De vergelijking met Nadal wint Federer natuurlijk. Maar de vergelijkingen met helden uit het verleden zijn wat moeilijker. Er zijn een aantal hele goede spelers die ook heel veel gewonnen hebben (en nog veel meer hadden kunnen winnen). Denk aan een Fred Perry en een Rod Laver. Laver won zelfs alle 4 de grandslams in 1 jaar en dat deed hij maar liefst 2 maal. Maar goed, Federer blijft natuurlijk ook een grootheid.
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
Wat ik van Federer wel indrukwekkend vind is dat hij 217 weken op 1 gestaan heeft.
Dat is lang, Jimmy Conners heeft ongeveer 157 weken op de eerste plaats gestaan is toch een verschil.
Het commentaar op NL1 vond ik bij vlagen irritant maar het geluid uitzetten ging me weer te ver.
I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.
134 Blu ray's laatste aanwinst: Sherlock Holmes
Meest imposante record zijn de 20 halve finales die Federer achter elkaar heeft behaalt bij de Grand Slams. Waarvan hij er maar 3 verloor. Zo goed en constant 5 jaar achter elkaar!! Maar er zijn nog genoeg records die Federer niet heeft, zie link hieronder.
http://www.tennis-x.com/stats/tennisrecords.php
The horror...the horror...
De 14 halen wordt idd erg lastig ja. Vooral op hardcourt zijn er nu genoeg spelers die kansen hebben tegen hem.
Iig is hij wel de meester van het gravel (allertijden).
Voor de finale in Madrid tegen Federer, verloor hij maar 2x van zijn laatste 111 wedstrijden op gravel.
Jammer dat hij zijn ongeslagen status niet kon vasthouden op Roland Garros.
5x achter elkaar winnen zou al uniek zijn, maar debuteren en dan 5 op en rij is helemaal super.
Federer is natuurlijk wel een grootheid maar het voelt niet goed dat hij hier wint zonder ook maar Murray, Djokovic of Nadal tegen zich gehad te hebben.
Nadal won in al zijn 6 grandslam titels van Federer, waarvan 5x in de finale.
Zo wil ik wel vaker gequote worden
Sluiter in halve finale Rosmalen. De comeback begint ergens op te lijken
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
En het is ook nog een record , hij is de laagstgeplaatste speler op de ATP lijst die ooit een halve finale van een ATP of grand slam toernooi bereikt.
Burn down the disco
Hang the blessed DJ
Because the music that they constantly play
It says nothing to me about my life
Mooie prestatie!
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler
Geen Nadal op Wimbledon.
En Sluiter naar de finale!
Geweldig!
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler
Nadal's knie is nog steeds niet in orde. Als Federer Wimbledon wint is hij weer nummer 1.
De eerste wedstrijd op Wimbledon heeft Federer weer gewonnen.
De wedstrijd is nooit echt spannend geweest. Maar er waren wel een aantal mooie punten.
I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.
134 Blu ray's laatste aanwinst: Sherlock Holmes
Gaat iemand het nog uitzenden? Ik dacht dat RTL het wel zou hebben maar daar is niets te zien
doei JCL
Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig
NET 5 zendt Wimbledon uit. Het is natuurlijk ook te zien op BBC 1 en 2.
Sometimes nothin' can be a real cool hand.
En op Sport1 op 6 kanalen tegelijk, velen ook met Engels commentaar wat sowieso altijd beter is dan Jan Siemerink.
Jan Siemerink vind ik prima, maar die was net op net5 afwezig
doei JCL
Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig
Een Boris Becker is echt niet veel beter dan Siemerink, komt ook niet veel nuttigs uit.
McEnroe vind ik dan wel weer leuk om naar te luisteren.
Nu Nadal er niet bij is maar hopen op Federer - Murray in de finale.
Blake ligt er al meteen uit, verliest in 3 sets van Seppi.
Myskina: Amerikanen weten niks van andere landen, ze moeten eens wat meer boeken lezen
En Tommy Haas ook zie ik net
Laatst aangepast door *NERAZZURRI* : 24-06-2009 om 22:55