Oorspronkelijk gepost door
tarzanneke
Eerst en vooral nog maar eens fel bedankt voor je moeite, tijd en geduld die je hier allemaal in steekt, zelfs al ken ik je niet persoonlijk.
Ikzelf heb natuurlijk alle tijd en geduld. Wie ben ik om daar iets op in te brengen. Ik ben trouwens altijd van principe geweest : wie commentaar op iets heeft, moet het maar zelf doen ...
Een paar maanden geleden zijn we begonnen, het ging toen als ik het mij goed herinner over een sub. Van het 1 kwam het ander en ben je voor een hele nieuwe set gegaan. Geloof me, dit is mijn hobby en ik mag daar graag anderen mee helpen en enthousiast over maken. Je hebt voor je geld hele mooie spulletjes, met het gewoon neerzetten en overal de draden insteken ben je er nog niet, en daar zijn we nu mee bezig, het finetunen, dat is het optimaal mogelijke uit je set halen en hem geheel en al naar je hand zetten...
Je speakers zijn denk ik amper ingespeeld, had je al verteld dat ik zelf ook 2 maanden nodig heb gehad, dit kwam oa ook doordat mijn speakers ook nog moesten inspelen, doordat ze wat losser kwamen moesten er toch nog kleine aanpassingen gedaan worden.
Nu, ..., zoals je vroeg heb ik dus de Audissey nog eens gedaan met de sub halverwege open.
Dit zijn de resultaten :
Fronts : 90 Hz
Center : 120 Hz
Surrounds : 150 Hz
Surrounds back : 150 Hz
LPF van LFE : 80 Hz
Left front : 3.30 m / -3.00 dB
Center : 3.00 m / -4.00 dB
Right front : 3.20 m / -3.00 dB
Surr. right : 1.60 m / -3.00 dB
Surr. left : 1.70 m / -1.00 dB
Surr. back right : 3.90 m / 0.00 dB
Surr. back left : 3.90 m / 0.00 dB
Sub : +1.00 dB
Zo te zien worden met de Audissey die volumes ook opnieuw aangepast, wat mijn eerdere vraag dus overbodig maakt. Dat wist ik dus niet. Ik geef toe : ik weet nog heel veel niet ...
Zoals we nu doende zijn leer je steeds meer Vind de meting mooi rond de 0dB zitten. Toch vind ik de gevonden waarden van de frequenties niet echt geweldig, dit kan te maken hebben dat je speakers nog wat moeten inspelen. Ik zal morgen even de gegevens van je speakers opzoeken en je dan een lijstje geven met waardes die je daar zelf kunt invullen.
BTW, kloppen de gevonden afstanden een beetje met de werkelijkheid?
Zo, ik hoop dat je hier een beetje mee verder kan.
En nog eens bedankt.
Hier gaan we verder mee, zoals beloofd met de frequenties en nog een paar kleine aanvullingen
PS : ik wou effen nog iets zeggen ivm de reactie van Gerco. In posts van hem had ik al dikwijls gelezen dat hij het heeft over een te zwakke aansturing van de speakers door de versterker. Ik vraag mij af op welke volumes hij eigenlijk speelt ... misschien voor de hele straat?