Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [Advies gevraagd] HT in een studentenkamer.

    Eindelijk op kamers, tijd om dus rond te neuzen naar een budget home theater.

    TV is al een tijdje binnen en bevalt ontzettend: 37C10 Panasonic (plasma).

    Nu dus geluid... Bron: PS3 Slim, Reciever: hoogstwaarschijnljik de Onkyo 507. Budget 500 voor speakers + reciever.

    Voor alle overige tips/aanraders etcetera houdt ik me aanbevolen.
    Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!
    Laatst aangepast door PascalE : 09-12-2009 om 09:51
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  2. #2

    Standaard

    Hoi!
    Mocht het je interesseren, ik heb eventueel een heel mooie Mission 5.1 set te koop (zie mijn sig). Inclusief een actieve subwoofer en mooie stands (zowel fronts als rears)!

    Ik ben er van overtuigd dat deze set in je budget gaat passen en een beter geluid zal weergeven dan de eerder genoemde ELTAX set.

    Audio(luidspreker)kabels kun je eventueel aanschaffen bij (bijvoorbeeld) kabeltje.com of allekabels.nl of, mocht je een stapje hoger willen kun je naar hifisupply.nl gaan.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    De Eltax Hollywood is idd een set zonder subwoofer met goede recensies. Het 'goede' bij de recensies zit in de prijs en wat je er voor terugkrijgt. Wil je een aktieve subwoofer, dan zou ik eerder voor de JBL SCS178 gaan omdat deze 5 luidsprekers bevat die technisch en kwa klank hetzelfde zijn. Ondanks dat deze set kleinere luidsprekers heeft, kan deze set daarom beter presteren dan de Eltax set met de grotere luidsprekers.

    Met de set zal je zeker HD-geluid horen omdat zowel de receiver als de PS3 de daarvoor benodigde HD-audiodecoders aan boord hebben. Iets om rekening mee te houden bij het instellen is dat de decoders van de receiver meestal beter zijn dan dit van de bron(PS3).

    Om geluid uit alle luidsprekers te kunnen krijgen heb je luidsprekersnoer met 2 aders van bvk 0,75mm2 en in het geval van de JBL-set, ook een enkele tulp-kabel. Luidsprekerkabels met zgn. dropveter-dikte (~0,14mm2) zijn wel dik genoeg, maar zorgen vaak voor een minder goede weergave.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties beiden!

    @Marcellow heb je wat gedetailleerdere specificaties van de set? Klinkt deze bij een Onkyo reciever? Is die set niet te lomp voor mijn kleine oppervlakte? Hoe is de staat van de set? Wat is je vraagprijs? Of heb je een link naar je verkoop advertentie .

    @Gerco Stuivenberg Ik las juist dat de Eltax sets (hoeft niet perse die Hollywood te zijn maar in dezelfde prijsklasse) juist beter klinken dan satteliet systemen. Alleen heeft hij nog geen subwoofer, die moet ik er dan nog bij nemen (of is dat lastig om te matchen?). Maar als een JBL set net zo goed klinkt (en het niet alleen om de sub draait) is het natuurlijk voordeliger en compacter.
    Is dit een juiste kabel?
    OFC Luidsprekerkabel, transparant,
    professioneel,
    2 x 0.75mm2,
    rol 15 Meter.

    Die tulp kabel is denk ik voor de Sub of niet?
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    @Gerco Stuivenberg Ik las juist dat de Eltax sets (hoeft niet perse die Hollywood te zijn maar in dezelfde prijsklasse) juist beter klinken dan satteliet systemen. Alleen heeft hij nog geen subwoofer, die moet ik er dan nog bij nemen (of is dat lastig om te matchen?). Maar als een JBL set net zo goed klinkt (en het niet alleen om de sub draait) is het natuurlijk voordeliger en compacter.
    Is dit een juiste kabel?
    OFC Luidsprekerkabel, transparant,
    professioneel,
    2 x 0.75mm2,
    rol 15 Meter.

    Die tulp kabel is denk ik voor de Sub of niet?
    De tulp-kabel is dan idd voor de aktieve sub.

    Boekenplank-formaat en zuil-formaat luidsprekers klinken voller omdat ze de lagere frekwenties beter kunnen weergeven dan sateliet-formaat. Of een luidspreker mooi klinkt is afhankelijk van kwaliteit van de luidspreker en of de 'match' met de receiver goed is.
    Wanneer een luidspreker vanwege bvb de moeilijke aanstuurbaarheid niet goed 'matcht', is de weergave vaak minder mooi dan van een luidspreker die makkelijk aanstuurbaar is.

    Het gaat dus om de combinatie met de receiver en niet alleen de luidspreker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Dat snap ik, ik begrijp hieruit dat de JBL set aan de beschrijving boekenplank speakers voldoet (ik zag dat ze ook groter + zwaarder dan de meeste satteliet speakers zijn)? Wat denk je zelf van de JBL set icm de Onkyo reciever, zou dat matchen? Ik zou best willen gaan luisteren maar ik heb geen flauw idee waar zoiets kan, en daarnaast heb ik weinig verstand van klankkleur e.d.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  7. #7

    Standaard

    Even wat informatie:

    Mission M32i kersen (fronts) http://www.mission.co.uk/model.php?m...id=5&type_id=2

    Mission M3c1i zwart (center) http://www.mission.co.uk/model.php?m...id=2&sector_id=

    Mission M30i zeart (rears) http://www.mission.co.uk/model.php?m...id=2&sector_id= (maar dan in het zwart)

    Ik weet niet hoe Mission matcht met Onkyo, maar volgens mij zou dit geen probleem moeten opleveren.

    Ikzelf gebruik de set in een niet al te grote woonkamer, maar moet zeggen dat ik niet het idee heb dat het "overkill" is. De reden van verkoop is dan ook niet dat ik niet tevreden ben over het geluid, maar de persoon waarmee ik het huis deel niet (meer) gecharmeerd is van de looks (ja, die dikke duim) iets waarmee ik het totaal niet eens ben overigens.

    Vraagprijs voor al dit moois, inclusief vier stands (twee prachtige Standesign Z stands, in BMW silver gespoten en twee ikea stands voor de rears) en een Yamaha subwoofer is 325 euro. Geen geld, als je het mij vraagt!

    De staat is, hoe kan het ook anders heel erg goed; je zet een speaker neer en luistert er naar... Meer gebeurt er niet mee!

    Greetz....
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Dat is idd wel een nette rpijs voor die set.

  9. #9

    Standaard

    @Marcellow ik zie dat je in Haarlem woont en dat is wel erg ver voor mij. Daarnaast gaat 325 voor de boxen over mijn budget, ik denk dat ik het gewoon bij de JBL's houdt.

    Heeft iemand nog tips/opmerkingen over mijn TV keuze? Zegt iemand het gewauwel over de panels iets (zie link in openings post)?
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  10. #10

    Standaard

    Ik ben druk bezig geweest met vergelijken van TV's. (en van de week eens in een Mediamarkt koekeloeren, al zal je daar nooit ideale omstandigheden hebben).

    Ik heb een nieuwe op het oog, 37inch en HDready Plasma: Panasonic TX-P37C10. Hij kost incl verzending zo'n 35-45 euro meer dan de HDready 32 inch Samsung die ik op het oog had. Iemand enig idee welke een betere keus is? Ik ben nu geneigd om plasma te zeggen.
    Prioriteiten: 1. Films (voornamelijk DVD's via de PS3, later ook Blu-Ray) 2. Games (PS3) 3. Sport SD uitzendingen.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  11. #11

    Standaard

    Ik heb zelf de Eltax Hollywood speakers. Hier zijn ze nog te koop: http://www.djelectronics.nl/eltax-ho...dos-p-622.html voor €184,50

    Ik ben er zelf eigenlijk zeeeeeer tevreden over, zeker als je kijkt naar de prijs. Ik heb ze zelf voor €175,00 gekocht in een aanbieding bij Conrad een jaartje terug en geen seconde spijt van gehad. Wel even een subje erbij kopen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Eltax Hollywood speakers. Hier zijn ze nog te koop: http://www.djelectronics.nl/eltax-ho...dos-p-622.html voor €184,50

    Ik ben er zelf eigenlijk zeeeeeer tevreden over, zeker als je kijkt naar de prijs. Ik heb ze zelf voor €175,00 gekocht in een aanbieding bij Conrad een jaartje terug en geen seconde spijt van gehad. Wel even een subje erbij kopen...
    O.a. door jou verhalen in je eigen HT topic ben ik op de hoogte van Eltax . Heb je enig idee wat voor sub er bij zou passen, het moet geen gek dure sub worden...?

    Iemand nog reacties op de tv? Ik zal hem ook bij de openingspost zetten.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  13. #13

    Standaard

    Pascal, Ik zou niet voor HDReady gaan, dat is inmiddels al verouderd en voor hetzelfde geld kun je ook een FullHDmodel in de aanbieding vinden, kwestie van even goed zoeken.

    Belangrijk, voordat ik dat roep had ik dat eigenlijk moeten type, is je kijkafstand vs schermgrootte.37ich tov 32inch kan best nog een verschil maken, probeer eens op jouw kijkafstand (dezelfde afstand als thuis dus) naar beide schermen te kijken of je veel verschil ziet. Zal in een MM moeilijk gaan plus dat daar alles op FULL staat met alle beeldverbeteraars aan, dus probeer eens of je op een doordeweekse dag een verkoper kan vinden die toevallig je wel de AB wil geven en wel het verschil weet tussen FullHD en HDReady. Kans is helaas klein bij een MM maar dat heb je met dozenschuivers.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    O.a. door jou verhalen in je eigen HT topic ben ik op de hoogte van Eltax . Heb je enig idee wat voor sub er bij zou passen, het moet geen gek dure sub worden...?

    Iemand nog reacties op de tv? Ik zal hem ook bij de openingspost zetten.
    Eltax heeft ook leuke subs voor weinig geld. Zie dezelfde site...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Edgar. Ik ben er van op de hoogte dat HDready eigenlijk 'verouderd' is (in de game industrie nog niet ). Maar ik dacht dat je op een afstand van ongeveer 2 meter op een 32" scherm het verschil niet kon zien tussen 1080p en 720p... Is dat op 37" wel het geval dan?

    Overigens heb ik nog geen kwalitatief goede Full HD 32"/37" LCD of Plasma in de aanbieding gezien voor ook 400 euro of minder.
    Laatst aangepast door PascalE : 20-09-2009 om 21:26
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  16. #16

    Standaard

    De dichtheid van een 32" HD Ready is bijna net zo groot als van een 37" Full HD. Je moet bij beide toestellen heel dicht bij het scherm zitten om de beeldpunten van elkaar te kunnen onderscheiden. Bij 32" voegt Full HD dus niet zoveel toe en zul je op 2 meter afstand geen verschil zien tussen HD Ready en Full HD
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De dichtheid van een 32" HD Ready is bijna net zo groot als van een 37" Full HD. Je moet bij beide toestellen heel dicht bij het scherm zitten om de beeldpunten van elkaar te kunnen onderscheiden. Bij 32" voegt Full HD dus niet zoveel toe en zul je op 2 meter afstand geen verschil zien tussen HD Ready en Full HD
    Dat is ook precies wat ik dacht ja, en hoe zit dat bij de 37" Plasma die ik noem? Sowieso zijn er geen 37" Plasma's met Full HD volgens mij.

    Weet iemand overigens het verschil tussen deze 2 37" Panasonics, op de paar extra ingangen na zie ik weinig nuttige verschillen, of zou het toch een beter panel zijn bij die duurdere?
    http://www.kieskeurig.nl/productverg...2575620039777A
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie Edgar. Ik ben er van op de hoogte dat HDready eigenlijk 'verouderd' is (in de game industrie nog niet ). Maar ik dacht dat je op een afstand van ongeveer 2 meter op een 32" scherm het verschil niet kon zien tussen 1080p en 720p... Is dat op 37" wel het geval dan?

    Overigens heb ik nog geen kwalitatief goede Full HD 32"/37" LCD of Plasma in de aanbieding gezien voor ook 400 euro of minder.
    Vandaar ook dat je dat het beste zelf kunt beoordelen door op ongeveer 2 meter beide schermen te bekijken zodat je een goede beslissing maakt. Maar wat Gerco ook al zegt, ik denk dat er weinig tot geen verschil zichtbaar zal zijn. FullHD is wel flink aan het zakken qua prijs dus hoe snel wil je de nieuwe TV. Kans is namelijk realistisch dat je tegen Sinterklaas/Kerst wel wat in jouw prijsklasse kunt vinden maar kun jij zolang wachten en is dat het jou waard?
    Daarnaats, wat Gerco dus al zei, er zal waarschijnlijk weinig zichtbaar verschil te zien zijn tussen een FullHD en een HDready 37inch op 2 meter dus profiteer je nu wel van de lage prijs van dat "verouderde" HDReady systeem waar eigenlijk niets mis mee is.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Dat is ook precies wat ik dacht ja, en hoe zit dat bij de 37" Plasma die ik noem? Sowieso zijn er geen 37" Plasma's met Full HD volgens mij.

    Weet iemand overigens het verschil tussen deze 2 37" Panasonics, op de paar extra ingangen na zie ik weinig nuttige verschillen, of zou het toch een beter panel zijn bij die duurdere?
    http://www.kieskeurig.nl/productverg...2575620039777A
    De duurdere versie heeft naast een extra ingang ook de mogelijkheid voor gebruik als VGA monitor en dubbel zoveel pagina's teletekst geheugen en sowieso een S-videoingang wat van het andere model niet zeker is. Qua paneel zal het gezien de typenummers niets uitmaken, meer een soort verschil in uitvoering.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    De duurdere versie heeft naast een extra ingang ook de mogelijkheid voor gebruik als VGA monitor en dubbel zoveel pagina's teletekst geheugen en sowieso een S-videoingang wat van het andere model niet zeker is. Qua paneel zal het gezien de typenummers niets uitmaken, meer een soort verschil in uitvoering.
    Bedankt! Ik dacht dat ook al, die extra uitgangen ga ik toch niet gebruiken. Ik denk dat ik mijn keus gemaakt heb wat betreft de tv .
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  21. #21

    Standaard

    Destijds de TV gekocht, nu nog op jacht naar audio. Budget: 500 euro voor de speakers en reciever (Onkyo 507) en liefst ook bekabeling.

    Ben al gaan zoeken op Marktplaats en fora.

    Gevonden:
    http://link.marktplaats.nl/302908903
    http://verkopers.marktplaats.nl/1899281
    http://link.marktplaats.nl/302562421
    http://www.djelectronics.nl/eltax-ho...ken-p-577.html (subwoofer apart zoeken)
    http://link.marktplaats.nl/298486209

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95105.0 (alleen de speakers, de sub is me te duur) (contact gehad met de verkoper, de 5 B&W's + 4 zelfbouw stands voor 200 euro)
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  22. #22

    Standaard

    Ik denk dat je het beste voor die van JBL kan gaan omdat deze technisch en klankmatig het beste matchen met de Onkyo.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Ik lees altijd veel goeds over B&W vandaar dat die nu vooral mijn aandacht opeisten. Echter er zit nog geen subwoofer bij (wel 4 vrij aardige custom stands). Is die JBL set qua geluid (tel de sub ff niet mee) dan net zo goed, of beter dan de B&W's? De fronts kunnen iig al meer laag weergeven (202i)...

    Overigens: 125 euro voor de JBL set (geen stands/beugels) en dus 200 voor de B&W's.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  24. #24

    Standaard

    De B&W's die aangeboden worden komen uit een lagere prijsklasse dan de JBL set. Ondanks dat deze groter zijn dan de satelieten van de JBL, kan deze daarom het geluid minder mooi weergeven. Daarnaast zijn kleinere luidsprekers makkelijker aan te sturen en beter onder controle te houden dan grote. Met de JBL's zul je daarom meer detailles horen. Daarnaast kun je later altijd er voor kiezen om de fronts te vervangen door kleine boekenplank-formaat luidsprekers.

    Zoek je luidsprekers die voor meer impact zorgen en maakt het niet uit als klankeigenschappen niet goed matchen met die van de Onkyo, dan kun je beter voor B&W's kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De B&W's die aangeboden worden komen uit een lagere prijsklasse dan de JBL set. Ondanks dat deze groter zijn dan de satelieten van de JBL, kan deze daarom het geluid minder mooi weergeven. Daarnaast zijn kleinere luidsprekers makkelijker aan te sturen en beter onder controle te houden dan grote. Met de JBL's zul je daarom meer detailles horen. Daarnaast kun je later altijd er voor kiezen om de fronts te vervangen door kleine boekenplank-formaat luidsprekers.

    Zoek je luidsprekers die voor meer impact zorgen en maakt het niet uit als klankeigenschappen niet goed matchen met die van de Onkyo, dan kun je beter voor B&W's kiezen.
    Kijk ik ben helemaal nieuw, ik ben alleen computer boxen en een alles in 1 set gewend. Ik heb dus weinig een voorsteling van hoe een receiver de klankeigenschappen bepaald (op het HTforum stellen sommigen zelfs dat dit niet het geval is). Dus ik kijk vooral naar de luidsprekers.
    Met impact bedoel je denk ik meer bas? Of dat ze harder kunnen? En waarom geven kleine boxen meer detail weer? Het is zo jammer dat dergelijke kleine boxen zelden ergens te luisteren zijn (en om nu alle adresjes van marktplaats langs te gaan om alleen te luisteren
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •