met een wat minder grote cast was het waarschijnlijk beter te volgen geweest want nu blijft het een lange tijd een kille registratie. Desalniettemin is het wel een fraai stukje cinema die Robert Altman presenteert op late leeftijd. Vooral de ironie die in de film hing zorgde voor een luchtig kostuummysterie. Niet dat de moord ook maar enigszins relevant is tot het verhaal want Altman zorgt wel voor de nodige (maatschappij)kritiek. Dus een aangename cast zorgt dat de film geen moment inzakt maar wel dat hij te vol aanvoelt. 7.5

  22. #4722

    Standaard

    Heat:

    kan het mis gaan met een film waar al pacino en robert deniro in een film spelen?
    Heat is een prachtige misdaadthriller waarbij beide zwaargewichten laten zien wat ze in huis hebben. Wat ook positief opvalt is het erg goede beeld en geluid van de 2 disc SE. 8.0

    Shooter:

    Verrassend goede film over een scherpschutter die ten onrechte wordt verdacht van een moord op een belangrijk persoon. Goede actie en mooie beelden. 8.0

  23. #4723

    Standaard

    Fido - Andrew Currie - 2006

    Na de grote Zombie-oorlog worden de zombie's dmv een elektronische halsband onder controle gehouden. Dit stelt de mensen in staat om ze voor alle smerige (huishoudelijke) klusjes te gebruiken. Des te meer zombies als personeel, des te meer aanzien. Om indruk op de nieuwe buren te maken schaft de moeder van Timmy eindelijk een zombie aan. Timmy noemt hem Fido en ze worden vrienden. Er is alleen een probleempje wanneer de halsband van Fido het laat afweten....

    Grappige zombie-parodie met Carrie-Anne Moss, Tim Blake Nelson, Billy Connolly en Dylan Baker(hij-die-je-in-elke-film-herkent-maar-nooit-de-naam-van-weet). Mooie decors, kleding en kleuren zorgen ervoor dat je je daadwerkelijk in de jaren 50 waant.

  24. #4724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Heat:

    kan het mis gaan met een film waar al pacino en robert deniro in een film spelen?
    Heat is een prachtige misdaadthriller waarbij beide zwaargewichten laten zien wat ze in huis hebben. Wat ook positief opvalt is het erg goede beeld en geluid van de 2 disc SE. 8.0

    Shooter:

    Verrassend goede film over een scherpschutter die ten onrechte wordt verdacht van een moord op een belangrijk persoon. Goede actie en mooie beelden. 8.0
    Beide een 8! Shooter moet wel goed zijn dan!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  25. #4725

    Standaard

    De laatste dvd van Anouk: Anouk Live At Gelredome.

    Beviel mij erg goed, beter dan haar eerdere live dvd (Anouk is alive).
    Naar mijn idee is het geluid beter gemixt en ben wel blij dat ze geen beeldbewerkingen hebben gedaan (slow-motion, andere beelden tussendoor).
    Nu met een hele andere band erachter die wel erg lekker klinkt, ook anouk klinkt beter dan haar andere dvd.
    Je vindt anouk niets of je vindt haar geweldig, ik val in die laatste categorie, geweldige dvd die zeker vaker bekeken wordt.
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

Pagina 189 van 218 EersteEerste ... 89139179185186187188189190191192193199 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •