De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lipsync problemen tussen Blu-Ray speler en Cinema set

    Hallo,

    Ik heb sinds afgelopen zondag een Samsung BD-P1580 Blu-Ray speler. Ik heb de Blu-Ray speler via een optic fiber kabel aangesloten op mijn LG Cinema Set (type nummer weet ik even niet mocht dat van belang zijn dan zoek ik dat nog even op).

    Ik heb op de Blu-Ray speler voor het geluid de optie Bitstream (hercodering) aangezet, hierop pakt mijn reciever van mn cinema set het geluid goed op. Alleen als ik dan een willekeurige film kijk die DTS HD ondersteuning heeft downscaled hij het geluid wel goed naar normaal DTS maar de lipsync is niet goed. Beeld en geluid lopen absoluut niet gelijk.

    Ik heb op de Blu-Ray speler de resolutie op 1080P gezet en dan wordt er een optie beschikbaar gemaakt 24p. Heb deze aangezet en nu loopt het beeld en geluid bijna goed, er zit nog een kleine vertraging in van een aantal milisecondes.

    Tevens kan ik ook kiezen voor PCM, helaas pakt mijn reciever dan geen enkele decoder natuurlijk omdat hij alleen Dolby ProLogic II, Dolby Digital en DTS ondersteunt. Maar echter lost het wel het probleem op.

    Ik heb inmiddels ook al een HMDI 1.3 kabel besteld, had begrepen dat dat ook weleens wil helpen met dit soort problemen. Tevens ook al de ms van de reciever geprobeerd aan te passen maar ik merk nu weinig verschil. Wat ik ook nog ga proberen is de resolutie op 1080i te zetten en dan die 24p optie erbij. Hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door NeoBob : 29-09-2009 om 12:53

  2. #2

    Standaard

    Wie loopt voor? Het beeld of het geluid.

    Ik vermoed het geluid. Zo ja dan komt dit eerder door je tv dan door je receiver.
    Zet alle digitale beeld verbeteraars van je tv uit, wellicht dat het dan nog beter klopt.

  3. #3

    Standaard

    Het beeld loopt voor het geluid.

    Ben gisteren even terug geweest naar de winkel, heb even mn Samsung BD speler geruild voor een Sony BDP-S360. Deze heeft gelukkig wel een optie om het geluid te kunnen syncen met het beeld.

    Maar helaas nog niet genoeg. Ik kan hem tot maximaal 120ms rechtrekken en nog loopt het beeld een fractie voor het geluid. Heb overigens wel gemerkt dat het verschilt per film. En het probleem is vooral met films die de DTS decoder gebruiken. Zodra ik, als de film dat ondersteunt, Dolby Digital aanzet is er geen enkel probleem. Maar ook met de DTS decoder verschilt het nog, de ene film loopt perfect en de andere film niet.
    Ga vanavond nog even meer films testen in ieder geval.

    Een medewerker van de winkel waar ik de BD speler heb gekocht melde dat misschien de firmware van mn TV ge-update moet worden. Maar heb even op internet gekeken maar daar is weinig te vinden over een firmware update voor mijn LCD TV. Iemand verder nog een idee?
    Laatst aangepast door NeoBob : 30-09-2009 om 10:04

  4. #4

    Standaard

    Met type nummers van tevens je tv en cinema set kan ik misschien iets meer.
    Ik durf nu nog niet te zeggen waar het struikelblok precies zit. Of het in je BD-speler(s) zit of juist in je cinema set.
    Een van de twee heeft voor mijn gevoel echter meer tijd nodig om het signaal te processen dan de tv tijd nodig heeft om het beeld te processen.

    Dit kan dus je BD-speler zijn die van DTS-HD DS moet maken omdat je receiver er anders niks me kan, of je receiver die wellicht de hoge bit-rate DTS niet goed aan kan.

    DTS kan een hogere bit-rate hebben dan dat voorheen op DVD gebruikt werd. Veel oudere receivers hebben moeite met deze hogere bit-rate en dit in combinatie met de "beperkte" ruimte op een dvd heeft er voor gezorgd dat die hogere bit-rate zelden tot nooit toegepast werd op die schijven. Met de komst van Bluray en daarmee HD beeld en geluid zijn ze dus ook die hogere bit-rate gaan gebruiken. Nu weet ik niet wat r allemaal gebeurd bij het "downmixen" maar op zich zou de bit rate dus niet helemaal omlaag hoeven, slechts naar de voor DTS maximale maar hoger dan gebruikelijke waarde.

    Het zou dus zomaar kunnen dat dit teveel is voor jou receiver om vlot mee overweg te kunnen.

    Het makkelijkste,en wellicht beste om eens uit te proberen is een andere receiver / cinema set. Het liefst dan een die zelf in staat is om DTS-HD te verwerken. Deze sluit je dan echter wel exact zo aan als je nu jouw set hebt aangesloten en de BD-speler laat je nog altijd het downmixen doen. Het signaal nar de receiver is dan dus gewoon gelijk aan je huidige situatie. Heb je dan nog het probleem dan is en blijft de BD-speler het probleem, is het probleem weg dan vermoed ik mijn huidige gedachte als een goede denk richting.

  5. #5

    Standaard

    Hier de totale opstelling qua de apparatuur waar het om draait:

    Philips - 32PFL5322
    LG - HT552PH (Main Unit: HT552PH-D. Speakers: SH52PH-F, SH52PH-C, SH52PH-s, SH52PH-W)
    Sony - BDP-S360

    Ik denk zelf dat het struikelblok in mn cinema set zit. Want Dolby Digital decoders gaan goed. Vooral bij sommige DTS tracks zoals die van bijv The Mummy is gewoon niet recht te trekken. De enige film waarbij me dit gelukt is tot nu toe Twilight. Denk dat dan inderdaad mn reciever de hogere bitrate gewoon niet aankan. Vooral niet als Blu-Ray discs met Dolby Digital zonder problemen verlopen.

    Ik kijk dan op dit moment ook films die alleen DTS hebben vaak via Dolby Prologic II en laat m dan door de speler zelf downmixen. Ik zou dat echt heel graag willen testen maar ben bang dat ik niemand in mn buurt heb die sowieso een reciever heeft die ook DTS-HD ondersteunt. Dus dat wordt helaas lastig.

    Zag overigens ook wel dat er op mn cinema set ook een HD AV Sync zat, maar krijg niet het idee dat dat lekker werkt. Ik kan die tot 300ms instellen. Kreeg alleen tot nu toe niet echt de indruk dat dat ook echt enig verschil maakte. Maar ga maar proberen dat als ik bij bijv The Mummy mn reciever op 300ms zet en mn Blu-Ray speler op 120 ms. Ben benieuwt wat dan het resultaat zal zijn.

    Ik zal voor de gein ook eens even een DVD'tje in mn Blu-Ray speler stoppen met DTS decoder. Die heeft inderdaad een lagere bitrate dus dan zou die wel goed gelijk moeten lopen dan.

    Mochten er nog verdere ideeën zijn Mr_Parker dan hoor ik dat graag, in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken en de mogelijk opties die het probleem oplossen hier neer te zetten !

  6. #6

    Standaard

    Ik dacht het al toen ik las dat je vertraging in gesteld had op je speler maar de handleiding bevestigde zo juist mijn vermoeden.

    Je geeft aan dat het beeld voor loopt.
    Dit is vrij bijzonder omdat een lcd tv normaal behoorlijk wat tijd nodig heeft om het beeld op- het scherm te toveren. Daarom is het ook het best om alle digitale beeld opties bij digitale bronnen uit te schakelen. Die opties zijn doorgaans voor analoge signalen bedoelt, niet zo zeer voor digitale.
    Je speler en receiver hebben beide welliswaar een synchronisatie optie maar die is dus voor het standaard probleem bedoelt. Het probleem dat bij veel lcd schermen het beeld achter loopt op het geluid. Je hoort dus een deur dichtslaan en ziet dit daarna pas.
    Zowel je speler als receiver kunnen dus het geluid vertragen zodat het dus pas later te horen is en zo de tv wat extra tijd krijgt om het beeld op te bouwen. Dit is dus juist tegenovergesteld van wat jij wilt.
    Je zou dus juist de vertragings instellingen op zowel je speler als receiver omlaag moeten brengen.

    Of ik heb je probleem verkeerd begrepen....

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het van het weekend nogmaals getest (ook even mn oude HMDI kabels vervangen en Optic Fiber kabels enzo), maar bij sommige films blijft het beeld echt voorlopen op het geluid. Maar dat is dus niet bij elke film zo. Bij 2 van de 4 films die DTS heeft (en waar ik het mee heb getest) krijg ik rechtgetrokken maar de rest niet. Zelfs niet als ik de HD AV Sync op mn cinema set in stel.

    Denk echt dat mn cinemaset voor deze problemen zorgt helaas. Dus denk dat ik nog weinig kan aanpassen. Ga weleens een nieuwe reciever halen en dan 1 met de nieuwste decoders.

    Maar moet dan nog even zien, maar zou het evt ook aan de firmware van mn TV kunnen liggen? Want dat is nog mn enige idee wat niet goed zou kunnen zijn.

  8. #8

    Standaard

    Zoals ik al aangaf, normaal is de vertraging anders om en elke afstelling in de menu's van speler en receiver is bedoelt om juist het geluid te vertragen. Dan wordt het in jouw geval dus nog erger.

    Ik heb niets kunnen ontdekken in de handleiding van je receiver dat deze auto lip sync via HDMI zou ondersteunen. Je tv geeft dus geen terug koppeling aan je receiver over hoeveel het geluid vertraagd zou moeten worden. Ik verwacht dan ook niet dat het met een firmware aanpassing van je tv op te lossen is. Als dat zo zou zijn zou de nieuwe firmware je tv immers veel langzamer / slechter maken dan dat hij nu is. Lijkt me niet de opzet van een firmware update toch.

    Ik blijf bij mijn gedachte dat je receiver het gewoon niet voor elkaar krijgt om met de hogere bit-rate te kunnen werken.

    Ik heb je handleiding niet helemaal nageplozen van je huidige speler maar wellicht kun je instellen naar welke bitrate hij terug moet sampelen voodat hij het naar de recevier stuurt, wellicht kun je daar mee nog testen of daar je oorzaak zit.

    Ken je echt niemand die een losse receiver heeft van bijvoorbeeld onky, marantz, denon, yamaha of iets in die geest. Het hoeft niet perse een te zijn die de HD formaten ondersteund. Dergelijke merken hebben doorgaans al van oudsher een decoder chip die ook de hogere, zelden voor DVD gebruikte, bitrate aan kunnen bij de normale 5.1 DD en DTS varianten.

  9. #9

    Standaard

    Dat klopt inderdaad, na enig bekijken hoe en wat werd het vaak alleen maar erger.

    En qua die firmware heb je gelijk in. Vond het aan de ene kant al beetje raar klinken maar op internet kon ik daar ook helemaal niks over vinden qua firmware voor mn TV.

    Ik heb helaas niemand in de buurt die een vrij nieuwe reciever heeft. Ben van plan om zelf maar over een tijdje een Onkyo reciever aan te schaffen. Mijn oog is een beetje gevallen op de Onkyo TX-SR507. En zo te zien is die reciever ook nog redelijk te betalen voor goede kwaliteit. Denk dat ik nog maar weinig kan testen verder totdat ik iemand vind die een vrij nieuwe reciever heeft of zelf een nieuwe reciever heb aangeschaft.

    In ieder geval erg bedankt voor het meedenken voor oplossingen!!!!!
    Laatst aangepast door NeoBob : 09-10-2009 om 07:38

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •