De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard guide plus neemt soms te kort op

    Ik heb een hd-recorder met guide +. heel fijn, maar het ding neemt soms gewoon te kort op. Ik keek op de website van guide+, daar staat dat als je en panasonic hebt, je maar beter naar papansonic kan bellen.Ik panasonic bellen, die zeggen dat het apparaat gewoon de tijden geburikt zoals die door guide+ worden doorgegeven.

    Met een kluitje in het riet en kastje naar de muur dus.

    Ik heb ook gemerkt dat het afhangt van zenders. Belgie 2 is bv erg onbetrouwbaar qua uitzendtijden zoals die in de gids vermeld staan (of zou dat dan aan de gids liggen?) . Maar laatst heb ik een paar dagen lang steeds de tweenies voor mijn jongen opgenomen, telkens op ongeveer dezelfde tijd op dezelfde zender. en de ene keer staat het er helemaal op en de andere keer mist er een stuk.

    Waarom neemt mijn hd-recorder soms met guide+ programma's te kort op?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb het probleem zelf ook, wat ik dan doe is alles met 5 (of 10) minuten verlengen.

  3. #3

    Standaard

    ja, dat doe ik nu ook. Maar dat moet toch beter kunnen.

    Zoals het nu lijkt, gaat ie opnemen volgens de tijden die ie van guide+ krijgt. Maar als ik op tv zap, zie ik bij elk kanaal voor een paar seconden een balkje met de naam van het programma oplichten, ook tijdens reclames. Dus het lijkt dat met het tv signaal ook een signaal wordt meegestuurd welk programma het is. Waarom dan geen HD-recorder maken die daarnaar kijkt, die niet opneemt naar de tijden van guide+, maar naar de welkelijke uitzendtijden? Lijkt me een gat in de markt.

  4. #4

    Standaard

    Er is een methode maar die werkt niet bij alle apparaten en ook die is afhankelijk van de moeite die de zender doet.

    Naast het handige programmeren met Guide+ is er nog de VPS / PDC optie, niet alle recorders beschikken hier echter over of kunnen het niet in combinatie met Guide+ toepassen.
    VPS/PDC is het systeem wat waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de naam van het programma op je tv.
    Dit is een extra signaal dat door sommige zenders (niet allen) met hun uitzendingen wordt meegestuurd. Dit is, mits de zender zelf goed oplet en er goed mee omgaat, nauwkeuriger dan Guide+

    Nadat je een programmeren mbv guide+ geprogrammeerd hebt dien je vervolgens in het "opname schema" van guide+ onder de noemer tijd vps/pdc in te schakelen.
    Dan ben je er echter nog niet helemaal. Je dient namelijk ook even extra te controleren of de start tijd klopt met de tijd die op teletekst van de zender staat vermeldt.
    In de vps / pdc code zit deze namelijk ook, en dan niet de tijd die nu gepland staat in de guide+ maar de oorspronkelijk geplande uitzend tijd. Als deze anders is staat hij bij de meeste zenders op teletekst er extra bij, anders is deze gelijk aan de normale tijd en is verborgen onder de ? knop.

    In theorie zou met deze functie een uitzending zelfs een dag verplaatst kunnen worden en toch zal de recorder hem opnemen, mits de zender de vps / pdc niet aanpast en mee blijft sturen.
    Hier gaat het nu juist wel eens mis. Zenders vergeten soms het signaal aan te passen en neem je toch net een minuut te laat of te kort op.

    Tevens gaf ik al aan dat niet elke zender deze optie ondersteund. Meestal kun je zelf even een lijstje maken van de zenders door deze op de recorder even op te zetten. Op het moment dat de zender het signaal gebruikt wordt dit meestal zichtbaar op de display van je recorder dmv een kleine vermelding van bijv. vps/pdc.

    Succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •