Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 101 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Commentaar van de Coen brothers en Billy Bob bij 'The man who wasn't there' is ook wel okay. Alleen maken ze wel erg veel grappen en lachen dan ook heel veel tijdens het commentaar. Maar toch kom je nog wel veel te weten over de film. Dit is tot nu toe nog het enige commentaar wat de broertjes Coen hebben gedaan. Ik zou wel een versie van 'the Big Lebowski' met commentaar willen zien.
    "There will be no dawn for men."

  2. #27

    Standaard

    hmm... nu jullie het zeggen. Misschien binnenkort maar even The Usual Suspects met commentaar bekijken. Heb ik nog niet gedaan.
    "This won't end well" - Johnny Bravo

  3. #28

    Standaard

    Ík vind het zeker een welkome extra. Je komt zo nog meer te weten over een film. Soms zelfs meer dan met een making of.
    Toevallig dit weekend Atlantis met visual commentary zitten kijken. Tijdens de film krijg je commentaar en af en toe wordt de film onderbroken door een stukje making of. Erg vermakelijk allemaal, al kan ik begrijpen dat het voor sommige mensen niet hoeft.

    Een aanrader vind ik ook het visuele commentaar op MIB van oa Tommy Lee Jones. Onder in beeld zie je 2 figuurtjes, en af en toe wordt er ook in beeld pijlen en cirkels getrokken om je aandacht ergens op te vestigen.

    Ik bedenk me opeens dat ik vooral de commentaartracks beluisterd heb van de comedy-films in mijn collectie. Van het serieuzere werk heb ik alleen de eerste paar minuten even geluisterd om te kijken wat ik kan verwachten. Ik heb dus nog een aantal te beluisteren.

    De volgende ga ik zeker op korte termijn beluisteren:

    - Se7en
    - Fight Club
    - Thir13en Ghosts
    - Pitch Black
    - Planet of the Apes
    - Star Wars TPM (gedeelte geluisterd, erg interessant)
    - The Usual Suspects
    - Shrek
    - The Mummy (al 1 geluisterd, was erg grappig)
    - The Mummy returns
    - U571
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  4. #29

    Standaard

    Audio-commentaren ruleren zwaar! Ik moet wel zeggen dat er maar weinig zijn die ik echt de moeite waard vindt, omdat ze meestal erg technisch en 'zwaar' zijn. Een goeie commentaartrack moet genoeg factoids bevatten om hem interessante te maken maar tegelijkertijd ook luchtig genoeg zijn om hem amusant te maken. Mijn keuzen:

    - Chasing Amy, Criterion Edition met o.a. Kevin Smith en Ben Affleck (zwaar humoristisch en toch heel erg interessant)
    - alle commentaartracks van Stephen Soderbergh (hij mengt humor en interessante facts heel goed)
    - idem van Terry Gilliam (zie Stephen Soderbergh)
    - idem van Ridley Scott (zie Stephen Soderbergh)
    - Spartacus, Criterion Edition (fascinerend om al de filmlegendes die bij het maken van deze film betrokken waren er over te horen praten)
    - Se7en en Fight Club (gewoon erg goed gebalanceerde tracks)
    - commentaren bij gerestaureerde films zoals My fair Lady en Vertigo (filmrestauraties fascineren me gewoon)
    - Airplane! (de meest melige commentaartrack die je ooit zult horen)
    - Ghostbusters (ook heel luchtig en vermakelijk)
    - Almost Famous (leuk verteld en heel interessant vanwege alle autobiografische elementen die naar voren komen)
    - This is Spinal Tab (echt dolkomisch als je van dit soort humor houdt)
    - Back to the future (is eigenlijk niet echt een commentaartrack, maar is toch erg amusant en interessant)
    - commentaartracks van Mel Brooks (die gast verteld altijd heel enthousiast)

    Btw, tegenvallende commentaren:
    - die bij de Monty Python-films (ze vielen me erg tegen: het idee klinkt beter dan het in werkelijk is)
    - de films van Tim Burton (ik vindt niet dat ie echt lekker kan vertellen)
    - The Phantom Menace (te droog en afstandelijk)

  5. #30

    Standaard

    Ik vind dat een DVD niet zonder Audio Commentaar kan...
    Ik vind het nog belangrijker dan een Making oF...

    De Audio Comments die ik TOPPIE!!! vind :

    Men in Black LE : (Visueel Commentaar van Barry S. en Tommy Lee J.)
    Ghostbusters : (Een keer gezien op de huurdvd en ik vereet hem steeds te kopen )
    Rush hour 1 en 2 : (Zeer leuke comments.)
    Oceans Eleven 2001 (Ik vond die van de Director en de cast Zeer goed...)

    en zo kan ik er nog wel tientallen opnoemen die ik goed vond zoals : Shotime,Training Day,Bowfinger,The one,Back to the Future...

    maar en zijn ook slechte...
    Alle Rolland Emmerich films ... (Die gozer is IRRI)
    Alle Tim Burton (Hem vind ik niks an maar zijn films wel )
    Braveheart (Mel Gibson doet het wel goed aar het is moelijk om te blijven praten bij zon lange film voor hem... te veel gaten in dat Audiocommentaar...)

  6. #31

    Standaard

    Het commentaar van Star Wars: Episode I -- The Phantom Menace is heel erg goed. Dat van The Discovery of Heaven, echter vond ik vele stukken minder. Er werd te veel door elkaar heen gepraat, zodat stukken die misschien interessant hadden kunnen zijn niet afgemaakt werden. Het hangt er voor mij dus vanaf of het goed gedaan is of niet, maar ik beluister het wel altijd helemaal.

  7. #32

    Standaard

    Een audiocommentaar vind ik wel gaaf, alleen heb ik liever dat het ondertitelt word, anders zit je naar een film te kijken, waar je niks van volgt en te luisteren naar een audiocommentaar die je ook niet echt goed kan volgen, dat schiet niet echt op.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Een audiocommentaar vind ik wel gaaf, alleen heb ik liever dat het ondertitelt word, anders zit je naar een film te kijken, waar je niks van volgt en te luisteren naar een audiocommentaar die je ook niet echt goed kan volgen, dat schiet niet echt op.
    Je bedoelt als de Animated Anecdotes bij Back to the future? Hier ben ik het wel mee eens. Dan kan je nl lekker naar de film kijken en volgen terwijl er ondertussen leuke feitjes door het beeld komen.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  9. #34

    Standaard commentary beleving.

    Ik heb net mijn beleving van een audio commentary geplaatst in Regio 1 DVD's onder het kopje "fout widescreen". Een dubbelpost lijkt me niet gepast.
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  10. #35

    Standaard Re: commentary beleving.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cenobite
    Ik heb net mijn beleving van een audio commentary geplaatst in Regio 1 DVD's onder het kopje "fout widescreen". Een dubbelpost lijkt me niet gepast.

    Hoezo? Nu heb je toch evenveel gepost???

    Ok mijn favorieten blijven toch Fight Club (Hoofdrolspelers en Fincher) Almost Famouse en de Omen. Erg complete commentaren.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Paul Verhoevens commentaar en discussie bij Starship Troopers is om te smullen!!! Op een gegeven moment zie je niets meer van de film, maar luister je ademloos naar wat deze man over USA in het algemeen en Holywood in het bijzonder te zeggen heeft, heerlijk!!! Aanrader!!!
    Helemaal mee eens!!!!!!
    Andere aanraders zijn naar mijn mening:
    Beauty & the beast s.e. (echt erg leuk en informatief)
    Training day (veel nuttige info, bedoeling van de film wordt nog duidelijker)
    Gladiator

    Absolute afraders zijn alle films waarbij John mc tiernan en Tim Burton commentaar geven. Vooral van die mc Tiernan val ik in slaap!
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Nee... geef me dan maar de heerlijke vertel-stem van Ridley Scott op Gladiator! De enige commentaartrack die ik in 1 keer helemaal afgeluisterd heb.

    Star Wars TPM heeft ook wel een goeie..
    Hier ben ik het helemaal mee eens
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  13. #38

    Standaard

    O,
    De Visual Commentary van Berry Sonnenfeld en Tommy Lee Jones bij Men in Black vond ik ook erg grappig om te zien/horen
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  14. #39

    Standaard

    Zoals al eerder gezegd er zijn leuke en minder leuke goede en minder goede tracks.

    De goede/leuke die ik vind:

    Seven
    Fight Club
    Speed
    Ocean's Eleven
    The Simpsons
    MIB

    om er een paar te noemen...
    StarTrader

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?


    Je bedoelt als de Animated Anecdotes bij Back to the future? Hier ben ik het wel mee eens. Dan kan je nl lekker naar de film kijken en volgen terwijl er ondertussen leuke feitjes door het beeld komen.
    Nou, ik bedoelde eigenlijk een normaal audiocommentaar die gewoon ondertitelt wordt, maar die animated anecdotes bij Back To The Future (jammer genoeg hebben ze in amerika dat bij alledrie de Back To The Future-films en hier niet) zijn ook wel gaaf, ja.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB


    Nou, ik bedoelde eigenlijk een normaal audiocommentaar die gewoon ondertitelt wordt, maar die animated anecdotes bij Back To The Future (jammer genoeg hebben ze in amerika dat bij alledrie de Back To The Future-films en hier niet) zijn ook wel gaaf, ja.
    Oh je bedoelt gewone ondertiteling, mogen ze ook wel op alle disc's doen, ik zit nl zelf vaak met 't probleem dat ik s'nachts 'n dvd'tje kijk. En audiocommentary zonder titels kan ik niet kijken, omdat ik ook rekening moet houden met mijn huisgenoten die dan wel slapen . dus het volume kan dan niet zo hoog.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  17. #42

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb een groot aantal DVD's met audiocommentaar, maar ik heb er nog nooit meer dan een minuutnaar geluisterd.
    Ik ga ze zeker allemaal een keer beluisteren, en ik begin dan met de komende LotR 4 disc editie...

    gr,

    Bas
    "Can't talk little man?.... bet you can play none either" - Crossroads (1986).

  18. #43

    Standaard

    per film afhankelijk, als de regiseur een saaie *** is of niet uit zijn woorden kan komen schiet het niet op.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn

    Vooral van die mc Tiernan val ik in slaap!
    Inderdaad! Alleen al als je naar de interviews kijkt....het duurt ZOOOOOOO lang voordat er iets uit die man z´n sm*el komt...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden


    Inderdaad! Alleen al als je naar de interviews kijkt....het duurt ZOOOOOOO lang voordat er iets uit die man z´n sm*el komt...
    Raar eigenlijk dat deze man wel verantwoordelijk is voor een aantal erg opwindende en vlotte aktiefilms als Die Hard 1 en 3 en Predator.
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  21. #46

    Standaard

    Ik heb nog nooit geluisterd naar dat commentaar. Een keer per ongeluk toen ik het Audioknopje op mijn afstandsbediening indrukte en ik moet zeggen dat ik het niet echt boeiend vond. Misschien komt dat ooit nog bij films waarbij ik het echt interessant vind, maar tot nu toe niet echt, de film zelf is wat voor mij telt.

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

  22. #47

    Standaard

    De enige die ik tot nu toe gezien heb is die van de goonies.
    Moet zeggen dat ik me hierbij erg vermaakt heb. De hoofdrolspelers zitten er allemaal bij en je ziet ze nog ook!
    "Have a Twinkee, snapperhead."

  23. #48

    Standaard

    Ik luister niet zoveel naar audiocommentaar, maar degene die ik beluisterd heb, en ook zeer goed vond was die van Taylor Hackford bij Devil's Advocate. Dit commentaar heeft me 2 uur lang geboeid!

  24. #49

    Standaard

    Heel soms is zo'n track wel interessant, maar vaak heb ik het idee dat alleen maar als opvulling van de DVD dient.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Zojuist Crouching Tiger Hidden Dragon met commentaar gekeken. Interessant maar ook grappig.
    Yep, heb ik van de week ook gedaan. Beide heren hebben duidelijk plezier, hebben zinnige dingen te melden, en zitten
    elkaar regelmatig op een leuke manier in de zeik te nemen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •