456. Jianyu (2010) 5.0
457. 30 Rock - Seizoen 3 (2008) 8.0
458. The House of the Devil (2009) The House of the Devil (Ti West, 2009)
Studente Samantha reageert op een advertentie om te babysitten en eenmaal aangekomen blijkt er iets niet helemaal pluis te zijn. Tijdens haar verblijf voel je als kijker dat er iets niet goed is, dat weet sam ook.. maar wie wil er nou geen 400 dollar verdienen op een avondje?
Ondanks dat vanaf moment 1 duidelijk is dat er iets niet helemaal klopt, duurt het toch ruim een uur voordat er echt iets gebeurt en is de film daarvoor vooral erg langzaam en kent deze een tergend langzame opbouw van onderhuidse spanning. Ik wil de film niet saai noemen, maar voor een horrorfilm gebeurt er in het eerste uur vrij weinig. Het is echter wel een mes wat aan twee kanten snijdt, want ondanks dat er vrij weinig gebeurt wordt de spanning goed opgebouwd en begint de kijker toch een band te krijgen met Sam. De uiteindelijke ontknoping komt echter een beetje uit het niets, is te snel voorbij maar is wel aardig gedaan. The House of the Devil is een ode aan de jaren 80 horrors en speelt zich af in de jaren 80, maar het meest imposante is de manier hoe de film oprecht aanvoelt als een film uit de jaren 80. De camerahoeken, de filmgrain en de algehele feel van de film alsmede de productie zoals de kapsels en de kleding. De film houdt de kijker te lang in het duister, maar vanwege de uitstekende spanning en heerlijke sfeer heb ik me er wel mee kunnen vermaken voor een keer.
7.0
459. Ôdishon (1999) 5.0
460. The Sorcerer's Apprentice (2010) 6.0
461. Easy A (2010) 7.5