Pagina 10 van 47 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 1167 worden weergegeven.

Discussie: Bol.com

  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door juster Bekijk bericht
    Ze kunnen zich altijd beroepen op het feit dat prijswijzigingen en/of drukfouten voorbehouden zijn.
    Niet bij deze aanbieding.

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door juster Bekijk bericht
    Ze kunnen zich altijd beroepen op het feit dat prijswijzigingen en/of drukfouten voorbehouden zijn.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Niet bij deze aanbieding.
    Denk dat ze zich zeker hierop kunnen beroepen. En anders is het een gevalletje: helaas pindakaas. Want wil je nu als eenzame consument een hele hetze beginnen voor die 10 euro? Bol.com is een groot bedrijf en het is nu niet zo dat er een grote groep consumenten bewust benadeeld wordt/is. En gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas hele verschillende zaken....

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Niet bij deze aanbieding.
    Waarom zou het anders zijn bij deze aanbieding dan? Er staat tenslotte niets afwijkend bij vermeld.
    There's no intelligent life down here

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door juster Bekijk bericht
    Waarom zou het anders zijn bij deze aanbieding dan? Er staat tenslotte niets afwijkend bij vermeld.

    Dus ?

    Als Ah in zijn folder vermeld dat een artikel 1 euro is en in de winkel is het 1,50 krijg je het mee voor 1 euro.

    Bol vermeldt dit artikel in zijn folder voor 299, bij aanklikken is het opeens 309 en als reden geven ze dat het artikel niet meer leverbaar is voor de aanbiedingsprijs terwijl de aanbieding geldig is t/m 14-02 en het artikel wel leverbaar is alleen voor een duurdere prijs. Dus geen fout.

    Gelijk krijg je mischien niet maar volgens de wet moeten ze gwoon leveren, ze kunnen zich alleen beroepen op een drukfout als het voor de consument duidelijk is dat het hier om een fout gaat bv een tv voor 2,99

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Gelijk krijg je mischien niet maar volgens de wet moeten ze gwoon leveren, ze kunnen zich alleen beroepen op een drukfout als het voor de consument duidelijk is dat het hier om een fout gaat bv een tv voor 2,99
    Dit zijn twee verschillende zaken. Ze kunnen zich ten eerste beroepen op zet- en drukfouten; en een andere prijs weergeven kan wel degelijk opgevat worden als een drukfout.
    Daarnaast is er de regelgeving dat een aanbieder onder een overeenkomst uit kan als de prijs overduidelijk te laag is en de gemiddelde consument dit ook had kunnen weten (ook na zelf vergelijkend onderzoek gedaan te hebben). Otto heeft met dit bijltje moeten hakken een paar jaar geleden:
    http://blog.iusmentis.com/2008/01/22...oor-webwinkel/

    Maar in dit geval scheelt het een tientje dus gaat bovenstaande niet eens op omdat het verschil zo klein is. Maar wel de zet/drukfouten. Maar ook al zou Bol.com door één-of-andere maas in de wet moeten leveren voor 299; hoe wil je dat bewerkstelligen? Wil je er een jurist op afsturen? Die zijn duurder dan een tientje per uur hoor....en het zal dan ook wel wat langer duren dan een uur.....
    Dus slik je verlies, baal even voor 10 minuten en reken dat tientje meer af....
    Prijsgaranties zoals bij de AH zijn een beetje appels/peren vergelijken qua prijsverschil. En daarnaast, ketens zoals BCC die laagste prijsgaranties geven sluiten webwinkels vaak uit. En ook dat gaat hier niet op, want het is hetzelfde artikel bij dezelfde aanbieder. Dus we hebben het hier puur over een drukfout of prijsverhoging. Helaas niks aan te doen, het enige wat je kan proberen is coulance maar als je dat niet krijgt is het helaas pindakaas....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 13-02-2012 om 13:13

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dit zijn twee verschillende zaken. Ze kunnen zich ten eerste beroepen op zet- en drukfouten; en een andere prijs weergeven kan wel degelijk opgevat worden als een drukfout.
    Daarnaast is er de regelgeving dat een aanbieder onder een overeenkomst uit kan als de prijs overduidelijk te laag is en de gemiddelde consument dit ook had kunnen weten (ook na zelf vergelijkend onderzoek gedaan te hebben). Otto heeft met dit bijltje moeten hakken een paar jaar geleden:
    http://blog.iusmentis.com/2008/01/22...oor-webwinkel/

    Maar in dit geval scheelt het een tientje dus gaat bovenstaande niet eens op omdat het verschil zo klein is. Maar wel de zet/drukfouten. Maar ook al zou Bol.com door één-of-andere maas in de wet moeten leveren voor 299; hoe wil je dat bewerkstelligen? Wil je er een jurist op afsturen? Die zijn duurder dan een tientje per uur hoor....en het zal dan ook wel wat langer duren dan een uur.....
    Dus slik je verlies, baal even voor 10 minuten en reken dat tientje meer af....
    Prijsgaranties zoals bij de AH zijn een beetje appels/peren vergelijken qua prijsverschil. En daarnaast, ketens zoals BCC die laagste prijsgaranties geven sluiten webwinkels vaak uit. En ook dat gaat hier niet op, want het is hetzelfde artikel bij dezelfde aanbieder. Dus we hebben het hier puur over een drukfout of prijsverhoging. Helaas niks aan te doen, het enige wat je kan proberen is coulance maar als je dat niet krijgt is het helaas pindakaas....
    Het is geen drukfout, Bol.com geeft dat zelf al aan. De aanbieding zou op zijn, maar staat gewoon leverbaar alleen tegen een hogere prijs.

    Ik hoef het product verder niet, maar als ik het zou willen zou ik wel klagen ja, kijken wat Bol zegt. In elk geval duidelijk maken dat het geen stijl is. Overigens geldt dit ook voor Music Maker, die staat in de folder ook 5 euro goedkoper geprijst dan in werkelijkheid. Gewoon naaien van je klanten.

    Ik heb het trouwens niet over prijsgaranties van AH (waar ze zich wel aanhouden, vorige week nog met Pepsi, prijs ging gelijk naar beneden) maar over folderaanbiedingen. Daar moeten ze zich aan houden, duidelijke fouten voorbehouden maar Bol geeft zelf al aan dat het geen fout is.

  7. #232

    Standaard

    Als het geen drukfout is en het een tijdelijke actie was met of zonder voorraad voor een lagere prijs dan heb je al helemaal geen poot om op te staan.... "tijdelijke actie" "op=op" "weg=weg" dat zijn nu eenmaal acties waar je snel bij moet zijn..... En prijsverschillen van 5 a 10 euro op dat soort bedragen vind ik geen naaien van je klanten.....onhandig, slordig en niet zo netjes, das wat anders. Maar naaien is dat je het bestelt voor 299 en dan blijkt de prijs 2999 of 2299 te zijn oid.....das wat anders....
    En de AH hoeft zich niet te houden aan de folderaanbiedingen hoor, lees de kleine letters maar..... En die fles Pepsi hadden ze echt niet aan te hieven bieden voor die paar stuivers minder.... Dat doen ze omdat het hen niks scheelt, zowel qua interesse en euro's, en jij prijst ze (overduidelijk dus) de hemel in en je komt er terug voor je boodschappen.....en das trouw en winst tot en met....

  8. #233

    Standaard

    Volgens mij bestaan er in de consumenten (wet) richtprijs, dat de prijs wat aangegeven is de uitsluitende prijs is..en dit is geen drukfout..ze hebben het er nog op staan..? Ik zou snel een printscreen maken?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Als het geen drukfout is en het een tijdelijke actie was met of zonder voorraad voor een lagere prijs dan heb je al helemaal geen poot om op te staan.... "tijdelijke actie" "op=op" "weg=weg" dat zijn nu eenmaal acties waar je snel bij moet zijn..... En prijsverschillen van 5 a 10 euro op dat soort bedragen vind ik geen naaien van je klanten.....onhandig, slordig en niet zo netjes, das wat anders. Maar naaien is dat je het bestelt voor 299 en dan blijkt de prijs 2999 of 2299 te zijn oid.....das wat anders....
    En de AH hoeft zich niet te houden aan de folderaanbiedingen hoor, lees de kleine letters maar..... En die fles Pepsi hadden ze echt niet aan te hieven bieden voor die paar stuivers minder.... Dat doen ze omdat het hen niks scheelt, zowel qua interesse en euro's, en jij prijst ze (overduidelijk dus) de hemel in en je komt er terug voor je boodschappen.....en das trouw en winst tot en met....
    lees de folder effe van Bol.com, geldig t/m 14 feburari, niets op = op artikel is gewoon leverbaar, alleen 10 euro duurder dan vermeld.

    AH moet zich wel houden aan prijsgarantie, dat staat in hun voorwaarden. Ze hebben vorig jaar nog duizenden kratten bier moeten weggeven. Maar dat is heel wat anders dan waar het hier over gaat.
    Laatst aangepast door Macca728 : 13-02-2012 om 16:51

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Volgens mij bestaan er in de consumenten (wet) richtprijs, dat de prijs wat aangegeven is de uitsluitende prijs is..en dit is geen drukfout..ze hebben het er nog op staan..? Ik zou snel een printscreen maken?
    Ik wil het artikel niet hebben hoor, iemand anders hier, het staat gewoon op de website die folder en als je doorklikt op die aanbieding is die aanbieding ineens 10 euro duurder. De tv van 299.

    http://www.bol.com/nl/m/service/bomv..._bomvol_images

    En nogmaals als je een aanbieding doet, mag je mensen niet misleiden door aanbiedingen gewoon duurder te verkopen. En het is geen drukfout, want Bol.com reageerde naar die andere klant hier dat ze het product niet meer konden leveren voor 299, maar wel voor 309.

    Het is gewoon niet netjes van Bol.com en daar maken ze zich wel meer schuldig aan.
    Laatst aangepast door Macca728 : 13-02-2012 om 16:55

  11. #236

    Standaard

    Nou, als de AH kratten bier heeft moeten weggeven wil ik dt nieuwsbericht wel even lezen....voor de volgende keer haha. Maar goed, hoe het ook zij; Bol.com kan zich (ondanks wat ze allemaal zeggen) uiteindelijk gewoon beroepen op een drukfout, simpel. En prijzen zoals aangegeven in de winkel, offline en oline, zijn bindend als ze bijvoorbeeld ineens hoger zijn bij afrekenen, maar daar is hier geen sprake van. Het is een folderprijs, en hoger als je em wilt bestellen. Dan kan je nog de keuze maken of je em wel of niet wil kopen. Das wat anders dan bij afrekenen, alhoewel je dan ook nog kan annuleren. En idd, het is niet netjes, maar misleiding is het totaal niet... Het is gewoon een foutje; Bol.com zou het sieren om de aanbieding alsnog te leveren maar kiest ervoor om dat niet te doen. Get over it, move on.

  12. #237

    Standaard

    Als je je teveel ergert aan Boll.com dan ga je toch naar een andere webshop.

  13. #238

    Standaard

    volgens mij als er reclame wordt aangeboden is de producent wettelijk verplicht om zich hieraan te houden (reclame folder); :http://www.consumentenautoriteit.nl/...ing/prijzenwet

    Heb niet alles doorgelezen maar even snel gespeurt.

    Hier nog wat: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv..._prijs_Mag_dat

    en anders daar bellen?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Als je je teveel ergert aan Boll.com dan ga je toch naar een andere webshop.
    Wat als een andere webshop hetzelfde flikt?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    volgens mij als er reclame wordt aangeboden is de producent wettelijk verplicht om zich hieraan te houden (reclame folder); :http://www.consumentenautoriteit.nl/...ing/prijzenwet

    Heb niet alles doorgelezen maar even snel gespeurt.

    Hier nog wat: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv..._prijs_Mag_dat

    en anders daar bellen?
    Dat artikel van de consumentenautoriteit gaat slechts over de prijsaanduiding, dus HOE artikelen geprijsd moeten worden. Er staat niks over bindende verkooprpijzen oid. Het tweede artikel gaat over een afgesproken prijs NADAT er besteld is, niet vooraf zoals in dit geval.
    Ik vind het interessant om te lezen of het nu wel of niet waar is, maar artikelen die een hoog "bel-klepel" gehalte hebben werken IMO alleen maar verwarrend....

  16. #241

    Standaard

    Ik kon zelf niet zo gauw iets terug vinden over bindende verkoopsrijzen, maar het staat als vaste prijs aangeschreven de bovengenoemde reclamefolder en daarom denk ik het volgende waarbij deze koper wel in zijn recht staat..

    Het is geen drukfout, Bol.com geeft dat zelf al aan. De aanbieding zou op zijn, maar staat gewoon leverbaar alleen tegen een hogere prijs.
    hierover kan je niks op terugvinden op de reclame folder, maar..misschien wel op hun website, volgens mij is dit gewoon wettelijk niet geldig!

    Ik vind het ook wel interssant, als de koper misschien de tv ook nog wel voor 299 euro krijgt..waar dient die tien euro verschil voor? Staat nergens over beschreven? Staat nergens dat de tv niet leverbaar is, alelen via de mail.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #242

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Dus ?

    Als Ah in zijn folder vermeld dat een artikel 1 euro is en in de winkel is het 1,50 krijg je het mee voor 1 euro.

    Bol vermeldt dit artikel in zijn folder voor 299, bij aanklikken is het opeens 309 en als reden geven ze dat het artikel niet meer leverbaar is voor de aanbiedingsprijs terwijl de aanbieding geldig is t/m 14-02 en het artikel wel leverbaar is alleen voor een duurdere prijs. Dus geen fout.

    Gelijk krijg je mischien niet maar volgens de wet moeten ze gwoon leveren, ze kunnen zich alleen beroepen op een drukfout als het voor de consument duidelijk is dat het hier om een fout gaat bv een tv voor 2,99
    Ben het met je eens dat het nergens op slaat hoor, maar die vergelijking met de AH gaat niet op. Dat is iets wat de AH heeft toegepast en niet wat de wet ze verteld.

    Er staat nu eenmaal ook dat prijswijzigingen voorbehouden zijn. Ze kunnen dus zonder opgaaf van reden een aanbieding aanpassen.

    Ik ken de wetboek niet uit mijn hoofd, maar als je dat betreffende stuk kunt vinden, vooral delen hier aangezien dit best vaak voor komt natuurlijk.
    There's no intelligent life down here

  18. #243

    Standaard

    is er nog een code voor gratis verzenden bij bol? zijn er misschien ook acties op til?

  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door juulsl Bekijk bericht
    is er nog een code voor gratis verzenden bij bol? zijn er misschien ook acties op til?
    Er is net de dagen voor Valentijnsdag gratis verzenden geweest.

  20. #245

    Standaard

    Ahold neemt Bol.com over voor 350 miljoen euro

    Ahold neemt onlineretailer Bol.com over van de investeringsmaatschappijen Cyrte Investments en NPM Capital. Het supermarktconcern betaalt 350 miljoen euro voor het bedrijf. Dat maakte Ahold vandaag bekend.
    Bol.com behaalde in 2011 een omzet van 355 miljoen euro. Het internetbedrijf biedt een assortiment aan producten zoals boeken, elektronica en speelgoed. Bol.com is naar eigen zeggen de meest bezochte retailwebsite van Nederland met 3,4 miljoen actieve klanten en in 2011 meer dan 17 miljoen verkochte artikelen.

    De overname draagt naar verwachting direct bij aan de winst per aandeel van Ahold. Bol.com wordt het vijfde 'retailmerk' van Ahold, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl. Ahold rekent erop dat de overname de onlinegroei van het concern zal versnellen. De directie van Bol.com verandert niet.

    De overname heeft verder ook geen personele consequenties, zo stelde topman Dick Boer van Ahold. Hij gaf aan dat de onlinemerken albert.nl en Bol.com naast elkaar blijven bestaan. Ahold wil Bol.com onder meer gaan gebruiken om de onlineverkopen in Nederland en België te stuwen. Ahold gaat verder kijken hoe de Bol.com-producten in de winkels van Albert Heijn passen.

    Bron: Volkskrant.nl

  21. #246

    Standaard

    Ik ben benieuwd wat dit teweeg gaat brengen voor de consument..

  22. #247

    Standaard

    Misschien wel dat je je retourproduct kan inleveren bij een servicebalie bij de Appie....

  23. #248

    Standaard

    Ik hoop dat ze de betalingsmogelijkheden niet gaan aanpassen, zo via Acceptgiro betalen is toch erg makkelijk bij bol
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  24. #249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maver21 Bekijk bericht
    Ik hoop dat ze de betalingsmogelijkheden niet gaan aanpassen, zo via Acceptgiro betalen is toch erg makkelijk bij bol
    Denk het niet.... dat zou ze denk ik heel wat klanten gaan kosten... Als Ahold slim is veranderen ze niet veel daar. Bol.com is nog steeds groeiende dus wat dat betreft doen ze het al heel goed.

  25. #250

    Standaard

    Slimme overname dit. Ahold koopt hier gewoon een hele bak gegevens van d klanten van bol.com op om deze vervolgens te kopen aan hun eigen gegevens.

    Ahold weet nu van heel wat Nederlanders een stuk meer wat ze kopen en waar hun interesses liggen. Op deze manier kunnen ze beterere en gerichter aanbiedingen doen. Mijn vraag is mag dit en heb ik hier ooit toestemming voor gegeven?

    Voordelen voor de klanten zal het zeker wel hebben. Je kunt nu tot 22.00 gewoon je bestelling van bol.com betalen en afhalen bij de plaatstelijk AH.

Pagina 10 van 47 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •