De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Digitale TV via onkyo reciever

    Hallo allemaal,

    Na lang zoeken op internet kon ik geen antwoord vinden op mijn vraag, maar omdat ik met verschillende zoekopdrachten toch altijd wel werd doorgelinkt naar deze site mezelf toch maar geregistreerd.

    Ik zit met een probleempje, ik heb recent een Bose acoustimass 10 en de Onkyo TX-SR608 aangeschaft. Nou is hier niks mis mee het geluid is voor wat ik wil prima en een genot om naar te luisteren.

    Maar goed het probleem is eigenlijk digitale TV vanaf de versterker naar de TV.
    Normaal gesproken was mijn digitale ontvanger rechtstreeks aangesloten op mijn TV, nu loopt hij van dus van de Humax digi. ontv. naar de Onkyo en van daaruit naar de TV.
    Wat ik nu op de TV zie is dat wanneer er snelle bewegingen zijn het beeld rondom datgene erg wazig word.
    In de normale situatie was dit ook wel een beetje het geval maar was het niet storend, nu is het vele malen erger sinds de reciever er tussen zit.

    Ik heb nog niet veel gespeeld met de instelling van de Onkyo maar zou ik daarin wat kunnen stellen ?.... of is dit een bekend probleem, zo ja, is er een oplossing voor ?

    Ik hoop dat 1 van jullie kenners een antwoord heeft.

    Alvast bedankt

    Gr.

    Alex

  2. #2

    Standaard

    Hallo Alex,

    Welkom op het forum. Zoals bij de meeste receivers, zal er ook bij jouw receiver, wel een boekje bijzitten, die boekjes worden gebruiksaanwijzing genoemd. Die boekjes lijken wel eens overbodig, veel mensen zijn te beroerd om die dingen te lezen, terwijl er toch vaak heel waardevolle tips in staan

    Lees blz 46 en 47 eens, die gaan over beeldinstellingen Het doornemen van de gebruiksaanwijzing zal je waarschijnlijk laten zien dat er veel meer mogelijk is dan dat je ooit had kunnen dromen

    Las elders wat BOSE betekent, Buy Other Sound Equipment....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Tsja, gek mag dan wel in zijn naam zitten, dat zegt totaal niets over zijn hersencapaciteiten.

    Helemaal gelijk. Daarnaast wil het nog wel eens helpen de beeldinstellingen van je TV te controleren (daar komt het beeld immers)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Das leuk zo'n bijdehante opmerking maar tis in dit geval 1 die niet nodig is.
    De discussie over de combinatie van Bose en Onkyo ga ik niet met je aan, ik heb al zoveel discussies gelezen over wat nou goed klinkt voor een reeéle prijs.
    In geen 1 discussie kom ik het antwoord tegen dat het gehoor van elk persoon verschillend is, aan de hand van iemands leeftijd weegt dit best zwaar i.v.m hoge en lage tonen.
    Ik ben er tevreden over en geloof me voordat ik het kocht heb ik meerdere merken beluisterd.

    Back on topic:

    De instellingen van de Onkyo zijn allemaal bekeken en ingesteld anders zou ik niet vermelden dat ik geniet van het geluid, maar goed....

    Wat ik gewoon merk is dat er signaal verlies is en dit is puur door de reciever, hiervoor was het beeld prima en ergerde ik me nergens aan.
    Als niemand anders iets weet dan ga ik terug naar het oude en zal ik mijn systeem alleen gebruiken voor films e.d.

    Dus iemand anders nog suggesties ?

    Gr.

    Alex

  5. #5

    Standaard

    Dan zal er in de Onkyo iets aan moeten staan wat het beeld veranderd, er is iets anders(defect?) wat in de Onkyo het beeld veranderd of er is misschien iets mis met één van de HDMI kabels.

    Heb je nog meer bronnen op de reciever aangesloten en verschillen die ook?
    Probeer eens een andere ingang op je reciever te gebruiken.
    Heb je op de TV een andere HDMI ingang gekozen en zijn de instellingen in de TV dan wel gelijk op een andere HDMI ingang?

    Misschien als je het type TV vermeldt dat iemand nog wat suggesties voor je heeft.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex30 Bekijk bericht
    Das leuk zo'n bijdehante opmerking maar tis in dit geval 1 die niet nodig is.
    De discussie over de combinatie van Bose en Onkyo ga ik niet met je aan, ik heb al zoveel discussies gelezen over wat nou goed klinkt voor een reeéle prijs.
    In geen 1 discussie kom ik het antwoord tegen dat het gehoor van elk persoon verschillend is, aan de hand van iemands leeftijd weegt dit best zwaar i.v.m hoge en lage tonen.
    Ik ben er tevreden over en geloof me voordat ik het kocht heb ik meerdere merken beluisterd.

    Back on topic:

    De instellingen van de Onkyo zijn allemaal bekeken en ingesteld anders zou ik niet vermelden dat ik geniet van het geluid, maar goed....

    Wat ik gewoon merk is dat er signaal verlies is en dit is puur door de reciever, hiervoor was het beeld prima en ergerde ik me nergens aan.
    Als niemand anders iets weet dan ga ik terug naar het oude en zal ik mijn systeem alleen gebruiken voor films e.d.

    Dus iemand anders nog suggesties ?

    Gr.

    Alex
    Je eerste vermelding:

    >>Ik heb nog niet veel gespeeld met de instelling van de Onkyo maar zou ik daarin wat kunnen stellen<<

    je vervolgopmerking:

    >>De instellingen van de Onkyo zijn allemaal bekeken en ingesteld anders zou ik niet vermelden dat ik geniet van het geluid, maar goed....<<

    Je kunt dus een hoop instellen, volgens je gebruiksaanwijzing, je hebt waarschijnlijk nog niet veel geprobeerd en eens wat verschillende instellingen van zowel je TV als je receiver geprobeerd, je had ook een andere kabel kunnen proberen en de beide kabels proberen uit te sluiten als zijnde boosdoener. Op blz 19 van je gebruiksaanwijzing wordt aangeraden om de beeldprocessor over te slaan, er staat ook hoe dat te doen, BTW, je kan wel genieten van het geluid en de instellingen die je daarin hebt gemaakt, maar dat heeft niets te maken met je beeld.

    Nu kan jij daar niets aan doen, maar Bose gebruikers worden niet erg serieus genomen, ontzettend veel reclame in vrouwen blaadjes en het moet allemaal 1- 2- 3 simpel en niet te ingewikkeld, hetzelfde is andersom ook weer makkelijk, je flikkert het ook weer 3- 2- in 1x in de recycling. Over Bose en je opmerking reële prijs gelooft hier ook niemand je, Bose is 50% reclame, 20%winst en 30% plastic voor je geld, dat reëel noemen is vrouwenlogica, net als de taal die ze gebruiken om hun produkten aan te prijzen...... elegant.... jurkentaal.

    Wil je het jezelf niet al te moeilijk maken, sluit dan die Humax digibox weer rechtstreeks aan op je TV met HDMI en sluit hem dan optisch aan op je versterker, ben je van al je problemen verlost, wel nog even de boekjes erbij voor de juiste instellingen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    @Alex30:
    Blijkbaar is de omzetter van jouw TV beter dan die van de Onkyo. Het beste kun je er voor zorgen dat de Onkyo het bij voorkeur alleen maar doorstuurt en de analoge bronnen alleen om laten zetten naar HDMI.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Wat ik wil krijg ik niet voor elkaar, met de TV niet en met de Onkyo niet.
    Van alles geprobeerd maar helaas.

    @ Gerco
    Prima idee en dat ga ik dan ook maar doen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex30 Bekijk bericht
    Das leuk zo'n bijdehante opmerking maar tis in dit geval 1 die niet nodig is.
    De discussie over de combinatie van Bose en Onkyo ga ik niet met je aan, ik heb al zoveel discussies gelezen over wat nou goed klinkt voor een reeéle prijs.
    In geen 1 discussie kom ik het antwoord tegen dat het gehoor van elk persoon verschillend is, aan de hand van iemands leeftijd weegt dit best zwaar i.v.m hoge en lage tonen.
    Ik ben er tevreden over en geloof me voordat ik het kocht heb ik meerdere merken beluisterd.

    Back on topic:

    De instellingen van de Onkyo zijn allemaal bekeken en ingesteld anders zou ik niet vermelden dat ik geniet van het geluid, maar goed....

    Wat ik gewoon merk is dat er signaal verlies is en dit is puur door de reciever, hiervoor was het beeld prima en ergerde ik me nergens aan.
    Als niemand anders iets weet dan ga ik terug naar het oude en zal ik mijn systeem alleen gebruiken voor films e.d.

    Dus iemand anders nog suggesties ?

    Gr.

    Alex
    Gebruik de stand..doorheen en niet 576i 720p of 1080i
    De decoder geeft al de juiste resolutie door...720p voor een HD ready en 1080i voor een full HD scherm ! (werkt bij m'n Onkyo 806 goed.)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •