De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: JBL of Focal

  1. #1

    Post JBL of Focal

    Hoi

    Bij mijn nieuwe projector horen ook nieuwe boxen. Zelf dacht ik aan:
    - JBL ES series (de 100 dan)
    - JBL Studio series (de 880 dan)
    - Focal 700 V series (de 716 dan)

    Gekoppeld met de DENON AVR 3808

    Is mijn keuze goed? Welke boxen of reciever zou ik het beste kiezen voor een 7.1 opstelling? Focal heb ik al reeds gehoord en klonk zeer goed. JBL heb ik nog niet gehoord.

    Hopelijk krijg ik respons, alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Kun je JBL ook niet ergens beluisteren en ter plekke vergelijken met Focal gekoppeld aan die Denon? Vind het erg persoonlijk: is het voor films, concerten, genre, match met Denonreceiver? Ben zelf naar IEAR in Tilburg geweest waar je muziek en films kon meenemen om te bekijken/luisteren in allerlei settings (JBL, KEF, FOCAL etc). Was ook niet zo'n gedoe, want je kon zelf via een beeldscherm combinaties maken terwijl bepaalde muziek aanstond. Ik houd zelf van een natuurlijke weergave van jazz en klassiek. Kwam daarom uit op Focal (826) in combinatie met een Onkyo receiver (705). Maar als je vooral films kijkt (7.1 opstelling), komen er misschien weer wat andere zaken om de hoek kijken.
    Bij pop, hiphop vond ik trouwens CANTON heel aardig. Merk was mij niet zo bekend.
    Niet elke receiver 'past' ook bij elke speaker, en dat kan zelfs per serie weer verschillen. Ik geloof dat Denon b.v. een 'warm klinkende' receiver is en dat het dan beter is om een wat neutraal weergevende speaker uit te zoeken. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, ZELF luisteren, wat de een geweldig vindt, dat vindt de een helemaal niets.

    Wel ben ik voorstander van full-range speakers (zeg maar vloerstaanders) zodat je niet altijd afhankelijk bent van je sub om het geheel aan te vullen met lage tonen.

    Grt BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Post

    Het is eigenlijk meer bedoeld voor mijn home cinema, dus enkel voor films. Ik wil het echte goeie cinema effect nastreven! Maar ik zal er waarschijnlijk ook wel wat muziek op afspelen maar het is enkel film gericht.

    Op de site van IEAR vind ik wel het merk JBL niet.
    Dank je voor je hulp alvast!

    Dus jij verkiest Onkyo, ik zou het eens in combinatie met moeten horen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wimpke Bekijk bericht
    Het is eigenlijk meer bedoeld voor mijn home cinema, dus enkel voor films. Ik wil het echte goeie cinema effect nastreven! Maar ik zal er waarschijnlijk ook wel wat muziek op afspelen maar het is enkel film gericht.

    Op de site van IEAR vind ik wel het merk JBL niet.
    Dank je voor je hulp alvast!

    Dus jij verkiest Onkyo, ik zou het eens in combinatie met moeten horen.

    Ik heb toen zoveel beluisterd, staat mij bij dat ik ook JBL heb beluisterd (dec.2007), maar het kan zijn dat ik mij vergis of dat ze ondertussen het merk niet meer voeren. Zou eens bellen/mailen met ze ter info. Voordeel vond ik van hun methode dat je allerlei combinaties kon uitproberen, op dat beeldscherm kreeg je ook wat technische informatie en de prijs bij elke speaker die je had aangeklikt. Zo werd Focal voor mij van een outsider, de uiteindelijke aanschaf. Ze waren daarbij vriendelijk en niet opdringerig en dat vind ik erg prettig (heb verder geen connecties met ze ), kon ook op mijn gemak luisteren zonder allerlei andere mensen om mij heen. Wel een afspraak maken.

    Onkyo heb ik genomen omdat de .05 serie goede recensies kreeg, aansluitingen/verwerking voor o.a. mijn blu-ray/hd-dvd spullen. Denon is natuurlijk ook een prima merk. Je zou nog eens moeten googlen, ik heb nl. veel info destijds van Duitse en Engelse sites kunnen halen. Ik zou ook nog eens kijken naar de ruimte die je wil bestrijken (vermogen receiver), soms kan een treedje lager bij een merk je het nodige besparen wat je weer kunt steken in goede bekabeling. Ik zou zelf niet heel veel geld aan een receiver besteden puur en alleen voor film in een kleine ruimte.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •