CD Trijntje Oosterhuis gratis bij zaterdag-AD
In New York, het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis, wordt op zaterdag 15 januari via het AD verspreid. Volgens Persgroep, uitgever van AD is het voor het eerst dat een album van een Nederlandse topartiest verschijnt via een krant. De krant werkt samen met EMI Music Netherlands en verhoogt daartoe de zaterdagoplage eenmalig tot 750.000 exemplaren.
Christiaan Ruesink, hoofdredacteur AD: ‘We zijn er trots op dat we het nieuwe album van Trijntje Oosterhuis op zaterdag 15 januari gratis aan onze lezers kunnen aanbieden. Voor ons een uniek cadeau én een geweldig experiment. De verhoogde oplage van het AD bedraagt die dag zo’n 750.000 exemplaren om zeker te zijn dat zoveel mogelijk mensen van de muziek en de krant kunnen genieten.’
Erwin Goegebeur, Managing Director EMI Music Benelux: ‘Voor een eigentijds muziekbedrijf als EMI Music is het belangrijk om nieuwe distributiekanalen te verkennen. De omvangrijke campagne en oplage in samenwerking met het AD laat ons bovendien toe om een groot publiek te laten kennismaken met dit nieuwe album. Natuurlijk hopen we op die manier duizenden nieuwe fans voor haar te winnen.’
Trijntje Oosterhuis: Ik voel me bevoorrecht dat het AD me hierin steunt. Dat zoveel mensen juist deze plaat gaan horen, is voor mij een droom die uitkomt. Het zou me verbazen als bekende collega’s van me dit niet navolgen.’
Bron : Marketingtribune.nl