Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 86 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Te koop vanaf 4 december.
    haha
    Ik heb 'm gisteren al gehaald bij Free Record Shop in Antwerpen, was daar toevallig en daar stond ie.
    2 disc editie omgerekend zo'n 55 piek.
    Die releasedata zijn waardeloos want er is altijd wel een winkel die 'm net iets te vroeg in het schap legt.
    Denk aan de release van de Godfatherbox, die stond bij de Blokker ook al zo'n twee weken te vroeg in het rek. (niet overal kan ik mij nog herinneren, maar hier in Vlissingen wel)

  2. #27

    Standaard

    Effe opletten.
    We zitten hier op het forum recensies.
    Dus waar je hem koopt en wat je betaald hebt is heel nuttig, maar knal dat op de pricewatch,. Aldaar is het heel nuttige informatie.

  3. #28

    Standaard

    Geloof dat het niet erg naar voren komt uit plusminus de 6 posts hierboven dat het hier het forum recencies betreft. Ik reageer gewoon op de voorgaande posts. Maar goed die "recensie" (meer een soort van gebruikersmening) kun je krijgen.
    De film is niet slecht (als popcorn-film), maar toch leuk om je verstand op nul te zetten en te kijken.
    Wat betreft de dvd, voor Buena Vista zeker geen slechte release, lekker geluid, goed beeld, geanimeerde menu's enz.
    Als je 'm onder de 60 piek kunt kopen heb je wat leuks voor je geld, maar meer zou ik er in ieder geval niet voor betalen.
    BTW Heb jij hem al Henk, of was je een beetje jaloers dat ik hem al wel heb en jij niet.
    No hard feelings

    mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    Moet zeggen er zitten een aantal mooie fragmenten/scenes in deze film maar over 't algemeen vindt ik de film te erg "romantisch" overgoten.
    Dat is jammer dat ze dat toch vaak doen, want de actie scenes in deze film zijn toch echt wel weer beter moet ik toegeven maar al met al dus geen super film...
    StarTrader

  5. #30

    Standaard

    Nou we hebben voor en tegenstanders over deze film.
    Ik zelf weet het nog niet maar ik zal het jullie morgen mede delen, we gaan er vanavond eens lekker voorzitten.
    3 uur lang bommen om je oren horen gooien hoeft van mij/buren ook niet, maar we zien het wel.

    I'll let y'all know.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  6. #31

    Standaard

    Zeg je ff wat je er van vindt, ik ben tot nu toe ook nog een tegenstander maar als jij me kan overtuigen... graag

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de film net bekeken en ik moet zeggen dat ie me
    100 % meevalt misschien een beetje over geromantiseerd
    maar voor de rest zeer spectaculaire acties en zeer
    realistish gefilmd.
    Ik heb er in ieder geval van genoten

    Grtz.Henny
    Mijn Collectie
    Mijn Homepage safetrader Co-StarTrader

  8. #33

    Standaard

    Hoi.

    Ik moet toegeven dat ik het wel een goeie film vind, beeld en geluid niks op aan temerken het verhaal, redelijk goed, aktie spectakel, heel goed, romantiek, viel best mee, wel voorspelbaar.

    alleen het einde ging wat snel ( in japan ), maar al met al hebben we zeer genoten van deze film, het is die 6 tientjes echt wel waard!!!!

    Toen ik die grote oorlogs schepen zag moest ik weer denken aan de film The Bishmark ( schrijf je dit zo ? ) duitslands grootste oorlog schip uit de 2' wereld oorlog, ik weet dat dit ook een hele goeie film is, en eigenlijk zie/hoor ik hier niks over ( Henk kan jij die film nog ??) die moeten ze eens uitbrengen op DVD ( TIP)
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #34

    Standaard

    Het is volgens mij The Bismark en wat Pearl Harbor betreft, ik denk dat ik die gewoon eerst eens ga huren, alvast bedankt

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    Het is volgens mij The Bismark en wat Pearl Harbor betreft, ik denk dat ik die gewoon eerst eens ga huren, alvast bedankt
    Het is "Sink The Bismarck!" uit 1960 en deze film is helaas, zoals zoveel goede Britse oorlogsfilms, nog niet verkrijgbaar op DVD.

    Pearl Harbor: voor mij was dit de beste Amerika-verheerlijkende science-fiction comedy van het jaar. Zelden zo'n slecht, onrealistisch, historisch inaccuraat en onzinnig wanproduct gezien. Drie uur in een levende hel gezeten (het was warm in de bioscoop) voor helemaal niets.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #36

    Standaard

    dat idee had ik dus ook al, maar goed om een goed oordeel te kunnen geven moet je het eerts gezien hebben

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan


    Het is "Sink The Bismarck!" uit 1960 en deze film is helaas, zoals zoveel goede Britse oorlogsfilms, nog niet verkrijgbaar op DVD.

    Pearl Harbor: voor mij was dit de beste Amerika-verheerlijkende science-fiction comedy van het jaar. Zelden zo'n slecht, onrealistisch, historisch inaccuraat en onzinnig wanproduct gezien. Drie uur in een levende hel gezeten (het was warm in de bioscoop) voor helemaal niets.
    Mwaa ik vond het wel een leuke film...en al dat gezeik over het verhaal was niet goed en er zat te weinig diepgang in enz.. allemaal slap gelul. Je gaat toch naar de bioscoop om vermaak te hebben en niet om zo'n film helemaal te analiseren... wat maakt mij het nou uit hoe duur die film was en dat ze van dat geld wel iets beters konden maken.. ik vond het een leuke film dus al die zogenaamde filmcritici die kunnen van mij de pot op met hun slappe gelul alsopf zij hetw el effe beter hadden gedaan. TYPISCH VOORBEELD VAN: DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL.

  13. #38

    Standaard

    Originally posted by martin
    de film The Bishmark Henk kan jij die film nog ??)[/b] die moeten ze eens uitbrengen op DVD ( TIP)
    Ja, die film ken ik nog wel, maar zal technisch qua stunts wel een beetje achterhaald zijn. Maar voor die tijd was The Sinking of The Bismarck een fraaie.
    Heb jij inmiddels Tora Tora Tora al eens bekeken?? Dan zul je zien dat bij de film Pearl Harbor voor vrijwel 100% plagiaat is gepleegd. In Tora Tora Tora wordt je ook niet lastig gevallen met al die flauwekulverhaaltjes er omheen. Een echte War-Movie dus, bijna een documentaire.

  14. #39

    Standaard

    Hoi Henk.

    Me zwagertje heeft Tora tora tora, ik ga die zo spoedig mogenlijk lenen

    Ja goeie oorlogs fims kunnen ze niet genoeg maken, liefst met de nieuwste technieken en geluid.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld


    Heb jij inmiddels Tora Tora Tora al eens bekeken?? Dan zul je zien dat bij de film Pearl Harbor voor vrijwel 100% plagiaat is gepleegd. In Tora Tora Tora wordt je ook niet lastig gevallen met al die flauwekulverhaaltjes er omheen. Een echte War-Movie dus, bijna een documentaire.
    Het is denk ik niet helemaal eerlijk Pearl Harbor te vergelijken met Tora! Tora! Tora!. TTT is meer een docudrama zonder fictieve karakters waarbij de aanval zelf het hoofdonderwerp is. Pearl Harbor is daarentegen meer een romantisch drama met fictieve karakters waarbij de aanval van de Japanners "slechts" een (belangrijke) achtergrondrol speelt. Als film is PH beter te vergelijken met From Here To Eternity en (in mindere mate) In Harms Way. Beide ook films waarbij de aanval op PH slechts het decor vormt waartegen fictieve karakters hun romantische en sociale verwikkelingen uitspelen.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  16. #41

    Standaard

    Waar het mij eigenlijk om gaat is de enorme bombarie waarmee zo'n film in het commerciele circuit in de grijze massa gekieperd wordt.
    Kijk naar twee films: The Memphis Belle en Tora,Tora,Tora en je zult zien dat de film Pearl Harbor plagiaat is. Soms zijn de teksten letterlijk overgenomen. Dan wordt er een goedkoop liefdesverdrietje overheen gegoten en klaar is het product voor die grote grijze massa, die zich graag laat inspireren door reclame-industrie.
    Ik word er een beetje triest van.

  17. #42

    Standaard IK heb hem ook al heheh :D

    Jaja vette film hoor goed geluid, goed beeld, leuk verhaal, gafe effecten.

    Tja ik had hem 1 december al (SE versie 2 discs dus)
    Ik zeg niet hoe want et is eigenlijk zeg maar ilegaal gekocht(hij lag al in et magazijn en iemand had ze per ongeluk in winkel gezet )

    Heheh

  18. #43

    Standaard goedkoop

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kollie
    Hij komt 2 december al te koop bij de makro volgens het laatste krantje. 1-disc 32,-- (38,08incl) en 2-disc 49,-- (58,31incl)
    V&D 140 airmiles + 35,- (2disc) of + 25,- (1disc)

    wat boeit nou dat er airmiles af gaan, daar spaar je ze toch voor

    en 35,- piek is vet goedkoop da8 ik zo voor 2disc

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan


    Het is denk ik niet helemaal eerlijk Pearl Harbor te vergelijken met Tora! Tora! Tora!. TTT is meer een docudrama zonder fictieve karakters waarbij de aanval zelf het hoofdonderwerp is. Pearl Harbor is daarentegen meer een romantisch drama met fictieve karakters waarbij de aanval van de Japanners "slechts" een (belangrijke) achtergrondrol speelt. Als film is PH beter te vergelijken met From Here To Eternity en (in mindere mate) In Harms Way. Beide ook films waarbij de aanval op PH slechts het decor vormt waartegen fictieve karakters hun romantische en sociale verwikkelingen uitspelen.
    Aha, een echte kenner aan het woord, ik ben het helemaal met je eens. Toevallig had ik ook recentelijk From here to etenity weer eens gezien, en weer genoten van deze klasieker. Net Zoals ik genoten heb van Pearl Harbour. Jammer dat een hoop mensen afknappen op het eerste gedeelte van de film. Ik vind dit gedeelte zeker niet saai maar schept juist een goed tijdsbeeld van America in de 40-er jaren. Het gros van de negatieve reacties op deze film is gebaseerd op een verkeerd verwachtingspatroon. Dit zal dan een gevolg kunnen zijn van een verkeerde trailer met te veel nadruk op de aanval, ik weet het niet.

    Ondanks dat deze film niet uitblinkt wat betrefd de acteerprestaties ( hoewel er een paar uitstekende bijrollen zijn ) ben ik in ieder geval erg blij dat deze film zich in mijn collectie bevindt.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  20. #45

    Standaard

    Hoi starbuck

    Ik ben het helemaal met je eens, sommige mensen staan nou eenmaal niet open voor deze tijd en vinden het allemaal oubollig en afgezaagd als ze er een romantisch verhaaltje aan breien, en die zweren alleen maar bij Tora Tora Tora.
    maar ja het leven gaat dus wel verder, anders kan je beter naar echte documontaires op Sky Channel gaan kijken.

    Grtz.Henny
    Mijn Collectie
    Mijn Homepage safetrader Co-StarTrader

  21. #46

    Standaard

    Laat er geen misverstand over bestaan , ik vond Pearl Harbor een zeer slechte film. From Here To Eternity en In Harms Way zijn imo vele malen beter en dat zijn ook films die met een romantisch sausje zijn overgoten.

    Wat mij tegenstaat in Pearl Harbor is ondere andere:
    - het script dat vol cliches zit (zo erg dat sommige scenes onbedoeld op de lachspieren werken)
    - zeer zeer slechte dialogen
    - om de 3 seconden een cut (en dat de hele film door!) waardoor het geheel meer lijkt op een ultralange videoclip of commercial
    - de muziek van Zimmer die elke film opnieuw een herhaling blijkt te zijn van wat hij eerder heeft gedaan
    - irritante Amerika verheerlijking (let maar eens op hoe vaak bv de Amerikaanse vlag in beeld komt)
    - onrealistische special effects die de aanval zeer doet lijken op de aanval van de aliens in Indepence Day
    - kinderlijke historische fouten (bv een van de helden zegt als de Japanse aanval begint "I think the Second World War just started". Nonsens, want "Tweede Wereldoorlog" is een term die pas na de oorlog in gebruik kwam. Of FDR die tijdens een kabinetsvergadering zegt dat het verstandig zou zijn de USSR te helpen, dit terwijl volgens de tijdslijn van de film de USSR nog een pact met Nazi Duitsland zou moeten hebben).

    Verder irriteer ik me ook mateloos aan andere historische en militaire fouten die van de aanval meer een science fiction sprookje maken dan een min of meer accuraat verhaal. Maar dat is meer omdat ik zeer veel weet van de Tweede Wereldoorlog en de daarmee samenhangende militaire details en omdat ik de film als geheel erg slecht vond (en dan ga je overal op letten en aan alles irriteren).
    Voor de liefhebbers een aantal historische fouten (sorry in het Engels - dit had ik gepost op een ander forum in antwoord op iemand die beweerde dat Pearl Harbor zeer accuraat was - geen zin om te vertalen ).

    Inaccuracies are numerous (and I am not talking about a wrong model Spitfire, the use of modern destroyers and frigates etc.). In reality:
    - Admiral Kimmel was not playing golf when the attack started
    - Admiral Kimmel did not predict the attack on PH
    - there was no US cryptographer who tried to warn Washington about the attack
    - Roosevelt did not stand up when he got the news about the attack
    - Yamamoto did not regret the attack on PH (in fact he wrote a triumphant poem to the emperor)
    - the battleships were moored less than 20' apart so there's no way Japanese planes could have flown between them as shown in the movie
    - the two P-40 pilots shot down 7 Japanese planes (in total the Japanese lost 'only' 29 planes). In the movie it's a lot more???
    - no former P-40 pilots took part in the Doolittle Raid (and it's ridiculous anyway as a fighter pilot would have considered a reassignment to a bombing squadron a major step down).
    - no US serviceman could join the RAF Eagle squadrons. US civilians could and did however (244 of them)
    - a pilot from the RAF Eagle squadrons would not have been released from that unit until September 1942 when they became part of the USAAC.
    - Dorie Miller received the Navy Cross from Admiral Nimitz not from FDR
    - the airfields were attacked first, not last
    - no Japanase Zero's crashed into each other while dogfighting US P-40's
    - the Japanese planes attacked in groups of 2 to 5 planes not like a group of bees as shown in the movie
    - it's very unlikely (and certainly would have been not very advisable) that US sailors lying in the water and fighting for their life would have cheered and waved an American flag when they saw some US P-40's above them
    - etc. etc.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  22. #47

    Standaard

    O.K... Zeker geen hoogstandje in de filmgeschiedenis, maar ik heb hem vanavond toch in één keer, zonder pauze, uitgekeken!

    Het was absoluut een spannende film met toch een aantal erg mooie shots.
    En wat dat 'slome' begin betreft? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
    Inderdaad... Tijdens de eerste helft van de film zit je tevergeefs te wachten op explosies en heroische daden... Maar dat doet dus niks af aan het verhaal!
    In de eerste anderhalf uur van de film word je vooral meegenomen in het dagelijks leven tijdens de laatste uren voor de aanval, waardoor de impact van de totale vernietiging des te beter tot je doordringt.

    Van mij heeft deze film een 8 gekregen!

  23. #48

    Standaard

    Nu weet ik nog niet of ik hem moet kopen, ik denk dat je deze film beter even kunt huren voordat je hem koopt, omdat je er of helemaal gek van bent of dat je hem helemaal niks vindt, dus op naar de videotheek morgen

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Van mij heeft deze film een 8 gekregen!
    Nog een keer kijken zonder rokertje Zonder dollen, ik kan me niet voorstellen, met jou goede smaak in gedachten, dat je deze film een 8 geeft

    A Momentary Lapse of Reason?
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    ik kan me niet voorstellen, met jou goede smaak in gedachten, dat je deze film een 8 geeft
    O.k.... Ik geef het toe... eigenlijk een 7, maar ik heb er een puntje bijgedaan om die 1 van xxxMaverick een beetje te compenseren... ...En over mijn smaak valt te twisten... In mijn collectie zul je beregoede en superafgrijselijke films vinden.
    Hoe dan ook, ik ga hem zeker nog vaker bekijken... met en zonder rokertjes...

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •