De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vervanging Wharfedale EVO2-8

    Goed, vandaag de pech gehad 1 van mijn 4 Evo2-8 op te blazen geen nieuwe te krijgen in Rosewood en kan nergens onderdelen vinden. Momenteel heb ik niet veel geld maar moet wel wat nieuwe speakers hebben. Buget is 350,- liefste beetje hoger aantal watt dan de Wharfedale want blijkbaar ging het te hard in stereo.

    Zit momenteel met de:

    JBL e80 en de Jama s606/605 in mijn hoofd. Dus buget maximaal 350 euro. Liefste heb ik Evo2-vloerstaanders maar 2de hands is het gewoon niet te vinden en nieuw niet te betalen.

    Graag tips over wat ik het beste kan doen. Ben nog wel bezig met fabrieksgarantie maar denk dat het niet onder garantie valt......

    Hoop dat jullie me een beetje advies kunnen heven. Films is de hoofdzaak maar met muziek moet het krachtig genoeg zijn om hard te draaien (naast een SVS subwoofer) Versterker is een Pioneer 1018h.

  2. #2

    Standaard

    Voor dat ik een advies ga geven, ben ik benieuwd hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Was je in de keuken bezig en had je de geluidssterkte hoog staan om het in de keuken het goed te kunnen horen of zat je op de bank te luisteren?

    In het eerste geval zou ik je aan willen raden om 2 paar luidsprekers te kopen en 1 paar in de buurt van bvb de keuken te plaatsen en te gebruiken als paar B of zone 2 en in het tweede geval om het voortaan wat rustiger aan te doen. Je hebt maar één stel oren.

    Op Marktplaats staan tweedehands Evo 2-8 te koop in Rosewood. Vanwege het budget zou je misschien daar beter kunnen kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Haha die zijn van mij op MP, zit beetje te kijken wat ik er mee kan ophalen want ik heb liever alles 1 merk.

    Ik zat op de bank In The Air Tonight te luisteren en dan gaat ie wel ver open. Denk dat ik gister doof was want de versterker stond op 0 en meestal kom ik niet boven de -10 als ik echt hard luister maar goed de vrouw was weg de buren niet thuis dus ja...... en de versterker is vrij krachtig vergeleken met de Wharfedales natuurlijk maar goed had het eerlijk gezegd niet verwacht dat ze zouden klappen. Weet ook niet of het de printplaat is of de tweeter, wordt momenteel naar gekeken bij een winkel.

    Ik zou dan 2 kunnen verkopen en 2 nieuwe fronts kunnen halen met wat meer watts. Kwa kwaliteit zal niks van 350,- het halen bij de Warfedales maar momenteel heb ik even niet veel keus en voor films maakt het allemaal zoiezo niet zoveel uit want de SVS doet alle bas perfect. En ik wil toch 5.1 hebben komende maanden haha. JBLs heb ik eerder gehad en klonken naar mijn mening niet veel slechter dan de Wharfedales op de Pioneer, wel anders maar niet zo zeer slechter. En over die Jamo's lees ik veel goede dingen dus dan is het afwegen weer of ze beter zijn dan de JBL's of niet. En of ik die niet opblaas als ik mijn favo nummers eens opzet haha!
    Laatst aangepast door PorscheHD : 08-09-2010 om 14:04

  4. #4

    Standaard

    Je hebt dus alleen een tweeter opgeblazen.

    Bij de meeste receiver moet je vermijden dat de stand van de volumeregeling in de buurt van de 0 dB. Dit is vaak de grens waarna de vervorming en de kans op 'clippen' en dus schade toe kunnen nemen. Blijf daar dus uit de buurt!

    Kan de luidspreker gerepareerd worden, dan zou ik zelf deze voorlopig nog niet vervangen als ik er tevreden mee zou zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik ben vandaag in alle moet eens de voel open gaan schroeven en heb de tweeter er uit kunnen halen. Gelijk de importeur gebeld en morgen hoor ik voor hoeveel ze mij een nieuwe tweeter kunnen opsturen dus dan is het probleem ook opgelost want ik ben verliefd op mijn Wharfedales (jij ook denk ik haha) dus die wil ik eigenlijk niet kwijt. Maar goed even de mail van de importeur afwachten! Misschien ben ik wel klaar voor 50 euro!

  6. #6

    Standaard

    Zonde, en volume op 0 in stereo is echt belachelijk hard man, niet meer doen dus, daar zullen ook andere speakers niet lang tegen kunnen namelijk.
    Hoperlijk vallen de kosten voor een tweeter mee, vaak kun je bij speakerbouwbedrijven ook vervangende tweeters kopen. Mocht het niet gaan lukken met de importeur kan dat nog een optie zijn.

  7. #7

    Standaard

    Mha denk dat ik dan een nieuwe speaker bestel en daar de tweeter uit haal ben niet zo van niet orginele onderdelen haha.

    Ja ik weet ook niet wat ik op 0 deed..... want dat doe ik eigenlijk nooit. De opname van het MP3tje was ook een stuk zachter dan de rest van mijn MP3tjes denk dat het daar door komt.........

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Mha denk dat ik dan een nieuwe speaker bestel en daar de tweeter uit haal ben niet zo van niet orginele onderdelen haha.

    Ja ik weet ook niet wat ik op 0 deed..... want dat doe ik eigenlijk nooit. De opname van het MP3tje was ook een stuk zachter dan de rest van mijn MP3tjes denk dat het daar door komt.........
    Nu komt de aap uit de mouw.

    Met MP3's of ander soort gecomprimmeerde muziekbestanden zou ik al helemaal uitkijken. De zorgen vanwege de beperkte bitrate er voor dat de frekwenties niet zuiver zijn en dat de de spanning die op de luidsprekers staat meer een blok-vorm heeft. Bij pieken kan de weergever daardoor meer energie krijgen dan toelaatbaar is en dus overbelast worden.

    Daarnaast zorgen dat soort bestanden vanwege het gebrek aan dynamiek en detailles er voor dat je volumeregelaar verder open wil draaien om het geluid meer impact te laten geven. Heb je een hoogwaardige bron, dan zul je dat niet zo snel doen.

    Wil je muziek laten weergeven op een ver boven normale geluidssterkte, dan kun je beter een hoogwaardige bron gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Nu komt de aap uit de mouw.

    Met MP3's of ander soort gecomprimmeerde muziekbestanden zou ik al helemaal uitkijken. De zorgen vanwege de beperkte bitrate er voor dat de frekwenties niet zuiver zijn en dat de de spanning die op de luidsprekers staat meer een blok-vorm heeft. Bij pieken kan de weergever daardoor meer energie krijgen dan toelaatbaar is en dus overbelast worden.

    Daarnaast zorgen dat soort bestanden vanwege het gebrek aan dynamiek en detailles er voor dat je volumeregelaar verder open wil draaien om het geluid meer impact te laten geven. Heb je een hoogwaardige bron, dan zul je dat niet zo snel doen.

    Wil je muziek laten weergeven op een ver boven normale geluidssterkte, dan kun je beter een hoogwaardige bron gebruiken.
    Amen!

  11. #11

    Standaard

    Ik ben het helemaal mee eens! Maar heb de set meer voor films en om nou ook nog eens orginele cd's te gaan kopen dat trekt de portomonee niet haha zeker niet nu ik 3d even gezien heb vandaag Phil Collins doe ik meestal de DVD erin en dan hoeft ie idd niet zo hard. Wel grappig dat dat uitmaakt, nooit zo bewust bij nagedacht.

    Maargoed weer nieuwe versterker weer nieuwe BR speler weer nieuwe tv ik weet het allemaal niet meer, ik stop maar met de hobby haha

  12. #12

    Standaard

    Als je een beetje zoekt kun je voor weinig geld best nog wel leuke CD's kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Haha wie weet in de toekomst. Moet zoveel nieuwe apparaten kopen om mee te komen met die film business dat ik het allemaal niet meer zie zitten haha.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Haha wie weet in de toekomst. Moet zoveel nieuwe apparaten kopen om mee te komen met die film business dat ik het allemaal niet meer zie zitten haha.
    Moeten is ademhalen, eten en drinken, voor de rest MOET je niets hoor !
    Maar ik snap je wel, ik heb alleen met veel pijn en moeite geleerd daar niet aan toe te geven.

  15. #15

    Standaard

    Ach ja en de vrouw heeft ook zo zn grenzen. En ik heb 3d gezien en vond dat wel nice maar goed eerst moet dat maar eens echt een succes zijn want veel films ofzo zijn er nog niet. En muziek vind ik vooral mooi op DVD 5.1 dus. En voortaan dus de moeite nemen inplaats van het MP3tje de DVD van Phil er in te doen haha!

    Even een update over Wharfedale. Voor +- 40,- een nieuwe tweeter besteld bij de importeur dus die verwacht ik deze week nog wel in te kunnen bouwen. Mits ik het weer in elkaar krijg want van buiten zijn het leuke speakers maar van binnen (met name het tweeter gedeelte) vind ik dat het wel wat mooier en makkelijker had gekund. Met losdraaien is er 1 boutje afgebroken maar goed dat komt wel weer goed. Hopelijk was het ook echt de tweeter........ anders word ik gek!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Ach ja en de vrouw heeft ook zo zn grenzen. En ik heb 3d gezien en vond dat wel nice maar goed eerst moet dat maar eens echt een succes zijn want veel films ofzo zijn er nog niet. En muziek vind ik vooral mooi op DVD 5.1 dus. En voortaan dus de moeite nemen inplaats van het MP3tje de DVD van Phil er in te doen haha!

    Even een update over Wharfedale. Voor +- 40,- een nieuwe tweeter besteld bij de importeur dus die verwacht ik deze week nog wel in te kunnen bouwen. Mits ik het weer in elkaar krijg want van buiten zijn het leuke speakers maar van binnen (met name het tweeter gedeelte) vind ik dat het wel wat mooier en makkelijker had gekund. Met losdraaien is er 1 boutje afgebroken maar goed dat komt wel weer goed. Hopelijk was het ook echt de tweeter........ anders word ik gek!
    Had je die €40,- beter aan originele cd's kunnen besteden.

  17. #17

    Standaard

    En dan luisteren naar een speaker zonder tweeter? Denk niet dat dat een succes wordt.

    Had de nieuwe tweeter binnen maar het was de verkeerde helaas. De goeie komt vandaag maar dan ben ik weer niet thuis dus dat schiet allemaal lekker op, maar we komen er wel......

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    En dan luisteren naar een speaker zonder tweeter? Denk niet dat dat een succes wordt.

    Had de nieuwe tweeter binnen maar het was de verkeerde helaas. De goeie komt vandaag maar dan ben ik weer niet thuis dus dat schiet allemaal lekker op, maar we komen er wel......
    Als je die €40,- aan originele cd's had uitgegeven was je tweeter nog heel.
    Laatst aangepast door Roger B. : 18-09-2010 om 08:21

  19. #19

    Standaard

    Had dus de verkeerde tweeter gekregen. Nieuwe zou gestuurd worden helaas nog steeds niks in de brievenbus dus dat schiet niet echt op....... zal morgen weer eens mailen als ie er nog niet is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •