Pagina 98 van 104 EersteEerste ... 4888949596979899100101102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.426 tot 2.450 van 2580 worden weergegeven.
  1. #2426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Onder andere Year One gezien. Een gortdroge komedie met Jack Black en Michael Cera die in het jaar 0 leven. Zo ongeveer alles en iedereen uit de Bijbel komt langs en wordt op de hak genomen. Ik zie overal alleen maar dikke onvoldoendes, maar ik heb echt regelmatig dubbel gelegen. Die energieke Black en droogkloot Cera vormen een prima duo. Niets mis mee, deze komedie.
    Je bent niet de enige.

  2. #2427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Je bent niet de enige.
    hoera hoera!

    Ik denk dat Amerika met al haar Katholieke inwoners niet klaar was voor deze film die een dikke vette drol legt op alles wat met de Bijbel te maken heeft.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    nooit gedacht dat Scooter ooit nog eens hier vermeld zou worden
    De man schrijft pure poëzie. Wat dacht je van 'It's nice to be important, but it's more important to be nice'

    Moet trouwens bekennen dat ik in mijn stapperiode redelijke kon stampen op de muziek van die blonde koning...maar dat terzijde.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #2429

    Standaard

    450. Flushed Away (2006) 7.0
    451. Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932)
    Vampyr - Der Traum des Allan Grey (Carl Theodor Dreyer, 1932)

    Deze film deed het niet echt voor mij, al kan ik wel begrijpen waarom hij als een klassieker beschouwt wordt. Het probleem ligt zeker niet bij het visuele aspect van de film, want Vampyr kent sterke cinematografie en is enorm stijlvol, duister en mysterieus. De muziek is ook goed, maar de spraak is erg onduidelijk en wellicht had het beter een stille film kunnen zijn. Het verhaal is een beetje onduidelijk en enorm langzaam, en zeker als je vergelijkt dat het meesterwerk M van Fritz Lang uit hetzelfde jaar komt wordt duidelijk dat het wel beter kon. Alsnog een aardige film, zeker kijkend naar het jaartal waar deze uit komt en wellicht dat ik hem wat beter kan waarderen in een eventuele volgende kijkbeurt.

    6.0

  5. #2430

    Thumbs up

    Glee - Season 1
    Een groep outcasts op een middelbare school in Ohio vormen samen de Glee club: een muziek- en zang groep waarin ze samen nummers opvoeren en zich zo voorbereiden op locale en regionale wedstrijden. Dat gaat uiteraard gepaard met alles wat bij het leven van een middelbare scholier hoort: romances, liefde, liefdesverdriet en jezelf nooit goed genoeg voelen.

    Het zorgt inderdaad voor veel kleffe situaties waarin de moraal tamelijk hard je strot wordt afgeduwd. Toch breekt het de serie niet op, het is namelijk wel met de beste bedoelingen gemaakt. De personages zijn zo cliché als maar kan (maar zijn wel bijna allemaal likeable) en de verhaal lijnen zijn voorspelbaar. Het duurt ook een paar afleveringen voordat het echt op gang komt maar daarna is het super.

    Daartegenover staat het sterkste punt van de serie: de muziek en de manier waarop het wordt gebruikt. Iedere keer zijn de liedjes die worden geweldig gekozen en passen de teksten perfect bij de verhaallijnen van de serie.

    Het geheel is een uiterst origineel en gewoon heel goed gemaakte serie die zowel de moeite waard is voor muziek liefhebbers als voor romcom fans.
    Ik heb er in ieder geval ontzettend van genoten!
    And that`s how Timo see`s it!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #2431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Glee - Season 1
    Een groep outcasts op een middelbare school in Ohio vormen samen de Glee club: een muziek- en zang groep waarin ze samen nummers opvoeren en zich zo voorbereiden op locale en regionale wedstrijden. Dat gaat uiteraard gepaard met alles wat bij het leven van een middelbare scholier hoort: romances, liefde, liefdesverdriet en jezelf nooit goed genoeg voelen.

    Het zorgt inderdaad voor veel kleffe situaties waarin de moraal tamelijk hard je strot wordt afgeduwd. Toch breekt het de serie niet op, het is namelijk wel met de beste bedoelingen gemaakt. De personages zijn zo cliché als maar kan (maar zijn wel bijna allemaal likeable) en de verhaal lijnen zijn voorspelbaar. Het duurt ook een paar afleveringen voordat het echt op gang komt maar daarna is het super.

    Daartegenover staat het sterkste punt van de serie: de muziek en de manier waarop het wordt gebruikt. Iedere keer zijn de liedjes die worden geweldig gekozen en passen de teksten perfect bij de verhaallijnen van de serie.

    Het geheel is een uiterst origineel en gewoon heel goed gemaakte serie die zowel de moeite waard is voor muziek liefhebbers als voor romcom fans.
    Ik heb er in ieder geval ontzettend van genoten!
    And that`s how Timo see`s it!

    9,0/10

    Ik dacht al dat ik de enige man op deze aardkloot was die Glee geweldig vind!

    Vind de echte kracht van de serie de scherpe dialogen, als Sue in beeld komt is het gewoon geniaal grappig wat er uit haar mond komt.


  7. #2432

    Standaard

    Sue is echt geniaal! "I`m gonna give the Ohio senator call, because I don`t carry my ID on me all the time: everybody knows who I am"
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #2433

    Standaard

    Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) ****
    Tony Stark's (Robert Downey, jr.) geheim dat hij Iron Man is werd aan het einde van deel 1 onthuld. Nu houdt hij onze aarde schurkvrij, maar Ivan Vanko (Mickey Rourke) is niet blij. Zijn vader werkte vroeger met de vader van Tony Stark samen. De snode Ivan gebruikt een blauwdruk om een eigen 'Iron Man' achtig wapen te maken.
    Alsof dit niet genoeg is, wordt Iron Man ook nog eens tegengewerkt door zijn eigen regering. De Amerikaanse staat ziet hem als een wapen en wil persé over zijn technologie beschikken. Er kan nog meer pech bij, want de palladium kern die Tony in leven houdt is hem langzaam aan het vergiftigen. En jij dacht dat jouw leven zwaar was...
    Na het succes van deel 1 kon deel 2 niet achterblijven. De filmmakers hadden meer geld tot hun beschikking, maar is 'bigger' ook 'better'? De kenmerkende humor in combinatie met actie is wederom aanwezig. Helaas is het 'nieuwe' van deel 1 er een beetje af, maar los hiervan is het weer een gelikte comicbookverfilming vol explosieve actie. Daarnaast blijft Iron Man/Tony Stark een heerlijk karakter, omdat hij geen braverik is maar een schijt-aan-de-wereld-hebbende rotzak die stiekem een klein hartje heeft als het om zijn omgeving gaat. Robert Downey, jr verdient dan ook alle lof voor zijn vertolking van deze loveable bastard.
    Fans van comics kunnen blij zijn, omdat de film wederom hints (S.H.I.E.L.D., het schild van Captain America en de hamer van Thor) bevat dat een film over 'The Avengers' er nu echt aan zit te komen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #2434

    Standaard

    Is er toch nog 1 die deel 2 echt goed vind....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #2435

    Standaard

    'Echt goed' is overdreven, maar ik zie niet in wat er nou slecht aan Iron Man 2 zou zijn.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #2436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    'Echt goed' is overdreven, maar ik zie niet in wat er nou slecht aan Iron Man 2 zou zijn.
    Deel 1 voelt veel volwassener aan. Ik vond de dronken scene in 2 tenenkrommend bijvoorbeeld, het duurt lang voor de film op gang komt, actie is vrij pover. Het einde is aardig gedaan, maar is over voor je het weet. Echt heel slecht is hij niet maar bij 1 haalt hij het niet vind ik..Maar goed, het blijft persoonlijk. O ja, en de scene's in Monaco vond ik ook niet echt passen, al was de actie daar prima gedaan.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #2437

    Standaard

    A Single Man (Tom Ford, 2009) ****
    Los Angeles, de jaren '60. Een man van middelbare leeftijd heeft 8 maanden geleden zijn vriend verloren en heeft het er nog steeds erg zwaar mee. Hij vraagt zich af wat de zin van het leven is.
    Colin Firth speelt met verve de rol van de verdrietige clown. Schijnbaar onaangeroerd van buiten, maar gebroken en intens verdrietig van binnen.
    Mode-ontwerper Tom Ford debuteert met deze film die door critici voornamelijk positief ontvangen is. Waarschijnlijk speelt het set design een grote rol hierin. Het tijdsbeeld van de jaren '60 wordt perfect neergezet door het team dat ook verantwoordelijk is voor de look van de gelauwerde serie 'Mad Men'.
    De 'Cuba-crisis' speelt een grote rol binnen het plot, maar de toegevoegde waarde hiervan is me eigenlijk niet heel duidelijk. Is er iemand die me kan verlichten?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #2438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    A Single Man (Tom Ford, 2009) ****
    Los Angeles, de jaren '60. Een man van middelbare leeftijd heeft 8 maanden geleden zijn vriend verloren en heeft het er nog steeds erg zwaar mee. Hij vraagt zich af wat de zin van het leven is.
    Colin Firth speelt met verve de rol van de verdrietige clown. Schijnbaar onaangeroerd van buiten, maar gebroken en intens verdrietig van binnen.
    Mode-ontwerper Tom Ford debuteert met deze film die door critici voornamelijk positief ontvangen is. Waarschijnlijk speelt het set design een grote rol hierin. Het tijdsbeeld van de jaren '60 wordt perfect neergezet door het team dat ook verantwoordelijk is voor de look van de gelauwerde serie 'Mad Men'.
    De 'Cuba-crisis' speelt een grote rol binnen het plot, maar de toegevoegde waarde hiervan is me eigenlijk niet heel duidelijk. Is er iemand die me kan verlichten?
    Gekocht op blu ray en ik vind hem één van de beste films die ik in de afgelopen tijd gezien heb. Gewoon prachtig verfilmd...alles beeld, kostuums, setting, acteren,....een pareltje.

    Ivm die Cuba crisis geen idee...misschien om de angst die leeft in de maatschappij extra te benadrukken, net zoals er in die tijd geen openheid was tov "being gay". Mensen vonden het ook iets raars, waren er bang van. Hij spreekt er ook over op school...dat mensen reageren op iets en dat de oorzaak ervan vaak in het "angstig zijn voor iets" zit. (holocaust-joden-anders zijn) Cuba crisis, communisme, die werden ook vervolgd in Amerika. Minderheden waren gevaarlijk.

  14. #2439

    Standaard

    Op zich zit daar wat in, maar het aanstippen van het 'gevaar' van minderheden (in deze gays) vond ik beter gedaan als hij zijn klas dubbelzinnig een boek uitlegt.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #2440

    Standaard

    Friday the 13th (Sean S. Cunningham, 1980) ****
    Na het succes van John Carpenter's 'Halloween' wilde regisseur Cunningham (die nog meegewerkt had aan Wes Craven's The Last House on the Left) een slasher maken die het publiek liet schrikken. Met een bescheiden budget van iets meer dan een half miljoen dollar maakte hij een film die vele miljoenen en 11 sequels zou voortbrengen. Een succesverhaal dus.
    Plottechnisch is het een typisch gevalletje van de 'tien kleine negertjes'. Één voor één vallen de hitsige kampbegeleiders ten prooi aan een moordenaar die los gaat met een jachtmes, een bijl en zelfs een pijl en boog! De moorden worden nog best grafisch en bloederig in beeld gebracht. Hiervoor verdient de make-up van Tom Savini complimenten.
    De soundtrack van de film lijkt overigens verdomde veel op de soundtrack die Bernard Hermann schreef voor Psycho, maar deze gejaagde ripoff werkt eigenlijk best goed!
    Verwacht overigens niet te veel van de jonge acteurs. De tieners, een jonge Kevin Bacon incluis, blinken niet uit in diepgang of goed acteerwerk maar dat drukt de pret niet.
    Het camerawerk draagt overigens bij aan de spanning van de film. De killer is lange tijd niet zichtbaar en de camera is eigenlijk een voyeur; wij zijn wat de moordenaar ziet!
    Het engste moment komt vlak voor het einde van de film. Hoe of wat moet je zelf maar zien, maar het is een echte 'chair jumper'!
    Al met al een iconische (horror)film. Erg leuk!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2441

    Standaard

    452. The Ghost Writer (2010)
    Eerdere recensie hier. Tweede kijkbeurt valt er genoeg nieuws te ontdekken, al hadden wat kleine hints in het verhaal naar de onthulling aan het einde wel fijn geweest. Verder ziet de blu-ray erg fantastisch uit, prima scherpte en prachtige kleuren en diepe zwarten. 8.5
    453. Fade to Black (2004)
    Fade to Black (Patrick Paulson & Michael John Warren, 2004)

    Vermakelijk documentaire over het legendarische optreden van Jay-Z in Madison Square Garden in 2003 afgewisseld met beelden over het maken van zijn 'laatste' album getiteld The Black Album. Deze docu is eigenlijk een must-see voor fans van Jay-Z: de beelden van het optreden zijn niets minder dan fenomenaal en de making off van zijn album is redelijk interessant, al zij het herhalend. Naast de spectaculaire opening was het moment dat de beat van Notorious BIG's Mo Money, Mo Problems begint te lopen en het publiek het nummer ter gehore brengt een erg mooi moment. Een enkele overgang van het concert naar andere beelden is erg goed, maar uiteindelijk wilde ik vooral meer van het optreden zien. Leuk voor Jay-Z fans, maar verder niet heel fantastisch.

    7.0

  17. #2442

    Standaard

    Mijn whatiwatch maar weer eens wat geupdate..

    60. Orphan (2009) 8.0
    61. Iron Man (2008) 7.6
    62. The Ghost Writer (2010) 8.0
    63. Alien (1979) 8.0
    64. The Shawshank Redemption (1994) 9.3
    65. Showgirls (1995) 1.0
    66. (500) Days of Summer (2009) 7.5
    67. Wanted (2008) 7.7
    68. A Nightmare on Elm Street (1984) 7.3
    69. The Wolfman (2010) 7.8
    70. American Psycho (2000) 7.6
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  18. #2443

    Standaard

    Klasse om te zien dat je The Wolfman bijna even goed vind als Alien.

    (I know, I know, smaken verschillen)

  19. #2444

    Standaard

    Haha, vind het sfeertje wat in The Wolfman zit wel lekker. Alien is ook een geweldige film, inderdaad een beetje te laag cijfer gegeven. Denk dat ik er een 8.4 van maak.

    Ik ben denk ik ook wel van een iets andere generatie
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  20. #2445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol Bekijk bericht

    Ik ben denk ik ook wel van een iets andere generatie
    Dat heeft er niets mee te maken. Je moet gewoon het cijfer geven dat je het zelf waard vindt en je niet laten beïnvloeden door mensen op het forum.

  21. #2446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat heeft er niets mee te maken. Je moet gewoon het cijfer geven dat je het zelf waard vindt en je niet laten beïnvloeden door mensen op het forum.
    Ik geef er in hoog tempo cijfers en dan vergeet ik nog wel eens naar andere films te kijken die ik ook beoordeeld heb. Verhouding tussen films/cijfers wil nog wel eens vaag zijn bij mij :P
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  22. #2447
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan 'k helemaal inkomen, heb dit ook vaak voor. Heb het soms wel moeilijk om
    een cijfer op een film te plakken.

    Vaak ga 'k dan vergelijken met eerdere films in hetzelfde genre welke quotering
    ik daaraan geplakt heb.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #2448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat heeft er niets mee te maken. Je moet gewoon het cijfer geven dat je het zelf waard vindt en je niet laten beïnvloeden door mensen op het forum.
    +1.

    Goed gezegd Jordy.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #2449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol Bekijk bericht
    Ik geef er in hoog tempo cijfers en dan vergeet ik nog wel eens naar andere films te kijken die ik ook beoordeeld heb. Verhouding tussen films/cijfers wil nog wel eens vaag zijn bij mij :P
    Dat ken ik wel, heb ik ook. Ik bedoelde er verder ook niks mee.

    edit: zelfde generatie btw, je bent slechts 2 jaartjes ouder

  25. #2450

    Standaard

    Maar het was zeker wel een topfilm, moet nu snel naar eens de andere delen gaan bekijken!
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

Pagina 98 van 104 EersteEerste ... 4888949596979899100101102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •