Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 130 worden weergegeven.
  1. #101

    Question

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rohim Bekijk bericht
    Ja, ze hebben de sprong uit de helikopter gelukkig weggelaten. Maximilian Kohler (van CERN) hebben ze uit het verhaal geschrapt. Het voordeel daarvan is natuurlijk dat het verhaal wat sneller op gang komt, maar dat heeft dan consequenties voor het eind van het verhaal waar een ander personage die rol moet over gaan nemen.
    Oh ja, die gast, ben het met je eens dat het merkwaardig is dat hij niet in de film voorkomt, gezien zijn belangrijke rol in het verhaal.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #102

    Standaard

    Dat helicopter gebeuren vond ik in het boek al mega-slecht, dat was in een film denk ik alleen nog maar erger geweest. Wat dat betreft dus prima. Maar wel jammer dat er een heel personage is verdwenen.

  3. #103

    Standaard

    Ik vond Angels & Demons wel iets vermakelijker dan The Da Vinci Code maar nog steeds geen goede film. Het is gewoon niet interessant om een man van kerk naar kerk te zien rennen op zoek naar clues. Nu weet ik dat het pure fictie is, maar dan nog was het hele plot veel te ongeloofwaardig en hing af van toevalligheden. Daarnaast zijn bijna alle personages vervelend, vooral Dr. Vettra (is er ook iets waar zij geen verstand van heeft?). Ook de acteurs vond ik erg matig. Tom Hanks speelt dit duidelijk op de automatische piloot. Het einde duurt veel te lang (de film had zo'n 20 minuten korter moeten zijn) en de climax is belachelijk. De film is wel mooi geschoten en de diverse kerken in Rome zijn prachtig in beeld gebracht, maar de film voelt gewoon aan als een excuus om even snel geld te verdienen. 5,0
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rohim Bekijk bericht
    Ja, ze hebben de sprong uit de helikopter gelukkig weggelaten. Maximilian Kohler (van CERN) hebben ze uit het verhaal geschrapt. Het voordeel daarvan is natuurlijk dat het verhaal wat sneller op gang komt, maar dat heeft dan consequenties voor het eind van het verhaal waar een ander personage die rol moet over gaan nemen.
    In de film zie ik toch duidelijk Ewen McGregor uit een helikopter springen. Nu heb ik het boek niet gelezen, maar is er misschien nog iemand die dit ook doet? Overigens was dit echt het moment dat ik definitief afhaakte bij Angels & Demons. Zeer belachelijk moment
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Incredible Bekijk bericht
    In de film zie ik toch duidelijk Ewen McGregor uit een helikopter springen. Nu heb ik het boek niet gelezen, maar is er misschien nog iemand die dit ook doet? Overigens was dit echt het moment dat ik definitief afhaakte bij Angels & Demons. Zeer belachelijk moment
    In het boek is het Langdon die dat doet.

    Over de klacht over de lengte hierboven, ik hoor juist veel dat alles in sneltreinvaart gaat en dat hierdoor diepgang verloren gaat.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Incredible Bekijk bericht
    In de film zie ik toch duidelijk Ewen McGregor uit een helikopter springen. Nu heb ik het boek niet gelezen, maar is er misschien nog iemand die dit ook doet? Overigens was dit echt het moment dat ik definitief afhaakte bij Angels & Demons. Zeer belachelijk moment
    In het boek springen de Camerlengo en Langdon allebei uit de helicopter. De Camerlengo doet dat nog op een geloofwaardige manier met een parachute, maar Langdon doet dat op een ongeloofwaardige manier, hij springt eruit met een soort doek die de valsnelheid zou verminderen en zou dit overleven omdat hij in een kolkende rivier landt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Over de klacht over de lengte hierboven, ik hoor juist veel dat alles in sneltreinvaart gaat en dat hierdoor diepgang verloren gaat.
    Ja, de film duurt juist te kort, dit meer dan 500 pagina's tellende boek moet niet in een slechts 2-uur-en-nog-wat-durende film gepropt worden als je het mij vraagt, want dan doe je geen recht aan dit omvangrijke verhaal. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze de vaart erin willen houden voor het gemiddelde bioscooppubliek dat het geduld niet heeft om naar films te kijken die langer dan 2 uur duren, er moet ook aan de opbrengsten worden gedacht natuurlijk.

  7. #107

    Standaard

    Plus natuurlijk dat een film van 3 uur veel minder vaak kan draaien op een dag dan een kortere film, ook dat kost heel veel omzet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rohim Bekijk bericht
    In het boek springen de Camerlengo en Langdon allebei uit de helicopter. De Camerlengo doet dat nog op een geloofwaardige manier met een parachute, maar Langdon doet dat op een ongeloofwaardige manier, hij springt eruit met een soort doek die de valsnelheid zou verminderen en zou dit overleven omdat hij in een kolkende rivier landt.
    Ok duidelijk. Blij dat dat er niet in zit. Ik vond de sprong van Camerlengo al erg genoeg, ook omdat ie er nauwelijks iets aan over houdt.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  9. #109

    Standaard

    Vandaag geweest en ik heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant een vermakelijke film, maar aan de andere kant een verfilming die weinig met het boek te maken heeft. Terwijl dit toch juist zo'n ontzettend goed boek was. Ik was geschokt hoeveel ze uit de film hebben gelaten, qua verhaal maar ook hele personages! Enkele namen zijn veranderd, zoals die van de Camerlengo, maar ook is hier Ollivetti ineens een behulpzame man, terwijl hij in het boek juist zo'n zak is als het personage van Stellan Skarsgard. Die heet ineens richter en van rocher zien we niks terug. Ook dat de Camerlengo de echte zoon is van de Paus zien we niet terug, nu is hij ineens geadopteerd, wat toch de climax over het vermoorden van zijn vader wegneemt. Verder gaan de puzzels heel snel en vooral in de necropolis bij het graf van Petrus.

    Als film dus voldoende, als verfilming onvoldoende.

  10. #110

    Standaard

    Gisteren gezien en ik heb me er eigenlijk boven verwachting goed mee vermaakt. Ik heb het boek niet gelezen dus daar kan ik niet over mee praten, maar ik kan wel concluderen dat ik deze qua verhaal stukken beter vond dan the Da Vinci Code, met name de manier waarop de makers een beter, sluitend einde hebben gefabriceerd. Over Tom Hanks valt weinig te zeggen, speelt gewoon overtuigend en goed, zoals altijd. Prima film!

  11. #111

    Standaard

    Ook gisteren gezien en ik vond de film ook prima. Geef mij een film met Tom Hanks in de hoofdrol, gefilmd in Rome en met een paar uitstekende bijrolspelers en ik ben al snel tevreden. Wat betreft de vergelijking met het boek; godzijdank hebben ze niet het einde van het boek overgenomen. Dat zou de film echt compleet ongeloofwaardig maken (en dat was hij nu soms ook al). Conclusie: uitstekende film voor een avondje uit.

  12. #112

    Standaard

    Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
    ze gaan er wel vanuit dat je de da vinci code al gezien hebt, daar moet je eigenlijk het carcater van hanks al hebben leren kennen.
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Angels vs demons Bekijk bericht
    ze gaan er wel vanuit dat je de da vinci code al gezien hebt, daar moet je eigenlijk het carcater van hanks al hebben leren kennen.
    Die heb ik ook al wel gezien, maar dat kan toch niet goedmaken dat zijn karakter totaal leeg is?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Die heb ik ook al wel gezien, maar dat kan toch niet goedmaken dat zijn karakter totaal leeg is?
    haha nee niet helemaal, maar wanneer iemand de davinci code niet gezien heeft, kan ik me indenken dat ze gewoon een hoop missen over het karakter. In A&D worden ze iig inderdaad niet veel wijzer over hem!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  16. #116

    Standaard

    Vond het een aardige film maar met een paar storende zaken:
    - Het constant uitleggen van geschiedenis, raadseltjes e.d. Laat het publiek zelf ook nadenken aub!
    - Er zaten teveel verschillen met het boek die het nu juist wat spannender maakten.

    Zat meer in ben ik bang.
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  17. #117

    Standaard

    Vond de film zeker niet slecht, en het langdradige uit het boek was der ook uitgeknipt. Vond deze dan zeker ook beter dan DaVinci. Lekkere actie en goed te volgen

    volgens mij was de Camerlengo in het boek ook geadopteerd, maar weet niet meer zeker

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martini Bekijk bericht

    KNIP
    Nope, in het boek wordt duidelijk verteld dat de Paus zijn echte vader was. Die had een slippertje gemaakt met een non toen hij nog een jonge priester was.

    Nog iets wat anders was, Langdon die in bed eindigt met Vittoria . Dat had ik graag willen zien...

  19. #119

    Standaard

    Toch een heel aardige opening voor A&D:

    48 miljoen in Amerika, 104 miljoen in de rest van de wereld.

  20. #120

    Standaard

    Hier en daar een spoilertje...

    Op een paar (schoonheids)foutjes na een aardige thriller. Maar ik kan de zuurpruimen van WiW wel begrijpen waarom ze het een diepe onvoldoende geven er zitten namelijk scenes in die écht niet kunnen.

    Alsof er ieder uur een stemming word gehouden voor een nieuwe Paus..? Stierenstront natuurlijk. Of de scene in de boekenarchief waar naar ze de stroom uitgezet hebben het zuurstof langzaam weg valt. Dat langzaam moet ik dan wel iets anders formuleren want het ging als een sneltrein. Of die scene dat ze die bladzijde eruit trekken terwijl ze niet eens weten waar ze naartoe moeten maar wel in de auto vooruit knallen. Tja, van dit soort gefoceerde plotlijntjes die gekweekte spanning moeten opleveren werkt dat natuurlijk averechts bij de conditioneerde kijker.

    Verder was ik wel tevreden over de sidekick van T. Hanks. Ayelet Zurer, nog nooit van deze vrouw gehoord, maar deed het best prima voor de screentime dat ze er was. En Nikolaj Lie Kaas als bad guy was ook een verfrissing alleen jammer dat we niet weten wie hem nu eigenlijk opblaast in de auto op het einde..?

    Fijn dat er na al dat Bourne Identity (handheld camerawerk, jump cuts en snelle montage) geschud weer ouderwets muziek als spanningsboog wordt gebruikt door onze goede vriend Hans de Zwemmer.

    Waar slaat de titel van de film eigenlijk op..?
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 19-05-2009 om 15:11

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Hier en daar een spoilertje...

    Op een paar (schoonheids)foutjes na een aardige thriller. Maar ik kan de zuurpruimen van WiW wel begrijpen waarom ze het een diepe onvoldoende geven er zitten namelijk scenes in die écht niet kunnen.

    Alsof er ieder uur een stemming word gehouden voor een nieuwe Paus..? Stierenstront natuurlijk. Of de scene in de boekenarchief waar naar ze de stroom uitgezet hebben het zuurstof langzaam weg valt. Dat langzaam moet ik dan wel iets anders formuleren want het ging als een sneltrein. Of die scene dat ze die bladzijde eruit trekken terwijl ze niet eens weten waar ze naartoe moeten maar wel in de auto vooruit knallen. Tja, van dit soort gefoceerde plotlijntjes die gekweekte spanning moeten opleveren werkt dat natuurlijk averechts bij de conditioneerde kijker.

    Verder was ik wel tevreden over de sidekick van T. Hanks. Ayelet Zurer, nog nooit van deze vrouw gehoord, maar deed het best prima voor de screentime dat ze er was. En Nikolaj Lie Kaas als bad guy was ook een verfrissing alleen jammer dat we niet weten wie hem nu eigenlijk opblaast in de auto op het einde..?

    Fijn dat er na al dat Bourne Identity (handheld camerawerk, jump cuts en snelle montage) geschud weer ouderwets muziek als spanningsboog wordt gebruikt door onze goede vriend Hans de Zwemmer.

    Waar slaat de titel van de film eigenlijk op..?

    De titel van de film slaat volgens mij op de engelen die in het pad van verlichting de weg "aanwijzen"... in de kerken en op het sintpietersplein wijzen de engelen de volgende locatie aan.. Demons slaat dan volgens mij op het slechte, de illuminati versus de kerk Maar dat is ook maar iets wat ik zelf denk hoor, weet niet of het officieel zo is.. De titel Bernini Mysterie kan ik beter plaatsen haha..

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel d.H. Bekijk bericht
    Nope, in het boek wordt duidelijk verteld dat de Paus zijn echte vader was. Die had een slippertje gemaakt met een non toen hij nog een jonge priester was.

    Nog iets wat anders was, Langdon die in bed eindigt met Vittoria . Dat had ik graag willen zien...
    Dit klopt niet helemaal:
    In het boek dacht de Camerlengo in eerste instantie geadopteerd te zijn door de paus, maar toen bleek dat de paus zijn biologische vader was, werd hij daar zo boos om dat hij hem heeft vermoord. Zijn vader heeft helemaal geen slippertje gemaakt met een non, hij werd wel verliefd op een non, maar ze hielden zich keurig aan de regels van de kerk en zijn niet met elkaar naar bed geweest. Door middel van kunstmatige inseminatie (wonder van de wetenschap) hebben ze toch een zoon kunnen verwekken. Dat is de reden dat de (voormalige) paus het zo goed kon vinden met de wetenschap. De woede van de camerlengo bleek dus ongegrond en nadat hij dat hoorde pleegde hij zelfmoord door zichzelf in de fik te steken.
    Laatst aangepast door Rohim : 21-05-2009 om 10:26

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Alsof er ieder uur een stemming word gehouden voor een nieuwe Paus..? Stierenstront natuurlijk.
    Nergens in de film blijkt dat er ieder uur een stemming wordt gehouden. Tijdens een conclaaf worden er inderdaad meerdere stemmingen gehouden, totdat er iemand de meerderheid van de stemmen krijgt. Geen stierenstront dus...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Of de scene in de boekenarchief waar naar ze de stroom uitgezet hebben het zuurstof langzaam weg valt. Dat langzaam moet ik dan wel iets anders formuleren want het ging als een sneltrein.
    Wil jij er een half uur op wachten dan? Volgens mij wordt het verloop van tijd ook wel duidelijk gemaakt in de film door cuts en wisselende camerastandpunten, want in een film kun je dat natuurlijk niet realtime laten zien . Bovendien is er in die cabines bij voorbaat al weinig zuurstof om de boeken te sparen en dan duurt het niet heel lang meer voor alle zuurstof weg is.
    Laatst aangepast door Rohim : 21-05-2009 om 10:27

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rohim Bekijk bericht
    Dit klopt niet helemaal: KNIP
    Aha, das waar ja. Toch maar weer eens lezen.

  25. #125

    Standaard

    Ik vond Angels & Demons een prachtige film, werkelijk waar! Ik heb hem met onze klas 6-gymnasium gekeken, omdat we vorig jaar op excursie in Rome waren geweest. En ja de verschillen met het boek zijn evident, maar ik snap niet dat dat een probleem is. Ik zat naast een maat van me die het boek nog niet gelezen had en die vond het ook een topfilm. Veel actie, wat leuke humor van Tom Hanks ertussendoor en de spanning blijft tot het einde hoog. Vooral als je er achter komt dat de Camerlengo gewoon corrupt was . Een uitstekende cast onder leiding van een regisseur die zijn eigen draai aan het verhaal heeft gegeven en hier en daar wat personages heeft weggelaten (je kan ook niet alles in het boek vermelden in de film) heeft een ontzettend goeie film neergezet, die zeker NIET aanvoelt als 'even snel geld verdienen', iets wat hier eerder genoemd is.
    Laatst aangepast door 24rocks! : 21-05-2009 om 14:05
    "This is gonna hurt" (Jack Bauer, season 7: 10 am - 11 am)

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •