De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard passieve subwoofer op stereo amp aansluiten

    Hallo, ik heb een passieve sub die ik graag wil aansluiten. Twee speakers zijn aangesloten op een Dynacord S900 versterker via speakon - wat is wijsheid? In een soortgelijke setup was de sub geloof ik doorgelinkt via de linkerspeaker (ik vermeld het er maar even bij want ik heb weinig verstand van subjes). Bedankt
    Laatst aangepast door xandernijsten : 31-08-2010 om 22:36

  2. #2

    Standaard

    Een passieve sub kun je gewoon aansluiten via een van beide aansluitingen inderdaad.
    Je kunt ook de + van links en de - van rechts nemen (of andersom).
    ALs je een A/B aan sluiting hebt gewoon daarop aansluiten, je kunt hem dan middels de A/B aansluiting in- en uit schakelen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Een passieve sub kun je gewoon aansluiten via een van beide aansluitingen inderdaad.
    Je kunt ook de + van links en de - van rechts nemen (of andersom).
    ALs je een A/B aan sluiting hebt gewoon daarop aansluiten, je kunt hem dan middels de A/B aansluiting in- en uit schakelen.
    Bedankt. Het is een enkele speakon kabel, dus er loopt er een via de link naar de in van sub. De sub heeft ook een out - waarvoor wordt die gebruikt?

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Een passieve sub kun je gewoon aansluiten via een van beide aansluitingen inderdaad.
    Je kunt ook de + van links en de - van rechts nemen (of andersom).
    ALs je een A/B aan sluiting hebt gewoon daarop aansluiten, je kunt hem dan middels de A/B aansluiting in- en uit schakelen.
    Deze versterker kun je alleen mono, stereo of parallel gebruiken. Bij parallel gebruik je 1 input voor 2 kanalen. Je kunt er dus geen combinatie maken van een passieve mono sub en twee normale luidsprekers.

    Wil je de luidsprekers combineren met een subwoofer, dan moet je twee passieve mono subs of een passieve stereo sub hebben met een ingebouwde cross-over. De cross-over zorgt er dan voor dat de lage frekwenties niet naar de gewone luidsprekers gaan en dus ook geen extra last vormen voor de versterker. Je moet de gewone luidspreker(s) dan aansluiten op de uitgang(en) van de sub.

    Het heeft ook geen zin om een passieve mono sub op de + van het ene en de - van het andere kanaal aan te sluiten. Alle - aansluitingen zijn nl. met elkaar verbonden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Deze versterker kun je alleen mono, stereo of parallel gebruiken. Bij parallel gebruik je 1 input voor 2 kanalen. Je kunt er dus geen combinatie maken van een passieve mono sub en twee normale luidsprekers.

    Wil je de luidsprekers combineren met een subwoofer, dan moet je twee passieve mono subs of een passieve stereo sub hebben met een ingebouwde cross-over. De cross-over zorgt er dan voor dat de lage frekwenties niet naar de gewone luidsprekers gaan en dus ook geen extra last vormen voor de versterker. Je moet de gewone luidspreker(s) dan aansluiten op de uitgang(en) van de sub.

    Het heeft ook geen zin om een passieve mono sub op de + van het ene en de - van het andere kanaal aan te sluiten. Alle - aansluitingen zijn nl. met elkaar verbonden.
    Ah okee...het is een syrincs sub met een enkele in en uit en een low pass optie. betekent dat dan dat ie een ingebouwde crossover heeft zodat de uitgang van de versterker eerst door de sub gaat en dan naar speaker? En dat zou betekenen dat ik er nog een van nodig heb? Bedankt voor jullie hulp

  7. #7

    Standaard

    Je hebt er dan idd nog één nodig om het geluidsbeeld symmetrisch te houden.
    De luidsprekers sluit je dan via de subs aan. Op deze manier ontlast je de versterker en kun je meer dB's produceren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •