Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 330 worden weergegeven.

Discussie: Prijzen blu-rays

  1. #301

    Standaard

    Op dit moment zijn een aantal Warner titels 3,99 Pond bij amazon UK waaronder de hier eerder genoemde Rookie. hopelijk een doorzettende trant want Warner heeft een behoorlijk grote Back Catalog catalogus
    Bij een bovengrens van €5 leg je de lat voor je zelf wel erg hoog maar voor €7 is er al wel erg ruime keus waaronder ook toppers als Das Boot en Gladiator.

    Voor mij geld op dit moment de max van €7,50 voor Back Catalog. Voor recente bioscoop uitgaves wil ik wel wat meer betalen, maar zelden meer dan €10.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #302

    Standaard

    Ik vind het knap dat mensen een strakke minimumprijs kunnen aanhouden voor alle films. Ik zou dat nooit kunnen; de ene film heb ik simpelweg meer voor over dan de ander.
    Natuurlijk betaal ik liever niet meer dan noodzakelijk, maar hoe doen jullie dat dan als je maximum €5 is, en er komt een aanbieding van een film die je erg goed vindt voor €6. Laat je 'm dan echt liggen?

  3. #303

    Standaard

    Amazon.fr heeft ook af en toe een actie waarbij je rond de 5 a 6 euro per film zit. Dat is meestal het geval bij de actie: voor 100€ kopen en dan 50€ korting. Als je dan 10 films van rond de 10€ neemt schommel je ergens rond de 5 €/ stuk. Als je even kan wachten met het kopen zitten er vaak best wel leuke films in deze prijs categorie.

  4. #304

    Standaard

    Zelf heb ik niet echt een bovengrens maar probeer tegenwoordig toch wel even te wachten eer ik een film koop omdat de prijzen zo snel dalen. Af en toe koop ik bij Amazon.de nog eens een film die net gereleased is omdat die hun prijzen vaak ontzettend laag staan voor nieuwe uitgaves op de dag van de release.

  5. #305

    Standaard

    wie blu ray's koopt voor de titel kan zich geen grens trekken van 5 €. wie zich zulk een bovengrens stelt beperkt zijn aankoopmogelijkheden. dat is simpelweg de realiteit waar je niet te buiten komt. een bovengrens stellen daar is niks verkeerd mee en snap dan ook niet waarom iemand daardoor wild om zich heen moet slaan.

    de reacties van andere leden en zeker wedlock bevestigen deze stelling alleen maar.

    dank wedlock voor reeds op te zoeken. 3 op 30 titels zou ik eventueel al kunnen kopen hebben.

    helaas heb ik geen uk adres om naar te laten verzenden (shopto) en zijn de andere films bij bee.com niet meer en niet meer voor die prijs verkrijgbaar.

    helaas ben ik zoals zovelen hier iemand die nog een werkend leven heeft en niet 24/24u alle zééér tijdelijke ( soms slechts een paar uren) aanbiedingen kan volgen zoals soms bij frs. ( en zoals reeds opgemerkt wanneer ik die acties wel eens mee zou kunnen maken; geen titels die me aanspreken )

    ook kan ik niet dagelijks een frs mediamarkt of saturn binnenstappen.

    Amazon.fr heeft ook af en toe een actie waarbij je rond de 5 a 6 euro per film zit. Dat is meestal het geval bij de actie: voor 100€ kopen en dan 50€ korting. Als je dan 10 films van rond de 10€ neemt schommel je ergens rond de 5 €/ stuk. Als je even kan wachten met het kopen zitten er vaak best wel leuke films in deze prijs categorie.
    klopt maar helaas reeds meermaals aan deze actie willen deelnemen maar nooit genoeg titels gevonden om aan bv 100 € te geraken. ga om 1 gewenste titel voor lage prijs te hebben er geen 5 bijkopen die me niet interesseren.

    feit dat 1- 2 jaar geleden men blij was als men een blu ray kon kopen tussen de 10 en 15 € (zie maar het pricewatch item - of welke bd heb je gekocht ) prijzen van 5 € waren toen een verre droom. nu minder maar wil je maar 5 € betalen voor de titels die je echt wil dan zal het nog zééér lang duren tot onmogelijk zijn om je collectie bijeen te krijgen.

    ben , denk ik , zoals de meeste hier , filmliefhebber die films koopt voor de titels. betaal nooit ( special limited editions en packages - digbooks/steelbooks uitgezonderd ) de prijs bij uitkomst film.
    titels die ik wil worden in mandje gelegd bij verschillende amazons ed. en worden geregeld gecontroleerd bij frs, mediamarkt ed.

    wanneer de titels een prijs bereikt waarvan ik vind dat hij die waard is, dan koop ik. NU kan men daarvoor gerust een bovengrens stellen van 10€. en ook zal men heel wat titels nog goedkoper kunnen krijgen.
    heb 300 + blu rays (enkel bioscoopfilms ) waarvan ongeveer 180 echt gekocht voor de titels. nooit onmiddellijk gekocht en meestal acties afgewacht. heb jammer misschien voor een behoorlijk aantal niet de laagste prijs betaald die die films nadien wel haalden MAAR als ik voor al deze films de laagste prijs zou nemen die ik ooit in winkels en/of internet ben tegengekomen dan nog kom ik nu aan een gemiddelde van 9 euro!!!!
    dat was afgelopen jaren, nu weet ik en hou ik me aan volgende.


    voor warner titels weet je nu dat zij binnen een aantal maanden voor 7,5€ (2 voo 15 ) zullen te krijgen zijn.
    universal, sony, fox..... in de 2 voor 20 acties
    disney in BOGOf actie
    E1, DFW, Bridge... eerst voor 10 en waarschijnlijk nog een aantal maanden later 4 - 5 euro

    maar al mijn gewenste titels voor maximum 5€ is een utopie en/of ga ik geen jaren voor wachten.


    ps.- het is niet omdat ik ooit bij de fnac ooit een james bond verkeerd geprijsd voor 5 € kon kopen dat ik nu blijf zoeken en wachten tot dit nog eens gebeurt.

    - en soms is het lang wachten voor prijsdaling voor wat je wil. terwijl zowat alle boxen te koop zijn voor een 15 à 20 euro (amazon.uk...) blijft de door mij gewilde shrek box rond de 40£ om maar te zwijgen van de prijzen in ned. en bel. maar ja pas wanneer die ook tot ongeveer 20 € gezakt is moet ik maar geduld hebben.

    - zal de titels van mijn lijstje ook wel kopen wanneer redelijke prijs. zakt die daarna nog, pech maar geen man overboord
    bv. heb 1 maand geleden das boot gekocht bij amazon voor 7.99 £ nu reeds voor 5.99 £. het zij zo deze film was voor mij zijn aankoopprijs waard.

  6. #306

    Standaard

    De enige keer dat ik minder dan € 5,00 voor een Blu-ray heb betaald was bij Movie Minutes. Het ging daarbij alleen om verzendkosten à € 3,95.

  7. #307

    Standaard

    Ik denk dat er wel een redelijk duidelijke uitkomst is in deze discussie:

    5 euro is heel moeilijk, maar wel voor een aantal medeforummers realiseerbaar(wel beperkt aanbod titels) met de volgende mogelijkheden:

    1. Veel online kunnen zijn
    2. UK adres voor UK aanbiedingen en/of BE adres voor amazon.fr aanbiedingen
    3. Mediamarkt om de hoek hebben en dus vaak/makkelijk binnen kunnen wandelen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat er wel een redelijk duidelijke uitkomst is in deze discussie:

    5 euro is heel moeilijk, maar wel voor een aantal medeforummers realiseerbaar(wel beperkt aanbod titels) met de volgende mogelijkheden:

    1. Veel online kunnen zijn
    2. UK adres voor UK aanbiedingen en/of BE adres voor amazon.fr aanbiedingen
    3. Mediamarkt om de hoek hebben en dus vaak/makkelijk binnen kunnen wandelen
    Nou, dat is wat de user met zijn 270 titels (of was het 300?) beweerd.
    Maar zelfs als je elke dag veel online kijkt, UK adressen hebt en een Mediamarkt om de hoek hebt, lijkt het mij bijna onmogelijk om major titels op blu-ray voor minder dan €5,- te krijgen.

    Natuurlijk zijn er WB/Universal titels voor €5,-, maar dat zijn meestal de wat minder bekende/geflopte films of die inmiddels al zo vaak voorbijgekomen zijn, dat het nog maar weinig mensen interesseert.

    Ik heb onlangs 'Due Date' en 'The Dark Knight' voor €15,- op blu-ray gekocht bij de Mediamarkt. Dat is dus €7,50 per stuk voor een TOP film op blu-ray! Dat vind ik dan wel een mooie aanbieding, maar het gaat dan om een beperkt aantal titels (volgens mij nog geen 10 verschillende titels) en nog zit het €2,50 boven het maximum van €5,- die hier genoemd is.

    ---

    Ik zeg niet dat het onmogelijk is, het is wel zeker mogelijk, maar dan hebben we het niet over de normale prijzen voor die films. Je kunt wachten tot je een kortingsbon krijgt, een waardebon wint, er een uitverkoop plaats vind of er films weggeven worden en je alleen de verzendkosten betaald. Natuurlijk is dat leuk en ik zou er zeker aan meedoen (als ik de kans heb), maar ook buiten zulke speciale 'gelegenheden' koop ik films.

    Het is namelijk een hobby en geen koopjesjacht.
    Laatst aangepast door roninpacino : 09-12-2011 om 13:17

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ik heb onlangs 'Due Date' en 'The Dark Knight' voor €15,- op blu-ray gekocht bij de Mediamarkt. Dat is dus €7,50 per stuk voor een TOP film op blu-ray!
    The Dark Knight is wel een mooi voorbeeld, waarschijnlijk had jij Batman Begins ook al op BD maar voor iemand die het eerste deel nog niet heeft had de Batman Begins/Dark Knight combi die onlangs 9 Pond koste bij Amazon UK een mooie keus geweest waarbij hij dan nog maar net iets meer als €5 kwijt zou zijn geweest per film.

    Beter nog kan hij wachten op de Trilogy (met de nieuwe film) die ongetwijfeld gaat uitkomen volgend jaar en op den duur ook wel ergens zal zakken naar €10 zodat je nog geen €3,50 kwijt bent per film zoals dat nu bijvoorbeeld al bij de X-Men qaudrilogy het geval is.

    het is maar de vraag of je het geduld kunt opbrengen
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    The Dark Knight is wel een mooi voorbeeld, waarschijnlijk had jij Batman Begins ook al op BD maar voor iemand die het eerste deel nog niet heeft had de Batman Begins/Dark Knight combi die onlangs 9 Pond koste bij Amazon UK een mooie keus geweest waarbij hij dan nog maar net iets meer als €5 kwijt zou zijn geweest per film.

    Beter nog kan hij wachten op de Trilogy (met de nieuwe film) die ongetwijfeld gaat uitkomen volgend jaar en op den duur ook wel ergens zal zakken naar €10 zodat je nog geen €3,50 kwijt bent per film zoals dat nu bijvoorbeeld al bij de X-Men qaudrilogy het geval is.

    het is maar de vraag of je het geduld kunt opbrengen
    Nee, ik heb Batman Begins niet.

    Ik weet niet eens of ik die film al heb gezien .

    Maar het gaat hier wel om een 2 Disc SE van The Dark Knight + the Due Date wou ik sowieso al hebben en de rest vond ik niet interessant genoeg of had ik al. Dus de keuze was snel gemaakt .

    Daarnaast is die box 15 pond en als je verder niets koopt, komen er nog eens 3 pond verzendkosten bij. Met de Amazon wisselkoers kom je dan op ongeveer €22,- uit en dat is 11 euro per film voor de UK versie. Ik heb €7,50 per film betaald, ook nieuw en zijn NL versies. Dat laatste maakt overigens niets uit, want ik beheers de Engelse taal goed, alleen het is toch een klein pluspuntje .

    Maar ja, laatst had ik ook een erg mooie deal bij Amazon.de.

    Harry Potter 7.2 in zo'n Steelbook met blu-ray, dvd en digital copy voor iets van 11 euro inclusief verzendkosten .

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Nee, ik heb Batman Begins niet.

    Ik weet niet eens of ik die film al heb gezien .

    Maar het gaat hier wel om een 2 Disc SE van The Dark Knight + the Due Date wou ik sowieso al hebben en de rest vond ik niet interessant genoeg of had ik al. Dus de keuze was snel gemaakt .

    Daarnaast is die box 15 pond en als je verder niets koopt, komen er nog eens 3 pond verzendkosten bij. Met de Amazon wisselkoers kom je dan op ongeveer €22,- uit en dat is 11 euro per film voor de UK versie. Ik heb €7,50 per film betaald, ook nieuw en zijn NL versies. Dat laatste maakt overigens niets uit, want ik beheers de Engelse taal goed, alleen het is toch een klein pluspuntje .

    Maar ja, laatst had ik ook een erg mooie deal bij Amazon.de.

    Harry Potter 7.2 in zo'n Steelbook met blu-ray, dvd en digital copy voor iets van 11 euro inclusief verzendkosten .
    zoals ik al schreef was die onlangs 9 Pond maar nu dus inderdaad weer 15 Pond.
    Overigens allebei gewoon met NL subs en ook gewoon de dubbeldisc voor The Dark Knight.
    En 18 pond is geen €22 maar €21,05.
    gebruik voor de koersen www.xe.com en niet de site van bijvoorbeeld GWK of andere wisselkantoren want die laatste geven de prijzen voor aankoop van contant geld weer
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #312

    Standaard

    Amazon hanteert helaas een andere wisselkoers dan xe.com.
    Crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women!

  13. #313

    Standaard

    Je moet nooit de wisselkoers van amazon zelf nemen, dus gewoon in ponden betalen, dan komt de wisselkoers wel in de buurt al rekent de CC maatschappij eigenlijk wel altijd een opslag. Deze opslag kan een vast bedrag zijn of een percentage.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #314

    Standaard

    Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier. Was straks in de Media Markt, zag daar Lost - Seizoen 1 staan voor 64,95. Lachte me rot omdat ik eerder deze week de complete serie heb gekocht voor 61 euro en centen op Blu ray!

    Zo ook Battlestar Galactica, complete seizoen 3 [bij zavvi.com] 11,95 en seizoen 4 [in twee delen] samen 22 euro. Hier in Nederland kosten ze per seizoen ongeveer 40-60 euro, lach me echt kapot!
    I Love My Sci-Fi

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelS1 Bekijk bericht
    Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier. Was straks in de Media Markt, zag daar Lost - Seizoen 1 staan voor 64,95. Lachte me rot omdat ik eerder deze week de complete serie heb gekocht voor 61 euro en centen op Blu ray!

    Zo ook Battlestar Galactica, complete seizoen 3 [bij zavvi.com] 11,95 en seizoen 4 [in twee delen] samen 22 euro. Hier in Nederland kosten ze per seizoen ongeveer 40-60 euro, lach me echt kapot!
    Same here, alleen voor sommige kan het missen van ondertiteling wel een probleem zijn.. Jammer dat blurayspelers (nog) niet externe subtitles ondersteunen, anders zou het wel heeel mooi zijn.. Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee alhoewel ik ook liever voor NL subs ga, maar met de positionering van bv die warner BD's hier (waarbij de subs dus achterlijk half in beeld half in de zwarte balk staan) en ik (nog) niet de beschikking heb over een BD-speler met subtitleshift wordt het dan toch maar zonder subs.

  16. #316

    Standaard

    Ik bestel ook voornamelijk bij Amazon.uk en daarnaast haal ik veel uit de 2 voor 20 euro-actie van FRS. Heel soms betaal ik "full price" (of iets dat er op lijkt) voor een NL-editie. Bijv. voor Disney's of voor zoiets als de SE van Apocalypse now. Maar voor reguliere uitgaves absoluut niet.

    Als je veel kijkt/koopt dan loont het al snel om te gaan importeren. Vooral voor boxen van tv-series betaal je in Nederland soms meerdere keren de prijs die je betaald als je importeert. Ik kocht laatst een paar seizoenboxen van Star Trek Voyager (ok, dat waren dvd's) voor 11 pond per stuk terwijl ik ze in de winkel voor niet minder dan 35 a 40 euro per stuk tegenkom. Dan betaal je bijna het 3x zoveel als je niet importeert. En da's echt geen uniek voorbeeld.

  17. #317

    Standaard

    UK releases hebben over het algemeen altijd van die dikkere hoesjes wat ik jammer vind. En dan natuurlijk 2 a 3 keer de leeftijdslogootjes.
    Dat gezegd koop ik er wel veel.

    Saturn moet je altijd in de gaten houden voor hele nieuwe releases.
    Zo was Avatar toen der tijd 18 of 19 euro terwijl deze nu 30 euro is
    Rise of the Planet of the Apes is daar nu nog 17 euro
    Conan the Barbarian (2011 versie) was 15 euro, is nu 17 euro.

  18. #318
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    [QUOTE=MarcelS1;1840969]Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier.

    Je vergeet er wel bij te vermelden dat je met bij een creditcard bestelling sowieso 4 euro extra kosten bij moet tellen.
    I'll be back!!

  19. #319

    Standaard

    [QUOTE=Nico Mos;1843128]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelS1 Bekijk bericht
    Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier.

    Je vergeet er wel bij te vermelden dat je met bij een creditcard bestelling sowieso 4 euro extra kosten bij moet tellen.
    Hoezo? Ik betaal 3% koersopslag aan de creditcard maatschappij. Dat is bij de meeste bestellingen nog geen euro.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  20. #320

    Standaard

    [QUOTE=Nico Mos;1843128]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelS1 Bekijk bericht
    Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier.

    Je vergeet er wel bij te vermelden dat je met bij een creditcard bestelling sowieso 4 euro extra kosten bij moet tellen.
    Hoe kom je aan die wijsheid? Ik betaal altijd met mijn credit card en heb nog nooit bij welke UK-webwinkel (Amazon, Play, Zavvi) dan ook extra moeten betalen voor het gebruik van een credit card.

  21. #321

    Standaard

    Iedere CC uitgever doet het anders, er zijn o.a. de volgende mogelijkheden en soms worden ze gecombineerd:

    - Hogere wisselkoers
    - Procentuele opslag
    - Vaste kosten betaling buitenlandse valuta
    - Vast bedrag per jaar
    - Vast bedrag per betaling(soms verschillend voor webshop, fysieke winkel)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #322

    Standaard

    [QUOTE=Nico Mos;1843128]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelS1 Bekijk bericht
    Mijn collectie bestaat voor 85-90% uit UK releases. Prijzen zijn daar zoveel goedkoper dan hier.

    Je vergeet er wel bij te vermelden dat je met bij een creditcard bestelling sowieso 4 euro extra kosten bij moet tellen.
    BS!

  23. #323

    Standaard

    Mijn laatste bestelling bij Amazon UK was voor 26 December met een bedrag van 13,88 Pond.
    Ik heb even op xe.com de koers van die datum vergeleken met wat mijn bank heeft gerekend en ik kom op een toeslag van € 0,24 , wat neerkomt op ongeveer 1,8%.

    €4 ?, dat wordt volgens mij alleen gerekend als je in het buitenland met je CC vreemde valuta uit de geldautomaat haalt.
    Laatst aangepast door Frenkel : 31-12-2011 om 12:13
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #324

    Standaard

    Laatste bestelling bij amazon.uk
    voor 17,84 pound

    Afgeschreven op de creditcard 21,69
    Dus de gewnone wisselkoors en geen opslag

  25. #325

    Standaard

    Bij sommige banken is de creditcard niet gratis en betaal je er per kwartaal een paar euro voor.
    Dus veel kopen is voordelig!

Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •