Mijn lijstje is beperkt tot films met mr Beat Takeshi en enkele manga-toppers:
1. Hana-Bi
2. Sonatine
3. Kikujiro's summer
4. Ghost in the Shell
5. Streetfighter 2: the animated movie
Mijn lijstje is beperkt tot films met mr Beat Takeshi en enkele manga-toppers:
1. Hana-Bi
2. Sonatine
3. Kikujiro's summer
4. Ghost in the Shell
5. Streetfighter 2: the animated movie
Chicken Rice War is een soort van moderne Romeo & Juliette.
Het gaat over 2 families in Singapore die allebei een eettentje hebben, naast elkaar!! Je snapt het al, die 2 families kunnen elkaar niet uitstaan, maar ondertussen krijgt de zoon van de ene familie iets met de dochter van de andere familie. Best komisch, heb hem tijdens het filmfestival in Rotterdam gezien.
1. Hard Boiled
Alles verbleekt bij Hard Boiled.
k ben benieuwd, wat vinden de meesten hier de beste uit dit onvolledig lijstje Woo Films? :
the killer
hard boiled
a better tomorrow
en uit Amerikaanse periode :
hard target
broken arrow
face off
MI 2
Ik denk toch dat ik voor Hard Boiled kies en op een tweede plaats the killer
DVDCollectie.nl - My DVDProfiler - 3-Star Trader / Safe Trader
Die Xue Shuang Xiong (The Killer) en Face/Off
Ik vind de Amerikaanse Woo's ronduit slecht.
Hoewel de actie 'flashier' en alles meer 'design' is, lijken er toch zware compromissen gemaakt te moeten worden op gebied van 'reëel geweld'.
Met reëel geweld bedoel ik de onschuldige omstaanders die ook gewond en gedood worden. In sommige gevallen zelfs door de 'held'.
In zijn Amerikaanse films zijn de goeden goed en de slechten slecht. In de HK's is deze lijn veel onduidelijker.
En dan ook nog deze in willekeurige volgorde:
Five girls on a rope
A la verticale de l'eté
The horse thief
Urga
Temptress moon
Blue Kite
King of masks
Samsara
Ik vind A Better Tomorrow erg goed, vooral vanwege het erg sterke acteer werk van zowel leslie Cheung als Chow Yun Fat.Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
Ik heb CYF zelden zo goed zien acteren als in deze film. Vooral de scene's waarin hy terugdenkt en verteld over hoe het 'vroeger' was, zyn erg goed. In andere films vind ik hem trouwens een stuk minder goed acteren. Leslie Cheung is simpelweg ALTYD goed/fantastisch.
The Killer boeit my persoonlyk niet zo veel, al erg vaak gezien maar toch...heeft voor my niet dezelfde 'WHOOMP!' als sommige andere films in het genre.
Hard Boiled; simpelweg fantastisch. De shoot-outs, het simpele maar boeiende verhaal, de acteer prestaties, alles...het is ongelooflyk dat er nog geen 'ultimate' dvd van deze film uit is...
Verder kunnen we uit zyn HK periode niet Bullet in the Head zomaar vergeten; Fantastisch drama over vriendschap en hebberigheid. De scene waarin Tony Jackie's character toespreekt in het verlaten gebouw (Jackie zwaar onder de drugs om de pyn te verzachten en zo gek als een draaideur) had me de eerste keer dat ik hem zag in tranen.
Ook de vietnam-camp scenes zyn schokkendmaar wel erg goed.
Once a Thief; Waarschynlyk Woo's luchtigste film ooit, erg amusant. Cherie Cheung, Leslie Cheung en Chow Yun Fat zyn 3 kunst-dieven. zit veel snelheid in het verhaal en is gewoon een 'fun' movie...niet zo geweldadig en/of zwaar als de andere woo's.
Van Woo's amerikaanse werk vond ik Hard Target goed gemaakt; een goede film maken met JC van Damme in de hoofdrol...dat is zowiezo al erg knap
Hevig gelimiteerd door het weinige vertrouwen van de amerikaanse studio's, moest Woo het met een relatief klein budget doen en zich aan bepaalde regels houden (aantal doden, aantal draaidagen, etc) maar hy leverde toch de beste actiefilm van die zomer af.
Broken Arrow vond ik echt waardeloos. Travolta en Christian Slater zyn nou ook niet bepaald myn favoriete acteurs...to say it mildly...
Face Off nog niet gezien...
MI2 Boringgggggggggggggggggggg as Helllllllllllllll.......
Voor de mooiste uitgaven moet je gewoon de japanse Ghibli uitgaven halen... Heb ze voorlopig nog allemaal, allemaal met engelse subs...Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
Jammer vond ik dat Spirited Away in een afwijkend doosje zat (doorzichtig ipv hagelwit).
Mijn favo Aziatische films
KOREA
Shiri (door deze film is de interesse gewekt voor Korean Cinema, een jaar of 1 of 2 geleden... In ieder geval toen de film net uitkwam)
My Sassy Girl (ben best in voor een vrouwenfilm, daarmee bedoel ik dus romance/comedy)
(Verder ben ik ERG benieuwd naar Quiet Family, jammer dat daar nog geen Koreaanse release van bestaat)
JAPAN
Ik heb nog niet zoveel japanse films gezien behalve de films van Kitano. Verder heb ik Seven Samurai en andere films van Kurosawa, maar nooit tijd gehad om te kijken... Verder nog benieuwd naar Ichi the Killer en Versus.
Battle Royal (erg smakelijk, met een diepere bedoeling)
Brother (interesse voor Kitano gewekt, wel Amerikaans van opzet)
Verder een groot animeliefhebber...
Waarbij Grave of the Fireflies werkelijk je ziel streelt... Ontroerend en erg goed getekend (let op de details, zoals dat meisje een bankje opklimt en tijdens het praten zo met haar beentjes wiebelt)
HK
Tja, hier liggen mijn roots...
Veel te veel films om op te noemen...
Hard Boiled vind ik een van de beste films (beter dan The Killer, ondanks dat er meer vraag naar de Criterion versie van laatstgenoemde is)
Once Upon a Time in China
God of Gamblers serie (persoonlijk vind ik dat een erg leuk genre, jammer dat ze er zo weinig films van maken. Gek eigenlijk want in het dagelijks leven gok ik nooit, maar vind de genre zo leuk... Laten we er maar op houden dat ik niet goed tegen mijn verlies kan )
Young and Dangerous serie (andere benaming voor "cool". Triad-movies... Overigens ben ik van mening dat voor westersen GofG en Y&D serie niet jullie smaak zullen zijn.)
Beast Cops
Ashes of Time (hele mooie film, jammer van de crappy HK versie, is er al een alternatief beschikbaar??)
Van HK Cinema heb ik teveel van gezien. Vaak crappy movies, met soms een echt pareltje ertussen...
Oops, ik moet weg naar huis , maak het thuis verder af
bye
mvg Edge
Hey tofffff....ik ben verbaast dat je al die films gezien hebt...hou je van bollywood films?...ik wel..ben zelf een hindustaan ...Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
HEY jongenz jullie moete serieus naar die filmz uit BOLLYWOOD(India) checken...bijvoorbeeld LAGAAN ,MISSION KASHMIER,MONSOON WEDDING,DEVDAS(duurste film van India) en binnekort komt de internationale bollywood film die wereld wijd uit komt KAANTE..........ik zegt 't jullie BOLLYWOOD komt er aan!!!....laterzzzzzzzzzzz
is Face Off toch de besteOorspronkelijk gepost door evilgoblin66
Hard Target ging wel..
en Mi 2..ja wat zal ik zeggen....leuk
Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
Death Proof
Battle Royale, Ringu, Ichi The Killer, Audition, Gonin, Hana-bi en de klassiekers Seven Samurai, Rashomon en Ran allen uit Japan.
City Of Fire, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow 1+2 (Hong-Kong).
Komt nog wel...
ik zie dat de meeste mensen hard-boiled beter vinden dan the killer... onzin!
The Killer vind ik vele malen beter dan Hard-Boiled!
nog wat asian favorites:
branded to kill
kikujiro
sonatine
spirited away
drunken master II
shaolin soccer
king of comedy
the quiet family
ichi the killer
guns and talks
friend
ring trilogy
my sassy girl
Ik mis nog in de Koreaanse lijst twee top films, namelijk
Attack the gas station
Whasango a.k.a Volcano High
Het is duidelijk dat The Killer en Hard-Boiled worden gezien als de 2 beste John Woo films. Ik persoonlijk vind The Killer beter vanwege de diepgang van de karakters (Chow Yun-Fat speelt weer geweldig), het iets betere verhaal en ik vond de film over het algemeen gewoon wat meer meeslepend. Over de final shoot-out hoef ik natuurlijk niets meer te zeggen
Hard-Boiled was ook goed, alleen wat minder boeiend, en het gebruik van slow-motion vond ik niet zo geslaagd.
Zijn Amerikaanse films halen het niveau van de 2 films hierboven bij lange na niet, da's logisch. Broken Arrow was matig, Hard Target iets beter maar nog steeds matig, en Face/Off was wel redelijk vermakelijk, maar niet meer dan dat. MI2 heb ik niet gezien en wil ik ook helemaal niet zien. Hetzelfde geldt voor Windtalkers, zij het in mindere mate.
Ohja, ik had laatst een top10 gemaakt van mijn favo Koreaanse films: (heb er d8 ik 16 gezien in totaal..., veel te weinig ) ->
1) Failan
2) No. 3
3) JSA
4) Green Fish
5) Shiri
6) The Isle
7) Happy End
8) Musa
9) Guns & Talks
10) Friend
Ik moet toegeven dat ik nog nooit een Bollywood film gezien heb. Mijn interesse is echter wel gewekt en ik zou bv. Lagaan of de Apu films wel willen zien. Ik ben alleen bang dat het melodrama/romantiek/musical-gehalte voor mij iets te hoog zal zijn...
alright er komt hier wat leven in de asia topic
wil iemand even wobert gaan halen op dvdforum en we zijn zowat compleet
ik vond hard boiled zelf iets beter dan the killer, komt misschien doordat dit de eerste John Woo film is die ik ooit gezien heb
degene die ik in de collectie heb:
1.battle royale
2.brother
3. ichi the killer(nog niet gezien)
ik heb ring 1 en 2 gezien,en fudoh ook.shiri vond ik zelf wat tegenvallen... genx cops zal ik maar niet meetellen ?
fudoh vond ik wel tof
wil er nog meer gaan kopen/huren maar aangezien ik nog zon 70 aanschaffen moet bekijken(meer trouwes) duurt dat nog heeeeel lang.
niels
je hebt de regio 3 van ichi of de rental versie?Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.Oorspronkelijk gepost door Edge
Zelf heb ik van Ghibli
-Spirited Away
-Laputa, catle in the sky
-Whisper of the Heart
-My neighbor Totoro
-Kiki's delivery service
Andere goeie anime films vindt ik onderandere ook:
-Jin-Roh
-Oh My Goddes
-Grave of the Fireflies
-Metropolis
De wat betere anime serie's vindt ik zelf:
-X ( the serie )
-Berserk
-Trigun
-Cowboy Bebop
-NTHT
-Lain
-Blue Gender
-She The ultimate weapon ( japanse release )
Een vermakelijk Japanse Live action film vondt ik zelf:
-Avalon
-Shark Skin man & Peach Hip Girl
Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie
mijn anime cel collectie
Er is nu trouwens ook een anime-serie van Ghost in the Shell...die er ERG mooi uitziet.
Verder volg ik ook de anime serie Naruto, ook erg leuk maar wel minder mooi getekend.
evilgoblin,
ik heb de regio 3 versie van ichi the killer,heeft iemand van t forum voor me willen bestellen.
groeten,niels
- Hard target 7,5/10 (mooie scenes maar Van Damme is nog geen geweldige acteur)Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
Broken Arrow 7,5/10 (mooi gefilmd en actie maar soms niet orginele pulp dus te bekende dialogen enz.)
- Face off 8,5/10 (prachtig gefilmd en geweldige over the top pulp verhaal )
- MI-2 8/10 (weer prachtig gefilmd en op het laatste super scenes maar het midden is iets te saai.....)
Toch wel goede films Ik moet me Face off en Hard Target nog zeker op dvd halen. Ik heb nog geen ene enkele echte Woo film gezien (niet Amerikaans) maar ik neem me volgende week denk ik de HKL versie van The Killer uit de UK mee
normaal komen er volgende week op dvdinfo.be reviews van deze twee filmsOorspronkelijk gepost door Marlboro_man