DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
Enige verklaring is dat die dwergen ontzettend jeuken als ze op hun rug zitten.
Ik heb de film gezien in HFR 3D in Utopolis Zoetermeer. Mijn complimenten voor de projectie daar. Op het internet had ik veel Amerikanen horen klagen over stotterend beeld(!) en slechte 3D effecten, maar in Zoetermeer zag het er fantastisch uit. De film was aardig. Het was prachtig om weer een film te zien die in Tolkiens wereld afspeelt. Met name de bergreuzen en de achtervolging in de Misty Mountains waren geweldig, maar de helaas de enige verassende scenes in de film. Ik vond de film niet zozeer langdradig, maar het gebrek aan tempo had ook zijn invloed op de spanning in de film. Deze was ver te zoeken.
Wat mij betreft hoeft HFR niet. In de eerste instantie schrok ik erg van het effect. Eerst lijkt het wel alsof alles met dubbele snelheid wordt afgespeeld. Later raakte ik meer aan het effect gewend en stoorde het mij niet meer zo. Bij de close-up gevechtscenes vond ik snelle framerate eerder hinderlijk dan verhelderend. Het is onrustig voor de ogen en wat men ook beweerd, ik vind HFR niet de realiteit benaderen. Men zegt dat het menselijk oog 60 frames per seconde waarneemt, maar mijn hersenen filteren bij mij denk ik een paar frames weg, want ik neem de wereld niet waar zoals ik het bij The Hobbit zag.
Ondanks dat denk ik dat HFR wel de toekomst zal zijn van film. Ik denk echter de met name natuurdocumentaires zoals Planet Earth en Frozen Planet meer gebaat zijn bij een hoge en meer realistische framerate dan een speelfilm.
Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey
What I Watch
Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat ons brein en de manier van kijken naar films helemaal gewend is aan 24fps. Nu je ineens 48fps krijgt is het misschien gek om een film zo te zien maar het is denk een kwestie van wennen mocht het ooit de standaard worden. Als we nu altijd in 48fps zouden kijken en ineens naar 24fps zouden gaan vind je het misschien ook niks
De film afgelopen vrijdag in 3d gezien. De boeken nooit gelezen, maar ik was aangenaam verrast door The Hobbit. Martin Freeman zet een uitstekende rol neer, zeer overtuigend en wist mij wel de gehele film te boeien. Daarnaast was de rol van Ian beter uitgediept en ondanks dat de film een langzame pace heeft en minder actie mij wel weten te boeien.
Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..
Ook de film gisteravond gezien. 3D hoeft van mij niet zo. HFR daarentegen vond ik een lust voor het oog. Vond de film ook nergens saai worden. Ben zeer benieuwd naar het extra materiaal in een extended versie. De 3 uren vlogen voorbij.
Zo zie je maar weer... Zoveel mensen, zoveel meningen...
HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10
Ja en bij mij staat die Truemotion dus ook uit op mijn tv. Het ziet er namelijk niet uit. Als het zo is dat het menselijk oog de wereld waarneemt in 60 herz zijn tvs met 800herz dus totaal overbodig. Da's net zoiets als een tv die ultraviolete kleuren weergeeft. Het menselijk oog kan het toch niet zien, dus wat is het nut ervan?
Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey
What I Watch
Christopher Tolkien gave his first ever press interview with Le Monde, shedding light on his father’s vision and sharing his own deep dismay with Hobbit director Peter Jackson.
…
This commercial galaxy is now worth several billion dollars — most of which does not go to Tolkien’s heirs, and thus complicates the management of his heritage for his family, which is polarized not over the images or objects, but over the respect for Tolkien’s words. Through a curious coincidence, the situation recalls the plot of Lord of the Rings, where everything starts with an inherited problem: Frodo Baggins, the hero, receives from the aging hero Bilbo the famous magic ring, whose possession attracts envy from every quarter, and ultimately provokes evil.
…
Invited to meet Peter Jackson, the Tolkien family preferred not to. Why? “They eviscerated the book by making it an action movie for young people aged 15 to 25,” Christopher says regretfully. “And it seems that The Hobbit will be the same kind of film.”
This divorce has been systematically driven by the logic of Hollywood. “Tolkien has become a monster, devoured by his own popularity and absorbed into the absurdity of our time,” Christopher Tolkien observes sadly. “The chasm between the beauty and seriousness of the work, and what it has become, has overwhelmed me. The commercialization has reduced the aesthetic and philosophical impact of the creation to nothing. There is only one solution for me: to turn my head away.”
http://www.worldcrunch.com/culture-s.../#.UOl6x3ea9Qk
Toffe link Tyler, super, mooi gevonden! Ga ik later vanmiddag even doornemen.
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick
Als ik dit zo lees krijg ik toch meer het gevoel dat het gaat om geld en de macht over de boeken, die de familie op dit moment niet meer bezit.
Woorden en boeken zijn op verschillende manieren te interpreteren.
Als ik de fans zo hoor, heeft Jackson weldegelijk eer gedaan aan Tolkien's boeken.
Verder willen de erfgenamen zolang en zoveel mogelijk profiteren van de populariteit van het werk van hun vader...Hoelang mag en kan je daarvan profiteren? Je kunt natuurlijk niet 1000 jaar blijven profiteren van andermans werk. Ik bedoel, de films hebben Tolkien pas echt populair gemaakt en de Hobbit doet dat nu weer...
Wat Christopher niet lijkt te begrijpen is dat boeken en film 2 verschillende media zijn, zodat voor film aanpassingen moeten worden gemaakt.
Het ligt allemaal aan het boze Hollywood die de boeken niet begrijpt maar ondertussen proberen ze wel zoveel mogelijk te profiteren van de films en er zoveel mogelijk uit proberen te halen. Ik krijg hier een dubbel gevoel.
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Lang voordat de eerste LOTR film in 2001 in de bioscopen verscheen, was het werk van Tolkien al een van de meest populaire en meest gelezen ter wereld.
Denk dat je dan wel weer de spijker op zijn kop slaat in de rest van je betoog. Tolkien Estate en New Line zijn al 10 jaar in gevecht over zo ongeveer elke euro die via de films (en aanverwante merchandise) wordt verdiend.
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick
Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey
What I Watch
Correct, de films hebben een nieuwe impuls gegeven aan een nieuwe generatie.
Ik durf te stellen dat zonder de films de meeste jeugd echt niet had geweten wie Tolkien was en/of de lord of the rings.
Zeker in Nederland omdat het hier ietwat minder bekend is als in de Engels sprekende landen zoals Engeland en Amerika.
Laatst aangepast door hstadman : 06-01-2013 om 17:03
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick
Tuurlijk is dat niet onmogelijk. Als je als regisseur of schrijver etc.etc. al aan een film gaat beginnen met het idee van 'wat ik gedaan heb is niet meer te overtreffen' dan kun je net zo goed stoppen.
Want das gewoon desastreus voor je creativiteit.
Moeilijk is het natuurlijk wel. Maar niet onmogelijk. Ook in de LOTR-films zitten onvolkomenheden nl.
Verder denk ik dat je pas echt kunt beoordelen of the hobbit naast LOTR kan staan of misschien zelffs beter is, als je de complete trilogie gezien hebt.
Imo was nl van de LOTR trilogie het eerste deel het minst interessant, het 2e beter en het 3e magistraal. En dat klopt natuurlijk ook met de opbouw van het verhaal: je begint langzaam met het introduceren van je basispersonages en werkt langzaam aan naar de climax toe. Pas tijdens het einde van ROTK besef je hoeveel je als kijker hebt meegemaakt met die personages, wat voor reis je 'samen' gemaakt hebt en hoe goed de verhaallijnen enz. weer bij elkaar komen, etc.
Zodoende kun je denk ik ook pas aan het einde van de hobbit een oordeel vellen over het project tov LOTR.
En als je al wilt vergelijken, dan moet je enkel vergelijken met Fellowship of the ring (omdat het beide de eerste delen in een trilogie zijn).
Fraaie VFX Breakdown 'The Hobbit: An Unexpected Journey'
Het blijft fraai om te zien hoe partijen als Weta Digital en Industrial Light & Magic de visual effects maken voor een groot gedeelte van de Amerikaanse blockbusters. Uiteraard was Peter Jacksons WETA verantwoordelijk voor de visuele effecten in The Hobbit: An Unexpected Journey. Hieronder zie je de VFX Breakdown van de film.
Let op, er kunnen spoilers in zitten! Check op de YouTube pagina WetaDigitalVisualFX nog meer kortere video's over de VFX.
FILMPJE!.
Bron : Filmtotaal.nl
Wow, dat stukje close-up van Gollum's gezicht is echt absurd realistisch. Deze beelden doen me hunkeren naar de normale 2D versie op Blu-ray, stiekem toch wel veel meer kleur en detail tijdens de 3D versie.
Verslikte me bijna in mijn zondagse kop koffie toen ik dit zag... PJ is nu echt gek geworden geloof ik: http://www.theonering.net/torwp/2013...of-the-Hobbit/. Een boek schrijven over een verfilming van een boek?
EDIT: Zie dat het artikel alweer is verwijderd, zal dus wel een hoax zijn geweest.
Laatst aangepast door jdjta : 24-03-2013 om 10:39 Reden: link werkt niet meer