Pagina 20 van 238 EersteEerste ... 101617181920212223243070120 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 5942 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Crazy Heart (Scott Cooper, 2009) ****
    Crazy Heart is een tyipsche formulefilm. Net als bijvoorbeeld The Wrestler zit de hoofdrolspeler in deze pseudo-biopic aan de grond, maar gloort er verlossing aan de horizon. Otis 'Bad' Blake (Jeff Bridges) is een gevalletje vergane glorie. Jaren terug was hij een succesvolle countryzanger, maar nu zingt hij in kroegjes en bowlingcentra voor een handjevol dollars. Zijn beste vriend is de fles, maar als hij bij toeval een jongere journaliste (Maggie Gyllenhaal) ontmoet bloeit er iets moois tussen de twee. Zijn alcoholprobleem blijkt echter een onneembare horde.
    De film vindt nergens het wiel opnieuw uit. Toch wordt het weinig conventionele plot in een prettig tempo vertelt zonder ADHD-montages. Daarnaast heeft de film Jeff Bridges. Zijn karakter in de film was al een voorzetje voor een Oscar, maar hij kopt hem fantastisch in. Bridges is memorabel. Tel daarbij de stemmige muziek van T-Bone Burnett op en je hebt een goede film. De vele liedjes in de film zouden de film kunnen maken of kraken. In dit geval werkt de muziek en zorgt het dat het plaatje compleet is. Tot slot nog complimenten voor het einde van de film. Het zou gemakkelijk en erg 'Amerikaans' zijn om te kiezen voor een happy end, maar daar is hier geen sprake van.


    'The harder the life, the sweeter the song.'
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #477

    Standaard

    Afgelopen vrijdag met vrouwlief de dvd Dear John zitten kijken. Een verfilming van een boek van dezelfde auteur als het alom geprezen The Notebook (zowel boek als film). The Notebook schijnt een echte tearjerker te zijn, wat in deze film een stuk minder is. Dear John is een mooie, trage film over een jonge knul (Channing Tatum) die met verlof is en bij zijn licht-autistische vader logeert en lekker surft en van de rust en de zomer geniet. Hier ontmoet hij een mooie jonge studente (Amanda Seyfried) en worden al snel verliefd op elkaar.

    Als soldaat John weer terug het leger in moet, beloven John en Savannah elkaar zo veel mogelijk brieven te schrijven tot de volgende verlofperiode van John. Dit gaat lang goed maar biedt geen zekerheden, zoals ze zelf zullen ondervinden.

    Een mooie romantische film met genoeg diepgang die niet alleen voor vrouwen geschikt is, maar ook voor de partner het kijken meer dan waard is.

  3. #478

    Standaard

    Case 39
    Een thriller/horror-film uit 2009 met Renée Zellweger (jazeker, de actrice die gestalte gaf aan o.m. Bridget Jones en bij het grote publiek bekend werd met haar rol in Jerry Maguire) die toch een beetje miscast is in deze verder zeer spannende film en pas afgelopen najaar in de bioscopen in de VS verscheen.

    Zellweger speelt de rol van een sociaal werkster die op een dag nóg een zaak (haar 39e) aangemeten krijgt. Een 10 jarig meisje dat op school ineens lage cijfers scoort en tijdens de lessen in slaap valt. Bij har ouderlijk huis ontmoet ze haar ouders, die er alles behalve lief en sociaal uitzien. Het meisje Lilith vindt snel het vertrouwen in Zellweger en vertelt dat ze bang is dat haar ouders haar iets aan willen doen. Wanneer Zellweger net op tijd is om Lilith te redden van haar ouders, krijgt ze de voogdij over dit meisje. Alles gaat goed, tot langzaamaan haar ware aard boven komt drijven.

    Al is Renée Zellweger niet helemaal goed gecast voor een film als deze, een goede spannende en onheilspellende film is het wel, zeker als je op voorhand zo min mogelijk weet over de film. Wat wel vaker de kracht van films is, zoals The Sixth Sense in het verleden. Orgineel is de film niet, maar dat is horror eigenlijk nooit. Genieten is het weldegelijk, al was het maar voor een keer.

    7/10

  4. #479

    Standaard

    The Mechanic - 2010 (6,2)
    Grappig niemandalletje, maar niet meer dan dat. De combi Jason Statham en Ben Foster werkt niet. De laatste speelt weer waarlijk fantastisch en is eigenlijk te goed voor deze film. Leuk om een keertje te zien!
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #480

    Standaard

    True Grit (Ethan Coen & Joel Coen, 2010)
    Geen slechte film, maar de Coens kunnen zeker beter. De film beschikt over een sterke cast en iedereen levert een prima rol af, met name de jonge Hailee Steinfeld. Mede hierdoor valt het gebrek aan plot wat minder op. Verder ontbrak in mijn ogen de spanning een beetje, spanning die er bijvoorbeeld wel was in No country for old men. Maar goed, nog steeds een vermakelijke film! 7.8

    Twin Peaks: Fire Walk with Me (David Lynch, 1992)
    Na het uitkijken van seizoen twee maar direct verder gegaan met de film. Op zich een aardige film, maar had wel wat anders verwacht. Zo is de sfeer van de film toch behoorlijk anders dan van de serie, een stuk donkerder en naargeestiger. Daarnaast lag de focus mij wat teveel op op Laura Palmer en hadden enkele personages uit de serie wel een erg kleine rol in de film. 7.5

    The American President (Rob Reiner, 1995)
    Leuk opwarmtje voor Aaron Sorkin voor The West Wing. Helaas in dit geval met een romantische insteek waardoor het mij af en toe allemaal wat te zoetsappig werd en een stuk minder realistisch. Wel even wennen om Martin Sheen nu als chief of staff te zien i.p.v. president. 7.0

  6. #481

    Standaard

    In een poging alle voor een Best Picture Oscar genomineerde films te zien voor zondag heb ik de afgelopen dagen gezien:

    127 Hours
    Vooraf had ik eerlijk gezegd m`n bedenken bij dit project en was ik nogal terughoudend. Gelukkig dat dat overbodig bleek. Danny Boyle`s nieuwste werk overtreft al m`n verwachtingen. Samen met een fantastische James Franco, die eindelijk bewijst alleen een film te kunnen dragen, levert Boyle een adembenemende en letterlijk beklemmende film af. Hét sterke punt is de montage: de manier waarop de beelden en het sound design samen tot een geheel zijn gesmeed is fantastisch.
    Ook Franco is ontzettend sterk in de hoofdrol en weet de waanzin waarin z`n karakter zich bevindt overtuigend neer te zetten.
    De combinatie van al die factoren maken 127 Hours tot een ware verrassing die terecht veel lof krijgt en één van de meest interessante films van Boyle is uit z`n carriere.

    9,0/10

    The King`s Speech
    Natuurlijk moest ik ook dé grote Oscar favoriet van dit seizoen zien voordat de uitreiking van de gouden kereltjes plaats vindt.
    Het zal niet de meest spannende of verrassende film zijn die je dit jaar zult zien. Integendeel. Echter, de kunde waarmee het gemaakt is kun je niet ontkennen. Dat is dus tegelijk de grote makke maar ook het sterke punt: het is ont-zet-tend degelijk (en op dat punt misschien wel saai) maar ook erg goed gemaakt. De kostuums zijn mooi, de muziek is sterk en het geheel ziet er erg gelikt uit.
    Ook kunnen we de klasse van de acteer prestaties van Colin Firth en Geoffrey Rush niet onvermeld laten. De scenes waarin ze samen te zien zijn, zijn super. Beide doen wat mij betreft niet voor elkaar onder.
    Wil je dus een spannende film zien dan kun je deze gerust overslaan. Maar onze vrienden van de Academy zijn nu eenmaal dol op dit soort voorspelbare tranentrekkende films en dus zal het ongetwijfeld de grote winnaar worden komende zondag.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    In een poging alle voor een Best Picture Oscar genomineerde films te zien voor zondag heb ik de afgelopen dagen gezien:

    127 Hours
    Vooraf had ik eerlijk gezegd m`n bedenken bij dit project en was ik nogal terughoudend. Gelukkig dat dat overbodig bleek. Danny Boyle`s nieuwste werk overtreft al m`n verwachtingen. Samen met een fantastische James Franco, die eindelijk bewijst alleen een film te kunnen dragen, levert Boyle een adembenemende en letterlijk beklemmende film af. Hét sterke punt is de montage: de manier waarop de beelden en het sound design samen tot een geheel zijn gesmeed is fantastisch.
    Ook Franco is ontzettend sterk in de hoofdrol en weet de waanzin waarin z`n karakter zich bevindt overtuigend neer te zetten.
    De combinatie van al die factoren maken 127 Hours tot een ware verrassing die terecht veel lof krijgt en één van de meest interessante films van Boyle is uit z`n carriere.

    9,0/10
    Onlangs ook gezien en ben het volledig met je eens. Dikke aanrader.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #483

    Standaard

    The Fighter
    De grote verrassing in `t rijtje met films dat voor een Best Picutre Oscar is genomineerd is misschien toch wel The Fighter, het op waarheid gebaseerde verhaal van Micky Ward (Mark Wahlberg) en Dicky Eklund (Christian Bale) over de rise & rise van Ward als bokser, getrained door de gevallen Eklund: ooit `n redelijk groot bokser, nu een drugs verslaafde.
    Het is de typische "American Dream" film waar ze in de States zo gek op zijn maar die hier nooit echt een kans krijgen. Dat is ook niet zo gek: als je er één hebt gezien dan heb je ze, qua verhaal, allemaal gezien. Dat is hier ook het geval. Het acteerwerk is dan ook de reden waarom deze ver boven soort gelijke films uitsteekt. Wahlberg, Amy Adams en vooral Christian Bale zijn ongekend sterk. Ook de manier waarop de boks wedstrijden in beeld zijn gebracht is super en komt authentiek over.
    Dat zijn dan ook de redenen om deze te kijken, want voor het verhaal hoef je `t niet te doen.

    8,3/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 25-02-2011 om 12:59
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    The Fighter
    De grote verrassing in `t rijtje met films dat voor een Best Picutre Oscar is genomineerd is misschien toch wel The Fighter, het op waarheid gebaseerde verhaal van Micky Ward (Mark Wahlberg) en Dicky Eklund (Christian Bale) over de rise & rise van Ward als bokser, getrained door de gevallen Eklund: ooit `n redelijk groot bokser, nu een drugs verslaafde.
    Het is de typische "American Dream" film waar ze in de States zo gek op zijn maar die hier nooit echt een kans krijgen. Dat is ook niet zo gek: als je er één hebt gezien dan heb je ze, qua verhaal, allemaal gezien. Dat is hier ook het geval. Het acteerwerk is dan ook de reden waarom deze ver boven soort gelijke films uitsteekt. Wahlberg, Amy Adams en vooral Christian Bale zijn ongekend sterk. Ook de manier waarop de boks wedstrijden in beeld zijn gebracht is super en komt authentiek over.
    Dat zijn dan ook de redenen om deze te kijken, want voor het verhaal hoef je `t niet te doen.

    8,3/10
    Ik vond deze film samen met True grit ook beter dan Black swan en kings speech! Maar dat is mijn smaak :P misschien toch meer de spanning en de "actie" in deze film die mij meer aanspreken!

  10. #485

    Standaard

    Van de week Jason Statham's Transporter weer eens gezien, dit keer op tv.
    Erg leuke en vermakelijke film, al zitten er heel wat slechte en onrealistische (actie)scenes in die gewoon niet kloppen. Hadden de makers een beetje meer tijd hiervoor genomen, dan was het een stuk betere film.

  11. #486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    The Fighter
    De grote verrassing in `t rijtje met films dat voor een Best Picutre Oscar is genomineerd is misschien toch wel The Fighter,
    Nouja, niet echt toch? Films als The Kids are all right, Inception en Toy Story 3 voelen meer als opvulling van de verplichte 10 nominaties. The Fighter reken ik ook niet als een serieuze kanshebber trouwens.

  12. #487

    Standaard

    The Fighter is geen echte knaller maar vond de film toch bovengemiddeld goed. Christian Bale speelt zo waanzinnig goed, niet normaal meer.

  13. #488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    The Fighter is geen echte knaller maar vond de film toch bovengemiddeld goed. Christian Bale speelt zo waanzinnig goed, niet normaal meer.

    Die man is meesterlijk.
    Gelukkig kan Batman zich inleven zonder eraan onderdoor te gaan.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #489

    Standaard

    The American
    Anton Corbijn die na vele vele jaren fotograferen en videoclips maken voor de groten der aarde, nu langzaamaan zijn vakgebied aan het vergroten is door het maken van speelfilms. En met deze tweede geregisseerde film laat zien dat beelden vaak meer zeggen dan woorden. Want ondanks dat de film een rustig tempo hanteerd (zie ook Into The Wild bijv.) en er niet super veel dialoog aanwezig is, is het een erg mooi en boeiend werk geworden met George Clooney in de hoofdrol.
    Zijn personage is in een mooi klein plaatsje dat op een heuvel is gebouwd aangekomen om hier een geweer te maken naar de wensen van een klant (de Nederlandse Thekla Reuten). Huurmoordenaar Jack/Edward besluit dat deze deal zijn laatste zal zijn en uit het vak zal stappen. Ondertussen krijgt hij meer en meer gevoelens voor de bloedmooie Clara...

  15. #490

    Standaard

    47. Killer's Kiss (Stanley Kubrick, 1955) :: 6.9

    Qua verhaal is deze vroege Kubrick weliswaar niet zo bijzonder, dit kwam pas later goed op gang bij de meester. Qua visuele stijl is de kunde zonder meer wel direct zichtbaar en dat is waar deze film de punten mee scoort. Hierdoor wint de achtervolgingsscène bijvoorbeeld aan kracht, wordt je als kijker in het boksgevecht gezogen en is het genieten geblazen van de achterbuurten van New York.

    Helaas is de montage rommelig, net als het geluid en de nasynchronisatie. Ook de acteurs zijn niet de meest talentvolle, met name Irene Kane in de vrouwelijke hoofdrol speelt bijzonder matig. Naar mijn mening is Killer's Kiss dan ook weinig meer dan een leuk stukje verdieping in het beginnende werk van meester Kubrick dat het vooral van het visuele aspect moet hebben.

    48. The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) :: 8.5

    The Dude abides.


  16. #491

    Standaard

    The Reader 2008

    Een aardig indrukwekkende film waarin heel goed geacteerd wordt en ook het tijdsbeeld heel goed weergegeven wordt. En zit je na afloop met veel vragen.

    De film begint vlak na het einde van WOII en maakt vervolgens een sprong naar 1966 als Michael als rechtenstudent een rechtzaak bijwoont en daar geschokt Hanna in de beklaagdenbank aantreft. Dan zou het begin van de film in 1958 hebben afgespeeld, terwijl dit volgens mij een jaar of 10 eerder was. Al verklaard dit wel waarom Michael er dan nog zo jong uitziet. Dit is iets wat de rest van de film in mijn gedachten bleef meespelen. Misschien snel nog maar eens deze film opzetten.

    Verder een prima film die wel veel vragen oproept. Hoe jong moet Hanna wel niet zijn geweest toen ze in WOII haar 'daden' heeft begaan? Een jaar of 17-18? En ook hadden ze sommige dingen wat dieper uit mogen werken en de acteurs niet zo'n stom Duits accent mee moeten geven, hoe licht dan ook.

    Ik ben nu wel erg benieuwd naar het boek. Ik denk dat die een stuk beter is.

  17. #492

    Standaard

    El Secreto de sus ojos (2009)
    Als ik het goed heb heeft deze film de oscar voor beste buitenlandse film gewonnen. Waarom ? Geen idee. Vond het maar een middelmatige film waarin weinig gebeurt en het acteerwerk is niet overtuigend. 6/10

    Winter's Bone (2010)
    Dit lijkt er meer op. Een film met ongelovelijk veel sfeer en waarin niet veel gebeurt maar toch enorm blijft boeien. Mede door het zeer geloofwaardige acteerwerk. Jennifer Lawrence speelt zo enorm goed, ongelovelijk.
    Fantastische film wat mij betreft. 9/10

  18. #493

    Standaard

    Winter's Bone (2010)
    Dit lijkt er meer op. Een film met ongelovelijk veel sfeer en waarin niet veel gebeurt maar toch enorm blijft boeien. Mede door het zeer geloofwaardige acteerwerk. Jennifer Lawrence speelt zo enorm goed, ongelovelijk.
    Fantastische film wat mij betreft. 9/10

    Zeker mee eens..Het zou onterecht zijn als zij niet naar huis gaat met een oscar vanavond,
    gr,Vince.

  19. #494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht

    Zeker mee eens..Het zou onterecht zijn als zij niet naar huis gaat met een oscar vanavond,
    gr,Vince.
    Mwa, ik vind Natalie Portman toch wel een stukje beter acteren.

  20. #495

  21. #496

    Standaard

    Het was alweer even geleden:

    Nog steeds bezig met de James Bond serie, maar zoals je aan de cijfers kan zien is het allemaal wat tegenvallend naar mijn mening.

    51. On Her Majesty's Secret Service (1969) 6.0
    52. Diamonds Are Forever (1971) 7.0
    53. Live and Let Die (1973) 6.5
    54. The Man with the Golden Gun (1974) 6.0

    55. The Lookout (2007)
    Aardige noir-beïnvloede film die sterk begint maar jammer genoeg richtig het einde wat inspiratieloos aanvoelt en terugvalt in clichés. De opzet van het verhaal is prima, maar de uiteindelijke uitwerking is wat voorspelbaar en niet heel erg bijzonder. Het personage van de hoofdpersoon Chris (Gordon-Levitt) wordt prima uitgewerkt, al wordt zijn 'handicap' wel gebruikt om de sympathie van de kijker te winnen. De rest van de personages, met de nadruk op de bad guys, worden amper uitgewerkt en zijn zo plat als een dubbeltje waardoor je als kijker toch niet helemaal betrokken wordt in de film. Sterk acteerwerk van vrijwel de gehele cast, een prima script en de sterke stijl zorgen dat The Lookout een aangename film is om eens te kijken, maar het is niet de topper die het had kunnen zijn.

    7.0
    56. The King of Kong (2007)
    Fantastische documentaire die onder andere aspecten van het competitief gamen behandeld. Het onderwerp leek me aanvankelijk niet heel erg interessant, maar de manier hoe je als kijker betrokken wordt in het onderwerp is goed gedaan en alle intriges, corruptie, allianties en backstabbing die je gaandeweg te zien krijgt zorgen ervoor dat The King of Kong toch wel héél erg goed is. Naast dat er wat komische en emotionele scenes inzitten kent de film een spannende climax waarbij je waarschijnlijk de speler wil toejuichen om de highscore te verbeteren. Het lijkt allemaal zulk perfect materiaal voor een interessante documentaire dat ik me na afloop toch wel afvroeg of er niet enkele dingen met opzet gepland zijn, want het is af en toe allemaal wel erg toevallig. Ook is de docu behoorlijk subjectief en word Billy als een enorme klo0tzak afgeschilderd, waardoor hij (onterecht?) als antagonist gezien wordt. Toch is The King of Kong een van de beste documentaires die ik ooit gezien heb, waarin er naast de geweldige soundtrack (Eye of the Tiger onder een trainingsmontage is altijd goed natuurlijk) behoorlijk veel diepgang zit met betrekking tot obsessie en onderlinge strijd. Aanrader!

    8.0
    57. The Spy Who Loved Me (1977) 6.0 recensie volgt
    58. Rubber (2010)
    Al vele maanden zat ik ijverig te wachten tot ik deze film kon kijken, en er waren twee redenen waarom ik Rubber zo graag wilde zien. Ten eerste is de film geregisseerd door de Franse Quentin Dupieux, die wellicht beter bekend is als experimentele techno muzikant Mr. Oizo, en ten tweede en vooral vanwege de absurde plot van de film. Rubber gaat namelijk over een autoband met telekinetische krachten die de hoofden van mensen opblaast.

    Als de film begint en een politieagent rechtstreeks aan de kijker verteld dat een drijfveer achter een groot aantal films het gegeven "No reason" is, wordt de toon en motivatie gezet voor de film. We zien een groep mensen die door verrekijkers naar dezelfde gebeurtenissen kijken als ons (de kijker), maar zij zijn er daadwerkelijk bij en leveren commentaar op de geloofwaardigheid en entertainment-waarde van de gebeurtenissen. Hierdoor balanceert Rubber bij vlagen op randje van de vierde dimensie en krijgt de toch al zo vreemde film een extra surrealistische tint mee.

    Het verhaal begint als we de band, genaamd Robert, z'n eerste 'stappen' zien nemen en hem de wereld zien ontdekken terwijl hij opgroeit. Ook dit klinkt natuurlijk bizar, maar als kijker zie je Robert toch als een echt personage en wordt hij zo gepresenteerd dat je sympathie voor hem voelt, om hem lacht en hem vreest. Hij is zonder meer de ster van de film en het is dan ook jammer dat de film halverwege meer schermtijd besteed aan de menselijke personages en Rubber hierdoor wat aan kracht inboet. Toch is Rubber verrassend leuk vanwege het bizarre gegeven, de soundtrack (door Mr. Oizo zelf en een lid van de Franse technoband Justice), de aanstekelijke zwarte humor en de sterke visuele stijl.

    Het klinkt allemaal te absurd voor woorden, maar als ik je vertel dat de film gaat over een 'killer tire' met telekinetische krachten is dat toch alle motivatie die je nodig hebt om de film te willen zien?

    7.5

  22. #497

    Standaard

    A Single Man
    Prachtig uitziend en sfeervol gefilmd drama met een glansrol voor Colin Firth.
    9/10

  23. #498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Mwa, ik vind Natalie Portman toch wel een stukje beter acteren.
    Idem, zeg maar gerust een stuk beter, al vond ik Lawrence ook erg sterk. Daarbij heeft Portman de Oscar ook veel meer verdiend gezien haar oeuvre en de prestaties, hoewel dit natuurlijk geen graadmeter hoort te zijn.

    49. Jean de Florette (Claude Berri, 1986) :: 8.3

    Prachtig ingetogen geschoten film met veel aandacht voor de mooie Franse landschappen, zoals ik ze zelf ook heb mogen ervaren toen ik geregeld dichtbij de Pyreneeën in een klein dorpje op vakantie ging. Het realisme spat er dankzij deze ervaring vanaf, met de knorrige, oude petanque spelende dorpse mannen.

    De acteurs spelen stuk voor stuk prima rollen en de muziek is op een prachtige manier aanwezig, bijvoorbeeld om de passie van ‘de bochel’ extra cachet te geven. Helaas is het verhaal erg zwart-wit als het gaat om goed-slecht en natuurlijk weet je al snel wat er zal gaan gebeuren, helemaal met het vervolg van deze film in het achterhoofd. Gelukkig stoort dit nimmer en is dit simpelweg een prachtig ingetogen plaatje over jaloezie en goed vs. kwaad.

    50. Manon des sources (Claude Berri, 1986) :: 8.4

    Waar Jean de Florette je van het begin af aan toch te pakken had, duurt dit bij Manon des Sources duidelijk een stukje langer. Eenmaal op gang is de film echter wel een kleine klasse beter dan ‘deel 1’. Alles wat in het eerste deel al zo goed was, is nu net zo goed of zelfs net iets beter. Met name het acteerwerk heeft er niet onder geleden en de toevoeging van de beeldschone Manon (Emmanuele Béart) legt de film ook bepaald geen windeieren.

    De strijd goed vs. kwaad die in het eerste deel plaatsvond en iets te zwart-wit werd vormgegeven heeft inmiddels plaatsgemaakt voor berouw en wraakgevoelens, wat voor een meer gebalanceerd geheel zorgt. Het mooie slot met de prachtige en gevoelige monoloog van Yves Montand geeft dit alles nog wat extra emotie mee en zorgt voor een passend slot van dit schitterende tweeluik.

  24. #499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Nouja, niet echt toch? Films als The Kids are all right, Inception en Toy Story 3 voelen meer als opvulling van de verplichte 10 nominaties. The Fighter reken ik ook niet als een serieuze kanshebber trouwens.
    Sorry voor `t late antwoord (weekendje weg ) maar ik vond de nominaties voor Inception en Toy Story 3 logischer dan die voor The Fighter. Op het acteerwerk na geen heel bijzondere film, terwijl ik dat van Inception en Toy Story 3 zeker wel vond. Over The Kids Are All Right kan ik niet oordelen, die heb ik niet gezien.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #500

    Standaard

    Na een weekendje Disney land nog even in de Disney stemming gebleven:

    Sleeping Beauty (Doornroosje)
    Voor Disney begrippen is deze klassieker qua sfeer nogal donker te noemen en wat dat aan gaat misschien ook niet echt aan te raden voor kinderen.
    De animaties zijn prachtig en mooi gestyleerd en uiteindelijk is de moraal natuurlijk wel uber-Disney.
    Nog steeds genieten geblazen.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 20 van 238 EersteEerste ... 101617181920212223243070120 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •