De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Logitech Harmony One

    Is er iemand die deze ab in gebruik heeft? Hoe bevalt hij?

    Ik vraag me af of het mogelijk is om hem voor tv kijken zo in te stellen dat voor het zappen naar andere zenders de digitale ontvanger wordt aangestuurd en niet de tv.

    En kun je bijvoorbeeld 2x dvd kijken programmeren? 1x zonder homecinema en 1x met homecinema?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Beide zijn mogelijk.

    Je programmeerd daarvoor dan meerdere aktiviteiten en noemt ze bvb.:
    -TV stereo
    -TV surround
    -DVD stereo
    -DVD surround

    De Harmony software zal je bij het instellen van de sofware een aantal vragen stellen die jij moet beantwoorden over de werking en de mogelijkheden van jouw apparatuur en stelt zal dan de meeste standaard opdrachten aan de standaard toetsen toewijzen.

    Mogelijk werkt alles dan niet in één keer goed, maar je bent dan in ieder geval op de goede weg.

    Een paar tips:
    1. Gebruik de extra knoppen alleen voor de funkties en mogelijkheden die je het meest tijdens het betreffende aktiviteit wilt gaan gebruiken.
    2. Programmeer de toetsen van de geluidssterkteregeling onder een paar "extra knoppen" in de aktiviteit voor TV kijken met geluid via de HomeCinema.
    3. Maak evt. gebruik van een stopwatch om te meten hoe lang het bvb. duurt voor dat een TV klaar is voor gebruik.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Programmeer de toetsen van de geluidssterkteregeling onder een paar "extra knoppen" in de aktiviteit voor TV kijken met geluid via de HomeCinema.
    Ik heb zelf de Logitech Harmony 785 en weet dus niet hoe de Harmony One precies is ingedeeld, maar ik vraag me af waarom je dit perse wilt. Je kunt de volumeregeling toch ook gewoon onder de "Vol +" en "Vol -" knoppen programmeren en hiermee de home cinema aansturen in plaats van de televisie?? Zo heb ik dat tenminste gedaan. Daar heb je echt geen "extra knoppen" voor nodig en het is wel zo logisch dat je de reeds aanwezige volumeknoppen op de afstandsbediening daarvoor gebruikt (lijkt mij tenminste)
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  4. #4

    Standaard

    En het zappen via digitale tuner i.p.v. tv is dus ook in te stellen?

  5. #5

    Standaard

    Jep

    Bij het instellen van een Harmony doorloop je een heel proces waar diverse vragen moet beantwoorden waardoor de AB op jou apparatuur afgesteld wordt in combinatie met jou gebruik.
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 04-12-2008 om 14:37

  6. #6

    Standaard

    Zijn er ook nog nadelen te noemen aan zo'n ab?

  7. #7

    Standaard

    Als je apparte instellingen op bv. je reciever wilt wijzigen dan is dit vaak wat omslachtiger waardoor je eerder geneigd bent om de originele AB te pakken.

    Tevens ging bij mij de setup niet helemaal foutloos, ik kreeg niet alles lekker ingesteld.
    Hierop gebeld met de servicedesk van Logitech en deze hebben mij perfekt geholpen, de service is dus prima

    Verder heb ik alleen maar voordelen bij.

  8. #8

    Standaard

    Neem de tijd om het fatsoendelijk in te stellen: knoppen invoeren en dergelijke.
    Het neemt wat tijd in beslag maar het loont zich.

    Ik heb nog geen nadelen aan de One kunnen ontdekken.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  9. #9

    Standaard

    Oke, met de actie hem 4 weken te proberen is het dus zoiezo wel interessant. Nu nog een goedkoop adres zien te vinden. Dan denk ik dat ik hem wel ga proberen.

  10. #10

    Standaard

    Is er veel verschil tussen bijvoorbeeld de 785 en de One? In prijs althans wel.
    Heb ik met de 785 dezelfde mogelijkheden?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Logitech Harmony 785 en weet dus niet hoe de Harmony One precies is ingedeeld, maar ik vraag me af waarom je dit perse wilt. Je kunt de volumeregeling toch ook gewoon onder de "Vol +" en "Vol -" knoppen programmeren en hiermee de home cinema aansturen in plaats van de televisie?? Zo heb ik dat tenminste gedaan. Daar heb je echt geen "extra knoppen" voor nodig en het is wel zo logisch dat je de reeds aanwezige volumeknoppen op de afstandsbediening daarvoor gebruikt (lijkt mij tenminste)
    De standaard knoppen voor de volumeregeling worden in de aktiviteit "TV surround" voor de Home Cinema gebruikt. Door de knoppen van de volumeregeling van de TV onder een stel extra knoppen, kun je een mooie overgang maken van TV naar HomeCinema. Het geluid valt dan niet plotseling weg tijdens het overschakelen van geluid via TV naar geluid via HC.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-12-2008 om 20:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Heb uiteindelijk toch de 785 besteld. Is alleen qua design en touchscreen anders. Software e.d. is allemaal hetzelfde.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb vandaag m'n Harmony One binnengekregen. Had er met de goedkope pond eentje voor 111 euro inclusief verzenden weten te scoren op de Engelse eBay.

    Nadeel daarvan is dat er een Engelse 3-pins AC adapter bij zit, die hier dus niet in het stopcontact past. Ik kan natuurlijk een reisstekker voor UK apparaten in een NL stopcontact kopen, maar liever heb ik een Nederlandse Logitech Harmony One adapter (of een NL adapter die gebruikt kan worden voor de Harmony One).

    Weet iemand of die te krijgen zijn, en zo ja, waar?

    Alvast bedankt!
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  14. #14

    Standaard

    Kan de One ook overweg met de televisie logo's ? (Dus ipv nummers het logo kiezen om een zender te selecteren)

    En zo ja, kan ie dat standaard via de software, of moet je dat downloaden vanaf andere site's ?

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Kan de One ook overweg met de televisie logo's ? (Dus ipv nummers het logo kiezen om een zender te selecteren)

    En zo ja, kan ie dat standaard via de software, of moet je dat downloaden vanaf andere site's ?

    Groet Roger.
    Yup, standaard kan de Harmony One met televisie logo's werken.
    Als je de "Watch TV" activity start, heb je een optie "Favorites", waar 4 pagina's met elk 6 televisie stations tot je beschikking staan.
    Aan elk televisie station kan je met de standaard Harmony software een afbeelding koppelen. Die logo plaatjes zijn met een beetje zoeken op internet wel te vinden....
    Laatst aangepast door reusla : 10-02-2009 om 12:11
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  16. #16

    Standaard

    Het is te hopen dat de provider niet op het idee komt om zenders/kanalen te wisselen die jij onder een bepaald logo geprogrammeerd hebt in de Harmony One.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het is te hopen dat de provider niet op het idee komt om zenders/kanalen te wisselen die jij onder een bepaald logo geprogrammeerd hebt in de Harmony One.
    I beg your pardon

    Je kunt toch zeker NED 1 die normaliter op 1 zit voor mijn part op 999 zetten zou dat noodzakelijk zijn ?

    Het zou dan zonder logo's idem zijn, dan zou 1 zonder logo ook een andere zender kunnen worden, toch ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #18

    Standaard

    Ja dat kan ook. Je maakt alleen een koppeling tussen een plaatje en een nummertje.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  19. #19

    Standaard Ik vindt hem gaaf

    Hallo vanmiddag gekocht harmony one leuk prijsje.
    ik ben 2 uur bezig geweest maar ik heb dan ook al 6 activiteiten staan.
    werkt perfect , makkelijk te installeren.
    ik ben er zeer tevreden over.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •