Pagina 46 van 102 EersteEerste ... 364243444546474849505696 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.126 tot 1.150 van 2541 worden weergegeven.
  1. #1126

    Standaard

    Je onderschat de serie.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  2. #1127

    Standaard

    Batman: Gotham Knight valt me tegen, kon me niet echt boeien. Een verzameling van zes korte animatiefilmpjes die zich afspelen tussen Batman Begins en The Dark Knight.

  3. #1128

    Standaard

    Over dat Imax gebeuren, asl ik deze pagina moet geloven, dan zijn er eigenlijk maar heel weinig Imax zalen die de film gaan draaien.

    Dan mogen we toch wel blij zijn dat we in ons land er één hebben, ook al stelt dat scherm dan misschien niet zovele voor. Want naast een paar in Groot-Brittanië is er in omringende landen nl. geen Imax bios die de film gaat tonen.

    Ben benieuwd of het echt wel wat toevoegt. Al die Imax bijkomstigheden lijken me altijd meer een gimmick. Uiteindelijk moet de film gewoon goed zijn.
    Bovendien zal de beeldverhouding elke keer verspringen, dat lijkt me eigenlijk heel irritant.

  4. #1129

    Standaard

    Ik heb Kung Fu Panda in de IMAX gezien, en ik ben vrij kritisch, maar het beeld zag er nagenoeg perfect uit.
    Ik zou er zeker heengaan, het is aanzienlijk beter dan 35mm projectie.
    En je ziet de IMAX scenes in volle glorie.

  5. #1130

    Standaard

    De kijkwijzer is (zoals verwacht) 16 jaar geworden. Ben benieuwd wat voor gedoe het gaat veroorzaken in de bioscopen.
    Ikran is not horse!

  6. #1131

    Standaard

    Die serie was toen al zwaar camp, zul je bedoelen, net als de comics uit die tijd. Toch ben ik wel blij met die serie, het hielp de populariteit van Batman enorm, en de comics werden behoorlijk duister om zich af te scheiden van de campy serie.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #1132

    Standaard

    Dan heeftie wel een van hoogste ratings als je het vergelijkt met andere landen.
    Maargoed, die 16 keuring heeft denk ik wel een negatief effect op de opbrengst in NL.
    Helemaal als je kijkt naar de mensen die bv. nog net geen 16 zijn en uitkijken naar deze film.
    Als ik op IMDB kijk bij die Parents Guide, valt het denk ik qua geweld nog wel binnen de 12 grens, ik denk dat het vooral de angstaanjagendheid is.
    Maar dit is flink balen voor de NL biosexploitanten, want het komt volgens mij bijna nooit voor dat een PG-13 blockbuster de 16 kijkwijzer krijgt in NL.

  8. #1133

    Standaard

    Het is voor zover ik weet een kijkwijzer. Iedereen wordt dus gewoon toegelaten in de bios.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #1134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dan heeftie wel een van hoogste ratings als je het vergelijkt met andere landen.
    Maargoed, die 16 keuring heeft denk ik wel een negatief effect op de opbrengst in NL.
    Helemaal als je kijkt naar de mensen die bv. nog net geen 16 zijn en uitkijken naar deze film.
    Als ik op IMDB kijk bij die Parents Guide, valt het denk ik qua geweld nog wel binnen de 12 grens, ik denk dat het vooral de angstaanjagendheid is.
    Maar dit is flink balen voor de NL biosexploitanten, want het komt volgens mij bijna nooit voor dat een PG-13 blockbuster de 16 kijkwijzer krijgt in NL.
    Dat gebeurt vaker dan je denkt hoor . Maar het ligt ook aan hoe de mensen hem zien, op de Cinema Expo zeiden veel mensen dat deze film een kijkwijzer van 16 zou krijgen. Mede omdat hij zo duister en geweldadig schijnt te zijn.
    Ikran is not horse!

  10. #1135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het is voor zover ik weet een kijkwijzer. Iedereen wordt dus gewoon toegelaten in de bios.
    Ik denk het niet. Alleen voor 16 jaar en ouder is een verplichting. Ik weet nog met 300 dat een stelletje voor mij bij de kassa geen ID konden tonen, en dus niet naar binnen mochten (er werd dus streng op gecontroleerd). Ook werden een vader en zijn zoon uit de zaal gehaald, omdat de zoon duidelijk geen zestien was.
    Ik vind het wel frappant dat wij hier een 16 krijgen, terwijl hij in Amerika PG-13 is. Zal wel voor commerciele doeleinden zijn. Ik denk ook dat er aardig wat klachten over gaan komen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #1136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Het is voor zover ik weet een kijkwijzer. Iedereen wordt dus gewoon toegelaten in de bios.
    Da's natuurlijk onzin. Niet alleen hangen dit soort regels bij elke videotheek/dvdzaak maar als je even voorstelt dat een 3-jarige met voldoende geld voor Texas Chainsaw Massacre dat die hem natuurlijk niet meekrijgt. Of toe word gelaten in een film als Kill Bill.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  12. #1137

    Standaard

    @Joris Springer: Dat een PG-13 film in NL een 16 keuring krijgt, komt zeker vaker voor, kijk naar Rescue Dawn bv.
    Maargoed, Nolan is dus echt tot het uiterste gegaan qua PG-13, hetgeen wat ik een goede zaak vind.
    Ik kan best begrijpen dat de film hier een 16 keuring heeft.
    Het systeem hier kijkt volgens mij naar andere aspecten dan sommige andere ratingsystemen
    Hier kijkt men ook naar het psychische aspect, voorbeeldje: het gaat bij kijkwijzer niet alleen om de bloederigheid, bv. maar ook om de setting: als iemand door een Big Lebowski-achtig figuur wordt doodgeschoten, wordt daar heel anders naar gekeken dan wanneer iemand in een donker steegje door een gemaskerd figuur wordt doodgeschoten, ondanks dat er even veel bloed te zien is.

    Dit is puur een voorbeeldje, maar volgens mij telt dit zeker mee.

    Ik zie trouwens op IMDB dat ie in veel andere landen ook een hoge rating heeft, maar gek genoeg heeft de toch wel vrij strenge BBFC, een 12 rating gegeven.
    http://www.imdb.com/title/tt0468569/

    Maar dit gaat zeker gedoe aan de kassa veroorzaken bij mensen die verwachten dat ie net als deel 1, 12 gekeurd is.

  13. #1138

    Standaard

    Ergens zie ik wel een voordeel. Bij Batman Begins zat ik op een gegeven moment voor een stel rumoerige jochies die duidelijk nog niet zo vaak zonder begeleiding naar de film gingen. Ik heb me kapot ge-ergerd.

    Zo'n kijkwijzer filtert die doelgroep er dan toch even mooi er uit.

    Maar serieus, ik vraag me af of dit inderdaad echt gedoe op gaat leveren in de bios.
    Ik weet niet of men bij elke film voor 16 jaar en ouder echt zo streng controleert. Wordt je tegenwoordig echt gewoon de zaal uitgegooid,ook al ben je met ouders? Wat is dat nou voor onzin?

    Ik had het in ieder geval erg debiel gevonden als ik jonger dan 16 was en ik een film van m'n favoriete stripheld niet mocht zien, omdat de leeftijdsgrens te hoog is.

  14. #1139

    Standaard

    Als je alleen bent vind ik het nog begrijpelijk dat je geweigerd word bij een 16 jaar film. Maar als je met begeleiding bent, vind ik het raar. Magoed, ik erger me ook regelmatig aan kinderen die popcorn gaan zitten gooien o.i.d. bij een goeie serieuze film.

    Laat de film maar komen! Ik kan niet wachten


  15. #1140

    Standaard

    Tja, ik was ook verbaasd dat er uberhaupt gecontroleerd werd. En zeker dat het nog zo streng gebeurde ook.
    Sowieso vind ik de hele filmrating een beetje overdreven. Een maatschappij die kinderen verteld of ze wel of niet iets mogen zien, zoiets lijkt mij toch meer iets voor de ouders om te beslissen. Maar die willen vaak de verantwoording niet nemen, en kijken dus alleen naar zo'n beoordeling.
    Bovendien zit elk kind anders in elkaar. Ik keek al vrij vroeg naar films voor 16 jaar (een jaar of 10-12) en ik heb er totaal geen psychische schade aan overgehouden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #1141

    Standaard

    Ook met ouderlijke begeleiding mag het niet, i.i.t. de VS.
    Bioscopen riskeren hoge boetes als ze zich niet aan het beleid houden.
    Maargoed, niet elke 16 film is gelijk te noemen: Bij bv. ''The Last Samurai'' is er veel geweld om een veldslag realistisch weer te geven, het drama van de strijd.
    Bij Saw kan je er natuurlijk ook wel een boodschap achter bedenken, maar feitelijk is het gewoon een ''hakketak splatter de spletter'' film.
    Nou kan je daar je eigen mening over vormen, niks mis mee.
    Ik ben zeker niet preuts, ik vind het juist knap dat je met een laag budget de kassa's laat rinkelen
    Maar ik wilde even aangeven dat er een verschil is tussen 16+ films met ''geweld'' en ''geweld''

    Laatst aangepast door -Jaap- : 03-07-2008 om 23:30

  17. #1142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Ik had het in ieder geval erg debiel gevonden als ik jonger dan 16 was en ik een film van m'n favoriete stripheld niet mocht zien, omdat de leeftijdsgrens te hoog is.
    heb ik meegemaakt toen Tim Burton's Batman draaide, ik was toen elf en mocht zelfs onder begeleiding van m'n ouders niet binnen. Batman was toen m'n grootste idool en nu nog altijd de meest favoriete film.

    het heeft in elk geval meer psychische schade veroorzaakt dan wanneer ik de film wel had mogen zien want zo angstaanjagend / geweldadig was hij nu ook weer niet

  18. #1143

    Standaard

    @%$#%#%

    Heb ik vrij geregeld voor de 17e voor de IMAX-versie, kom ik er nu achter dat het de 23e is geworden .

  19. #1144

    Standaard

    Je bent echt niet de enige die klaagt, op een Batman forum zag ik ook veel grieven daarover.
    Het is inderdaad zeer slordig van Pathe, zet er dan GEEN datum op!
    In de Paté prakken met die datum

    Maargoed, ik heb dus eergister voor het eerst Batman Begins gezien, die beviel me erg goed. Dus dat smaakt naar meer.
    Nu nog in m'n kennisenkring iemand vinden die met me naar de IMAX wil, en niet te snel bang is, vanweg The Joker, 16+ keuring etc.

  20. #1145

  21. #1146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Je bent echt niet de enige die klaagt, op een Batman forum zag ik ook veel grieven daarover.
    Het is inderdaad zeer slordig van Pathe, zet er dan GEEN datum op!
    In de Paté prakken met die datum
    Het is ook vreemd dat wanneer je naar het overzicht kijkt, deze pas vanaf de 24e begint: http://pathe.nl/arena/draailijst.asp?film_id=5227

    Lekker duidelijk.

  22. #1147

    Standaard

    Hoe zit het met de personage Robin? Die hoort tog echt in een Batman film thuis. :P

  23. #1148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Hoe zit het met de personage Robin? Die hoort tog echt in een Batman film thuis. :P
    Haha, ik zie het nog niet echt werken in Nolan's nieuwe aanpak, net zoals dat hij zich niet wilde wagen aan The Pinguin.

    Voorlopig zitten we nog wel goed, eerst The Joker en in deel 3 Two-Face. Daarna moeten we nog maar zien of er meer films komen, een sterke trilogie is misschien wel voldoende.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #1149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Hoe zit het met de personage Robin? Die hoort tog echt in een Batman film thuis. :P
    aint-it-cool-news citeert via bron die weliswaar niet betrouwbaar is een uitspraak van Bale die te grappig is om niet te vermelden:

    "If Robin crops up in one of the new Batman films, I'll be chaining myself up somewhere and refusing to go to work."

    En terecht...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #1150

    Standaard

    Gelukkig heeft Bale het niet voor het zeggen. Van mij mag Robin geintroduceerd worden, als het maar op de goede manier gebeurt. Want zeg nou zelf: wie had gedacht dat de Batman van Batman begins zo goed zou uitvallen? Waarom kan dit dan ook niet voor Robin? Maar dan zou ik wel wachten tot evt een deel 4 (niet teveel nieuws tegelijk, zie Spidey 3).

Pagina 46 van 102 EersteEerste ... 364243444546474849505696 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •