Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 133 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Dat durf ik niet te zeggen, staat niet op de hoes. Op de site van QFC staat BD-25. Misschien past dit omdat er verder geen extra's opstaan?
    Ff op dvdbeaver.com gespiekt wat de BD's van Criterion doen

    Himmel uber Berlin:
    Disc Size: 49,824,683,398 bytes
    Feature: 26,440,255,488 bytes
    Paris, Texas:
    Disc Size: 43,954,377,144 bytes
    Feature: 29,329,969,152 bytes
    Zijn dan niet dezelfde transfers, wel vreemd als hun logo's er bij staan

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dat staat meestal niet op de hoes inderdaad, maar je behoort het wel aan het schijfje zelf te kunnen zien...vraag me alleen niet hoe
    Ze zeggen dat als er in de 2 binnenste ringen op de disc getallen staan dat het een BD-50 is, maar die staan er niet altijd, is dus niet full proof.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vind het er prima uitzien. Beetje grainy af en toe, maar niets onnatuurlijks. Ik vind het een prettige transfer.
    Thx Richard.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #77

    Standaard

    Van een zelfde transfer kun je verschillende compressies maken. De transfer die Criterion heeft gebruikt op een bd-50 kan met meer compressie op een bd-25 worden gezet. Het gevolg zou kunnen zijn dat er wat meer compressie-foutjes ontstaan. Verder zegt het gebruik van de zelfde transfer nog niks over de vervolgbehandeling die een distributeur toepast. Al dan niet flickering tegen gaan, dnr toepassen danwel niet, al dan niet contrast aanpassen, etc.

  3. #78

    Standaard

    Dat is waar, transfer is niet het juist gekozen woord, al wordt het vaak zo toegepast. Waar ik eigenlijk op doel is dat ik me haast niet kan voorstellen dat Criterion het toestaat met hun naam er in een waarschijnlijk mindere kwaliteit af te leveren.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat is waar, transfer is niet het juist gekozen woord, al wordt het vaak zo toegepast. Waar ik eigenlijk op doel is dat ik me haast niet kan voorstellen dat Criterion het toestaat met hun naam er in een waarschijnlijk mindere kwaliteit af te leveren.

    dat zou inderdaad raar zijn, QFC uitgaves zijn toch vrij kaal (en dus goedkoop) terwijl Criterion juist garant staat voor de best mogelijke transfer, extra's en zelfs boekje met essay's etc

    zou toch geen illegale rip zijn
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Van een zelfde transfer kun je verschillende compressies maken. De transfer die Criterion heeft gebruikt op een bd-50 kan met meer compressie op een bd-25 worden gezet. Het gevolg zou kunnen zijn dat er wat meer compressie-foutjes ontstaan. Verder zegt het gebruik van de zelfde transfer nog niks over de vervolgbehandeling die een distributeur toepast. Al dan niet flickering tegen gaan, dnr toepassen danwel niet, al dan niet contrast aanpassen, etc.
    Dit zou kunnen, maar NL maatschappijen willen daarvoor niet betalen.

    De transfer wordt alleen in 1 keer compressie omgezet.

    Overigeens kun je ook op de audio tracks extra comperssie toepassen.
    Ook bij DTS HD-MSTR. Bv. van 24 naar 16 bit, en dat is weer 1-1,5 gig minder,,,

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dat staat meestal niet op de hoes inderdaad, maar je behoort het wel aan het schijfje zelf te kunnen zien...vraag me alleen niet hoe
    Een BD25 heeft aan de onderkant rond het gat in het midden 1 ring met een nummer, een BD50 twee, zo is mij ooit verteld.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Een BD25 heeft aan de onderkant rond het gat in het midden 1 ring met een nummer, een BD50 twee, zo is mij ooit verteld.
    Niet altijd. Zo is bijvoorbeeld de US blu-ray van Monster's Ball een BD50 met maar 1 informatie ring rond het gat en er zijn er nog.

  8. #83

    Standaard

    Ik zag dit ook af en toe bij DVD's. De DVD's van o.a. Dead Ringers en The Rock begonnen ook met het bekende criterion logo.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Heb Der Himmel Uber Berlin en Brassed Off net even kort opgezet en inderdaad Himmel is zoals het lijkt de criterion transfer . Brassed Off vond ik er ook erg goed uit zien.
    Ik vind Brassed Off er helemaal niet goed uitzien, die is volgens mij helemaal plat geDNRd, voordeel is wel dat er geen vuiltje te zien is...
    Kleuren zijn ook erg flets, maar dat kan nog met de naturelle sfeer te maken hebben. Gezichten zijn daardoor niet 'oranje' maar wel glad en zonder detail door de DNR. Ik denk dat je net zo goed de DVD kan kopen, want de BD is ook nog eens 1080i

    Wel een superfilm trouwens
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #85

    Standaard

    Je zal wel gelijk hebben, mijn eerste indruk was positief door de helderheid denk ik. Heb ook maar 5 seconden gezien, moet de film nog kijken .

    Maar het moge duidelijk dat ik geen expert ben in het analyseren van een transfer :').
    Laatst aangepast door JT H. : 08-09-2011 om 00:17

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Je zal wel gelijk hebben, mijn eerste indruk was positief door de helderheid denk ik. Heb ook maar 5 seconden gezien, moet de film nog kijken .

    Maar het moge duidelijk dat ik geen expert ben in het analyseren van een transfer :').
    Vijf seconden is idd te weinig

    Ik weet ook niet zeker of ik gelijk heb, misschien dat Werner er nog eens naar wil kijken, die heeft hem ook, maar als m'n gevoel me niet in de steek heeft gelaten...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #87

  13. #88

    Standaard

    Ik vind de details in de close-ups nogal tegenvallen en in de niet close-ups zie je maar 1 kleur op het voorhoofd en amper rimpels. De lucht is ook altijd maar 1 kleur en ik kan er niet veel grain in ontdekken.
    In dat donkere stuk is er idd veel ruis/grain, als ze die DNR-en dan zie je helemaal niets meer denk ik.

    Ik denk dat Werner zo verliefd is op deze film en hem zo wegzet tegen de DVD dat hij veel te positief is. Ik ben bang dat niet veel anderen deze film gaan recenseren, maar ik wil die van mij best naar een recensent toesturen, iemand waar ik al veel zaken mee heb gedaan of naar een hele goede trader.
    Laatst aangepast door peptalk : 08-09-2011 om 17:37
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #89

    Standaard

    Iemand Paris, Texas al onder de loep genomen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #90

    Standaard

    Brassed Off net gezien, beeld is niet perfect maar slecht vond ik het allerminst. Scherpte was ok, en de details in close ups vielen me ook erg mee. De heldere look is zo bedoeld denk ik.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Iemand Paris, Texas al onder de loep genomen?
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #92

    Standaard

    Is de letterlijke Criterion transfer, Jongens!

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Is de letterlijke Criterion transfer, Jongens!
    Interessant, heb je dat ergens gehoord of gelezen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #94

  20. #95

    Standaard

    Aha, dank je, dat was hier idd ook gemeld.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #96
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Iemand enig idee in welke landen Brassed Off ook wordt uitgegeven binnenkort ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Iemand enig idee in welke landen Brassed Off ook wordt uitgegeven binnenkort ?
    Niets gezien in UK, en dat is toch land van oorsprong.

    Kan het zijn dat A-film 1080i BD's uitgeeft van films waarvan ze, gezien er nog geen buitenlandse BD bestaat, enkel over een 25fps transfer beschikken?
    En bij andere een buitenlandse 24fps bron gebruikt, die dan in sommige gevallen wat extra compressie krijgt om op een BD25 te passen?

  23. #98

    Standaard

    Ik zag gisteren bij de FRS toevallig wat QFC-blu ray's staan in de bak van 2 voor €20 en het viel mij op dat de doosjes zwart zijn ipv blauw! Zagen er erg mooi uit.

  24. #99

    Standaard

    Vandaag volver tegengekomen. Wist niet dat die ook al op bluray uit was. Raar dat je echt bijna nergens tegenkomt wanneer welke titels uitkomen.

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timo Bekijk bericht
    Vandaag volver tegengekomen. Wist niet dat die ook al op bluray uit was. Raar dat je echt bijna nergens tegenkomt wanneer welke titels uitkomen.
    Die is echt al tijden uit op BD, maar de QFC versie pas sinds deze maand.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •