De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Teufel THX

Standaard Teufel THX

Hallo forummers
    Ik ben sinds kort hier op het forum.
    Wat mij niet verbaast is dat je hier bijna geen ervaringen vindt over de teufel speakers.
    Was op zoek naar een redelijk setje voor de thuis bios,ik had al eens via ebay.de wat gevonden over de Teufel speakers.
    Dus via internet wat gegoogeld en mijn interesse was gewekt.
    Marktplaats bood een advertentie aan en heb daarop gereageerd,het bleek een thx setje tezijn met 3 gelijke speakers voor een passieve sub en twee dipool speakers achter.
    Dit alles was in redelijk nette staat en geloof het of niet het werdt als referentie set gebruikt bij philips.
    Ik heb de set gekocht voor een belachelijk bedrag van €325,00.
    Eerst op mijn technics stereo vesterker aangesloten en was toch wel verbaast over het geluid.
    Ze hebben nog zeker een maand of 4 tegen de muur gestaan omdat ik via een vriend zijn versterker over zou nemen nl een marantz sr8001.
    Maar een kink in de kabel auto ging kapot dus geen sr8001.
    Een maandje later een (dacht ik)mindere versterker gekocht een yamaha rx-v695.
    Ik had de marantz wel thuis al getest op de teufeltjes en klonk super.
    Maar de Yamaha presteerd ZEEEEER goed niet beter maar zeker niet slechter.
    De teufeltjes hebben zeker een vaste plaats verdient in de woonkamer ontzettend veel dynamiek elke film wordt mermaals bekeken.
    Een aanrader voor iedereen die een goede set zoekt en voor een tot nu toe tweede hands prijs van een goedkoop philips setje
    De nieuwprijs lag toen rond de 11.000 mark
    Ik Ga er wel een nieuwe kast ombouwen deze is nu van 15mm spaanplaat,en wordt een 30mm mdf met een matrix van B&W.
    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
    En voor de verdere info ik heb altijd naar buizen bakken geluisterd 300bse en 2weg luidsprekers en hoorns.
    mvg

Vincent
    TEUFEL THX SUPER GOED

Standaard

Teufel is bij ons allemaal welbekend. Het zijn erg goede luidsprekers voor dat geld. Ik heb zelf maar budget speakers, maar waneer ik voor nieuwe ga zoeken over een jaartje ofzo zal ik ook zeker in Duitsland gaan kijken voor de Teufels. De 7.2 set van ze heeft vooral mijn interesse. In de vloerstaanders zit dan een actieve sub met zijn eigen versterker. Wat het gebruik van een sub overbodig maakt. Ik geloof dan John Smeets op dit forum die set heeft. Die is er ook erg tevreden over.

Succes met het ombouwen van je speakers. Ik zou het niet doen. Goed is goed toch?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Standaard

michal je hoeft niet nar duitsland
    teufel heeft geen winkel
    wel 12 jaar garantie en goede service
    thuis instaleren (de duurdere systemen waar de sub op de ruimte perfect afgeregeld word,heb het over een veel duurder systeem als wat ik heb)
    Doen ze volgens mij alleen in duitsland tegen een schappelijke prijs
    Ik heb nog steeds geen spijt van de set voor die prijs
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Standaard

[quote=Michael H;1512201]Teufel is bij ons allemaal welbekend. Het zijn erg goede luidsprekers voor dat geld. Ik heb zelf maar budget speakers, maar waneer ik voor nieuwe ga zoeken over een jaartje ofzo zal ik ook zeker in Duitsland gaan kijken voor de Teufels. De 7.2 set van ze heeft vooral mijn interesse. In de vloerstaanders zit dan een actieve sub met zijn eigen versterker. Wat het gebruik van een sub overbodig maakt. Ik geloof dan John Smeets op dit forum die set heeft. Die is er ook erg tevreden over.

Succes met het ombouwen van je speakers. Ik zou het niet doen. Goed is goed toch?

Ja teufel is bij iedereen op dit forum wel bekent maar weinig furummers hebben ze ,dit bedoel ik eigenlijk.
    En voor wat het ombouwen betreft goed kan altijd naar beter en it ervaring weet ik bijna zeker dat de kast super stijf moet zijn goed dempen.
    Ik ga natuurlijk eerst met de center aan het werk dat is ook het leuke van een set met gelijke voor en center speakers.
    Ik ben echt super tevreden,mijn maatje heeft de 802 van B&W ik zal hem zelf laten vermelden wat hij van de tefels vindt.
    Ik stond zelf ook erg verbaasd overs de kwaliteit van deze speakers.
    Groet en bedankt voor je reaktie
    TEUFEL THX SUPER GOED

Standaard

Oh dat is fijn om te weten. Waar zit die winkel dan? Ik heb net nog even je eigen topic bekeken. Deze: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=63332

Het blijft een mooie set hoor die Hybrid. Wat doet het laag? Echt diep? Zoals bij een goede losse sub?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Oh dat is fijn om te weten. Waar zit die winkel dan? Ik heb net nog even je eigen topic bekeken. Deze: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=63332

Het blijft een mooie set hoor die Hybrid. Wat doet het laag? Echt diep? Zoals bij een goede losse sub?
    Yup
    Kijk je moet altijd kijken naar alle boxen als systeem, ik kijkt ook veel blu ray en oa muziek dvd,s van groepen die (nog)niet uit zijn op blu ray.
    Er zijn teufelsets die beter klinken maar dan praat je weer over een andere prijsklasse,de mijne was rond de 1600 Euri incl stands kabels spikes enz enz.

Als ik de geldscheit had en een grotere ruimte dan had ik deze genomen
    http://www.teufel.de/de/THXsysteme/S...HX-Ultra-2.cfm in 7.1 uitvoering
    zit je op +/- 5700 euri incl alles schat ik
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Standaard

@viny

Is die Marantz SR8001 van je maat nog te koop ?

Standaard

jammer genoeg niet meer
    TEUFEL THX SUPER GOED

Thumbs up Geen Duiveltjes maar Nubertjes!

Ook ik ben wezen zoeken en heb erg veel gegoogled, maar ik kwam terecht bij de concurrentie van Teufel, namelijk Nubert. Zij zijn wat meer HiFi minded in de eerste plaats en gezien mijn eerste hobby HiFi is, ben ik er veel over gaan lezen voor mijn eerste bestelling. Na de inspeelperiode ben ik erg enthousiast geworden over dit merk en heb ondertussen zelfs mijn zelfbouw Transmissielijn luidsprekers vervangen door middengrote speakers en een zware center en de oorspronkelijke kleintjes nu achterin. Verder heb ik een sub van dat merk en ik moet zeggen, voor weinig geld heb ik zeer goed geluid en niet alleen voor Home Theatre maar zeker ook voor stereo! Voor de types, zie mijn sig.
    take care,
    ____________________________Jim©

Standaard

Zien er inderdaad zeer edel uit
    Ben ook benieuwd hoe dit klinkt. jehoeft geen gods vermogen uit te geven voor een mooie sound.
    Ik ga eerst mijn kasten aanpassen en ook de uitstraling op een wat hoger niveau brengen,ben ook benieuwd wat betere komponenten in het filter klinken.
    Eerst maar eens de center.
    TEUFEL THX SUPER GOED

Instellingen bij het plaatsen van berichten