Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Met impact bedoel je denk ik meer bas? Of dat ze harder kunnen? En waarom geven kleine boxen meer detail weer? Het is zo jammer dat dergelijke kleine boxen zelden ergens te luisteren zijn (en om nu alle adresjes van marktplaats langs te gaan om alleen te luisteren
    In veel winkels kun je vaak verschillende combinaties van receiver met luidsprekers beluisteren. Meestal is alleen het merk al voldoende omdat ieder merk zijn eigen klankkleur heeft.

    Impact is de factor die de mate van voor de overtuiging bepaalt en voor de luistermoeheid zorgt. Bij minder impact zul je de volumeknop verder open willen draaien en bij meer niet.

    De impact wordt bepaald door de verhouding tussen de grootte van de ruimte, de belastbaarheid van de luidsprekers en het uitgangsvermogen van de receiver. Heb je een grote ruimte, dan zul je dus ook gotere luidsprekers en een zwaardere receiver nodig hebben. De kwaliteit van de bron speelt hierbij minder rol omdat de weergave daar aan gerelateerd is. Het wordt dus niet bepaald door de hoeveelheid lage tonen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    In veel winkels kun je vaak verschillende combinaties van receiver met luidsprekers beluisteren. Meestal is alleen het merk al voldoende omdat ieder merk zijn eigen klankkleur heeft.

    Impact is de factor die de mate van voor de overtuiging bepaalt en voor de luistermoeheid zorgt. Bij minder impact zul je de volumeknop verder open willen draaien en bij meer niet.

    De impact wordt bepaald door de verhouding tussen de grootte van de ruimte, de belastbaarheid van de luidsprekers en het uitgangsvermogen van de receiver. Heb je een grote ruimte, dan zul je dus ook gotere luidsprekers en een zwaardere receiver nodig hebben. De kwaliteit van de bron speelt hierbij minder rol omdat de weergave daar aan gerelateerd is. Het wordt dus niet bepaald door de hoeveelheid lage tonen.
    Duidelijk, bedankt. Ik heb een relatief kleine ruimte dus je raadt (met dit budget) kleine speakers aan? Hoe sta je overigens tegenover de genoemde Eltax setjes, ook nog altijd een optie.

    Trouwens: Stel dat ik de JBL set koop, wat is dan slim ivm plaatsing. De center kan ik goed kwijt maar de fronts en rears zijn lastig aangezien ik geen steunen heb (en geen dure steunen wil kopen). Er zit wel een houten bevestigings strip 1 meter boven de TV, maar dit is denk ik niet slim omdat de fronts dan een groot verschil in hoogte hebben met de centers... En de rears? Mogen die wel hoger hangen of is daar oorhoogt ook het beste? Mocht iemand nog een site of adresje weten voor goedkope luidspreker stands dan graag .

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door PascalE : 10-12-2009 om 15:29
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  3. #28

    Standaard

    Als ik ook even mag reageren

    Voor de rearspeakers is het handig als je deze op oorhoogte kunt hangen. Let er wel op de de rears ook echt achter de luisterpositie staan ongeveer tussen de 45 en 60 graden.

    Eltax is niets mis mee in mijn beleving. Ze hebben vooral een goede prijs/kwaliteitsverhouding en hebben een goede bouwkwaliteit. Persoonlijk zou ik geen JBL set kopen, met 5 sattelietsjes en een subwoofer, in dit soort goedkopere setjes kan de sub, nog wel eens boemerig gaan klinken, en de sattelietjes blikkerig omdat ze meestal van plastic zijn en door hun kleinere frequentiebereik. Verder wil ik je aanraden ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9 eens te gaan lezen, hier zitten mensen met heel veel kennis, en word het hele satteliet vs. boekenplank idee uitvoerig besproken, hier is trouwens ook een eltax topic. hier: http://gathering.tweakers.net/forum/...268373///eltax
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Duidelijk, bedankt. Ik heb een relatief kleine ruimte dus je raadt (met dit budget) kleine speakers aan? Hoe sta je overigens tegenover de genoemde Eltax setjes, ook nog altijd een optie.

    Trouwens: Stel dat ik de JBL set koop, wat is dan slim ivm plaatsing. De center kan ik goed kwijt maar de fronts en rears zijn lastig aangezien ik geen steunen heb (en geen dure steunen wil kopen). Er zit wel een houten bevestigings strip 1 meter boven de TV, maar dit is denk ik niet slim omdat de fronts dan een groot verschil in hoogte hebben met de centers... En de rears? Mogen die wel hoger hangen of is daar oorhoogt ook het beste? Mocht iemand nog een site of adresje weten voor goedkope luidspreker stands dan graag .

    Alvast bedankt!
    De Eltax-setjes zijn samengesteld zoals dit vroeger bij DPLS-sets was: Grote fronts en kleine surrounds en centre. Voor muziek is dit fantastisch, maar voor film niet omdat de fronts dan te veel overheersen.

    De satelieten voor front kun je het beste naast de TV plaatsen en die voor surround mogen best hoger (advies max. 1,5m) om te voorkomen dat ze niet te dicht bij jouw oren zijn geplaatst.

    Voor stands zou je bvb hier kunnen kijken:
    http://shop.conrad.nl/audio-tv-video...ker-standaard/
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De Eltax-setjes zijn samengesteld zoals dit vroeger bij DPLS-sets was: Grote fronts en kleine surrounds en centre. Voor muziek is dit fantastisch, maar voor film niet omdat de fronts dan te veel overheersen.

    De satelieten voor front kun je het beste naast de TV plaatsen en die voor surround mogen best hoger (advies max. 1,5m) om te voorkomen dat ze niet te dicht bij jouw oren zijn geplaatst.

    Voor stands zou je bvb hier kunnen kijken:
    http://shop.conrad.nl/audio-tv-video...ker-standaard/
    Bedankt voor de tips, zoals je het verwoord komt de JBL set er steeds bovenuit (al zijn die 4 satteliet speakers toch niet groter dan die van de Eltax set?). En die steunen daar zijn zeker te doen voor de prijs (sowieso bespaar ik geld als ik voor de JBL set ga).

    Ik zou graag ook een reactie krijgen van iemand anders, ter vergelijking
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Als ik ook even mag reageren

    Voor de rearspeakers is het handig als je deze op oorhoogte kunt hangen. Let er wel op de de rears ook echt achter de luisterpositie staan ongeveer tussen de 45 en 60 graden.

    Eltax is niets mis mee in mijn beleving. Ze hebben vooral een goede prijs/kwaliteitsverhouding en hebben een goede bouwkwaliteit. Persoonlijk zou ik geen JBL set kopen, met 5 sattelietsjes en een subwoofer, in dit soort goedkopere setjes kan de sub, nog wel eens boemerig gaan klinken, en de sattelietjes blikkerig omdat ze meestal van plastic zijn en door hun kleinere frequentiebereik. Verder wil ik je aanraden ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9 eens te gaan lezen, hier zitten mensen met heel veel kennis, en word het hele satteliet vs. boekenplank idee uitvoerig besproken, hier is trouwens ook een eltax topic. hier: http://gathering.tweakers.net/forum/...268373///eltax
    Bedankt voor je reactie.

    Dat topic ken ik ja van Eltax, doorgelezen en veel goeds over gelezen vandaar dat hij ook in mijn selectie zit.

    De JBL set zijn naar ik weet van hout, daarnaast zijn ze ook groter dan normale sattelieten, check de links maar eens. En over de subwoofer, tja die kan ik altijd nog vervangen (want let wel: bij de Eltax en de BnW set zit geen subwoofer).
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  7. #32

    Standaard

    Update: JBL SCS 178 voor 125 euro gekocht via marktplaats . Klonk erg goed na een korte luisterbeurt. Deze week hopelijk een reciever (lees: Onyo 507) kopen en dan alles aansluiten . Iemand nog tips voor subwoofer kabels, of is een fatsoenlijke enkele tulp (male-male toch?) kabel van een paar euro goed?
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  8. #33

    Standaard

    Ik heb de Oehlbach NF 1 Y-Adapter Cinch op amazon.de aangeschaft, geeft echt veel strakker geluid dan een kabel van een paar euro en verzending naar NL is gratis


    Klik op het plaatje voor andere Oehlbach subwooferkabels.

  9. #34

    Standaard

    Bedankt voor je tip.
    30 euro is ook niet eens zo heel gek (toch: veel duurder moet het niet worden). Iemand anders een mening hierover?
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  10. #35

    Standaard

    Je kunt ook nog die Oehlbach Boom Y-cable kopen, die is nog goedkoper.

  11. #36

    Standaard

    Toevallig heb ik ook de speakers van de JBL SCS178 met een mivoc sub, het valt me tot nu toe niet tegen.
    Ik heb de Booom! van Oehlbach gekocht. Mooie kabel goed afgewerkt, kortom niks op aan te merken voor die prijs.
    Ook via amazon.de gekocht (op aanraden van Peptalk)
    Laatst aangepast door RJI : 04-01-2010 om 18:52
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  12. #37

    Standaard

    Vandaag de rest gekocht en alles aangesloten, samenvattend:
    JBL SCS 178
    Onkyo 507
    Standaard JBL kabels die erbij zaten (in slechte conditie, maar werken voorlopig goed)
    3m subwoofer kabel van 10 euro (volgens mij geen merk, de aansluitingen zien er iig mooi en stevig uit).

    Helaas heb ik nog geen standaards en dus was de plaatsing wat ongelukkig. Met de microfoon heb ik alles gemeten en daarna wat scènes van TDK blu ray gekeken. Klinkt oké maar ik heb het gevoel dat het beter kan door o.a. betere plaatsing. Verder heb ik nog wat geklooid met de instellingen.

    Een paar vraagjes naar aanleiding van dit klooien:
    Hoe krijg ik de goede vermelding van het geluid op de Onkyo? Of blijft hij altijd bd/dvd met volume aangeven? Ik dacht op foto's te zien dat er bijv DTS kwam te staan o.a.?

    Hoe krijg ik het PCM lampje uit en de DTS-HD of Dolby True HD lampjes aan? Ik heb een PS3 slim met HDMI verbonden en gewoon bitstream geselecteerd...?

    Ik heb in een ander topic gelezen over crossover, als het goed is deed hij dat met de microfoon zelf (dus alles op small en subwoofer yes). Nu staat bij de crossover functie 100hz, wil het zeggen dat de sub alles onder de 100 pakt en de speakers alles erboven? De sattelieten kunnen tot 90 hz dus misschien missen ze zo wat?

    Alvast bedankt

    Edit: nog n vraagje, heeft iemand toevallig ervaringen met deze luidspreker standaards: http://shop.conrad.nl/audio-tv-video...rd/340298.html
    Er staat dat er maximaal 3 kilo belasting aan mag. Mijn luidsprekers wegen 2.8 kilo en ik vraag me af of ze dan ook echt stevig staan. Heb geen zin om 30 euro voor niks neer te tellen. Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door PascalE : 06-01-2010 om 10:11
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Hoe krijg ik de goede vermelding van het geluid op de Onkyo? Of blijft hij altijd bd/dvd met volume aangeven? Ik dacht op foto's te zien dat er bijv DTS kwam te staan o.a.?

    Hoe krijg ik het PCM lampje uit en de DTS-HD of Dolby True HD lampjes aan? Ik heb een PS3 slim met HDMI verbonden en gewoon bitstream geselecteerd...?

    Ik heb in een ander topic gelezen over crossover, als het goed is deed hij dat met de microfoon zelf (dus alles op small en subwoofer yes). Nu staat bij de crossover functie 100hz, wil het zeggen dat de sub alles onder de 100 pakt en de speakers alles erboven? De sattelieten kunnen tot 90 hz dus misschien missen ze zo wat?

    Er staat dat er maximaal 3 kilo belasting aan mag. Mijn luidsprekers wegen 2.8 kilo en ik vraag me af of ze dan ook echt stevig staan. Heb geen zin om 30 euro voor niks neer te tellen. Alvast bedankt.
    De PS3 slim moet je zo instellen dat deze alles als 'bitstream' uit stuurt. Alle formaten worden dan ongedecodeerd naar de receiver gestuurd.

    De sateliet luidsprekers zijn niet in staat om ook de lage frekwenties goed weer te geven. Deze onder de 100Hz worden daarom ook naar de subwoofer gestuurd. Bij de meeste luidsprekers stellen de frekwentiebereik of dynamisch bereik niet veel voor, omdat deze in een dode kamer gemeten zijn en de akoestiek bij iemand thuis een andere karakteristiek heeft en omdat deze op verschillende manieren gemeten kunnen zijn. Deze kun je daarom het beste door de auto-setup of op het gehoor instellen.

    Voor sateliet luidsprekers maakt het niet zo veel uit wanneer deze niet stevig staan. Het belangrijkste is dat de standaard geschikt is voor het gewicht van de luidspreker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-01-2010 om 13:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39

    Standaard

    Het is inmiddels allemaal gelukt (ofja ik ga zelf wat stands proberen te fixen). Bedankt voor de hulp iig.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •