Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 200 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    1. De verwachting is dat je nog wel een paar jaar moet wachten op de Extended Editions. Wil je zo lang wachten?

    Het beeld en het geluid is in ieder geval een vooruitgang ten opzichte van de DVD's.

    2. De extra's zijn gelijk aan die van de Special Editions. De prachtige extra features van de Extended Editions zijn niet bijgevoegd!

    3. Specs:
    2-disc S.E.: Dolby Digital
    4-disc E.E.: DTS-es (762 kbps)
    2-disc S.E. Blu Ray editions: DTS HD MA op 24 bit (gemiddeld 3 a 4 mbps)

    Het geluid heeft meer detaillering door de hogere bitrates. Feit is wel dat je set DTS HD MA moet kunnen afspelen. Kun je dit niet, dan zal alleen de core van 1,5 MB gebruikt worden. Ook hierbij is er sprake van een hogere bitrate en dus minder compressie van het geluid.
    Bijkomend is, dat je geen PAL versnelling hebt, die je bij de DVD wel hebt.

    4. Er zijn nog geen details over een eventuele nieuwe uitgave.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    1. De verwachting is dat je nog wel een paar jaar moet wachten op de Extended Editions. Wil je zo lang wachten?

    Het beeld en het geluid is in ieder geval een vooruitgang ten opzichte van de DVD's.

    2. De extra's zijn gelijk aan die van de Special Editions. De prachtige extra features van de Extended Editions zijn niet bijgevoegd!

    3. Specs:
    2-disc S.E.: Dolby Digital
    4-disc E.E.: DTS-es (762 kbps)
    2-disc S.E. Blu Ray editions: DTS HD MA op 24 bit (gemiddeld 3 a 4 mbps)

    Het geluid heeft meer detaillering door de hogere bitrates. Feit is wel dat je set DTS HD MA moet kunnen afspelen. Kun je dit niet, dan zal alleen de core van 1,5 MB gebruikt worden. Ook hierbij is er sprake van een hogere bitrate en dus minder compressie van het geluid.
    Bijkomend is, dat je geen PAL versnelling hebt, die je bij de DVD wel hebt.

    4. Er zijn nog geen details over een eventuele nieuwe uitgave.
    Thanks Timmie!

  3. #128

    Standaard

    Voor iets meer dan 20 euro kon ik mij ook niet meer inhouden. Ik heb gisterenavond het eerste deel gekeken en viel mij eigenlijk best mee. Er waren wel 4 á 5 momenten waarbij er hint naar color bending te bespuren was en één moment dat leek op macro blocking. Opzich erg genoeg maar ik vond de rest er goed uitzien. Wat ik wel jammer vind is dat cgi naar al die jaren er niet best van afkomt met name in de Mines of Morea.

  4. #129

    Standaard

    Op dvd heb ik hier nooit geen problemen mee gehad. Zowel de bioscoopversies als de extended versies zagen er altijd prima uit. Maar dat was ten tijde van ouderwetse beeldbuizen. En toen al vond ik veel cgi in films er maar slecht uitzien op tv, terwijl ik het bij LOTR juist fantastisch eruit vond zien. Misschien ook wel doordat het overgrote deel gewoon schaalmodellen zijn en niet volledig uit de computer komt rollen.

    Eerder dit jaar op dvd (toen ik nog geen blurayspeler had en ook nog geen grote hd-tv) en ook gisteren op bluray vond ik ook Avater lang niet altijd vlekkeloos overkomen. Een aantal keer leek het zelfs of de desbetreffende scenes nog niet af waren qua digitale bewerking...

    De LOTR-trilogie heeft samengewerkt met Weta Workshop en Avatar met Weta Digital. Dan zie je toch overduidelijk dat fysieke special effects er veel mooier op tv uitzien dan digitale special effects in mijn beleving.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    De LOTR-trilogie heeft samengewerkt met Weta Workshop en Avatar met Weta Digital. Dan zie je toch overduidelijk dat fysieke special effects er veel mooier op tv uitzien dan digitale special effects in mijn beleving.
    Zowel LOTR als Avatar hebben met Weta Workshop als Weta Digital samengewerkt. Dat maak ik tenminste op uit de making off op de Avatar 3disc versie.

    Als ik LOTR op bluray koop wacht ik zeker op de EE. Ik heb deze op dvd en het verhaal klopt toch veel beter dan de theather cuts. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de extra's.
    uh, uh, It's a dinosaur

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Zowel LOTR als Avatar hebben met Weta Workshop als Weta Digital samengewerkt. Dat maak ik tenminste op uit de making off op de Avatar 3disc versie.

    Als ik LOTR op bluray koop wacht ik zeker op de EE. Ik heb deze op dvd en het verhaal klopt toch veel beter dan de theather cuts. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de extra's.
    Afgaand op de aftiteling van Avatar, hebben ze alleen met Weta Digital gewerkt, maar misschien dat ik Workshop gemist hebt.

    Ik vond de dvd's van LOTR theatrical versions er op de ouderwetse beeldbuis er goed uitzien, net al de extra's. Is volgens mij niks mis mee. Idem voor de EE.

    Morgen ga ik mijn bluray trilogy ophalen bij de FRS en zal hopelijk heel veel kwaliteitverschil zien ivm de dvd's (ondanks upscaling is de kwaliteit niet helemaal top, vooral de ondertiteling is niks meer op een grote tv).

    Wanneer de EE op bluray uit zullen komen, vrees ik dat deze lang niet zo mooi verpakt zullen worden als de rode, blauwe en groene 4-disc verpakkingen en zal ik dus ook nooit weg doen. Al denk ik wel dat de EE van de 3 films als één geheel op bluray staan en niet als op dvd over 2 discs verspreidt. Dat heeft wel zo zijn voordelen (je kunt de films als 6-delige miniserie bekijken), maar toch.

  7. #132

    Standaard

    Heb nu deze trilogy dus op bluray en kwam er vandaag achter dat de extra disc gewoon dvd is en geen bluray! Eigenlijk belachelijk! De reden dat ik hem op bluray heb aangeschaft, is omdat de dvd er op onze nieuwe set er niet zo super uitziet, vooral de ondertitels zijn lelijk blokkerig en uitgesmeerd.
    En nu blijkt dat de extra disc per film precies diezelfde dvd is. Niet dat ik de extra's nog ga kijken, heb ik jaren geleden al gedaan.

    Is dit met buitenlandse uitgaves eigenlijk ook zo?

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Is dit met buitenlandse uitgaves eigenlijk ook zo?
    Ja.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Heb nu deze trilogy dus op bluray en kwam er vandaag achter dat de extra disc gewoon dvd is en geen bluray! Eigenlijk belachelijk! De reden dat ik hem op bluray heb aangeschaft, is omdat de dvd er op onze nieuwe set er niet zo super uitziet, vooral de ondertitels zijn lelijk blokkerig en uitgesmeerd.
    En nu blijkt dat de extra disc per film precies diezelfde dvd is. Niet dat ik de extra's nog ga kijken, heb ik jaren geleden al gedaan.

    Is dit met buitenlandse uitgaves eigenlijk ook zo?
    Je spreekt jezelf nogal tegen hier..

  10. #135

    Standaard

    Dat was om te kijken naar de kwaliteit van de dvd's van de films. Omdat het beeld wel te doen is van de films, maar vooral de ondertitels ver ondermaats zijn, heb ik besloten de bluray-box van de trilogy aan te schaffen. Maar je mag toch verwachten dat een bonusdisc ook bluray is en niet een dvd, zelfs als je hem niet van plan te bekijken.

    Ik zie dat niet als mezelf tegenspreken, al heb ik misschien wel die indruk achtergelaten. Maar zo was het iig. niet bedoeld.

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Maar je mag toch verwachten dat een bonusdisc ook bluray is en niet een dvd
    Dat mag je verwachten, maar de realiteit is dat dit niet vanzelfspekend is. Er zijn meerde uitgaves waarbij disc 2 of een andere disc van de uitgave een DVD is (Harry Potter UE's, Hellboy 2, Robin Hood).

  12. #137

    Standaard

    En bij een heel groot deel van de uitgaves waarbij de extra disk wel een BD disk heeft, is de resolutie van de extra's zelf alsnog standaard definitie.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #138

    Standaard Extended Edition op Blu-ray

    Zojuist de Extended Edition op Blu-ray besteld bij Bol.com.
    Komt omstreeks 28 juni 2011 uit.
    De set bestaat maar liefst uit 15 disks.
    Ben toch blij dat ik even afgewacht heb,
    Laatst aangepast door Henry Leenheers : 26-04-2011 om 19:34
    CUL8R

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry Leenheers Bekijk bericht
    Zojuist de Extended Edition op Blu-ray besteld bij Bol.com.
    Komt omstreeks 28 juni 2011 uit.
    De set bestaat maar liefst uit 15 disks.
    Ben toch blij dat ik even afgewacht heb,
    Waarvan een hoop DVD's .

  15. #140

    Standaard

    DVD's die je al hebt als de je Extended DVD hebt en de Limited Edition.

  16. #141

    Standaard DVD's

    Voor mij totaal geen probleem indien mocht blijken dat de extra's (voor een deel) op DVD staan. Had toch niet de intentie om die nogmaals te bekijken. Het gaat mij enkel en alleen om de extended versie van de film. Kan ik gelijk mijn kleinzoon blij maken met de 3 boxen van de DVD-versie.
    CUL8R

  17. #142

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar de EE.
    Ik zie dat Afilm deze uitgebracht heeft daarom zullen er wel per film ook 2 x BD25 enkel layers zijn.
    De huidige release is niet blu-ray waardig zoals ik lees met reviews.http://www.bol.com/nl/p/dvd/lord-of-the-rings-trilogy-box/1002004007624772/index.html#product_judgement

    http://www.9lives.be/forum/films-dvds/714734-lord-rings-blu-ray.html

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74803
    (de nieuwe EE wordt ook uitgebracht door Afilm ) Dus ik ben benieuwd wat het nu zal worden.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd naar de EE.
    Ik zie dat Afilm deze uitgebracht heeft daarom zullen er wel per film ook 2 x BD25 enkel layers zijn.
    De huidige release is niet blu-ray waardig zoals ik lees met reviews.http://www.bol.com/nl/p/dvd/lord-of-the-rings-trilogy-box/1002004007624772/index.html#product_judgement

    http://www.9lives.be/forum/films-dvds/714734-lord-rings-blu-ray.html

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74803
    (de nieuwe EE wordt ook uitgebracht door Afilm ) Dus ik ben benieuwd wat het nu zal worden.

    Wat ik heb begrepen is dat A-film de films onder strakke regie van Warner heeft uitgebracht en uitbrengt. Dus je kritiek op A-film is niet gefundeerd. De eerste release stond overigens op BD50 schijven, aldus dvd-home.nl.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Wat ik heb begrepen is dat A-film de films onder strakke regie van Warner heeft uitgebracht en uitbrengt. Dus je kritiek op A-film is niet gefundeerd. De eerste release stond overigens op BD50 schijven, aldus dvd-home.nl.
    Inderdaad. Alsjeblieft de_Hollander, get your facts straight voordat je iets post en ga niet telkens dit soort onzinnigheden de wereld in helpen. Erg vermoeiend..

  20. #145

    Standaard

    Dat is dus niet waar. Kick-ass was ook van A-film en BD-50. verder wordt LOTR EE ook gewoon twee keer 50 GB per film.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Er is toch ook een editie met alleen de films? Want de films duren al lang genoeg.
    De bioscoopversies zijn in de Quality Film Collection van A-Film op DVD verschenen. Op blu-ray zijn er geen uitgaves met alleen de film.

  22. #147

    Standaard

    Ik dacht dat je het over een versie had met alleen de films, dus zonder extra's.

  23. #148

    Standaard

    Het word me nu even wat onduidelijk.
    Er komt dus maar 1 versie van de Extended Editie en dat is de 15 disc ?
    Of komt er ook een versie met enkel de EE van de films ,van zeg maar even 6 discs ?
    Of misschien alle 3 de EE films los ?

  24. #149

    Standaard

    Er verschijnt alleen een 15-disc set. Dat wil echter niet zeggen dat er in de toekomst een verse met alleen de films kan verschijnen. The Lord of the Rings zal uitgemolken worden totdat je er gek van wordt.

  25. #150

    Standaard

    Ja, dat denk ik ook wel ja.
    Oke, helemaal duidelijk, bedankt.

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •