Pagina 7 van 176 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 4379 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Ik ergerde me groen en geel aan dat ene muziekje wat maar terug bleef komen! Aargh!
    Bedoel je deze? Heerlijke tune juist!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #152

    Standaard

    Derailed (VS, 2005)

    Het uitgangspunt is leuk, de uitwerking is matig. Teveel onwaarschijnlijkheden of domweg fouten. Vincent Cassel speelt hier weer een rol van geweldadige psychopaat zoals hij dat al vaker heeft gedaan, Clive Owen speelt niet bijzonder, maar zelfs slapend kan hij deze rol wel aan. Dat Jennifer Anniston kan acteren heeft ze in The Good Girl al laten zien, hier komt ze totaal niet uit de verf.
    Er zit wel een hele leuke scene in, die waarschijnlijk door velen niet wordt opgepikt.
    LaRoche (Cassel) is voor een zogenaamd zakelijk bezoek in het huis van Schine (Owen). De dochter, Amy komt beneden en stelt zich aan hem voor. LaRoche begint in het frans tegen haar te praten: "Je m'appelle Phillipe LaRoche, comme le petit roche qui va bientot baissez ton pere par derriere". Vervolgens zegt hij tegen Amy dat het iets betekent van "It means like a little stone that's rolling that down the river". Wat hij in werkelijkheid zegt is iets grover

    Evenzo, redelijk matige film. Jammer met een goede uitwerking had het wat kunnen zijn. Er schijnt nog een R rated edition te zijn, weet niet wat die er (in de 4 extra minuten) aan toevoegd. Waarschijnlijk te weinig om de film te redden.
    Ruler Rah met Johhny in de aftiteling is wel weer lekker.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Bedoel je deze? Heerlijke tune juist!
    Klinkt inderdaad lekker, ook al past het absoluut niet bij het gewelddadige kaliber van de film.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Anti Frank Miller?

    The Spirit oke, maar Sin City niet om aan te zien? Sin City is juist HET voorbeeld dat je met een 100% gestyleerde greenscreen-omgeving wel een mooi en uniek sfeerbeeld kan creëren. Bovendien was die film binnen zijn genre mijlenver beter geacteerd en verteld.

    Maar dan nog kan het je ding niet zijn natuurlijk. The Spirit is voor mij voorlopig het grootste misbaksel van het jaar. Met je eerste zin hierboven kan ik het alleen maar eens zijn. Slechte komedie is ook het enige dat ik eruit kan halen.
    Toch wel. Met Sin City kon ik werkelijk niets. Ik hou niet greenscreen-omgevingen. Geef mij maar Moeder Natuur.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Toch wel, dus die veer kan je weer in je achterste steken.... :razz:

    Ik wist niet van het bestaan af van deze HBO docu, maar het onderwerp heeft altijd al mijn interesse gehad.
    Graag gedaan.

    Ben je trouwens bekend met deze speelfilm --> The Day After (1983) http://www.imdb.com/title/tt0085404/

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Nee hoor. Hoe kom je daar nu bij? Was vriendelijk bedoeld op licht ironische toon. (dat ik geen smileys gebruik hoeft niet te betekenen dat iets niet ironisch bedoeld kan worden)
    Maar hoe kom je er dan bij dat ik snel tevreden ben?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Toch wel. Met Sin City kon ik werkelijk niets. Ik hou niet greenscreen-omgevingen. Geef mij maar Moeder Natuur.



    Graag gedaan.

    Ben je trouwens bekend met deze speelfilm --> The Day After (1983) http://www.imdb.com/title/tt0085404/

    Nee die film zegt me niets..................

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Nee die film zegt me niets..................
    1983: de dreiging van een nucleaire oorlog is nog steeds aanwezig. Die dreiging kreeg gestalte met The Day After, een film over de laatste weken voor een nucleaire aanval op de USA en de eerste weken na de ramp.
    Denk wel dat deze TV-film iets voor je is. Vooral na White Light/Black Rain een must see..

  8. #158

    Standaard

    Sunshine Cleaning
    Film van de makers van Little Miss Sunshine. Viel me op zich niks tegen al had er wel iets meer humor in gemogen. Acteerwerk was sterk, ook het jonge acteurtje wist te overtuigen. 7.5

    Husbands and Wives
    Zeker niet de beste film van Woody Allen, maar toch vermakelijk. Bevat ook alle typische kenmerken van een Allen film en de film beschikt over een ijzersterke gast. Toch wist de film me met moeite twee uur te boeien, na een tijdje had ik het eigenlijk wel gezien. 7.0

    OZ S6
    Laaste seizoen van deze harde gevangenisserie. Had het ook allemaal wel een beetje gezien, men begon behoorlijk in herhaling te vallen. Op zich was het niet een slecht seizoen, maar in mijn ogen wel de minste. Enkele behoorlijk afgezaagde en ongeloofwaardige ontwikkelingen. 7.5

    Do the Right Thing
    Prima film van Spike Lee, die van een vrolijke film weet te transformeren in een drama. Leuke rol trouwens van Samuel L. Jackson. 7.8

    Tropa de Elite
    Zeer sterke film van de makers van City of God. De films hebben zeker veel gemeen, maar in plaats van de kinderen in drugsbendes ligt de focus nu op het special forces team van de politie de Tropa de Elite. Goede opbouw en enkele harde schokkende scenes zorgen ervoor dat de film je nog wel even bij blijft. 8.0

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Klinkt inderdaad lekker, ook al past het absoluut niet bij het gewelddadige kaliber van de film.
    Misschien was dat wel de bedoeling
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Do the Right Thing
    Prima film van Spike Lee, die van een vrolijke film weet te transformeren in een drama. Leuke rol trouwens van Samuel L. Jackson. 7.8
    Hoezo een transformatie? Ik zag er nooit een vrolijke film in, de spanning sluimert al vanaf de eerste minuut.
    Je zag er trouwens niet het meesterwerk in dat ik er in zag? Gezien je cijfer?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Denk wel dat deze TV-film iets voor je is. Vooral na White Light/Black Rain een must see..
    Thnx zal 'm in gedachten houden

    Met het mooie weer toch nog even één film gezien, bleek de disc na een dikke uur niet goed meer te werken, dus een paar minuten gemist van de film, helaas.

    Many Rivers To Cross (1955) : Western komedie met Eleanor Parker en Robert Taylor, Talylor speelt de rol van Bushrod en dat is een man die van zijn vrijheid geniet en nergens te lang kan blijven. Als hij uit de handen wordt gered van Shawnee indianen door een vrouw genaamd Mary (Eleanor Parker) wordt hij meegenomen naar de ranch van haar ouders om zijn wonden te verzorgen. Echter Mary wil Bushrod niet zo gemakkelijk laten gaan aangezien zij haar oogje op hem heeft laten vallen. Ik ben al niet zo'n grote liefhebber van romantische komedies en ook deze western behoort daarbij, het is me allemaal te theatraal en niet waar een western voor mij om hoort te draaien. Toch kan het wel goed samen werken zie bevoorbeeld een Ride the High Country van Sam Peckinpah. Hoogtepunten zijn de mooie beelden van het landschap en uiteraard Eleanor Parker.5.5/10
    Laatst aangepast door Wim S. : 24-05-2009 om 18:37

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Bedoel je deze? Heerlijke tune juist!
    Ja die! Ik vond m zo misplaatst ofzo, en gewoon erg vervelend :P

  13. #163

    Standaard

    Full Metal Jacket
    Briljante oorlogs film.
    Prachtig beeld en geluid
    9/10
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  14. #164

    Standaard

    Unleashed met Jet Li. Erg goede titel voor maar €2.00. Uitstekend acteerwerk van zowel Jet Li als Morgan Freeman. En leuke, goede actie scenés

  15. #165

    Thumbs up

    Gisteren in de bios:
    Los Abrazos Rotos
    Na het geweldige Volver brengt Pedro Almoldóvar ons nu zijn nieuwste film, Los abrazos rotos, met opnieuw Penelope Cruz in één van de hoofdrollen.

    Almoldóvar vertelt ons het verhaal van een blinde scenario schrijver die onder het pseudoniem Harry Caine z`n werk uitbrengt. Wanneer één van z`n assistenten, Diego, iets ernstigs overkomt, vindt Harry het tijd om Diego z`n levensverhaal te vertellen. En dan met name over Lena, de liefde van z`n leven, prachtig neergezet door een weergaloze Penelope Cruz.
    Door middel van uitgebreide flashbacks en flashforwards wordt ons duidelijk gemaakt hoe Harry en Lena elkaar hebben ontmoet en wat de eigenaardige jonge film regisseur Ray X daar mee te maken heeft.

    Net als met Volver geeft Almoldóvar ons hier opnieuw een prachtig drama dat zorgvuldig is opgebouwd. De gebruikte flashbacks werken goed en komen nergens geforceerd over. Het verhaal wordt zo duidelijk en rustig vertelt, waar Almoldóvar ruim z`n tijd voor neemt. De mix van drama, thriller en romance komt goed uit de verf. Vooral de wellicht wat rare keuze om er ook een deel thriller van te maken is erg sterk doordat Almoldóvar er een film in een film (in een film) van te maken.
    Daarnaast wordt de film bevolkt door, zoals gebruikelijk is, excentrieke personages die stuk voor stuk prachtig worden neergezet door de cast. Vooral, zoals gezegd, Penelope Cruz is geweldig, net als Lluís Homar die de rol van Harry Caine voor z`n rekening neemt.

    Los Abrazos Rotos is Almoldóvar`s beste werk tot nu toe. Een pracht van een film, een bloedstollend mooie ode aan het leven, aan de liefde en aan de cinema zelf.

    9,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 24-05-2009 om 20:50
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hoezo een transformatie? Ik zag er nooit een vrolijke film in, de spanning sluimert al vanaf de eerste minuut.
    Je zag er trouwens niet het meesterwerk in dat ik er in zag? Gezien je cijfer?
    Vond het persoonlijk inderdaad geen meesterwerk, prima film maar ook niet meer dan dat. Misschien bij een herkijkbeurt een hogere waardering. Ik vond het in het begin nog wel een redelijk vrolijke film, in het begin is het allemaal nog wel wat gemoedelijk en meer grappig tegen elkaar doen. Langzaam aan wordt het steeds erger.

  17. #167

    Standaard

    THE GAMMA PEOPLE

    In een Latveria achtig landje stranden 2 journalisten en komen erachter dat de regerende dictator straling gebruikt om de inwoners te besturen

    Niet slecht maar er had meer ingezeten. Dat kleine jochie is voortreffelijk btw

    6.0


  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Ik ergerde me groen en geel aan dat ene muziekje wat maar terug bleef komen! Aargh!
    ik vond het geen probleem, maar snap wat je bedoelt...en geloof best dat er mensen zijn die het als ´irritant´ ervaren..
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Bedoel je deze? Heerlijke tune juist!
    Deed me meteen denken aan dat deuntje in het nummer "Wonderful life".
    Vond het ook een leuke tune!
    I am Jack's signature.

  20. #170

    Standaard

    Die scene trouwens tussen Hopper en Walken over Sicilianen is echt geniaal.
    The horror...the horror...

  21. #171

    Standaard

    Of Human Bondage, John Cromwell, 1934

    De doorbraak voor Bette Davis. Dat wist ze zelf ook aangezien ze verwacht had hier een Oscar voor te krijgen. (Dat ging trouwens niet door, maar dat kwam later wel weer goed.)

    Een rol die naast de ambitie ook het lef van Davis bewees als de actrice die rollen aannam die geen enkele andere actrice in die jaren aan wilde of durfde te nemen. In dit geval van een opportunistische, valse bitch die goedgelovige, brave Leslie Howard volledig inpalmt en aan de rand van de afgrond brengt.

    Er zitten een paar hele sterke scenes in de film, maar de film zelf is zeker niet geweldig. Het verhaal is te gefragmenteerd, en loopt van incident naar incident. Ondersteunende karakters worden plotseling geïntroduceerd, maar verdwijnen weer net zo snel, zodat er van uitdieping geen sprake is.

    Ook zijn Davis en Howard eigenlijk helemaal niet zo goed in deze film. Ze laten beiden nogal wat steken vallen, en spelen stroefjes en geforceerd.

    Twee jaar na deze film zijn ze samen een stuk beter op dreef in het veel betere The Petrified Forest.

  22. #172

    Standaard

    Brick (Rian Johnson, 2005) 5.0

    Wat een vervelend misbaksel is dit zeg. Wie wilt deze film hebben..?

    Hier wat schrijfsels uit andere reviews waar ik het wel eens over kan zijn.

    Ik vond het verhaal een beetje vreemd en nietszeggend. Het kon me gewoon niet boeien hoe hard ik ook mijn best deed. Verder was het acteerwerk ook zeer matig. De hoofdrolspeler doet het nog het beste van iedereen, maar ook hij is niet sterk in zijn rol. Dit komt vooral omdat de personages totaal geen diepgang hebben. Met de muziek en het camerawerk heeft de regisseur een gewaagde stap gemaakt. Niet heel erg vreemd maar toch een tikje anders dan normaal. Vooral veel afstand van de personages en shots laag bij de grond. Gedurfd maar het kon mij niet pakken. Ik vond het nogal vermoeiend om naar te kijken. De muziek was nogal vervelend.
    Vervelende film met overdreven hip-achtig woordgebruik, die me totaal niet wist te bekoren. Ik kon weinig uit het detectiveverhaaltje halen. De film probeert serieus en Indie te zijn, maar doet soms ook denken aan een cliche actiefilm door de vele vechtscenes (vervang de vuisten door pistolen) en over the top-dialogen.
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 25-05-2009 om 12:42

  23. #173

    Standaard

    Brick is een neo-noir Verhoeven. Deze aanpak is dus niet aan je besteed.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Brick is een neo-noir Verhoeven. Deze aanpak is dus niet aan je besteed.
    Ja, dus..?

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Brick is een neo-noir Verhoeven. Deze aanpak is dus niet aan je besteed.
    Hoe je het ook noemt Coen, het blijft een draak van een film.

Pagina 7 van 176 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •