De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dolby Digitial EX / DTS EX (6.1)

    De laatste tijd zie je bij meerdere films dat er een extra kanaal is toegevoegd aan het dd/dts audio signaal.

    Wie kan mij vertellen hoe het extra kanaal van een dd / dts 6.1 signaal in zijn werk gaat. Moet je er extra hardware voor hebben etc?

    Bedankt, _PB_

  2. #2

    Standaard

    In het 2e nummer van dvd.nl magazine wordt dit uitvoerig besproken.
    probeer anders de zoekfunktie eens op deze site...

  3. #3

    Standaard

    In ons nieuwe blad gaan we inderdaad in op Dolby Digital Sorround EX en DTS ES, dit blad ligt nu bij alle kiosken.

    Maar op kort te antwoorden: Je hebt er inderdaad nieuwe hardware voor nodig waarbij je gebruik maakt van 1 of 2 extra surroundspeakers.
    Eric van Ballegoie

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    waarbij je gebruik maakt van 1 of 2 extra surroundspeakers.
    wat is eigenlijk aan te bevelen
    1 of 2 extra surround speakers en maak die 2de veel verschil uit

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    wat is eigenlijk aan te bevelen
    1 of 2 extra surround speakers en maak die 2de veel verschil uit
    De toegevoegde waarde van extra luidsprekers neemt steeds meer af. Ik heb nu 2 achterluidsprekers (omdat ik die toch nog had) maar volgens mij is er niet veel verschil. Ik ben ook niet bang dat er een 8.1 of 9.1 systeem gaat komen, want als dat gebeurt voegt dat toch niet zoveel meer toe.

    De stap van mono naar stereo was levensgroot. Toen naar Dolby Surround was een grote stap, Dolby Digital vergrootte de kwaliteit van het surround signaal dat ook stereo werd, ook een zinvolle stap. Tenslotte een achterkanaal dat het ruimtelijke beeld iets breder maakt, een klein stapje.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik heb nu 2 achterluidsprekers (omdat ik die toch nog had)
    Volgens mij bedoel je dit iets anders als het overkomt. Bij 5.1 heb je altijd 2 achterluidsprekers. Heb je nu 2 extra achter, dus 4 in totaal?
    Ik dacht trouwens dat 6.1 een extra center achter inhield en 7.1 twee surround tussen de fronts en de rears - middensurrounds zeg maar. Wat heb je nou?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    een 6.1 receiver heb ik dus ik ga het wel een keer proberen om er een center achter bij te plaatsen
    gewoon zelf even ervaren hoe dat is want verschil moet er toch wel iets zijn denk ik

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    een 6.1 receiver heb ik dus ik ga het wel een keer proberen om er een center achter bij te plaatsen
    gewoon zelf even ervaren hoe dat is want verschil moet er toch wel iets zijn denk ik
    Ik heb sinds kort 6.1 en verschil is er zeker! Zoals je misschien weet is de EX flag bij DD5.1 er bij gedaan om geluidseffecten die recht op je af komen natuurlijker te laten klinken. Nou, dát is dus het grote verschil. En ik moet zeggen dat het zeker natuurlijker overkomt (bijv. de Podrace in SW).
    Nu heb ik de achterste speaker echt boven me hangen, i.p.v. achter me, dus het is niet optimaal. Als ik een grotere kamer had zou ik dit ook wel willen veranderen.
    Er komen in ieder steeds meer nieuwe films die het 6de kanaal meer dan rechtvaardigen, dus als je van deze actie/spectacelfilms houdt...zeker doen! SW episode II schijnt ook weer goed gebruik te maken van het 6de kanaal

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik heb sinds kort 6.1 en verschil is er zeker! Zoals je misschien weet is de EX flag bij DD5.1 er bij gedaan om geluidseffecten die recht op je af komen natuurlijker te laten klinken. Nou, dát is dus het grote verschil. En ik moet zeggen dat het zeker natuurlijker overkomt (bijv. de Podrace in SW).
    Nu heb ik de achterste speaker echt boven me hangen, i.p.v. achter me, dus het is niet optimaal. Als ik een grotere kamer had zou ik dit ook wel willen veranderen.
    Er komen in ieder steeds meer nieuwe films die het 6de kanaal meer dan rechtvaardigen, dus als je van deze actie/spectacelfilms houdt...zeker doen! SW episode II schijnt ook weer goed gebruik te maken van het 6de kanaal
    ok goed om te weten alvast
    weer een speaker erbij,dat is leuk voor de kosten,zal mijn vrouw leuk vinden dus hoe moet ik dit nu weer uitleggen(grapje hoor want ze vind het gelukkig niet erg)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    wat is eigenlijk aan te bevelen
    1 of 2 extra surround speakers en maak die 2de veel verschil uit
    Omdat bij gebruik van 1 of 2 extra surround-back/center de gewone surrounds naar de zijkant van de luisterpositie zullen verhuizen,
    zal de spreiding met 2 surround-back/center luidsprekers in een grotere ruimte iets beter zijn dan met 1 surround-back/center luidspreker, en de overlap tussen de surrounds en surround-back/center zal iets groter zijn.
    Maar hoe dan ook is het een mono signaal wat er uit dat extra kanaal komt.

    Dus tenzij je:
    1) tamelijk ruim behuisd bent (waarschijnlijk niet veel mensen)
    2) geld teveel hebt (waarschijnlijk ook niet veel mensen)
    3) een hoop boxen wel cool vindt (misschien toch wel een aantal mensen behalve dan onze partners)
    Zal het geen significant verschil maken of je 1 of 2 surround-back/center speakers gebruikt

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Volgens mij bedoel je dit iets anders als het overkomt. Bij 5.1 heb je altijd 2 achterluidsprekers. Heb je nu 2 extra achter, dus 4 in totaal?
    Ik dacht trouwens dat 6.1 een extra center achter inhield en 7.1 twee surround tussen de fronts en de rears - middensurrounds zeg maar. Wat heb je nou?
    Ik heb 4 surround luidsprekers, 2 opzij en 2 links en rechts achter mij zoals in de THX optimizer tests die op verschillende DVD's staan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •