De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Addiction of liefhebberij?

    Ik vroeg me af hoe jullie tegen je film liefhebberij aankijken. Is het nog steeds gewoon liefhebberij of kun je inmiddels praten van een verslaving?

    Maat van mij bijvoorbeeld heeft ruim 4000 originele films in bezit waarvan er zo'n 600 op blu ray zullen zijn en de rest op dvd. Er zitten hier vast wel leden die dit herkenbaar vinden.

    Gooi het eens in de groep

  2. #2

    Standaard

    We hebben denk ik bijna 1000 films/series allemaal origineel. Een stuk 200 hiervan zijn anime series/fims
    Tja is het een hobby? Dat zeker. Ik vind het altijd leuk als er weer een filmpje bij komt, en vooral als ik de film dan ook nog erg goed vind.
    Een goede film zien daar word ik blij van, dan denk ik he ja fijn.
    Twee dagen de film Boy a gezien. De film is geweldig, heeft echt indruk op me gemaakt meer nog dan the Social network die ik gisteren gezien heb.
    Boy a is niet echt een leuke film, het thema is heftig, maar zo prachtig uitgewerkt dat het echt een must see film is.
    Voor mij zijn films kijken en kopen toch meer nog hobby denk ik. Maar wel een hobby waar ik veel tijd en geld in stop
    Muziek is voor mij dan toch meer een verslaving. 7 keer dezelfde cd/lp kopen omdat het hoesje anders is of omdat een nummer 5 seconden langer is. Dat vind ik een verslaving.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #3

    Standaard

    Ik vind mezelf verslaafd aan BD's kopen en dan op de goedkoopst mogelijke manier.
    Momenteel zijn er zo veel aanbiedingen dat ik het niet kan laten overal wat bij 1 te scharrelen. In de UK koop ik momenteel niets, daar gaan wat cadeaus vandaan komen en op dubbele zit ik niet te wachten Scheelt wel een aantal aankopen en kijkachterstand....

    Boy A vind ik ook een hele mooie kleine film Bettina en ook ik kan verschrikkelijk genieten van een mooie film.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    heb zelf zo'n 500 dvd's en precies 240 blu-ray's. Aantal zou van beide veel groter zijn geweest als ik ze niet eerst op 'internet' bekijk en dan koop. Koop namelijk alleen films die ik echt goed vond/vind, inderdaad de film heb ik al eens gezien als ik 'm koop. Heel soms zit er nog weleens een film tussen die ik gelijk koop voordat ik 'm al gezien heb, komt vaak voor bij regisseurs waar ik al het(lees: heel veel) werk erg goed van vindt.
    Moet er wel bij zeggen dat ik hierdoor bijna al mijn blu-ray's al 2 of meer keer bekeken hebt, mag ook wel als ik ze echt goed vindt.

    Muziek blu-ray's/dvd's komen er standaard al in.

  5. #5

    Standaard

    Mijn gedrag trekt zeker op dat van een verslaving
    Het is begonnen met Laserdisc begin jaren negentig tegen ongeveer 90 Gulden p/st. (+/- 40 Euro), vervolgends in 1998 en 2008 overgestapt op respectievelijk DVD en BD
    In de eerste jaren van DVD waren deze vrijwel even duur als de Laserdisc maar door de jaren heen zijn de prijzen flink gedaald, en daarmee is er een er als het ware een vicieuze cirkel onstaan.
    Van de laserdisc heb ik er geduurende 7 jaar ongeveer 180 verzameld, en vervolgens tegen de 700 DVD,s in 10 Jaar en in de 3 jaar dat ik nu BD,s koop is die teller al over de 400 heen gegaan

    Ik weet dat ik, net als vele hier, veel te veel koop en ondanks dat ik herhaaldelijk heb proberen te minderen kom ik weer met de zelfde excuses op de proppen.
    De belangrijkste is dat ik een vergelijk ga maken met vroeger en me zelf al te graag wijs maak hoe goedkoop een Blu-raytje van 13 Euro wel niet is ten opzichte van een Laserdisc 20 jaar geleden. Zeker als je de loonstijgingen mee gaat rekenen betaal ik nu nog maar een zesde voor wat ik toen voor een LD neer moest leggen en ook de gebruikelijke excuses als "je leeft maar een keer" komen natuurlijk voorbij.
    De laaste tijd probeer ik wel te minderen en de kijkachterstand te beperken, maar dat leidt vervolgens tot het groeien van een wishlist die op dit moment al weer tegen de 80 Titels bevat. Verder heb ik zelf een grens gesteld dat ik niet meer dan 15 Euro uitgeef aan een BD, een uitzondering daargelaten (en max. 10 Euro voor een back catalog titel).

    Gelukkig schaad deze koopverslaving niet mijn gezondheid zoals tabak en drank, maar dat is natuurlijk ook weer een excuusje
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #6

    Standaard

    Dat ken ik inderdaad ook wel Frenkel. Het komt maar al te vaak voor dat ik een BR vanwege zijn gunstige prijs niet kan laten liggen. Maar als je alles bij elkaar optelt...

  7. #7

    Standaard

    Het lijkt de AA wel... ik ben Hayko en ik ben verslaafd aan het kopen van dvd en blu-ray...

    Een collectie van meers als 3500 films/series/muziekdvd's/br's vinden veel mensen niet normaal.
    Ik redeneer maar zo dat ik nu het geld ervoor heb, doe ook regelmatig partijen opkopen en die ruilen of verkopen, om ze wat goedkoper te hebben.
    Als ik het niet kon opbrengen, dan kocht ik niets meer.

    Ook belangrijk, ondanks een steeds groeiende kijkachterstand kijk ik nog altijd met regelmaat een filmpje of serie of concert.

    Op het moment dat je alleen maar koopt en niets met de spullen doet, dan is er echt sprake van een probleem.

    Ach, de een geeft duizenden euro's uit aan auto-accesoires of tuin of kunst of wat dan ook... hier zitten degenen die de dvd-industrie sponsoren.
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #8

    Standaard

    Bij mij was het ook een verslaving. Ik heb zo een 1,5 jaar verzameld en dat bracht me 185 blu rays op. Nu al meer dan een half jaar gestopt omwille van het sparen voor een eigen HT. Als ik die eenmaal heb, begint de verslaving terug... owow


  9. #9

    Standaard

    Bij mij is het een hobby/passie/obsessie/verslaving.

    Met 2000 films kan je denk ik niet meer over simpel tijdverdrijf spreken...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Hmmm. Ik betrap mezelf er soms op dat ik weer eens 'op dreef' ben, vooral in deze eindejaarsperiode wanneer je gouden zaakjes kan doen. Dan denk ik: dit is te mooi om te laten liggen. Maar het vergrotert dan weer m'n kijkachterstand. Ik probeer het een beetje in evenwicht te houden. Nu heb ik bijvoorbeeld heel wat nieuws aangeschaft en ga ik proberen een tijdje te wachten met nieuwe aankopen tot ik een paar van die dingen gezien heb.

    Je zou het dus wel een verslaving kunnen noemen ja.

  11. #11

    Standaard

    Liefhebberij en ontspanning. Helaas te weinig tijd, gelegenheid om meer dan één film per week te kijken. Films op tv kijk ik alleen bij de Nederlandse publieke omroep of het Belgische Eén of Canvas, ik ben allergisch voor reclame blokken en informatie die door het beeld voorbijkomen. Eén week om de drie weken draai ik storingsdienst voor cv en elektra voor mijn werk en dan komt het wel eens voor dat ik een film niet af kan kijken. Maar wanneer ik vrij ben is het leukste om een film op disc te kijken en dan de bonus op een andere dag kijken. Film is een leuke hobby maar niet de enige.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  12. #12

    Standaard

    Voor mij gaat het vooral om liefhebberij. Sinds jaar en dag ben ik verslingerd aan britse komische series. Daarom koop ik ook enkel bewust deze dvd's. Filmdvd's ga ik zo snel niet kopen. Tenzij het echt om een goede film gaat (zoals Harry Potter bijvoorbeeld, daar zou ik dan wel geld aan geven).
    Ik probeer er een punt van te maken om 1 x per maand één of twee seizoenen te kopen, tenzij het gaat om een goede promotie waarbij ik een hele reeks kan vastkrijgen.

    Het is ook makkelijker om even tussendoor even een aflevering te zien van één of andere reeks dan ineens een hele film. Da's ook één van de redenen dat mijn voorkeur eerder uitgaat naar het kopen van series ipv films.
    Am I jumping the gun Baldrick, or are the words 'I have a cunning plan' marching with ill-deserved confidence in the direction of this conversation?

    Whatiwatch

  13. #13

    Standaard

    Ik doe vrijwilligerswerk in een filmhuis (operateur) en bezoek natuurlijk ook films in de reguliere bioscoop en op het IFFR. Film is dan ook een serieuze passie van mij. Van jongs af aan ben ik al gek op film, en dat is niet meer of minder geworden met de komst van video/dvd/blu ray. Het kopen van dvd's/blu rays is daar natuurlijk wel een voortvloeisel uit. Ik zit echter nog ruim onder de 1000 titels, dus wil nog niet spreken van een verslaving, maar een leven zonder film durf ik me niet voor te stellen. Dus ja, hobby of verslaving...ik weet 't niet.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #14

    Standaard

    vroeger kocht ik heel snel aardig wat dvds, nu koop ik enkel blurays van films die echt de moeite waard zijn, of van blurays die een tientje kosten, maar op disney classics na koop ik geen films meer van 20 of 25 euro per stuk

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •