Hallo forummers
Ik ben sinds kort hier op het forum.
Wat mij niet verbaast is dat je hier bijna geen ervaringen vindt over de teufel speakers.
Was op zoek naar een redelijk setje voor de thuis bios,ik had al eens via ebay.de wat gevonden over de Teufel speakers.
Dus via internet wat gegoogeld en mijn interesse was gewekt.
Marktplaats bood een advertentie aan en heb daarop gereageerd,het bleek een thx setje tezijn met 3 gelijke speakers voor een passieve sub en twee dipool speakers achter.
Dit alles was in redelijk nette staat en geloof het of niet het werdt als referentie set gebruikt bij philips.
Ik heb de set gekocht voor een belachelijk bedrag van €325,00.
Eerst op mijn technics stereo vesterker aangesloten en was toch wel verbaast over het geluid.
Ze hebben nog zeker een maand of 4 tegen de muur gestaan omdat ik via een vriend zijn versterker over zou nemen nl een marantz sr8001.
Maar een kink in de kabel auto ging kapot dus geen sr8001.
Een maandje later een (dacht ik)mindere versterker gekocht een yamaha rx-v695.
Ik had de marantz wel thuis al getest op de teufeltjes en klonk super.
Maar de Yamaha presteerd ZEEEEER goed niet beter maar zeker niet slechter.
De teufeltjes hebben zeker een vaste plaats verdient in de woonkamer ontzettend veel dynamiek elke film wordt mermaals bekeken.
Een aanrader voor iedereen die een goede set zoekt en voor een tot nu toe tweede hands prijs van een goedkoop philips setje
De nieuwprijs lag toen rond de 11.000 mark
Ik Ga er wel een nieuwe kast ombouwen deze is nu van 15mm spaanplaat,en wordt een 30mm mdf met een matrix van B&W.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
En voor de verdere info ik heb altijd naar buizen bakken geluisterd 300bse en 2weg luidsprekers en hoorns.
mvg
Vincent