Ja ja, je maakt weer een mooie schijnbeweging met je verhaal
Één ding is zeker, ben wel benieuwd naar de plaatjes
laten we wel zijn, een paar knappe satellietjes zouden op 80Hz horen te beginnen, helaas is er veel rommel te koop en de plastic rotzooi die ze bij die alles in 1x weggooi zooi leveren komen er idd bij lange na niet in de buurt van de 80Hz.... maar die setjes reken ik dan ook helemaal niet mee, die rommel is af fabriek al aan elkaar gewaagd
Maar nu wel even serieus, mijn sub gaat absoluut niet meer opvallen bij 120Hz, hij houd het bij 100Hz(max bereik, staat in mijn setup dacht ik ingesteld op 80Hz) allang voor gezien Maar dan praten we wel over grote mensen spul en niet over kinderspeelgoed
Daarintegen zal ik in jouw ogen wel een beul zijn, geef alle speakers de volle laag, heb ze gekocht als full range en dan krijgen ze ook fullrange, geen gezeur van ik wist het niet, gewoon hup.... de beuk erin Ik kan per kanaal dan wel een waarde ingeven om ze te beschermen, maar ik dacht dat(zo uit mijn hoofd) 70dB de laagste waarde was die ik dan kan instellen, maar zelfs mijn zwakste broeder in laag weergave(de center) zou toch nog 57hz halen en die wil ik dan niet afkappen op 70Hz, krijgt dus ook het volle bereik. Met ruim 20Hz overlap op de sub is er bij mij dan ook nergens een gat te horen, iets wat je met een setup die boven de 100Hz werkt eerder last van zult hebben.
Oh.... ik spaar inderdaad ook mijn receiver niet, maar dat is dan ook nergens voor nodig, vermogen in overvloed maakt mij dan ook niet bang dat er iets stuk zou kunnen gaan, kan zelden of nooit op zeer hoge volumes spelen en als het wel eens kan dan ben ik naderhand verbaast dat het gebouw er nog staat Tante(zo noem ik mijn receiver ook wel eens) draait het allemaal zonder een eindtrapje te verrekken
Je bent natuurlijk geheel vrij om je eigen setup zo in te stellen zoals je dat zelf wilt en denkt dat het goed is, maar zelf zou ik er toch uithalen wat er in zit