Oorspronkelijk gepost door
Claudio
Daar heeft iemand of wellicht de hele afdeling flink op zijn sodemieter gekregen. Dit soort administratieve naweeën kost waarschijnlijk meer tijd en geld dan de box zelf. Nu was dat in het verleden bij de FRS ook niet allemaal duidelijk en consequent. Dan wel een verzendings mail, dan weer niet. Zelf achter de prijsverschillen aangaan e.d. Je had wellicht verwacht dat na de overname dit wat efficienter zou zijn. Maar goed zolang is dat nog niet geleden, en zijn dit de soort perikelen een direct gevolg daarvan.
Zelf ben ik na jaren vaste klant van de FRS te zijn nu geheel overgestapt op andere aanbieders. Ze zijn en niet goedkoper, hebben geen actie voordeel meer zoals de Blu-ray club, waar je klanten toch mee bindt. Ik kijk uiteraard nog geregeld of het wellicht beter is daar weer te bestellen, maar tot op heden zag ik daar nog geen reden toe. Ook de winkels laat ik vrijwel links liggen omdat er altijd wel een Mediamarkt in de buurt zit waar ik shop. Sterker nog twee zelfs. En daar ben je altijd veel beter en goedkoper uit. PLus dat de winkels niet zo lachwekkend zijn als de gemiddelde FRSshop.
Wel positief vind ik de inzet van Steve als vertegenwoordiger van FRS hier op het forum. Hij heeft toch al wat duidelijk gecreeërd en laat blijken dat men wel degelijk iets doet met de meningen van ons forumleden. Al was het maar om een slechte naam te voorkomen.
Wat betreft de wel of niet ontvangen acceptgiro vind ik wel dat je uiteindelijk wel weet dat je zou moeten betalen. En als die acceptgiro dus uitblijft door technische redenen, had je kunnen wachten op een dringend betalings verzoek. Nu snap ik dat men gewoon afwacht tot de acceptgiro in de bus valt. Maar daar schuilt onderbewust toch het idee achter, dat als je niks ontvangt je hem met een beetje mazzel gratis krijgt. Het is ook niet zo dat men bij de FRS aan de bel gaat hangen vanne "Hallo, ik moet nog betalen" Dat je dus uiteindelijk een aanmaning krijgt was min of meer wel te verwachten. Natuurlijk dienen ze hun zaakjes op orde te hebben en is de aanmaning daarom onterecht, omdat ze zelf de mist zijn ingegaan. Maar men heeft ook direct min of meer toegegeven dat er iets fout is gegaan, en boden zonder horten of stoten direct de optie de aanmaning te vergeten en alleen het bedrag van de box te betalen. Maar dat er betaald moest worden wist iedereen.
Begrijp me niet verkeerd. Zelf had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. En ik verwijt niemand iets. Maar dan had ik wel geweten dat er op een dag een dringend verzoek tot betaling was binnen gekomen. En wellicht had ik dan ook verontwaardigt geweest om vooral maar onder de extra kosten uit te komen. Maar dat neemt allemaal niet weg dat de FRS in dit geval erg slordig overkomt.