Hoi,
Ik ben bezig met het samenstellen van een goede HTPC. Naast films, zowel DVD als Blu-ray en HD-DVD wil ik hem ook gaan gebruiken voor games (bv Call of Duty), als mediaplayer en op een aparte monitor wil ik er films mee gaan bewerken met Adobe Premiere en uiteraard de normale computerzaken.
Ik ben geen noob op computergebied, alleen heb ik me er de laatste tijd weinig mee bezig gehouden. Ik hoef dus niet te zeggen dat ik me, na flink wat grasduinen op internet, in het begin behoorlijk verloren voelde in het ruime aanbod....
Na enkele dagen speurwerk en het lezen van vele reviews ben ik toch tot de onderstaande speclijst gekomen. Ik vind het persoonlijk niet nodig om ermee op te kunnen nemen, maar dat is naderhand altijd nog in te bouwen toch?
Graag zou ik van jullie willen horen of de onderstaande specificaties op elkaar aansluiten en zo nee, wat ik er dan aan zou kunnen veranderen om er een evenwichtig systeem van te maken te gebruiken voor de toepassingen die ik voor ogen heb.
De totaalprijs van dit systeem zal rond de €2100,-- liggen.
Behuizing: OrigenAE S16T (zwart).
Moederbord: Asus P5Q-Deluxe
Processor: Intel Quad Q9450 2.66Ghz 1333/12MB
Processorkoeler: OCZ Vendetta 2
Geheugen: Corsair Dominator TWIN2X 4Gb 8500C5DF (1066Mhz)
Videokaart: ATI Radeon HD 4870
Geluidskaart: Asus Xonar HDAV1.3 met de Asus HDAV H6 uitbreidingskaart voor in totaal 8 RCA-uitgangen (ik heb geen HDMI-versterker). Deze combo is op dit moment nog niet uit, maar de verwachting is dat niet lang meer zal duren. Tot die tijd gebruik is de digitale uitgang van het moederbord.
HDD: 2 stuks Samsung Spinpoint T166 500 GB SATA2 in RAID-0 configuratie, wat volgens mij een redelijk compromis tussen snel en stil is.
DVD/BR-ray: LG GGCH20L, Blu-ray/DH-DVD speler, DVD/CD brander
Toetsenbord: Logitech DiNovo Edge
Muis: Logitech MX-Revolution
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 750W
Ik heb voor de beeldvorming de plaatjes hieronder erbij gezet.
Behuizing: OrigenAE S16T (zwart)
Moederbord: Asus P5Q-Deluxe
Processor: Intel Quad Q9450 2.66Ghz 1333/12MB
Processorkoeler: OCZ Vendetta 2
Geheugen: Corsair Dominator TWIN2X 4Gb 8500C5DF (1066Mhz)
Videokaart: ATI Radeon HD 4870
Geluidskaart: Asus Xonar HDAV 1.3
Uitbreidingskaart voor in totaal 8-kanaals audio uit (ik heb geen HDMI-versterker): Asus HDAV H6
HDD: Samsung Spinpoint T166 500 GB SATA2 (2 stuks)
DVD/BR-ray: LG GGCH20L, Blu-ray/DH-DVD speler, DVD/CD brander
Toetsenbord: Logitech DiNovo Edge
Muis: Logitech MX-Revolution
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 750W