De resultaten 1 tot 1 van 1 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard C'est arrivé près de chez vous (in de VS: Man Bites Dog)

    C'est arrivé près de chez vous (België, 1992)



    Rekening houdend met het bronmateriaal vind ik dit een heel waardige upgrade tegenover de DVD. De film heeft een zwartwitfotografie en een zwaar aanwezige korrel (lijkt gefilmd op 16MM), maar dit hoort bij de look en stoort absoluut niet. Vandaag is deze fotografie voor een kleine productie een beetje vreemd en zouden we eerder "video" verwachten. Contrastweergave en diepte zijn veel beter dan de DVD (die is, vergeleken, vrij verbleekt -niet zuiver zwartwit- en vervaagd). Deze BD is single layer (een dual layer zou de codec een stukje minder beproeven), bevat een Franse DTS-HD MA Stereo Track, NL ondertitels, de eigen trailer en een kortfilm. Bovendien is het beeld het originele 1.66:1 en niet het verknipte 1.78:1 van de DVD (waarbij duidelijk bovenaan en onderaan een stuk beeld ontbrak).

    De film werkt voor mij op vele vlakken: zo is hij als Belg herkenbaar, grappig, is het een uitstekende "killerfilm", anderzijds vind ik de kritische kijk op de rol van media naar verslaggeving toe interessant uitgewerkt.
    Laatst aangepast door MatrixTom : 11-09-2010 om 19:23

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •