De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: regio vraagje

  1. #1

    Question regio vraagje

    Hallo,

    Sinds kort kan ik aan gratis amazon.com tegoed komen. Hier wou ik eigenlijk series van gaan kopen omdat ik toch niet weet wat anders en aangezien dit binnen de 22 euro grens van belasting valt. Nou zag ik iets staan over regio codes en ben dit een beetje verder gaan onderzoeken. Nu heb ik er eigenlijk nog een paar vragen over:


    -Ik las ergens, dat tegenwoordig heel veel dvd spelers al standaard regiovrij worden geleverd. Is dit waar? Ik heb een JVC DD-8 set.

    -Als een speler dvd regiovrij is, is die dit ook voor blu-ray? Ik wou namelijk waarschijnlijk blu-ray gaan kopen aangezien hier wel Nederlandse ondertitelingen bijzaten en bij de gewone dvd versies niet.


    Ik heb jullie FAQ doorgekeken, maar daar vond ik niet echt antwoorden op mijn vragen en die is ook al redelijk oud dus ik weet niet of dat allemaal nog steeds correct is.


    Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!


    Jasperino

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasperino Bekijk bericht
    -Ik las ergens, dat tegenwoordig heel veel dvd spelers al standaard regiovrij worden geleverd. Is dit waar? Ik heb een JVC DD-8 set.
    Jasperino
    De meeste dvd-spelers zijn meestal heel makkelijk regiovrij te maken voor dvd. Dit doe je door een code in te tikken met de afstandsbediening ik zou gewoon eens googlen op jouw dvd speler en dan region free erachter.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasperino Bekijk bericht
    Hallo,
    -Als een speler dvd regiovrij is, is die dit ook voor blu-ray? Ik wou namelijk waarschijnlijk blu-ray gaan kopen aangezien hier wel Nederlandse ondertitelingen bijzaten en bij de gewone dvd versies niet.
    Jasperino
    Nee, dit is niet zo. Dvd-spelers kun je softwarematig regiovrij maken vaak. Blu-ray spelers kun je alleen hardwarematig regiovrij maken in 99/100 gevallen. Er zijn wel regiovrije blu-ray spelers op de markt. bijvoorbeeld die van Hiteker, of van Oppo. Er zijn ook een paar modellen van Philips die je kunt flashen met zuid-amerikaanse firmware zodat hij regio A wordt. Kijk maar eens op Avforums.

    De meeste blu-rays van Warner, Universal, Paramount en Sony zijn trouwens regio vrij dus dan hoef je je blu-ray niet regiovrij te maken. Dit kun je checken bij movietyme, planetaxel of op het forum van blu-ray.com
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Dus zodra iets dvd's én blu-rays af kan spelen, kan het niet meer heel gemakkelijk via de afstandsbediening? Want ik heb het ook op google ingetypt maar krijg niet echt hele goede resultaten.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Oppo BD-83 Blu-ray speler die regiovrij gemaakt is en waarbij ik via de afstandsbediening kan switchen tussen de diverse regio's. Dit is echter wel een vrij dure speler (kostte me destijds plm. 500 euro). Helaas doet de speler dat switchen niet automatisch, want dat zou nog mooier zijn. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat deze hardwarematig gemodificeerd is, omdat de Oppo standaard niet regiovrij was.

    Overigens: van mijn hele collectie Blu-ray's zijn er welgeteld twee regio A. Veel titels die alleen in het buitenland uitgebracht worden, hebben weliswaar geen NL-ondertitels, maar zijn vaak wel regiovrij. Dus ik vraag me af of je nu wel echt een regiovrije speler nodig hebt? Wat voor regio-A titels heb je of zoek je waarvoor je zo'n regiovrije speler nodig hebt?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasperino Bekijk bericht
    Dus zodra iets dvd's én blu-rays af kan spelen, kan het niet meer heel gemakkelijk via de afstandsbediening? Want ik heb het ook op google ingetypt maar krijg niet echt hele goede resultaten.
    Dat bedoelt hij denk ik niet. Waar het op neer komt is dat je meestal wel de speler regiovrij kunt maken voor dvds maar dat het voor BR's een heel ander verhaal is. Dus dan is die BR-speler wel regiovrij te krijgen voor dvd door een code in te voeren, maar dat geldt dan alleen voor de dvds en niet voor BR.
    Probeer www.videohelp.com eens.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb de Oppo BD-83 Blu-ray speler die regiovrij gemaakt is en waarbij ik via de afstandsbediening kan switchen tussen de diverse regio's. Dit is echter wel een vrij dure speler (kostte me destijds plm. 500 euro). Helaas doet de speler dat switchen niet automatisch, want dat zou nog mooier zijn. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat deze hardwarematig gemodificeerd is, omdat de Oppo standaard niet regiovrij was.

    Overigens: van mijn hele collectie Blu-ray's zijn er welgeteld twee regio A. Veel titels die alleen in het buitenland uitgebracht worden, hebben weliswaar geen NL-ondertitels, maar zijn vaak wel regiovrij. Dus ik vraag me af of je nu wel echt een regiovrije speler nodig hebt? Wat voor regio-A titels heb je of zoek je waarvoor je zo'n regiovrije speler nodig hebt?

    Ik heb het voornamelijk over series, en degene die mij interesseren hebben er allemaal Region A/1 bij staan (Dexter, Chuck, The Walking Dead), en ik zie het ook bij heel veel gewone films op amazon.com staan trouwens



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Dat bedoelt hij denk ik niet. Waar het op neer komt is dat je meestal wel de speler regiovrij kunt maken voor dvds maar dat het voor BR's een heel ander verhaal is. Dus dan is die BR-speler wel regiovrij te krijgen voor dvd door een code in te voeren, maar dat geldt dan alleen voor de dvds en niet voor BR.
    Probeer www.videohelp.com eens.


    Oftewel: Het is eigenlijk nutteloos om blu-rays te gaan kopen als ik het niet kan unlocken :P? (hardwarematig unlocken ga ik niet aan beginnen)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jasperino Bekijk bericht
    Ik heb het voornamelijk over series, en degene die mij interesseren hebben er allemaal Region A/1 bij staan (Dexter, Chuck, The Walking Dead), en ik zie het ook bij heel veel gewone films op amazon.com staan trouwens







    Oftewel: Het is eigenlijk nutteloos om blu-rays te gaan kopen als ik het niet kan unlocken :P? (hardwarematig unlocken ga ik niet aan beginnen)
    Waarom nutteloos? Je moet je gewoon even verdiepen in de specs van de blu ray zelf. Weten wat je koopt dus. Soms is een BR maar voor 1 regio, soms is ie voor meerdere of zelfs regiovrij (heb ik het over de disc). Een goede site hiervoor is bluray.com. Daar kun je ook zien of er meerdere versies zijn bijv.
    Verder kun je ook ver komen als je het EAN-nr. van je evt. aankoop weet (google is your best friend).

    Maar even een zijstraat: je hebt dus kennelijk kortingscodes o.i.d. . Kun je die niet evt. gebruiken op amazon.co.uk of amazon.de? Het is nl. dezelfde maatschappij.

  8. #8

    Standaard

    Je moet niet amazon.com gebruiken voor regio-info, maar de andere sites die hier worden geadviseerd. Amazon zet er bijna altijd regio 1/A neer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Dus als er bij staat dat hij regio 1 is (zoals bv bij Chuck, bij alle seizoenen zijn alle regio's groen op bluray.com), moet je er niet meteen vanuitgaan dat hij het niet doet in andere regio's? Of betekenen die groene dingen misschien dat die mensen hun apparaat hebben omgebouwd? Bij Dexter stond op blu-ray.com namelijk wel weer dat er geen playback mogelijk was in regio B en C


    Ze zeggen bij die codes jammer genoeg dat ze alleen op amazon.com zullen werken ja... Ik had daar ook al over nagedacht maar waarschijnlijk gaat dat hem niet worden

  10. #10

    Standaard

    Ik kijk altijd bij Playback bij de betreffende titel op blu-ray.com en bij seizoen 1 van Dexter staat idd region A locked

    Die codes zullen alleen op amazon.com werken idd.
    Is er nog een bepaalde manier die je met ons kunt delen om aan gratis tegoed te komen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Okee, heel erg bedankt voor de hulp! Ik ga het denk ik gewoon maar een keertje proberen, en dan zie ik vanzelf wel wat er van komt Als iemand de manier wilt weten hoe ik eraan kom moet die maar even mailen, want denk niet dat ik dat hier mag posten. Tis ook niet helemaal een toegestaande manier volgens die site zelf (nog steeds legaal volgens mij hoor, dat wel).

    Ik pm jou zo wel vast eve met de info peptalk aangezien je het al gevraagd hebt


    Jasperino

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht

    Er zijn ook een paar modellen van Philips die je kunt flashen met zuid-amerikaanse firmware zodat hij regio A wordt. Kijk maar eens op Avforums.
    Leuke tip dit Davidshadow13, ik ga morgen een Philips BDP2500(kan ook met een BDP3000, die heeft een netwerkaansluiting) ophalen voor 30 euro hier in Arnhem en eens kijken of dit lukt.
    Deze Philips spelertjes schijnen zonder actieve koeling te werken(beter dan die lawaaibak van een Hiteker van me), een zeer goed beeld te geven en subtitle shift te hebben(in de gebruiksaanwijzing kun je idd kiezen voor de stand 21:9 net zoals mijn huidige BDP9500).
    Enige nadeel kan zijn dat deze spelers alleen Dolby True HD kunnen decoderen, maar via bitstream zou wel DTS HD MA doorgegeven kunnen worden via HDMI.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Het is me gelukt een BDP2500 regio A te maken en met de volgende voordelen:
    - Fluisterstil
    - Subtitle shift
    - Via HDMI Bitstream worden alle audioformaten doorgegeven
    - Prima beeldkwaliteit

    Nadeel:
    - Langere laadtijd Java menu
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Op Blu-Ray.com kun je ook heel veel regio code info terugvinden. Site is mijn leidraad wat dat betreft!
    I Love My Sci-Fi

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •