De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films die goed/slecht zijn voornamelijk door de muziek

    Ik was eigenlijk eens benieuwd naar jullie mening en wat jullie nu eigenlijk films vinden waar de muziek de film maakt of breekt.

    Ik heb het zelf heel erg met bv the mission waar de muziek van ennio moricone de film heel erg beinvloed.
    Ik denk dat ik zonder die muziek aan heel die film niet veel aan vind, ook al zit er een aardig verhaal in.

    Vroeger toen ik uit de bios kwam van rocky voelde ik me onverslaanbaar als ik de muziek van eye of the tiger hoorde.
    Niet dat ik dan met iedereen ruzie ging schoppen

    Bij welke films hebben jullie dit ook?

  2. #2

    Standaard

    laatste film was volgens mij 2001: A Space Odyssey en recent Drive

  3. #3

    Standaard

    Laatste stuk van Last of the Mohicans, Once upon a time in the West, Miami Vice, Collateral, Drive, Bourne serie.

  4. #4

    Standaard

    Requiem for a dream, de soundtrack maakt de film toch wel een stuk intenser. Maar eigenlijk geldt dat wel voor heel veel films.
    Een Leone film zonder Morricone is eigenlijk ondenkbaar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Requiem for a dream, de soundtrack maakt de film toch wel een stuk intenser. Maar eigenlijk geldt dat wel voor heel veel films.
    Een Leone film zonder Morricone is eigenlijk ondenkbaar.
    Dat zijn voor mij denk ik ook de beste voorbeelden, zeker als je het hebt over een score. Als je kijkt naar het gebruik van nummers dan weet Tarantino daar altijd goed gebruik van te maken. Maar een film als Garden State moet het bijvoorbeeld ook voor (groot) deel hebben van de soundtrack.

  6. #6

    Standaard

    Kingdom of Heaven de interludes van de film
    Tarantino films en dan voornamelijk Reservior Dogs met de ultieme opening en Pulp Fiction, de dansscene
    Star Wars, de Epische gevecht battles
    Indiana Jones Temple of Doom, scene waarbij Mola Ram zijn martel scene beoefent
    The Godfather, nostalgie met het bekende deuntje
    Tree of Life, prachtige interludes met o.a. Opera Zang..
    Donnie Darko, de eindscene is gewoon machtig met its a Mad World
    Apocalypse Redux, de hele opbouwende sfeer kwa soundtrack
    Legend, muziek versterkt de hele fantasy sfeer van de film

    Dit zijn films waarbij muziek echt tot hun recht komen!
    Laatst aangepast door RobinB : 23-01-2012 om 18:33

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Kingdom of Heaven de interludes van de film
    Tarantino films en dan voornamelijk Reservior Dogs met de ultieme opening en Pulp Fiction, de dansscene
    Star Wars, de Epische gevecht battles
    Indiana Jones Temple of Doom, scene waarbij Mola Ram zijn martel scene beoefent
    The Godfather, nostalgie met het bekende deuntje
    Tree of Life, prachtige interludes met o.a. Opera Zang..
    Donnie Darko, de eindscene is gewoon machtig met its a Mad World
    Apocalypse Redux, de hele opbouwende sfeer kwa soundtrack
    Legend, muziek versterkt de hele fantasy sfeer van de film

    Dit zijn films waarbij muziek echt tot hun recht komen!
    Bij KOH de director's cut bedoel je waarschijnlijk. Op de dvd-versie heb je bij het begin van de film een paar minuten zwart beeld met de muziek waarna er langzaam wordt ingefade in de film. 2e deel (2e disc)idem dito. Schijnt dat ze dat er op de BR uit hebben gehaald. Zeer jammer.
    Tree of life is ook fantastisch. Met name dat stuk Ma Vlast van Smetvana.

  8. #8

    Standaard

    Jep dat bedoelde ik ind! Maar niet alleen de interludes, de epische gevecht scenes zijn ook fantastisch met muziek onderbouwt.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    Ik vond de soundtrack van 28 days later héél straf en bracht extra sfeer in de film.
    Recent ook Perfect Sense gezien, waarbij de muziek de film toch ook wel naar een hoger niveau bracht.

  10. #10

    Standaard

    The Piano.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  11. #11

    Standaard

    Shutter Island en Oldboy hebben beide een zeer goede soundtrack vol invloeden van klassieke muziekstukken.

    Daarnaast elke film met muziek van Ennio Morricone
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12

    Standaard

    Ben nu wel benieuwd welke films er nu slechter gevonden worden door de muziek... Ik vond dat zelf bij Donnie Darko Director's Cut. De openingsscene met Donnie op de fiets is veranderd naar een nummer van INXS terwijl ik het nummer in de TC veel beter vond passen. Maar sowiezo vond ik de DC vele malen minder dan de TC als geheel.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ben nu wel benieuwd welke films er nu slechter gevonden worden door de muziek...
    Watchmen heeft werkelijk een dramatische muziekkeuze. Elk nummer is zo cliche en begint op de verkeerde momenten. De nieuwekeuze is zo slecht dat het complete scenes compleet verneukt.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Watchmen heeft werkelijk een dramatische muziekkeuze. Elk nummer is zo cliche en begint op de verkeerde momenten. De nieuwekeuze is zo slecht dat het complete scenes compleet verneukt.
    99 luftballons..................aaaarrrggghhhhh...... .....toen ik dat hoorde in de film deed het me gewoon zeer........

  15. #15

    Standaard

    The Bourne Identity, ontiegelijk slechte muziek keuze.

    Eind muziek van Fight Club is ook episch!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    99 luftballons..................aaaarrrggghhhhh...... .....toen ik dat hoorde in de film deed het me gewoon zeer........
    Volgens mij paste dat ook zeer bij de film zelf: het foute dat overal in terugkomt.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik was eigenlijk eens benieuwd naar jullie mening en wat jullie nu eigenlijk films vinden waar de muziek de film maakt of breekt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Daarnaast elke film met muziek van Ennio Morricone
    Leone's regietalenten waren dus bij nader inzien verwaarloosbaar?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Leone's regietalenten waren dus bij nader inzien verwaarloosbaar?
    Dat is wel direct een ander uiterste. Maar de films van Leone zijn zonder soundtrack aanzienlijk minder in mijn optiek. Juist de combinatie maakt het een succes.

  19. #19

    Standaard

    Niet echt voor de hand liggend maar....

    Pearl Harbour (), vind de muziek uit de film super mooi ,had de soundtrack voor dat de film in Nederland draaide..., maar dit tilt de film voor mij toch naar een acceptabel niveau.
    Moet overigens zeggen dat Zimmer ziezo ontzettend veel goede scores verzorgd.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  20. #20

    Standaard

    Vorige week Nausicaä of the Valley of the Wind gezien. Ik ben sowieso al niet zo'n Ghibli liefhebber maar deze film werd nog wat verergerd door het werkelijk afgrijselijke Nausicaa's Theme

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Vorige week Nausicaä of the Valley of the Wind gezien. Ik ben sowieso al niet zo'n Ghibli liefhebber maar deze film werd nog wat verergerd door het werkelijk afgrijselijke Nausicaa's Theme
    Deze nooit gezien (ik heb ook niets met Ghibli) maar heb Princess Mononoke wel gezien en daar vond ik de muziek juist wel een prachtige harmonie met het verhaal en het imo ook beter maakte.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •