De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE PLUS+

    Ik heb een DVDR7300H/19 van Philips. Ooit heeft hij goed gewerkt met GUIDEPLUS+ toen het TMF kwam. Sinds de overschakeling naar EUROSPORT zijn de gegevens weg en krijg ik er geen gegevens meer in, wat ik ook doe. Wat heb ik al gedaan en wat is de status:

    1.De instellingen kan ik inmiddels dromen en de varianten daar op ook (bv hele of gedeeltelijke postcode of 0001, ik woon in Almere-Buiten, 1338 HC);
    2.Ik gebruik een externe reciever Dgitale TV van KPN (SAMSUNG BOX) aangesloten met SCART;
    3.G-link van de DVDR doet het prima;
    4.Ik ontvang EUROSOPT, ook teletext;
    5.Mijn host is afgesteld op "externe reciever 1" op EXT 2 in de DVDR, met als kanaal nummer 0018 van de SAMSUNG BOX;
    6.Ik heb geen kabel TV meer dus heb ik de TUNER van de DVDR niet ingesteld;
    7.Ik heb Philips herhaaldelijk om hulp gevraagd en deze ook gekregen maar zij zijn samen met mij inmiddels radeloos;
    8.Op advies van Philips de nieuwste firmware geinstalleerd en een harde reset uitgevoerd en daarna weer alles opnieuw geinstalleerd;
    9. 's Nachts staat ie op standby;
    10.Geen resultaat.

    Wat nu, is de DVDR stuk? Zie ik iets over het hoofd? Komt de data via EUROSPORT niet in mijn SAMSUNG BOX aan, wegens digitaal?

    Edward

  2. #2

    Standaard Re: DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE PLUS+

    Citaat Oorspronkelijk gepost door egmz
    Ik heb een DVDR7300H/19 van Philips. Ooit heeft hij goed gewerkt met GUIDEPLUS+ toen het TMF kwam. Sinds de overschakeling naar EUROSPORT zijn de gegevens weg en krijg ik er geen gegevens meer in, wat ik ook doe. Wat heb ik al gedaan en wat is de status:

    1.De instellingen kan ik inmiddels dromen en de varianten daar op ook (bv hele of gedeeltelijke postcode of 0001, ik woon in Almere-Buiten, 1338 HC);
    2.Ik gebruik een externe reciever Dgitale TV van KPN (SAMSUNG BOX) aangesloten met SCART;
    3.G-link van de DVDR doet het prima;
    4.Ik ontvang EUROSOPT, ook teletext;
    5.Mijn host is afgesteld op "externe reciever 1" op EXT 2 in de DVDR, met als kanaal nummer 0018 van de SAMSUNG BOX;
    6.Ik heb geen kabel TV meer dus heb ik de TUNER van de DVDR niet ingesteld;
    7.Ik heb Philips herhaaldelijk om hulp gevraagd en deze ook gekregen maar zij zijn samen met mij inmiddels radeloos;
    8.Op advies van Philips de nieuwste firmware geinstalleerd en een harde reset uitgevoerd en daarna weer alles opnieuw geinstalleerd;
    9. 's Nachts staat ie op standby;
    10.Geen resultaat.

    Wat nu, is de DVDR stuk? Zie ik iets over het hoofd? Komt de data via EUROSPORT niet in mijn SAMSUNG BOX aan, wegens digitaal?

    Edward
    Als je op de Guide+ site had gekeken dan kan je zien dat de Samsung ontvanger van KPN niet ondersteund wordt met het Guide+ verhaal. 8)

    Dus niet de omschakeling van TMF naar Eurosport, maar je overstap naar KPN is de oorzaak.

    Verderop in dit deel van de vragen op dit forum is dit onderwerp kortgeleden ook nog eens behandeld, je antwoord op je vraag wordt daar uitgebreid besproken. Er zijn meer mensen met jouw probleem. Jammer dat je Philips hebt gek gemaakt, je had bij KPN moeten zijn
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE

    Dank voor je reactie. Maar toch even een paar dingen:
    Ik zie de DDT receiver SAMSUNG met 5 modellen in het rijtje staan op:

    http://www.europe.guideplus.com/En/h...trec_nl.html#5

    Mijn type zit er bij SMT 1000. Sterker nog, het heeft ook al gewerkt maar dan wel in combinatie met TMF als host. Ik ben niet overgestapt op KPN maar de change was: van TMF naar EUROSPORT, KPN had ik al.

    Hoe is dat dan te verklaren?

    Wat ik slecht in de GUIDEPLUS FAQ opmaak is dat er geen DDT in Nederland wordt ondersteund. Dat moet dan verandert zijn sinds de change van TMF naar EUROSPORT. Ik heb deze vraag inmiddels uitgezet bij EUROSPORT.

    groet,
    Edward

  4. #4
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Heb je al geprobeerd om je HDR handmatig op TMF in te stellen en hem dan in standbye te laten staan?

  5. #5

    Standaard DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE PLUS+

    Ik heb dat niet meer geprobeerd omdat ik er vanuit ging dat TMF de GUIDE gegevens niet meer doorgeeft. Is het toch zinvol omdat te doen?

    groet,
    Edward

  6. #6

    Standaard Re: DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE

    Citaat Oorspronkelijk gepost door egmz
    Dank voor je reactie. Maar toch even een paar dingen:
    Ik zie de DDT receiver SAMSUNG met 5 modellen in het rijtje staan op:

    http://www.europe.guideplus.com/En/h...trec_nl.html#5

    Mijn type zit er bij SMT 1000. Sterker nog, het heeft ook al gewerkt maar dan wel in combinatie met TMF als host. Ik ben niet overgestapt op KPN maar de change was: van TMF naar EUROSPORT, KPN had ik al.

    Hoe is dat dan te verklaren?

    Wat ik slecht in de GUIDEPLUS FAQ opmaak is dat er geen DDT in Nederland wordt ondersteund. Dat moet dan verandert zijn sinds de change van TMF naar EUROSPORT. Ik heb deze vraag inmiddels uitgezet bij EUROSPORT.

    groet,
    Edward
    HELP :



    FAQ
    General Questions
    Installation
    Satellite
    Cable
    Digital Terrestrial
    Channel Line Up
    Listings
    Recording
    Using The GUIDE Plus+ system


    Close this window

    Home / Help / FAQ / Other Countries - Digital Terrestrial
    FAQ - Digital Terrestrial
    1 : I use a Digital Terrestrial box (DTT) and I have connected the aerial directly to the DTT box. I don't seem to be able to receive any TV Listings data, why?

    Als je daar de vraag leest, dan krijg je het antwoord, het liet zich helaas niet copiëren.

    Je opmerking: >>6.Ik heb geen kabel TV meer dus heb ik de TUNER van de DVDR niet ingesteld<< bracht mij in de war.

    Maar als je het andere stukje met de vraag over Guide+ op dit forum had gelezen, dan had je gevonden wat je zocht

    Toch verwijs ik liever naar de site van Guide+, kort geleden werden de ontvangers van Samsung nog niet ondersteund, maar dat is nu wel het geval, dat is al weer een stapje vooruit.

    Dan helaas het land nog.... momenteel worden alleen de UK en Italie ondersteund, je dient hun site in de gaten te houden, het staat in de FAQ.
    Het stond ook verder bij de andere vraag op dit forum dat Nederland nog niet ondersteund wordt. Gewoon Guide+ in de gaten blijven houden :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Heb je al geprobeerd om je HDR handmatig op TMF in te stellen en hem dan in standbye te laten staan?
    bedoelde natuurlijk Eurosport

  8. #8

    Standaard DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE PLUS+

    Oke mensen. Dank voor jullie inspanning. Mijn conclusie is dat ik de oorzaak moeten zoeken bij Guide, KPN of Eurosport.

    Al eerder (met TMF werkte alles prima, dus Guide heeft Nederland al eerder via TMF bediend (inc. SAMSUNG DDT BOX van KPN). Hun antwoord: we doen alleen UK en Italie is daarom opmerkelijk.

    Dat SAMSUNG DDT BOX van KPN er mee uit de voeten kan is ook eerder gebleken dus.

    Dat EUROSPORT geen digitaal signaal doorgeeft is wat mij betreft voor de hand liggend.

    Zowel bij EUROSPORT als bij KPN heb ik de vraag uitstaan. Ik zal jullie laten weten wat daarop de reactie is.

    Inmiddels heb ik besloten een abonnenent te nemen op kabeltelvisie en radio van UPC. Ben ik van het hele gedoe af. Of dat nogweer digitaal wordt zie ik nog wel.

    Groet,
    Edward

  9. #9

    Standaard

    Ik ben benieuwd hoe het afloopt, ik heb namelijk het zelfde probleem.
    Ik had me neergelegd bij het feit dat DDT niet ondersteund werd ( zoals eerder opgemerkt).

  10. #10

    Standaard DRINGEND HULP GEVRAAGD BIJ INSTALL. GUIDE PLUS+

    Ik heb weer nieuws. Deze mailtjes kreeg ik:

    Beste Edward,

    Het signaal van Eurosport inclusief de Guide Plus data wordt digitaal verzonden naar de distributeurs, zoals KPN. Zij mogen dan zelf kiezen hoe zij het signaal doorsturen naar de kijkers. Of KPN de Guide Plus gegevens ook digitaal naar u doorstuurt, hangt dus van KPN af. Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met KPN.
    Met vriendelijke groet,

    Arend Arendz
    EUROSPORT Television BV

    Geachte heer Zijlstra,

    Naar aanleiding van uw vraag omtrent Guide+, kunnen wij u het volgende mededelen:
    Wij ondersteunen Guide+ niet.
    Onze excuses voor het ongemak.
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamara Berlauwt
    KPN



    Dus daar moeten we het mee doen. Het blijft vreemd dat GUIDE+ het bij mij deed toen TMF het nog verzond. En dat GUID+ zelf meldt het in Nederland niet te ondersteunen voor DDT. Misschien weet nergens één persoon hoe de hele keten werkt en compatible is. Het gaat de KPN één abonnement kosten ben ik bang en misschien wel meer. Ik correspondeer nog even verder met ze.

    groet,
    Edward

  11. #11

    Standaard Guide plus instelling

    Goedendag,
    Ik zelf heb een Pioneer DVR 530H aangesloten op een satelliet ontvanger en heb ongeveer een half jaar geen guide plus signaal meer ontvangen, van alles geprobeert, veel gelezen enz. totdat ik er achter kwam dat het kanaal waar de informatie op uitgezonden wordt ( het hostkanaal ) niet gewoon het eurosport kanaal is, Maar het is het Duitse eurosport kanaal.
    Jammer dat ik dat niet eerder ergens heb kunnen vinden.
    Nu werkt hij weer als vanouds.

    Ik hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen.
    Groetjes,
    Hayo.[/b] : :wink:

  12. #12

    Standaard hoe krijg ik de titel er op

    Hoi

    Wie kan mij helpen.
    Als ik via guide plus wat opneem komt de titel er niet meer bij te staan.
    Terwijl dit voorheen wel gebeurde.
    Nu staat er dus inplaats van de titel de datum.
    Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik verkeerd.
    Mijn engels is niet goed genoeg om het op de site te vinden.

    B.V.D Arjantje

  13. #13
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjantje Bekijk bericht
    Hoi

    Wie kan mij helpen.
    Als ik via guide plus wat opneem komt de titel er niet meer bij te staan.
    Terwijl dit voorheen wel gebeurde.
    Nu staat er dus inplaats van de titel de datum.
    Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik verkeerd.
    Mijn engels is niet goed genoeg om het op de site te vinden.

    B.V.D Arjantje
    Recorder terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna GuidePlus opnieuw "laden".
    Werkte bij mijn Pioneer 530 prima.

  14. #14

    Standaard Ook Guideplus problemen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans Bekijk bericht
    Recorder terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna GuidePlus opnieuw "laden".
    Werkte bij mijn Pioneer 530 prima.
    Mag ik vragen hoe ik de recorder kan terugzetten in fabrieksinstellingen? Mijn Guideplus downloadt maar een klein gedeelte aan programma 's ( soms weer wel alles goed) en als ik handmatig probeer een programma op te nemen, krijg ik alleen een zwart beeld (van programma 's die niet gedownload zijn). Ik heb een Philips 3577H, maar heb er eigenlijk niets aan. Is ingesteld op Eurosport NL. Alvast bedankt!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •