Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 69 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht

    En Criterionliefhebber Coen P. heeft ook een paar mooie titels neergezet. Harlan County en Hearts and Minds vond ik erg indrukwekkend.


    Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #27

    Standaard

    Ohjah Wim... we willen volgende week van alle bovenstaande titels een vette review heh!!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht


    Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!
    Ligt al een tijdje klaar om bekeken te worden...ik verwacht er veel van!

    De muziekdocu Some Kind of Monster over Metallica vond ik ook wel een aardige.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!
    Dat is inderdaad een heel goede documentaire over het maken van een film. Verplichte kost als je Apocalypse Now een interessante film vindt.
    Vergelijkbare 'madness', maar dan zonder het gewenste resultaat (een film): Lost in La Mancha, over de (tot nog toe) mislukte poging van Terry Gilliam om een film te maken rondom Don Quichotte.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #30

    Standaard

    Etre et Avoir is een meesterlijke docu over een franse onderwijzer en z'n dorpsklasje...simpel gegeven, maar prachtig!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #31

    Standaard

    Capturing the Friedmans
    Jesus Camp
    Shut Up & Sing
    The Power of Nightmares (This film explores the origins in the 1940s and 50s of Islamic Fundamentalism in the Middle East, and Neoconservatism in America, parallels between these movements, and their effect on the world today. http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmares)

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Etre et Avoir is een meesterlijke docu over een franse onderwijzer en z'n dorpsklasje...simpel gegeven, maar prachtig!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht


    Hearts of Darkness: A Filmmakers Apocalypse is ook een onmisbaar document!
    Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.
    Ja, maar tot nu toe alleen nog op R1. En ik sluit me aan bij bovenstaande; geweldige docu

    Ook zeer de moeite waard:
    Stanley Kubrick - A life in pictures.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Is die ondertussen al uit op DVD? Ik heb alleen nog maar de ouderwetse VHS tape.
    al een paar maanden op regio 1 (eng subs)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #36

    Standaard

    Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde

  12. #37

    Standaard

    Een hoop is al genoemd maar hier 2 die nog niet genoemd zijn en zeker indrukwekkend zijn met een link naar een review van mij over beide.

    Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' (2005)
    http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=1337

    Kz (2006)
    http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=3883
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde
    Shoah (oorlog)
    Planet Earth (aarde)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #39

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor, veel goede docu's zijn ook online te zien (zoals Loose Change op youtube etc.) Is het een mogelijkheid dat we die er ook bij betrekken? Zo ja, weet iemand andere interessante online docu's?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oke... ik kijk alleen documentaires over de WO1 en WO2 (wel bekend). Maar welke documentaires zijn echt aan te raden? (Geen documentaires over films of hoe ze gemaakt zijn, achter de schermen ofzo). Ik heb ook interesse in documentaires over de aarde
    Je hebt de giftset van Schindler's List al, stop de bonus disk er eens in: Voices of the List. Zelfde geldt voor Band of Brothers.

    Zijn niet zozeer making ofs maar meer pure docu's.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #41

    Standaard

    Ik heb net deze docu gekeken over de aanslagen op het WTC en de opzet ervan. het geeft een byzondere kijk op de planning en de reden waarom de aanslagen zijn gepleegd. Iig voor de 168 miljard dollar aan goud wat onder het WTC lag. het absurde aantal aandelen wat is aangeschaft door de regering een week voor de aanslag. de talloze kleine explosies in de torens wat het doet lijken op een gecontroleerde implosie. de gebouwens storten in met millitaire preciesie.

    Ook over het zogenaamde vliegtuig wat het pentagon is ingevlogen, maar er is geen vliegtuig teruggevonden. zelfs geen motoren die gemaakt zijn van titanium en nooit kunnen smelten en geheel verdampen door de hitte van brandend cerosine puur om het feit dat het gewoon niet heet genoeg wordt om titanium te laten smelten.

    En zo nog talloze dingen worden aangehaald waardoor je hart sneller gaat kloppen.

    Je kunt de docu hier online streamend bekijken.

    http://video.google.nl/videosearch?q...arch=&start=20

    Laat even je gedachten horen als je de docu hebt bekeken.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  17. #42

    Standaard

    Heb even een apart topic geopend zodat deze schoon kan blijven

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?p...08#post1418408
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Ohjah Wim... we willen volgende week van alle bovenstaande titels een vette review heh!!
    Ik weet al niet meer waar te beginnen maar dit zijn ook vast aanraders voor iedereen die zich interreseert voor Documentaire.

  19. #44

    Standaard

    Net deze besteld:

    Andere Tijden - 10 delen - 30 dvd's



    Dure grap wel maar een must-have voor geschiedenis fanaten lijkt me!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    De Gezondheidszorg:
    Sicko (2007)
    Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.
    Dat gaat op voor al het werk van onze grote vriend Michael Moore, kan zijn docu's daarom ook nooit zo waarderen.

  23. #48

    Standaard

    Zeitgeist vind ik ook wel wat hebben, het geloof, de aanslagen op 9/11 moeten er oa aan geloven. Er worden allerlei complotten gesuggereerd. Gratis te bekijken online of te downloaden:

    http://zeitgeistmovie.com/

  24. #49
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    In willekeurige volgorde...

    - Hearts Of Darkness
    - Power Of Nightmares
    - The Corporation
    - Why We Fight
    - Outfoxed
    - A Funny Thing Happened On The Way To The Moon
    - Paradise Lost
    - Sweet Misery
    - Darwin's Nightmare
    - Enron, The Smartest Guys In The Room
    - Disclosure Project
    - Fog Of War
    - Planet Earth
    - Blue Planet
    - Capturing The Friedmans
    - Manufacturing Dissent
    - Traveling Birds
    - Passions Of The Soul
    - A Personal Journey With Martin Scorsese Through American Movies
    - Cinema Europe
    - Visions Of Light
    - Triumpf Des Willens
    - Lessons Of Darkness
    - Ingmar Bergman Makes A Movie
    - Martin Scorsese Presents: The Blues
    - Glas
    - De Stem Van Het Water
    - Life Of Mammals
    - Trials Of Life
    - Life Of Birds
    - Microcosmos
    - Baraka
    - Koyaanisqatsi
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #50

    Standaard

    Planet earth.

    Heb hiervan gisteren 3 afleveringen gezien, echt prachtig!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •