De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard nieuw surround systeem

    hallo,ik ben nieuw hier op dit forum en had een vraagje
    op dit moment sta ik met een all in one systeem van sony,in het begin was da redelijk goed van geluid maar die tijd is al voorbij dus ik zou graag een ander systeem kopen,ik heb hier al een beetje zitten rondneuzen op dit forum en ik denk dat de beste optie is om losse componenten te kopen.
    ik had dus in gedachten om mijn speakers voorlopig te houden en eerst een dvd speler en versterker aan te kopen.
    is dit een goed gedacht en naar wat moet ik zo uitkijken,het moet niet extreem zijn,gewoon goede kwaliteit en goed geluid

  2. #2

    Standaard

    Je speakers die je nu hebt houden is geen goed idee. Speakers van all-in-one setjes zijn specifiek voor dat systeem bedoeld. Daarnaast is de subwoofer vaak passief en kun je die dus niet aansluiten op een receiver.

    Wat is je budget? Wellicht kun je eerst een nieuwe receiver en 2 zuilluidsprekers en een sub aanschaffen en later uitbreiden naar bijvoorbeeld 5.1 of zelfs 7.1.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum pattyntjen.

    Als tijdelijke oplossing zou je de sateliet luidsprekers van een all-in-one kunnen gebruiken, maar verwacht daar dan niet te veel van. Zo is bvb de belastbaarheid niet hoog en is de weergave-karakteristiek van een losse receiver niet afgestemd op die karakteristiek van dat soort luidsprekers. Een losse receiver heeft nl. grotere reserves dan die van een all-in-one en kan dergelijke luidsprekers eerder overbelasten.

    Voor de subwoofer geldt dat je deze wel moet vervangen omdat geen eigen eindversterker heeft en een receiver ook geen luidspreker-aansluiting daarvoor heeft. Die zul je dus gelijk met de receiver moeten vervangen. Het makkkelijkst en goedkoopst is om de receiver samen met een 5.1 luidsprekerset en een speler te kopen.

    Heeft de receiver van de all-in-one een HDMI-uitgang waarmee je het geluid ongedecodeerd naar een externe decoder kan sturen, dan kun je deze evt. als bron gebruiken voor de receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •