Zag dat er in het andere topic verzocht werd om de discussie over eOne, DFW enz niet daar verder te voeren, vandaar dat ik een nieuw topic geopend heb zodat die discussie hier verder kan gaan zonder andere mensen daar mee lastig te vallen.
Om er voor te zorgen dat de discussie zinvol blijft verzoek ik iedereen om het zowel serieus als netjes te houden, ook hoop ik dat het knippen en/of verwijderen van posts achterwege kan blijven in dit topic.
Nogmaals: mensen die geen zin/behoefte meer hebben aan deze discussie worden dmv dit aparte topic niet meer lastig gevallen.
Dit is mijn post uit het "beleid van dvd.nl" topic waar het in dat topic mee begon:
In het Sky Captain Blu-ray topic werd iemands bericht verwijderd betreffende commentaar/opmerking/sneer aangaande eOne en/of DFW, ik had daar als volgt op gereageerd:
"Ik vind het ook zeer spijtig dat men (=mods) op dit uitstekend forum op deze manier omgaat met de kritiek en onvrede van veel mensen hier betreffende bepaalde kleine NL uitgevers, ongeacht of het nou wel of niet binnen het toelaatbare valt hetgeen ook nog eens vaak subjectief is.
Heren mods en beheerders, hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe het komt en waarom er toch elke keer weer keer op keer over dezelfde uitgevers zo geklaagd wordt? Waarom het wantrouwen zo groot is? Waarom er op voorhand vaak al zoveel scepsis is? Waarom er vaak cynische opmerkingen worden gemaakt? En waarom er vaak uit pure onvrede en misschien zelfs boosheid bepaalde dingen worden gezegd over bepaalde kleine uitgevers?
Ik vind het zeer spijtig dat de onafhankelijkheid en in zekere zin ook de integriteit van dit forum door het censureren c.q. verwijderen van kritische posts in geding komt."
Dit is Ludo Keers' antwoord daarop:
"Ik reageer daar maar weer hetzelfde op.
Men generaliseert! Punt.
Mensen constateren niet zelf meer, maar gaan af op wat anderen zeggen. Het is niet zo dat alle uitgaves van die maatschappij slecht zijn. Een aantal zeker, maar dat geldt voor elke maatschappij.
Als iedereen gaat roepen dat alles maar slecht is, gaan anderen, zonder dat zelf te constateren, allemaal overnemen. En dat lijkt me niet eerlijk.
Tuurlijk, de ene maatschappij is beter dan de andere. Maar er zijn ook maatschappijen die nog slechtere titels uitbrengen dan de twee die hier altijd genoemd worden. Waarom hoor ik daar niemand over? Omdat die toevallig niet door die paar mensen worden aangehaald. Zo gaat dat nu eenmaal.
En, zoals zo vaak gezegd, wij hebben er geen enkele moeite mee als er kritiek wordt geleverd op een bepaalde uitgave, van welke maatschappij dan ook. Dat doen we zelf ook in onze recensies. Daar zal ook niet op worden ingegrepen.
Maar zolang er gegeneraliseerd wordt, grijpen wij WEL in. En dat zullen we ook blijven doen, bij elke maatschappij. Dat heeft niets met onafhankelijkheid te maken."