Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dvd hoeft van mij helemaal niet te verdwijnen. Ik las onlangs dat veel mensen welliswaar op een platte tv overgestapt zijn maar dat het meest verkochte model een 32" formaat is. Tja, logisch dat velen het verschil met blu ray maar zozo vinden. Heb hier totaal geen problemen mee hoor, als er maar voldoende hd aanbod is en gelukkig wordt dit telkens beter.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Deze discussie raakt [weer] offtopic, gaat over de levensvatbaarheid van dvd als beelddrager, niet over bluray vs. dvd (daar is al een ander topic voor).

    Even ontopic dan: ben net terug uit Londen waar zo ongeveer op iedere hoek tegenwoordig een HMV-store te vinden is (de concurrenten zijn geheel weggevaagd, ik heb er in ieder geval geen gezien, zelfs de zavvi-megastore is niet meer). Afgaande op wat daar letterlijk torenhoog aan DVD-boxen en special editions ligt opgestapeld, is dvd nog lang niet dood. De prijzen maken ook dat dvd het goedkoopste medium is voor Jan met de pet die alle Friends-seizoenen voor £40 wil hebben, de Star Wars trilogieën voor £15, alle Alien/Pedator/Alien vs Predator films samen voor £15 en allerlei films voor £3-4. Veel muziektitels worden ook nog steeds alleen op dvd uitgebracht in cd+dvd-uitgaves (zelfs nieuwe releases, bijv. Tina Turner).
    De Engelse dvd-industrie heeft het nog zwaarder te verduren gehad de afgelopen jaren, dus daar gooit men het over een iets andere boeg: Meer stuks verkopen met een lagere marge. Online winkels als Play en Amazon zijn daar de prijsvechters, en dat is een heel groot verschil met Nederland, waar juist enkele "brick & mortar" ketens met prijzen plachten te stunten.
    Voor de 'echte' filmliefhebber (en dan met name de technisch geïnteresseerden daaronder) voldoet dvd misschien niet meer (ik zelf ben ook 'over' op bluray), maar de gemiddelde consument die een film of serie wil hebben is er dik tevreden mee.
    Daar heb je helemaal gelijk in. Liefhebbers maken slechts een klein deel uit van de totale dvd-markt. De gemiddelde consument maakt toch écht de dienst uit. En zolang die niet geïnteresseerd is om online te kijken (VOD) of te downloaden (al dat gedoe met torrents, geen ondertiteling), heeft de fysieke drager zeker nog toekomst.
    Concertagenda op Podiuminfo

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    De Engelse dvd-industrie heeft het nog zwaarder te verduren gehad de afgelopen jaren, dus daar gooit men het over een iets andere boeg: Meer stuks verkopen met een lagere marge. Online winkels als Play en Amazon zijn daar de prijsvechters, en dat is een heel groot verschil met Nederland, waar juist enkele "brick & mortar" ketens met prijzen plachten te stunten.
    Daar heb je helemaal gelijk in. Liefhebbers maken slechts een klein deel uit van de totale dvd-markt. De gemiddelde consument maakt toch écht de dienst uit. En zolang die niet geïnteresseerd is om online te kijken (VOD) of te downloaden (al dat gedoe met torrents, geen ondertiteling), heeft de fysieke drager zeker nog toekomst.
    Sinds wanneer ben je geen liefhebber als je dvd goed genoeg vind of gewoonweg geen geld hebt om op blu ray / hd enz. over te stappen?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Sinds wanneer ben je geen liefhebber als je dvd goed genoeg vind of gewoonweg geen geld hebt om op blu ray / hd enz. over te stappen?
    Hier heb je helemaal gelijk in. Ik bedoel zelf met 'liefhebbers' de technisch geïnteresseerde cinefiel die uiteraard ook het geld heeft om alle benodigde hard- en software aan te schaffen.

    Mijn liefde voor film is in de jaren '80 ook gewoon begonnen met de plaatselijke videotheek verkennen en films op tv kijken en opnemen. Dat was gewoon op een 4:3 bak aangesloten met een antennekabel op een mono-VHS-videorecorder. Ik had toen zeker niet het idee dat ik iets miste, ik werd - net als nu - vaak genoeg gegrepen door een bepaalde film.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #30

    Standaard

    Waarom kunnen DVD en Blu ray niet naast mekaar blijven bestaan?

  6. #31

    Standaard

    Het is toch geen waarom als het nog zo is...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Waarom kunnen DVD en Blu ray niet naast mekaar blijven bestaan?
    Zou me geen zorgen maken.....

    Blu rays worden steeds goedkoper en er zullen ook steeds goedkopere spelers voor komen, bij het Kruidvat nu al onder de 100 euro zoals voorspelt, eind 2009 spelers voor rond de 100 euro te koop, deze spelers kunnen ook DVD's afspelen en dat hoort ook gewoon zo, zelf heb ik een uitgebreide collectie DVD's en die wil ik toch kunnen blijven afspelen.

    Er komt vanzelf een tijd dat de blu rays de DVD de markt uitprijzen en dan is het over, maar zolang de DVD zijn gunstige prijs/kwaliteit weet vast te houden zullen we ze nog kunnen blijven kopen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Exclamation

    Hm, zo rooskleurig ziet het er toch nog steeds niet uit; van een explosieve stijging van bd-verkopen t.o.v. 2009 is zeker geen sprake....

    Bron (let wel, dit zijn Amerikaanse data)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #34

    Standaard

    Aangezien het een Amerikaanse data is, zijn de resultaten heel erg logisch: economische crisis. En er zullen heel wat mensen hun werk kwijt geraakt zijn na die olieramp, niet alleen mensen die er direct mee te maken hebben, maar ook indirect. Dus ja, de gegevens zien er gewoon logisch uit
    Zal wel weer in de maanden november-december explosief gaan stijgen
    --

  10. #35

    Standaard

    LONDON--(BUSINESS WIRE)--Following robust sales in 2009, strong Blu-ray Disc sales continued during the first quarter of 2010, topping 151.4 million Euros. Combined with DVD sales, the home entertainment market saw an increase of 2.3 percent in sales, a total of 1.5 Billion Euros and a unit increase of 3.8 percent. In 2009, sales of Blu-ray Discs grew 109 percent and the sales figures for Q1 2010 – more than 8.4 million discs sold between January and March 2010 – suggest Blu-ray Disc sales will continue to match this level in 2010.
    “Blu-ray has continued to ride the wave of success at the start of 2010 and it is promising to see consumers respond well to the format”
    The results, released by the Digital Entertainment Group Europe, highlight the growing popularity of the high-definition format and increased consumer demand for high quality home entertainment products. The chart below provides the European wide summary:
    Sales (Euros) +/-% Volume (Units) +/-%
    BD
    €151.4 Million
    61.5%
    8.4 Million
    94%
    DVD
    €1.3 Billion
    -1.7%
    135 Million
    0.9%
    Total
    €1.5 Billion
    2.3%
    143.5 Million
    3.8%
    DVD disc sales increased 0.9 percent during the first quarter of the year, and saw a mild 1.7 percent decrease in value. However, the uprising in Blu-ray Disc sales offset this decline, further evidence of the increasing popularity and appeal of the Blu-ray Disc format.
    “Blu-ray has continued to ride the wave of success at the start of 2010 and it is promising to see consumers respond well to the format,” said Yves Caillaud, Senior Vice President (EMEA) of Warner Home Video and Digital Distribution and Chairman of the DEGE. “With the release of some of most popular films in cinematic history in the coming months, we expect to see Blu-ray sales continue to do well through the year. The industry is providing consumers with the most innovative and enjoyable home entertainment experiences, and we expect sales to increase as the penetration of HDTVs continues to accelerate.”



    van business wire

    http://www.businesswire.com/portal/s...93&newsLang=en


    20 mei 2010
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #36

    Standaard

    Volgens mij blijft dvd nog steeds de standaard omdat in bijna alle computers bij consumente en bedrijven wel een dvd brander/speler zit. Totdat een andere drager dit heeft bereikt, inc de lage kosten voor het branden van zo'n schijf, blijft dvd nog steeds een standaard voor zowel consument als bedrijf.

  12. #37

    Standaard

    Toch logisch dat dvd nog steeds de standaard is als je kijkt naar de verkoopaantallen van de afgelopen jaren. Het is echter onvermijdelijk dat hd de norm gaat worden ongeacht het type opslag. Ooit kun je namelijk geen dvd norm meer kopen en is hd even duur of goedkoper geworden. Iedereen zal ooit nieuw moeten.....enz. Nee, gewoon kwestie van tijd...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Toch logisch dat dvd nog steeds de standaard is als je kijkt naar de verkoopaantallen van de afgelopen jaren. Het is echter onvermijdelijk dat hd de norm gaat worden ongeacht het type opslag. Ooit kun je namelijk geen dvd norm meer kopen en is hd even duur of goedkoper geworden. Iedereen zal ooit nieuw moeten.....enz. Nee, gewoon kwestie van tijd...
    Yep..... zo zeker als 1 en 1 = 2 is
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Ik verwacht wel dat met de komst van 3D er wat opschuddingen komen in de wereld van DVD / BD. Aangezien de mensen dan ook vaker , waarschijnlijk net als de BD als de prijzen zijn gezakt doordat het nieuwe er af is , 3D gaan kopen , dan moeten de BD's goedkoper worden om goede concurrentie te blijven , zoals nu het geval met DVD vs. BD , en dan gaat de DVD toch echt een keer uit de winkels. Al zal het niet snel zijn , aangezien 3D pas "begint" eind 2010 (volgens een medewerker van MM R'dam , volgens hem kwamen dan echt de tv's , de spelers en films zoals Avatar 3D) , maar kijk naar de BD's , ze zijn al een tijdje bezig en zijn nog steeds prijzig , als je bv. kijkt naar een film uit 2008 , op BD ben je nog makkelijk een tientje kwijt , en op DVD zit je soms op de 6 á 7 euro. Oké , het zijn geen verschillen waarvan je schrikt , maar de BD is er al een tijd , en ik denk dat deze verschillen nog wel even blijven , tot ze de productie-kosten flink omlaag kunnen brengen , en 3D zal naar alle waarschijnlijkheid nog langer duren voor het in de aanbiedingsbak ligt. Ik denk , zodra BD en 3D goedkoop zijn , dat het onmogelijk is voor de DVD om nog verder te gaan. Het enige minpunt is dat je onmogelijk weet hoe snel dat loopt , aangezien het aan veel factoren ligt.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Aangezien het een Amerikaanse data is, zijn de resultaten heel erg logisch: economische crisis. En er zullen heel wat mensen hun werk kwijt geraakt zijn na die olieramp, niet alleen mensen die er direct mee te maken hebben, maar ook indirect. Dus ja, de gegevens zien er gewoon logisch uit
    Hm, dacht toch dat de economische crisis het laatste jaar het hardste heeft huisgehouden in de oude wereld... Die olieramp is toch vooral een milieudrama.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    In 2009, sales of Blu-ray Discs grew 109 percent and the sales figures for Q1 2010 – more than 8.4 million discs sold between January and March 2010 – suggest Blu-ray Disc sales will continue to match this level in 2010.
    Zo kun je het ook brengen, is nl. precies zoals de grafiek die ik gepost heb (de Europese situatie is dus vergelijkbaar met die in de VS): inderdaad, een verdubbeling in 2009 t.o.v. 2008 (2008 = de lichtste blauwe lijn op de grafiek die ik gepost heb, 2009 = die daarboven). De lijn van 2010 doet het ook goed (de donkerste blauwe lijn in de grafiek), doet niet onder voor 2009.
    Maar als je écht naar het plaatje kijkt, zie je dat de absolute aantallen bijna 4 jaar na introductie BD niets voorstellen; het is nog echt een nicheproduct. En een enorme daling in de dvd-markt zie ik hier ook niet in. Evident een verkooppraatje.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten1988 Bekijk bericht
    Ik verwacht wel dat met de komst van 3D er wat opschuddingen komen in de wereld van DVD / BD. Aangezien de mensen dan ook vaker , waarschijnlijk net als de BD als de prijzen zijn gezakt doordat het nieuwe er af is , 3D gaan kopen [...]
    Ik verwacht niet dat 3d in de huiskamer op korte termijn een succes wordt (en al helemaal niet op een fysieke drager); men heeft net een nieuwe plasma aan de muur en gaat die echt niet vervangen. Bovendien denkt de gewone man nog steeds dat als je een HD-scherm aan de muur hangt en je analoge kabelaansluiting inplugt, dat je meteen HD-kwaliteit hebt, dat vindt-ie al mooi zat.
    Laatst aangepast door Oakey : 13-07-2010 om 18:52
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik verwacht niet dat 3d in de huiskamer op korte termijn een succes wordt (en al helemaal niet op een fysieke drager); men heeft net een nieuwe plasma aan de muur en gaat die echt niet vervangen. Bovendien denkt de gewone man nog steeds dat als je een HD-scherm aan de muur hangt en je analoge kabelaansluiting inplugt, dat je meteen HD-kwaliteit hebt, dat vindt-ie al mooi zat.
    Nou , als je een HD-tv koopt , of zelfs aan het kijken bent naar verschillende modellen , word je gelijk over zo'n kabel geïnformeerd (was wel de MM , soms beetje opdringerig natuurlijk , kan het ook aan liggen). Maar ik had ook al gezegd dat het waarschijnlijk zelfs langer duurt dan BD's , en aangezien die nog niet helemaal op kracht zijn , wil ik sowieso niet onder de 5 jaar zeggen , waarschijnlijk zitten we in 2015-2020 zonder de vertrouwde DVD.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •