De NL versie van eOne wordt een 3D/2D disc dat laten ze door een andere reauthors bedrijf re-authoriseren dan The Site meen ik.
Mod edit: Even alle berichten uit de Filmdiscussie Dredd3D op verzoek naar dit topic verplaatst.
De NL versie van eOne wordt een 3D/2D disc dat laten ze door een andere reauthors bedrijf re-authoriseren dan The Site meen ik.
Mod edit: Even alle berichten uit de Filmdiscussie Dredd3D op verzoek naar dit topic verplaatst.
Laatst aangepast door Claudio Santulli : 13-02-2013 om 15:38 Reden: Toelichting verplaatsten berichten.
20 februari komt deze dan uit. Ik kan niet wachten om deze film aan mijn collectie toe te voegen.
Blindelings importeren deze fantastische film!
3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...
Full HD 1080/24p active 3D
Nou,best goede Bluray reviews
Zouden de filmmaatschappijen van films die hier door de budget bakkers uitgebracht worden er geen benul van hebben wat er met hun product gedaan wordt?
Misschien moeten we allemaal massaal mailen naar Lions Gate etc en eisen dat ze hun films hier alleen nog maar aan de grote jongens toe vertrouwen?
...en toen werd ik wakker.
3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...
Full HD 1080/24p active 3D
Idd, ik zei dan ook dat ik het dacht. Dus zeker weten doe ik het niet. Ik heb wel zoiets vernomen. Maar Ghost Rider2 3D/2D was ook door eOne uitgebracht en zag er goed uit. Net zo goed als de US versie. In mpeg4 /avc.
Hopen dat daarom Dredd er ook een goede transfer krijgen zal.
Waar is de reactie van een member gebleven, waar nader over The Site / eOne uitleg wordt gegeven?
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
Ja, die las ik eerder ook in dit topic. Vond wel een aardige toevoeging.
Excuus, ik was lekker aan het typen en dacht toen misschien staat ie hier niet goed. Ik heb hem toen verplaatst naar het verhaal over 'Cabin in the Woods'. Omdat het daar over een bestaand produkt ging en deze nog uit moest komen.
Ik ben een ervaren rot in het AV-vak en sinds kort een Junior Member op dit forum en ik erger me of verbaas me eigenlijk hoe kort door de bocht sommige reageren en daar wou ik wat over zeggen. Mijn insteek was eigenlijk om een beeld te scheppen van waarmee een BD/DVD productie te maken heeft zonder technobabbel of doen dat ik het beter weet dan... Kritiek is leuk maar er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal.
In het geval van Dredd. Je weet dat het een eOne release is. En dat 2D en 3D op een schijf komen te staan. Dat is een keuze. Zonder te technisch te doen. Linker- en rechteroog worden afzonderlijk geencodeerd. De film staat dus twee keer op de schijf. Als je 2D kiest, wordt een van de twee dus afgespeeld. Een aparte disc maken met het echte 2D erop is dus te duur. Dat kopen wij met z'n alle niet, daarvoor is de (3D) markt te klein. Het is ook nog eens een donkere film dus waarschijnlijk blocking. Jammer? Misschien valt het allemaal wel mee. Ik ben wel benieuwd naar deze film.
Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 12:07
Ik heb genoeg uitgaves gezien waarbij er een appart schijfje voor 2D en een ander schijfje voor 3D werd geleverd. Voor normale prijs.
Vaak zie je ook samebrache 2D/3D. Daar wordt gebruik gemaakt van 1 stream. Van 3D worden de 2D moviestream dan aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Maar eOne zet meestal wel 2 stream een speciale encode voor 2D en een speciale stream voor 3D.
Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de afzetmarkt voor Nederlandse distributeurs gewoon veel kleiner is? De overheadkosten moeten betaalt worden van een fractie van de afzet van wat een Universal Studios bijvoorbeeld binnenhaalt met een wereldwijde release.
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick
Kan zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet kopen. Overigens is het product gemaakt voor de hele beneluxe. Zo klein is dat nog niet. Maar meer mensen hebben liever kwaliteit, en dat ze meer moeten betalen dan een kleinere prijs voor minder kwaliteit.
Overigens zijn eOne en DFW producten in het begin net zo duur als andere distributeurs.
Maar we wachten wel af wat de transfer gaat worden voor Dredd. We kunnen er nog niks over zeggen wat het wordt.
Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000
Vanwaar deze aanval?
Ik dacht: "laat ik eens wat achtergrond informatie posten, vanuit de DVD/BD sector". Daar is blijkbaar geen behoefte aan. Jammer. Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je mag beledigen. Zeker niet als je niet weet wat er bij deze bedrijven gedaan wordt. Waar eOne zijn titels doet weet ik niet. Ik zei alleen volgens mij niet bij The Site. The Site is een van de weinige die 3D doet, dus niet de enige.
De afzetmarkt voor (lees goed!) 'alle lokale produkten' is even groot. Het Nederlands taalgebied is gewoon te klein. Dat geldt ook voor WHV (die trouwens niet eens alles op BD uitbrengen) Universal en het allom geprezen Disney. Deze bedrijven letten in de regel beter op de kwaliteit. Betalen meestal meer maar brengen ook minder uit. Dan hebben we het over 'lokale produkten'; dit kan van alles zijn. Alleen de licentie bepaalt in welke regio iets uitgebracht mag word. Zo kan iets in de UK van WHV zijn en in NL van Universal. Of in de UK WHV en in NL ook WHV maar dan een andere master.
Zou bijvoorbeeld een DFW ook rechten hebben in Duitsland (hoeven ze alleen Duitse subs toe te voegen) vergroten ze hun markt. Kunnen ze dus meer tijd/aandacht besteden aan het eindproduct.
Het ligt allemaal een stuk genuanceerder. Dat is alles.
Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 15:57
Van Luxemburg gaan ze niet rijk worden want die kiezen meestal Duitse produkten. En DFW of EOne biedt geen Duitse ondertitels of Duitse dubbing. En wat betreft Belgïe. Het land is al in twee gesplitst. DFW en EOne bieden ook geen Franse ondertitels of Franse dubbing. Wat blijft er dan over? Vlaanderen met zijn +/- 5 miljoenen inwoners. Dat zijn dus bijna 22 miljoenen nederlandstaligen.
Je noem dat een groote markt?
In andere landen bieden ze blu-ray's van betere qualiteit omdat de markt er veel grooter is. Zie Frankrijk met zijn +60 miljoenen inwoners (+ België extra 5 miljoenen franstaligen en Zwitserland niet te vergeten). Zie Duitsland met meer dan 80 miljoen inwoners (Zwitserland en Luxemburg niet inbegrepen). Zie Engeland met ongeveer 65 miljoenen inwoners. En dan moet je niet vergeten dat ze extra inkomsten hebben van buitenlanders die bij online winkels kopen. Ik zie geen buitenlanders bij Bol kopen .
Het heeft geen zin om DFW of EOne te vergelijken met buitenlandse lokale distributeurs. Die kunnen zich meer permitteren omdat ze zeker zijn dat ze geld gaan verdienen. Bij ons is dat niet het geval. Ze brengen blu-ray's uit zonder te weten of ze iets gaan verdienen. Hoe meer dat ze gaan spenderen voor een produkt, hoe grooter de kans is dat ze hun broek gaan scheuren. Daarom dat ze produkten gaan uitbrengen van minder kwaliteit omdat de vraag voor kwaliteit veel te klein is.
Ik heb anders vaak genoeg blu-ray's met de releasedag voor €17 gekocht zoals van Sony, Warner, walt Disney. het verschild nogal eens. Soms maakt het niet uit voor de gewone klant. En van DFW en eOne zie ik ook rond deze prijs. Alleen van Dredd gaat €19 kosten.
Ik ben 100% met je ééns.
Daarom koop ik liever in de V.S. indien het regiovrij is en er Franse ondertitels aanwezig zijn. Zoniet, dan koop ik bij ons buurlanden. Het gebeurt dat ik in België koop maar dan wel van internationale distributeurs zoals Fox/Sony/... .
Produkten van DFW, AFilm, EOne interesseren mij zowiezo niet. En armer zullen ze niet worden want ik ben te kieskeurig met het selecteren van films die ik in mijn collectie zou willen hebben. Hun doelgroep is meer mensen die kwaliteit niet belangrijk vinden en die vanalles kopen zelfs Bfilms die op niets trekken. Als ik de bakken zie bij MediaMarkt met allemaal DVD's en Blu-ray's van lokale distributeurs voor een paar eurotjes. Dan moet ik altijd lachen.
Laatst aangepast door BASIL : 01-01-2013 om 16:05
Precies.
Helaas, het is niet anders. Zo is het al sinds de VHS. Die mis ik soms wel eens. Die hadden een mooie slogan. "yours to keep and enjoy, forever". We weten inmiddels dat dat dus niet waar is. Zo zie je maar dat de belofte van Blu-Ray, "...de hoogst mogelijk kwaliteit...", relatief is.
Over een tijdje is er weer wat nieuws. Waarschijnlijk is BD wel de laatste fysieke drager, hierna is alles OnDemand of iets dergelijks.
Daarom vervang ik mijn dvd collectie door allemaal blu-ray's. Want het kwaliteit is fantastisch en de kans is groot dat BD de laatste fysieke drager gaat zijn. En OnDemand interesseert mij absoluut niet. Ik wil iets in mijn handen hebben. En indien er toch een toekomstige fysieke drager zou komt dan houd ik mij blu-ray collectie want meer vraag ik niet van beeld- en geluidskwaliteit.
Het zou goed zijn als alle kleine lokale distributeurs overgenomen worden door internationale distributeurs. Dit is het geval in Frankrijk. StudioCanal hangt nu af van Universal. TF1 van Paramount. Wild Bunch ook van Universal. M6 van Warner. Enz. Geen enkel lokale distributeur is onafhankelijk. Zo zou het ook bij ons moeten zijn. Dan maar pas kunnen we echt de distributeurs aanklagen.
3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...
Full HD 1080/24p active 3D