Pagina 35 van 54 EersteEerste ... 2531323334353637383945 ... LaatsteLaatste
De resultaten 851 tot 875 van 1331 worden weergegeven.
  1. #851

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Ik ben van plan om een stand-alone BD speler aan te schaffen, en de PS3 alleen te gaan gebruiken voor games. De reden hiervoor: ik vind de beeldkwaliteit van de PS3 als BD speler wat tegenvallen.

    Ik heb de PS3 goed ingesteld, dus daar ligt het niet aan.
    Waar ik me erg aan stoor is dat bij het aan doen van de PS3 het menu erg licht is, dit zie je ook tijdens games en blu ray´s.
    En bij films die in donker afspelen is het beeld erg licht, en dit probleem heb ik niet met mijn dvd speler als ik de zelfde film aanzet.
    Alleen als je rgb op full zet verdwijnt dit, maar dan is het er lastig om games te spelen die in het donker afspelen. En films zien er soms te donker uit. Daarom heb ik hem weer ingesteld op component ( zoals het hoort).

    Nu wil ik mischien de sony bdp-350 of de panasonic dmp-bd35 te gaan kopen.
    Zal ik met een van deze spelers van dit probleem af zijn en beter kwaliteit krijgen dan de ps3?

    Alvast bedankt voor de info
    Je verhaal verbaast mij ten zeerste, de PS3 levert een beeldkwaliteit die kan wedijveren met zo'n beetje alle Blue Ray spelers, en daar is hij dan ook om bekent.

    Je verhaal over RGB en weer over component verbaast mij, je stelt dat je alles goed hebt ingesteld, maar je verteld daarbij niet je instellingen en de manier waarop je eea hebt aangesloten..... misschien heb je wel ergens een slip of the mind gemaakt .......

    Met wat meer informatie kun je wat beter geholpen worden, zoals het er nu naar uitziet zul je ook met andere spelers geen beter beeld krijgen...
    Have fun and enjoy your collection

  2. #852

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat de PS3 een slechte Blu-ray speler is, hij is erg goed.
    Alleen waar ik mee zit, is dat hij zowel bij spelletjes en films een te helder (het beeld is te licht) beeld geeft.
    De instellingen moeten gewoon goed zijn, ik heb ze van deze site afgehaald:

    http://bluray.ign.com/dor/articles/9...gs_121108.html

    Niks tegen de PS3 als Blu-ray speler, maar het is iets wat mij opviel (en ik krijg dat maar niet weg, ook niet wanneer ik mijn plasma instellingen verander) en dacht dat misschien te kunnen verhelpen met een losse Blu-ray speler.

  3. #853

    Standaard

    Ik merk wel dat de YPbPr instelling in het setup menu bij mij een lichter beeld geeft dat de RGB instelling. En de kleuren komen ook beter over.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #854

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat de PS3 een slechte Blu-ray speler is, hij is erg goed.
    Alleen waar ik mee zit, is dat hij zowel bij spelletjes en films een te helder (het beeld is te licht) beeld geeft.
    De instellingen moeten gewoon goed zijn, ik heb ze van deze site afgehaald:

    http://bluray.ign.com/dor/articles/9...gs_121108.html

    Niks tegen de PS3 als Blu-ray speler, maar het is iets wat mij opviel (en ik krijg dat maar niet weg, ook niet wanneer ik mijn plasma instellingen verander) en dacht dat misschien te kunnen verhelpen met een losse Blu-ray speler.
    Ik zou toch eens goed naar de instellingen van je scherm gaan kijken. Je zegt dat het zwartniveau niet goed is bij Blu-ray en dat ook spellen te licht zijn. Lijkt mij een verkeerde instelling van het contrast en misschien de helderheid.
    Spellen vind ik persoonlijk niet echt een goede graadmeter. Als de beeldkwaliteit optimaal is bij films, dan zien games er ook wel goed uit, maar nooit zo goed als een top Blu-ray. Denk ook eens na over een kalibratie, dat haalt echt het onderste uit je scherm en dan weet je zeker dat alles goed staat. Je zal verbaasd staan hoeveel winst er nog te halen valt. Arnold van Oostrum, hoofdredacteur van dit forum, weet hier alles van en hij kan ook de kalibratie voor je uitvoeren.

  5. #855

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Ik merk wel dat de YPbPr instelling in het setup menu bij mij een lichter beeld geeft dat de RGB instelling. En de kleuren komen ook beter over.
    Die instelling heb ik ook op de PS3 en dat ziet er inderdaad beter uit.

  6. #856

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Ik heb de PS3 goed ingesteld, dus daar ligt het niet aan.
    Waar ik me erg aan stoor is dat bij het aan doen van de PS3 het menu erg licht is, dit zie je ook tijdens games en blu ray´s.
    En bij films die in donker afspelen is het beeld erg licht, en dit probleem heb ik niet met mijn dvd speler als ik de zelfde film aanzet.
    Ik heb mijn PS3 aangesloten via HDMI en ook mijn oppo 971E via HDMI, en ik vindt juist dat de PS3 een stuk donkerder is voor films etc.. Ik vindt juist ook een probleem dat je bij de PS3 geen contract/brightness/sharpness instellingen kunt doen...

  7. #857

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door r.schouten Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat de PS3 een slechte Blu-ray speler is, hij is erg goed.
    Alleen waar ik mee zit, is dat hij zowel bij spelletjes en films een te helder (het beeld is te licht) beeld geeft.
    De instellingen moeten gewoon goed zijn, ik heb ze van deze site afgehaald:

    http://bluray.ign.com/dor/articles/9...gs_121108.html

    Niks tegen de PS3 als Blu-ray speler, maar het is iets wat mij opviel (en ik krijg dat maar niet weg, ook niet wanneer ik mijn plasma instellingen verander) en dacht dat misschien te kunnen verhelpen met een losse Blu-ray speler.
    Jammer dat je wederom niet vermeld waarop en hoe je de PS3 hebt aangesloten, zo kun je toch niet een echt goed antwoord verwachten Ook dien je dan te vermelden hoe je een eventuele Stand alone denkt te gaan aansluiten.

    Had zelf geen problemen met de PS3 op het gebied van beeldkwaliteit, deze was altijd perfect en aangesloten met HDMI op een Full HD TV. De PS3 heeft overigens een opvolger gekregen in de hoedanigheid van een standalone player, beeld is niet beter of niet slechter, wel anders, maar gewoon van beiden goed, ook met HDMI aangesloten. PS3 is na 1 dag gebruik van de standalobe terugverhuist naar zijn oorspronkelijke plek....de doos waarin hij kwam. Met de Popcorn hour en de nieuwe speler kan ik meer dan met de PS3, op het gamen na, maar dat deed ik er toch al niet mee. De PS3 is ook de snelste lader niet meer, al scheelt het niet veel met de Samsung 3600 en 4600, ook de LG 370 is een rappe jongen die sommige Blue Rays start in een supertijd en alle shit en waarschuwingen overslaat en meteen met de hoofdfilm begint.

    Als je een Standalone Player overweegt, hier wat reviews van de laatste orde:

    http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,3...01861-1,00.htm

    er staan meerdere overwegingen bij en als je voor zeker wilt gaan, dan kun je de BD35 van Panasonic overwegen als je die voor een leuk prijsje in de wacht kunt slepen, was mijn favoriet. Moet met de modelovergang leuk te koop zijn...., maar je hebt helaas niets vermeld over je opstelling, dus het kan zijn dat je behoefte hebt aan een speler met een analoge 5.1/7.1 uitgang
    Have fun and enjoy your collection

  8. #858

    Standaard

    Ik vrees dat mijn ps3 krassen maakt op de discs. Nu al een stuk of 4 keer gehad, waardoor de film een paar seconden blijft hangen en naar voor skipt. Nu heb ik een stuk of 110 blu-ray's en voorzover ik weet geen krassen op de discs. Kan het zijn dat als je op de eject button drukt terwijl de film nog draait dat dat de krassen veroorzaakt? I.p.v. eerst stop knopje en daarna eject? Laatst nog shawshank redemption gezien, 2 uur en geen krassen.

  9. #859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik vrees dat mijn ps3 krassen maakt op de discs. Nu al een stuk of 4 keer gehad, waardoor de film een paar seconden blijft hangen en naar voor skipt. Nu heb ik een stuk of 110 blu-ray's en voorzover ik weet geen krassen op de discs. Kan het zijn dat als je op de eject button drukt terwijl de film nog draait dat dat de krassen veroorzaakt? I.p.v. eerst stop knopje en daarna eject? Laatst nog shawshank redemption gezien, 2 uur en geen krassen.
    Nou, ik heb nog nergens gelezen/gehoord dat de PS3 krassen maakt op de discs, misschien dat er andere mensen de krassen op maken, of dat de krassen er al op zaten toen je ze kocht..

  10. #860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik vrees dat mijn ps3 krassen maakt op de discs. Nu al een stuk of 4 keer gehad, waardoor de film een paar seconden blijft hangen en naar voor skipt. Nu heb ik een stuk of 110 blu-ray's en voorzover ik weet geen krassen op de discs. Kan het zijn dat als je op de eject button drukt terwijl de film nog draait dat dat de krassen veroorzaakt? I.p.v. eerst stop knopje en daarna eject? Laatst nog shawshank redemption gezien, 2 uur en geen krassen.

    Ik haal uit je verhaal niet met zekerheid of je geen zichtbare krassen hebt.
    Anders heb je mischien hetzelfde probleem als ik een tijdje geleden had.

    Bij mij deden stargate en die met die superhond wel eens blijven hangen en achteraf gezien blijkt dat mn ps3 blu ray speler kapot aan het gaan was.

    Het waren telkens bij diezelfde films en andere films draaide die perfect af.

  11. #861

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik haal uit je verhaal niet met zekerheid of je geen zichtbare krassen hebt.
    Anders heb je mischien hetzelfde probleem als ik een tijdje geleden had.

    Bij mij deden stargate en die met die superhond wel eens blijven hangen en achteraf gezien blijkt dat mn ps3 blu ray speler kapot aan het gaan was.

    Het waren telkens bij diezelfde films en andere films draaide die perfect af.
    Het zijn zichtbare krassen. Ik heb de achterkant van de disc alleen bekeken als die blijft hangen en bij al die gevallen een zichtbare kras.

  12. #862

    Standaard

    Ik heb mijn ps3 met hdmi aangesloten, en mijn speaker opstelling is 5.1.
    De LG bd370 ziet er inderdaad goed uit, ik zal ernaar kjiken.
    Bedankt voor de info...
    Laatst aangepast door r.schouten : 13-04-2009 om 18:13

  13. #863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Met wat meer informatie kun je wat beter geholpen worden, zoals het er nu naar uitziet zul je ook met andere spelers geen beter beeld krijgen...
    Hmm, ik heb sinds de release al een ps3, altijd naar volle tevredenheid. Maar sinds een week heb ik een stand-alone panasonic, vooral voor de analoge uitgangen zodat ik de HD-tracks af kon spelen.

    Tot mijn grote verassing was het beeld van de pana ook stukken beter dan de ps3. Een mooie bijkomstigheid. Verder moet ik vermelden dat het geluid van de ps3 achteraf ook nooit echt super is geweest. De normale DTS en DD5.1 tracks klinken ook stukken beter op de Panasonic.

    Al met al ben ik van mening dat de ps3 zeker èèn van de betere BD-spelers is. Maar, de spelers van Panasonic en Pioneer (alsmede waarschijnlijk die van Marantz en Denon) zijn nog een stuk beter....

  14. #864

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyes Bekijk bericht
    Hmm, ik heb sinds de release al een ps3, altijd naar volle tevredenheid. Maar sinds een week heb ik een stand-alone panasonic, vooral voor de analoge uitgangen zodat ik de HD-tracks af kon spelen.

    Tot mijn grote verassing was het beeld van de pana ook stukken beter dan de ps3. Een mooie bijkomstigheid. Verder moet ik vermelden dat het geluid van de ps3 achteraf ook nooit echt super is geweest. De normale DTS en DD5.1 tracks klinken ook stukken beter op de Panasonic.

    Al met al ben ik van mening dat de ps3 zeker èèn van de betere BD-spelers is. Maar, de spelers van Panasonic en Pioneer (alsmede waarschijnlijk die van Marantz en Denon) zijn nog een stuk beter....
    Met de PS3 was het gewoon mogelijk om ook de nieuwe geluidsformaten af te spelen. (PCM over HDMI) Hoe 1 en ander klinkt is afhankelijk van de gebruikte aansluitingen en instellingen.

    Als BD speler zou ik de PS3 momenteel niet meer aanraden, of je moet hem tevens als spelcomputer en multimediaspeler inzetten. Het is jammer dat het met de PS3 niet mogelijk is om bitstream uit te sturen via de HDMI. De huidige, lees de laatste generatie, spelers van diverse merken doen het erg goed, zeker niet slechter dan de PS3 op beeldgebied. Audio via de HDMI is bij de huidige generatie spelers beter daar de PS3 niet verder komt dan PCM over HDMI. De PS3 heeft een wat verouderde HDMI aansluiting aan boord.

    Spelers van Pana doen het zeer goed en zijn uitermate populair, de BD35 was mijn favoriet...., maar ik wil niet altijd met de massa meedoen en heb zelf de LG370 genomen, erg leuk spelertje, vlot, goed beeld en geluid en speelt zo'n beetje alles af wat je erin stopt. De Pio's zullen ook wel goed zijn, maar hun prijzen staan mij tegen, en dat geld ook voor de apparaten van Denon en Marantz, erg duur en in mijn ogen die berg geld extra niet waard. Doe mijzelf regelmatig een andere speler cadeau en met die hele dure zou ik dat wat minder gaan doen.

    Ik denk dat momenteel LG erg goed bezig is om BR populair te krijgen, prachtige spelertjes voor uitermate nette prijzen die ook nog eens zeer goed presteren. (kon de BD35 erg leuk kopen, maar heb iets meer betaald voor de 370, gewoon eens een keer wat anders en achteraf bevalt hij ook nog eens uitstekend)

    De PS3 zit weer in zijn doos, hij paste door zijn lompe uiterlijk net niet meer in de kast. Hij was ook niet meer nodig, de Popcorn en de 370 kunnen samen net zoveel(of meer) dan de combinatei Popcorn en PS3. De PS3 zal wel opgeslagen blijven, ik wil hem wel houden als backup en omdat hij van de 1e generatie is en daardoor wat meer kan dan de rest maakt het ook leuk om hem te behouden.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #865

    Standaard

    is er al meer nieuws over een eventuele ps3 toevoeging voor de Logitech Harmony ab's? volgens mij heb ik er een tijdje terug in deze thread iets over gelezen...?

  16. #866

    Standaard

    Ik gebruik een Harmony One, ook voor de PS3. Ik heb gewoon een goedkope infrarood-afstandsbediening gekocht (van Nyko geloof ik) met een soort USB-stickje erbij dat de infrarood signalen opvangt. Die afstandsbediening is op zich een waardeloos ding dat nauwelijks werkt, maar die kun je gelukkig meteen wegsmijten en de Harmony One daarvoor in de plaats gebruiken, je hebt alleen dat USB-dingetje nodig. Werkt op zich goed, maar wel wat langzamer dan de echte PS3-afstandsbediening.

  17. #867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik vrees dat mijn ps3 krassen maakt op de discs. Nu al een stuk of 4 keer gehad, waardoor de film een paar seconden blijft hangen en naar voor skipt. Nu heb ik een stuk of 110 blu-ray's en voorzover ik weet geen krassen op de discs. Kan het zijn dat als je op de eject button drukt terwijl de film nog draait dat dat de krassen veroorzaakt? I.p.v. eerst stop knopje en daarna eject? Laatst nog shawshank redemption gezien, 2 uur en geen krassen.

    ff mezelf quoten. Ik denk dat het krassen komt doordat ik de disc in de ps3 duw ipv dat de ps3 automatisch de disc inslikt. Heb de star trek films gekocht en die waren krasvrij en na het bekijken van het interview-disc niet meer (hij skipte 10 sec vooruit). Is dit een logische verklaring? De paar discs die bekrast zijn heb ik waarschijnlijk in de ps3 geduwd met teveel kracht waardoor wrijving er ontstaat of iets dergelijks.
    Laatst aangepast door Dai : 02-05-2009 om 01:23

  18. #868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    ff mezelf quoten. Ik denk dat het krassen komt doordat ik de disc in de ps3 duw ipv dat de ps3 automatisch de disc inslikt. Heb de star trek films gekocht en die waren krasvrij en na het bekijken van het interview-disc niet meer (hij skipte 10 sec vooruit). Is dit een logische verklaring? De paar discs die bekrast zijn heb ik waarschijnlijk in de ps3 geduwd met teveel kracht waardoor wrijving er ontstaat of iets dergelijks.
    Als je altijd je schijfjes schoon houd en ze na het spelen netjes opbergt in hun doosje en de PS3 schoon houd, dan is de kans dat je krassen op het schijfje maakt vrij klein. De BD schijven zijn voorzien van een speciale laag die vrij krasvast is, je moet vrij onvoorzichtig met je BD schijfjes omgaan wil je daar krassen op maken.

    Het laadsysteem van de PS3 heeft niet mijn voorkeur, maar is een mooie oplossing als hij op zijn kant wordt gebruikt. Autoradio's gebruiken het systeem ook en zelf heb ik er nog geen bekraste schijfjes uitgehaald en erover gehoord dat mensen daar last van hebben. Het is natuurlijk nooit goed om tegen laadjes en schijven te gaan duwen, of ze er met geweld uit te trekken, dat doe je alleen bij spelers die je zat bent om dat ze vreselijk traag en eigenwijs zijn en waarvan je de neiging hebt om ze eigenlijk direct al in de vuilnisbak te trappen.

    Zulke spelers hebben bij mij geen lang leven, net als draadloze muizen en toetsenborden die niet vlot reageren op commando's. Geduld is een schone zaak, maar dat heb ik niet met alle apparatuur.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #869

    Standaard

    De disc in de ps3 induwen is toch een normale handeling? of ben ik de enigste die dit doet? Soms (eigenlijk altijd ) doe ik dit onbewust dus afleren wordt lastig. Ik wil een filmpje bekijken en duw de blu-ray in de ps3, het is geen armpje drukken dat ik met mijn discs uitvoer dus zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Maar zoals ik al zei het is de enigste verklaring die ik heb.

  20. #870

    Standaard

    > De disc in de ps3 induwen is toch een normale handeling?

    bij mij, pakt de ps3 ongeveer halverwege de disc zelf. en trekt deze naar binnen.
    en zo komt ie er ook weer uit...

  21. #871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddie Bekijk bericht
    > De disc in de ps3 induwen is toch een normale handeling?

    bij mij, pakt de ps3 ongeveer halverwege de disc zelf. en trekt deze naar binnen.
    en zo komt ie er ook weer uit...
    Ik begrijp het, maar iedereen die een ps3 gebruikt duwt de disc toch weleens in de ps3?
    Kan mij niet voorstellen dat van de 100 keer dat men een blu-ray bekijkt je niet een paar keer niet afwacht maar gewoon de disc erin douwt.

  22. #872

    Standaard

    nope, ik niet...

    want dan krijg ik krassen

  23. #873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    De disc in de ps3 induwen is toch een normale handeling? of ben ik de enigste die dit doet? Soms (eigenlijk altijd ) doe ik dit onbewust dus afleren wordt lastig. Ik wil een filmpje bekijken en duw de blu-ray in de ps3, het is geen armpje drukken dat ik met mijn discs uitvoer dus zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Maar zoals ik al zei het is de enigste verklaring die ik heb.
    Duwen en al noem je het geen armpje drukken is niet de bedoeling..... net zoals het "aanduwen" van laadjes niet de bedoeling is. Je stopt het schijfje erin tot het punt waarop je een lichte weerstand voelt..... de PS3 zal dan zelf het schijfje naar binnen trekken. Voor laadjes zitten er knopjes op de apparaten en AB's...... op die knopjes mag je wel duwen8)

    Je bent de eerste die ik hoor met kras problemen......

    Onbewust..... eerst verstand inschakelen, dan schijfje plaatsen, verstand ingeschakeld houden en inhoud bekijken, einde inhoud...... men drukke op eject, nadat het schijfje eruit gekomen is en de disc netjes is opgeborgen kan men beide systemen(verstand-PS3) weer uitschakelen als daar behoefte aan is
    Have fun and enjoy your collection

  24. #874

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik begrijp het, maar iedereen die een ps3 gebruikt duwt de disc toch weleens in de ps3?
    Kan mij niet voorstellen dat van de 100 keer dat men een blu-ray bekijkt je niet een paar keer niet afwacht maar gewoon de disc erin douwt.
    Gewoon afwachten, als de PS3 nog in standby staat moet hij wel de kans krijgen om zich in te schakelen...... geduld is een schone zaak.

    Maar als je genoeg kracht levert..... wie weet krijg je er wel een paar in

    Hier wordt niet geduwt, ook niet aan laadjes, en die dat wel doet krijgt een douw
    Have fun and enjoy your collection

  25. #875

    Standaard

    Ik heb sinds een weekje een PS3 in huis staan, voornamelijk gekocht als blu-rayspeler aangezien ik al een Xbox 360 heb. Maar omdat de ps3 veel stiller is denk ik dat ik voortaan vaker games voor deze console zal halen.

    Wat me echter bij het afspelen van films gelijk opviel is de filmgrain. Die lijkt wel iets meer aanwezig vergeleken bij dezelfde films als ik ze op de 360 afspeel. Ook de enige blu-ray titel die ik nog heb (Planet Earth serie) toonde in bepaalde scenes aardig wat filmgrain.

    Waarschijnlijk hoort het gewoon bij de serie, maar toen ik dezelfde serie vanuit wmvhd naar mijn xbox streamde (ja foei, ik weet het ) dacht ik veel minder grain gezien te hebben.

    Ik heb zeker wel vertrouwen dat het verder allemaal wel goed zit met de ps3 i.c.m. mijn tv en de instellingen, want uit bepaalde gedownloade filmtrailers blijkt dat het beeld wel degelijk spatzuiver kan zijn. Maar wellicht heb ik een instellinkje gemist ergens?

    Zijn die filters zoals mosquito nois sowieso ergens goed voor? Ik zie geen verschil.

    Ook zet mijn ps 3 het beeld automatisch op 1080P, wat ook gewoon werkt, maar voor zover ik weet ondersteund mijn LG HD ready 32" alleen tot 1080i. Is het dan beter om zelf 1080P uit te schakelen of maakt dat verder niet uit?

    Komende week komen er nog 2 blu-rays binnen, Casino Royale en WALL-E. Hopelijk kan ik dan wat meer het beeld van blu-ray uitproberen.

Pagina 35 van 54 EersteEerste ... 2531323334353637383945 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •