ponden amazon hanteert andere koers die voor hen voordeliger is
ponden amazon hanteert andere koers die voor hen voordeliger is
Ligt eraan wat je besteld, bestel jij een pre-order product en betaal je in ponden dan ligt je bedrag dus nog niet vast. De pond/euro koers kan dalen/stijgen.
Betaal je meteen in euro's dan staat je bedrag vast.
Dit geldt ook voor direct leverbare artikelen alleen de fluctuatie in de koers is dan natuurlijk nihil en is betalen is ponden vaak net enkele 0,10 euro's goedkoper.
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
En aan een CC zijn ook nog altijd kosten aan verbonden, want plastic geld is duur.
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
De discussie ging hier over de extra kosten ingeval je niet in euro's maar in een andere valuta afrekent. Bij de door de grote Nederlandse banken verstrekte creditcards betaal je dan een bepaalde koersopslag bovenop de wisselkoers. Bij ING is dat 1,35% per transactie: http://www.ing.nl/particulier/betale...tinumcard.aspx.
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
Oke
Vreemd, enkele dagen geleden een bestelling geplaatst van Bluray's bij Amazon.co.uk, gekozen voor de free delivery en nu worden deze geleverd via de gewone Royal mail ipv de pakketpost (Normaal Bpost Taxipost voor mij in België). Dus geen snelle getraceerde verzending via de pakketpost meer, maar een trage niet traceerbare verzending via de gewone post.
Toch wel jammer moesten ze dit voor alle orders gaan doen, dit was juist 1 van de grote voordelen van Amazon.co.uk.
DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:
Taxipost? Bij mij is dat nooit het geval geweest. Het is altijd mijn postbode die dat zelf levert.
Sinds een maand besparen ze bij Amazon.co.uk op verzendkosten. Gevolg is dat sinds kort alle zendingen die maar enkele dvd's of blu-rays bevatten met Royal Mail verstuurd worden ipv met Bpost tracking. Deze zijn dan gemiddeld 5 dagen onderweg ipv 2.
En dat is inderdaad een spijtige evolutie. Trouwens gewone "Standard" verzending tegen betaling is hetzelfde, ook hier worden kleine bestellingen met Royal Mail verstuurd, ook al komt de opgegeven leveringstermijn dan helemaal niet overeen met die opgegeven in de helppagina's, maar na vele klachten bij Amazon.co.uk begrijpen ze het probleem nog steeds niet dat het niet kan dat bij Standard verzending en dus met betaling men plots iets opstuurd dat een leveringstermijn heeft van 10 dagen.
Vreemd want vroeger moest ik altijd 3 à 4 dagen wachten en nu heb ik een week geleden een pakje binnen de 2 dagen ontvangen. Dus nog sneller dan vroegen.
Hier dezelfde ervaring als Basil. Idd via Royal Mail maar had men bestelling al na 3werkdagen binnen, terwijl het anders meestal 5 is.
Nou heb ik voor het eerst in al die jaren toch eens een akkefietje met amazon.co.uk. Een bestelling van me is blijkbaar onderweg terug naar Amazon als een 'return'. Ik heb daar per e-mail ook een bevestiging van gekregen met daaraan verbonden een bevestiging van het terugstorten van m'n geld. Echter: ik heb die hele zending nooit ontvangen! Uiteraard heb ik dus ook niet verzocht om een 'return' en dus ik snap even niet wat er gebeurd is. Gisteren had ik wel een kaartje in de bus zitten n.a.v. het niet kunnen bezorgen van een pakketje, maar dat bleek vandaag om een ander pakketje van een andere verzender te gaan (die ik inmiddels bij de buren heb kunnen ophalen).
Het vreemde is dat het pakket zowel op de site van amazon.co.uk als op de site van postnl vermeld staat als 'onderweg'. Ik heb inmiddels een berichtje naar amazon gestuurd want ik snap even niet wat hier gebeurd is.
Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey
What I Watch
Ik ben ook niet kapot van de nieuwe verzend'service'. Ik bestel er regelmatig vinyl-LPs en die kwamen altijd in dik karton verpakt, wat dan weer in een grote doos werd gedaan, met trackingnummer. Sinds enige tijd dus alleen nog maar in karton en zonder trackingnummer. Kans op beschadiging is zo veel groter. Ook duurdere bestelling (bluraybox van meer dan 60 pond) wordt nu zonder tracking verstuurd, ik vind dat wel een risico want ik ben vaak niet thuis als ze aan de deur staan (met tracktrace kon ik dan wel rekening daarmee houden) en naar het "postkantoor" brengen is blijkbaar uit de gratie.
Verzending gaat dan via Royal Mail of Deutsche Post, maar is aan de deur het gewone postNL-mannetje dat al mijn pakketjes aflevert. Het jammere is ook dat er wel altijd een sticker met een 3S...nummer op het pakket zit, en ik kan (als ik het pakket dus al binnen heb) wel via tracktrace zien dat het is afgeleverd. Alleen weet ik dat nummer van te voren niet (het wordt ook niet in MijnPakket getoond, waar normaal wel trackings-pakjes vanzelf verschijnen op basis van adres).
Het enige dat mogelijk helpt is de packing feedback van amazon invullen en daar kritisch zijn. Dat doe ik nu dus braaf.
Verder blijft amazon UK voor mij toch de nr. 1 winkel. Ik bestel ook altijd via super saver delivery.
Hier ook voor het eerst in jaren negatieve ervaringen met Amazon UK, zoals bij voorgaande posts: Royal Mail, super saver delivery, ruime overschrijding van estimated delivery. Heb via de chat contact gehad en een bevestigingsmailtje ontvangen. Nu al 2 pakketten niet ontvangen. Net nog een mailtje verstuurd waar ik nog eens de situatie heb uiteengezet. Ik ben benieuwd.