454. 30 Rock - Seizoen 1 (2006) 9.0
455. 30 Rock - Seizoen 2 (2007) 8.5Vindt het nog steeds een fantastische serie. Tina Fey is geweldig en Baldwin is te cool voor woorden.
456. Jianyu (2010) Jianyu aka Reign of Assassins (Chao-Bin Su & John Woo, 2010)
Wuxia films zijn überhaupt niet echt mijn ding, maar als ik ergens goede dingen over lees en er achter kom dat John Woo (co-)regisseert dan wil zo'n film best een kans geven. Het verhaal gaat om een vrouwelijke huurmoordenaar die afstand neemt van haar groep, terwijl een waardevol object meeneemt. Vervolgens probeert te een nieuw leven te starten in een nieuwe stad, maar haar verleden zit haar op de hielen.
Het verhaal deed me eigenlijk vrij weinig, want deze kent een romantische subplot, intriges en personages die niet zijn wie ze zeggen. Het is allemaal een beetje langdradig en straalt gewoon niet echt kwaliteit uit. Het niveau van de gevechten ligt wel behoorlijk hoog, er wordt weer lekker over de daken gevlogen en rondgesprongen, terwijl acrobatische capriolen worden uitgevoerd alsof het niks is. De choreografie is dan ook prima, de verschillende vechtstijlen van de personages erg vet en de CGI is grotendeels overtuigend. Toch heb ik een beetje door de film heen zitten skippen op zoek naar de volgende confrontatie, want de segmenten die tot de confrontaties leidden konden me niet echt interesseren.
5.0