Pagina 99 van 104 EersteEerste ... 49899596979899100101102103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.451 tot 2.475 van 2580 worden weergegeven.

Standaard

zojuist ' the other guys'' gezien. Goddank niet in de bioscoop want wat zou dat zonde van het geld zijn geweest. Wat een ongelovelijke bout-film.

Ik ben best wel een liefhebben van de films van Mark Wahlberg en Samual L Jackson, maar deze film sloeg echt he-le-maal nergens op.

Zelfs de 3 scnes met Eva Mendez konden het niet goedmaken...

helaas, volgende keer beter.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    452. The Ghost Writer (2010)
    Eerdere recensie hier. Tweede kijkbeurt valt er genoeg nieuws te ontdekken, al hadden wat kleine hints in het verhaal naar de onthulling aan het einde wel fijn geweest. Verder ziet de blu-ray erg fantastisch uit, prima scherpte en prachtige kleuren en diepe zwarten. 8.5
    Mis ik iets? Sind wanneer huur/koop jij een film?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    [/INDENT]Mis ik iets? Sind wanneer huur/koop jij een film?
    de-rip-afkomstig-van-de-blu-ray dan

Standaard

Scott Pilgrim vs The World -2010 (3,0)

Men neme...
    - Street Fighter (het spel welteverstaan)
    - The Girl Next Door (de film)
    - Leuke acteurs (Evans, Routh, Cera en Winstead)
    - Dosis hippe, vage muziek
    ...je gooit het in een blender en je krijgt.....

....een ongelofelijke boutfilm. Kon er echt helemaal niks mee en heb hem afgekeken in de hoop dat het maar beter zou worden. Helaas werd het dat niet. De 3 punten krijgen ze voor het proberen van iets origineels. Gewaagd is het zeker.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Scott Pilgrim vs The World -2010 (3,0)

Men neme...
    - Street Fighter (het spel welteverstaan)
    - The Girl Next Door (de film)
    - Leuke acteurs (Evans, Routh, Cera en Winstead)
    - Dosis hippe, vage muziek
    ...je gooit het in een blender en je krijgt.....

....een ongelofelijke boutfilm. Kon er echt helemaal niks mee en heb hem afgekeken in de hoop dat het maar beter zou worden. Helaas werd het dat niet. De 3 punten krijgen ze voor het proberen van iets origineels. Gewaagd is het zeker.
    Wauw...
    Achja smaken verschillen, maar wat de fuck is het verband met The Girl Next Door?

Thumbs up

Sint
    De meest besproken van de afgelopen weken is dan eindelijk te zien in de multiplexen. Is het resultaat de ophef waard? Voor een deel.
    Aan de ene kant kan ik best begrijpen dat dit voor kleine kinderen schokkend kan zijn. Aan de andere kant: de film heeft een leeftijdskeuring van 16 jaar en ouder gekregen dus zouden kleine kinderen `m sowieso niet in de bios mogen zien. Als de ouders hun jonge kroost dus geen films laten zien die niet voor hen geschikt is,is er niets aan de hand.

De mensen die wel oud genoeg zijn om een kaartje te mogen komen krijgen een heerlijk horror comedy a la Shaun of the Dead voorgeschoteld. Zo goed als die film is Sint nog net niet maar Dick Maas komt een heel eind. Er zit genoeg comedy in, de effecten zijn goed gemaakt en zien er voor het grootste deel goed uit en er zitten voldoende effectieve schrikmomenten in om ook de horror fans (enigzins) gerust te stellen.

Kortom: de hele ophef was (zoals te verwachten was) om niets. Dit is een heerlijke achteruit-in-je-stoel-met-een-bak-popcorn-hangen film omtrent een mooie typisch Nederlandse traditie die exact doet waarvoor ie bedoeld is. En hopelijk zorgt de media hype ervoor dat er nog wat extra mensen een kaartje kopen. Want dat verdient deze productie zeker.

7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Standaard

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010 David Yates)

BEVAT SPOILERS

Gisteren was het zover, het voorlaatste deel van de 'epic finale' kwam in avant-première. Als rasechte fan kon ik dit natuurlijk niet missen. Ik was een beetje bang dat het niets ging worden, maar na 2,5 uur bioscoop, had ik niets meer te vrezen.

Anderhalf jaar na de release van Harry Potter and the Half-Blood Prince is het tijd voor het voorlaatste deel van een fantastische serie. De Harry Potter filmreeks heeft zo zijn minpuntjes gekend t.o.v. de boeken (Half-Blood Prince). Uiteindelijk hebben de makers er toch van geleerd. Doordat het laatste boek is verfilmd in twee delen, heeft Steve Klose nu de kans gekregen om het verhaal zo volledig mogelijk om te zetten in een sterk script, voor die ene keer is het hem vlekkeloos gelukt.

De film begint met een ijzersterk muziekstuk (Alexandre Desplat, die eerder de mooie soundtrack van 'The Golden Compass' heeft gecomponeerd) dat over heel de film in verschillende vormen herhaald word. We zien Harry, Ron en Hermione zich klaarmaken voor hun grote reis. Emma Watson mag er zijn, één van de mooiere vrouwen op de wereld, zo niet de mooiste. De drie acteren boven verwachting en je ziet duidelijk het contrast met 2-3 films terug. De actie is retespannend. De 'hollywoodiaanse slow motion effecten' overheersen niet, zoals de trailer precies aantoonde. Naar mijn mening maakt het dit alleen maar spannender. De CGI (computer generated imagery) is werkelijk prachtig. Dit kan ook niet anders, als je weet dat er zich ongeveer 300! mensen zich met de visual effects hebben beziggehouden.

Waar ik het meeste van verschoot was visuele perfectie. De cinematografie, kadrering, kleuren, locaties (volledig geschoten in Groot-Brittanie) keer bij keer perfect. Deze film bereikt makkelijk het niveau van The Prisoner of Azkaban. Eerlijk gezegd, had ik dit niet verwacht.

De film gaat gepaard met een hele dosis humor, die nooit overstijgt, maar toch permanent aanwezig is. De scène in het huis van Draco (in het begin) was vele minder door het kleine 'kindergehalte', Death Eathers die gniffelen kan echt niet. Het duistere van de film combineert daardoor angst met humor, wat een zeer aangename kijkervaring teweeg brengt. Ik lach niet snel met films, maar hier heb ik me toch moeten inhouden. Degene die het boek hebben gelezen weten dat het allemaal niet zo snel gaat als de voorgaande 6. Dit is zo ook bij de film. Er is een duidelijke structuur aanwezig in spanning en informatie, waardoor het soms een tikkeltje saai word. Wat die informatie betreft, je bent beter af met het boek gelezen te hebben. Je word praktisch verwacht het boek te kennen. Het is zo dat er veel visuele info word overgebracht, wat je als 'niet boek lezer' moeilijk gaat begrijpen. Ik raad het aan, maar ja, wie heeft tegenwoordig het boek niet gelezen?

De beste scène in de film was zonder twijfel de scène in The Ministry of Magic, wanneer Ron, Harry en Hermione poly juice potion hebben gedronken en proberen het medallion van Umbridge te stelen. Op het puntje van mijn stoel, héél de scène lang. Ook een opmerkelijke scène, is de scène met het korte tekenfilmpje, hoe de mythe van de Deathly Hallows word uitgelegd. De film eindigt wanneer Voldemort de Elder Wand uit het graf van Dumbledore haalt.

Als zelfstandige filmis hij maar matig, je kan het zien als een lange prequel op de echte 'finale'. Dit stoorde mij totaal niet en ik ben blij dat ze hun tijd hebben genomen om zo goed als heel het verhaal in de film te verwerken.

Spanning, emotie en kippenvel. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 bevat het allemaal. Dit is duidelijk één van de betere delen van de serie, vooral door het strikt volgen van het boek. Na Inception is dit de beste film van het jaar, welke ik nog zeker een paar keer ga bewonderen in de bioscoop.

Een punt geven aan de film is moeilijk. Bij de Lord of the Rings hebben ze van elke film een mooi geheel gemaakt, hier is dat wat minder gelukt. Ik geef dus een punt op de eerste indrukken en de hele serie. Harry Potter films kan ik niet slecht vinden. Als part 2 uit is, is het makkelijker om een volledig punt te geven. Baseer je dus zeker niet op dit punt.

9.1
    Laatst aangepast door Thomas Gabriel : 13-11-2010 om 23:06 Reden: aanpassing recensie

Standaard

"Jongen met groep kritische vrienden valt op meid met een vergezocht verleden en word daarbij geconfronteerd met een oude vlam"........is er ééntje die ik als verband kan noemen. In het geval van Scott P. meerdere ex-en.

Ennuh.....ja, smaken verschillen.

Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Wauw...
    Achja smaken verschillen, maar wat de fuck is het verband met The Girl Next Door?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

Standaard

Frost/Nixon 2008 - Ron Howard

Was dit even een onverwachte topfilm! Een ieder die van de Amerikaanse politiek/geschiedenis houdt moet deze film gewoon zien. Langella speelt Nixon fantastisch!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht

Was dit even een onverwachte topfilm! Een ieder die van de Amerikaanse politiek/geschiedenis houdt moet deze film gewoon zien. Langella speelt Nixon fantastisch!
    Heel goed inderdaad. Leek meer op een boksfilm waarin de scherpe dialogen de uppercuts en haymakers waren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht

Was idd erg goed! Misschien ook een tip voor je, de TV-film The Special Relationship (over Clinton en Blair). Zelf nog niet gezien overigens, alleen van gehoord.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Standaard

Salt
    Troep met hoofdletter T, alleen Angelina maakt deze film aanschouwbaar.

The Sorcerers apprentice
    Nog ergere troep, wat een ongelofelijke *** film.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Salt

The Sorcerers apprentice
    Dus je hebt een goed weekend gehad .
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Salt

The Sorcerers apprentice
    Met Salt deel ik je mening echt niet! maar dat is mijn mening

The Sorcerers apprentice nog niet gezien!

Standaard

454. 30 Rock - Seizoen 1 (2006) 9.0
    455. 30 Rock - Seizoen 2 (2007) 8.5
    Vindt het nog steeds een fantastische serie. Tina Fey is geweldig en Baldwin is te cool voor woorden.
    456. Jianyu (2010)
    Jianyu aka Reign of Assassins (Chao-Bin Su & John Woo, 2010)

Wuxia films zijn überhaupt niet echt mijn ding, maar als ik ergens goede dingen over lees en er achter kom dat John Woo (co-)regisseert dan wil zo'n film best een kans geven. Het verhaal gaat om een vrouwelijke huurmoordenaar die afstand neemt van haar groep, terwijl een waardevol object meeneemt. Vervolgens probeert te een nieuw leven te starten in een nieuwe stad, maar haar verleden zit haar op de hielen.

Het verhaal deed me eigenlijk vrij weinig, want deze kent een romantische subplot, intriges en personages die niet zijn wie ze zeggen. Het is allemaal een beetje langdradig en straalt gewoon niet echt kwaliteit uit. Het niveau van de gevechten ligt wel behoorlijk hoog, er wordt weer lekker over de daken gevlogen en rondgesprongen, terwijl acrobatische capriolen worden uitgevoerd alsof het niks is. De choreografie is dan ook prima, de verschillende vechtstijlen van de personages erg vet en de CGI is grotendeels overtuigend. Toch heb ik een beetje door de film heen zitten skippen op zoek naar de volgende confrontatie, want de segmenten die tot de confrontaties leidden konden me niet echt interesseren.

5.0
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 16-11-2010 om 16:31

Standaard

Wall Street (Oliver Stone, 1987) ****
    Net als Platoon is Wall Street een film waarin regisseur Oliver Stone nauw bij zijn eigen persoon is gebleven. Platoon baseerde hij op zijn eigen oorlogservaringen in Vietnam en Wall Street is mede gefundeerd op de kennis die hij overnam van zijn vader die jaren lang als handelaar op Wall Street werkte.
    Qua thema wordt in de film de veelgebruikte leraar/leerling verhouding gebruikt. In een film over de financiële wereld was dit overigens iets nieuws. Je kan eigenlijk stellen dat er destijds en vandaag de dag sowieso weinig films over het reilen en zeilen van Wall Street en die andere boeven zijn gemaakt.
    Hier gaat het in ieder geval om jonge, ietwat naïve Bud Fox (Charlie Sheen) die door de slinkse Gorden Gekko (Michael Douglas) de kneepjes van het vak geleerd krijgt. De zaakjes zijn niet altijd even wit of grijs, maar vaak zwart te noemen. Fox klimt snel op, maar zijn geweten begint te knagen. Helemaal als het bedrijf waar zijn vader werkt in de plannen van Gekko voorkomt.
    Het karakter van Gekko is overigens gebaseerd op de notoire witteboordcrimineel Ivan Boesky. Deze investeerder werd gearresteerd en veroordeeld wegens handel met voorkennis, hij deed een 'Nina Brinkje' zullen we maar zeggen.
    'Greed is good' zegt Gekko in de befaamde speech en 'good' is de film ook!
    Met recht een klassieker!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Standaard

Vorige week woensdag mee begonnen, vandaag afgekeken:

24 - Season 8
    Acht seizoenen en één speelfilm lang vocht Jack Bauer tegen terroristen, corrupte politici en voor eerlijkheid. In dit laatste seizoen is dat niet anders.
    En opnieuw doet ie dat op de manieren zoals we dat van `m gewend zijn.

In New York raakt hij toevallig betrokken bij de plannen van terroristen om nucleaire wapens op Amerikaans grondgebied af te laten gaan, waardoor een vredesakkoord met de fictieve Islamtische Republiek Kamistan op losse schroeven komt te staan.
    Samen met Chloe O`Brian gaat hij het gevecht aan maar stuit daarbij uiteraard weer op veel weerstand.

Dit laatste seizoen is wellicht wel één van de beste uit de hele reeks. Een ontzettend hoog tempo, goed geschreven verhaallijnen (die ondanks dat er wel wat herhaling in zit in vergelijking met eerdere seizoenen toch constant weten te verrassen en spannend blijven), natuurlijk ontzettend veel actie en een geweldige climax.
    Keifer Sutherland is opnieuw geweldig, alhoewel hij en Mary Lynn Rajskub vaak de neiging hebben tot overacting, en de serie zit weer vol met toffe nieuwe personages waaraan je na 1 aflevering al bent gewend.
    Gelukkig laten de makers deze destijds vernieuwende serie niet uitgaan als een nachtkaars en voelt het nergens aan of de serie te lang is door gegaan (en dat is erg knap aangezien dat het daar in vooral het vijfde en zesde seizoen wel lang naar uitzag).
    24 is tot laatst toe een ontzettend goede serie en dat wordt onderstreept door een fenomenaal laatste seizoen.
    Jack Bauer: bedankt voor acht seizoenen lang spanning!

9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Standaard

Jason X (James Isaac, 2001) ***½
    Jason X is het tiende deel uit de succesvolle Friday the 13th reeks. Hoewel ik enkel deel 1 en 7 gezien heb, meen ik niet dat ik iets gemist heb. Ik vermoed dat Jason een paar keer dood gegaan is om vervolgens tot leven gewekt te worden door een bovennatuurlijke gebeurtenis. Daarna zal hij met zijn trouwe vriend (lees: zijn machete) wat onschuldige en hitsige tieners omgebracht hebben.
    In dit tiende deel wordt een sci-fi sausje over de serie gegoten. Jason Voorhees wordt door de Amerikaanse regering vastgehouden in de Crystal Lake (what's in a name!) Research Facility. Hij breekt los, maar een sexy scientist weet hem -samen met haarzelf- te bevriezen in een cryogene installatie. Ruim 450 jaar laten ontwaken ze in de verre toekomst. Heden of toekomst, het maakt Jason niet uit; met een nieuwe machete maakt hij gehakt van de ruimtepassagiers!
    Er klopt niet heel veel van deze film. Het plot is intens ongeloofwaardig en kent meer gaten dan een gemiddelde Leerdammerkaas. De acteurs zijn op een enkeling na om van te huilen. Los hiervan kent de film veel relativerende humor. Het is een slasher, maar de film zit doorspekt met droge humor en crappy one-liners. De film is nergens Oscarmateriaal, maar gelukkig weten de filmmakers dat zelf ook. Je kan discussiëren over het feit of de sci-fi insteek geslaagd is, maar het is in ieder geval een unieke slasher.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

Standaard

Bad Lieutenant (Abel Ferrara, 1992) ****½
    Harvey Keitel is de 'bad lieutenant' uit de titel. Een agent die in beslag genomen drugs het liefste in zijn eigen neus stopt. Zijn leven wordt nog gecompliceerder als hij tijdens de honkbal finale tussen de New York Mets en de Los Angeles Dodgers weddenschap na weddenschap verliest en dik in de schulden raakt. Om zijn geluk te keren -en zijn geloof in God te herstellen- maakt hij het zijn persoonlijke missie om de verkrachting van een non op te lossen.
    Als atheïst gaat de volledige godsdienstige boodschap van de film enigszins langs me heen, maar op hoofdlijnen snap ik symboliek en de raakvlakken met het Katholieke geloof (vergiffenis/verlossing) wel.
    De honkbalwedstrijden zijn overigens niet willekeurig gekozen. Het lot van Keitel loopt nauw samen met dat van honkballer Darryl Strawberry. Deze topper verruilde de Mets voor de Dodgers en ziet een ruime voorsprong in de serie (3-0) veranderen in een onmogelijk geachte nederlaag (3-4).
    Het verbaasde me overigens dat de film uit de jaren '90 komt, want de film heeft echt een rauwe jaren '70 Taxi Driver/Mean Streets look!

Standaard

Friday the 13th (Marcus Nispel, 2009) ****
    De woorden remake en reboot zullen bij velen meteen een vieze smaak in de mond veroorzaken. Terecht? Vaak wel, maar bij de horrorfilms van de Duitser Marcus Nispel zit je tot nu toe nog steeds goed. Zijn remake van The Texas Chainsaw Massacre was uit het juiste hout gesneden en ook zijn Friday the 13th is gewoonweg geslaagd te noemen. Als je bij voorbaat al heiligschennis roept dan hoef je de film niet te gaan kijken. Sta je wat meer open dan zie je dat de beste man heel goed is om het 'lelijke' van een horror/slasher mooi te verpakken. De film begint met het naspelen van het einde van de originele Friday the 13th uit 1980. Jason is dus al meteen in beeld en gedurende de film wisselt hij zijn jutenzak (Friday the 13th deel 2) snel in voor een hockeymasker (Friday the 13th deel 3 en verder). Met een heel scala aan wapens (waaronder zijn ouwe trouwe machete) leeft hij zich uit op een groepje geile tieners (Friday the 13th tot en met Jason X) die in een vakantiehuisje vlak bij Crystal Lake bivakkeren. Nispel neemt geen blad voor zijn mond en laat Jason op nogal grafische wijze zijn gang gaan. Bloed stroomt met de liters! Wat nieuw en vreemd is, is dat Jason in de film een jonge meid gevangen houdt. Ze heeft dan wel het amulet van zijn moeder omgehangen (paging dr. Freud), maar Jason is normaal iemand die het niet zo op gevangenen moet hebben en meer iemand van de directe actie is!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol Bekijk bericht
    Mijn whatiwatch maar weer eens wat geupdate..

60. Orphan (2009) 8.0
    61. Iron Man (2008) 7.6
    62. The Ghost Writer (2010) 8.0
    63. Alien (1979) 8.0
    64. The Shawshank Redemption (1994) 9.3
    65. Showgirls (1995) 1.0
    66. (500) Days of Summer (2009) 7.5
    67. Wanted (2008) 7.7
    68. A Nightmare on Elm Street (1984) 7.3
    69. The Wolfman (2010) 7.8
    70. American Psycho (2000) 7.6
    Showgirls een 1 ????

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door exotic Bekijk bericht
    Showgirls een 1 ????
    Ben ik helemaal met Axel eens. Het is gewoon een gedrocht van een film.

Standaard

The Disappearance of Alice Creed

Vrij sterk voor een film met slechts drie acteurs als cast!
    Het verhaal is eenvoudig, maar gelukkig zitten er voldoende twists in om alles boeiend te houden.
    Ik vind Gemma Arterton nog steeds geen geweldige actrice, maar in deze film doet ze het wel tamelijk goed...
    Gelukkig toont ze hier trouwens nog wat anders dan enkel acteerprestaties.

7

Standaard

Salt

Op zich, als je je linker hersenhelft uit zet, een leuke en bij tijden spannende film met redelijke actie. Maar als je op details enz. let.......wat is het allemaal ver gezocht, voorspelbaar en doorzichtig. Ik mag toch hopen dat men daar in Amerika tijdens een achtervolging niet echt blindelings tussen haar burgers gaat staan schieten, om maar 1 ergernis te noemen. Ook het idee achter de film, het verhaal en de uitwerking is bij tijd en wijle lachwekkend. Stunts zijn zo zo waarbij je de kabels, al zijn ze weggewerkt, vaak kunt zien / voelen en dit helpt de geloofwaardigheid ook al niet. Het einde zie je ook mijlenver van te voren aankomen...pluspunt is wel het fantastische hd beeld en geluid. Meer dan prima en maakt veel goed.

Conclusie:

Lukt het om je hersenen te halveren, dan heb je een geinige avond met de grote lippen van Jolie, nou vooruit een zesje dan. Lukt dit je niet, blijft er weinig van de film over en zal het cijfer denk ik dik onder een voldoende komen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 99 van 104 EersteEerste ... 49899596979899100101102103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten