Pagina 107 van 139 EersteEerste ... 75797103104105106107108109110111117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.651 tot 2.675 van 3463 worden weergegeven.

Discussie: Free Record Shop

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Bij de Bart Smit kun je sowieso alles ruilen en die gaan dan ook gewoon stilzwijgend terug de verkoop in.
    Vreemd, ik krijg bij Bart Smit altijd te horen dat ze niet aan ruilen doen en dat ze daarom de disc laten zien. Maar misschien geldt dit alleen voor games, want dvd's koop ik daar niet.

Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk aan een Boudisque, Fame
    Bij Boudisque stonden altijd mensen die zelf ook filmfanaten waren en dus wisten hoe vervelend het was als je een slechte disc of cover kreeg. Fame werkt naar mijn weten al vanaf de jaren '90 met gesealde produkten. In ieder geval de vestiging in Amsterdam.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Vreemd, ik krijg bij Bart Smit altijd te horen dat ze niet aan ruilen doen en dat ze daarom de disc laten zien. Maar misschien geldt dit alleen voor games, want dvd's koop ik daar niet.
    Klopt, PC games met een activatiecode (bijv. Steam) kunnen niet geruild worden. Dit zeggen ze er ook bij wanneer je het aan de kassa afrekent. PC games zonder zo'n code kun je wel éénmalig ruilen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    + Natuurlijk, de tieners die nu Spotify omarmen of degenen die malicieus 'gratis' muziek of films downloaden (het mag dan in NL niet strafbaar zijn, malicieus is het zeker omdat de makers een redelijke vergoeding onthouden wordt
    .
    het is dan off topic, maar ook hier ben ik `t niet mee eens.
    Ok, er is een grote groep die door zaken als spotify,torrents en nieuwsgroepen niets meer koopt. Maar een andere hele grote groep, waar ik mezelf ook toe reken, omarmt die dingen juist om nieuw materiaal te ontdekken en te luisteren. En is het goed dan wordt het alsnog aangeschaft.
    Wat mij betreft is het beweren dat "illegaal" downloaden de doodsteek is voor winkels als FRS dan ook onzin. Het niet meegaan met de tijd en je niet richten op één specifiek doel (zoals bijvoorbeeld de onafhankelijke platenwinkels doen) is een veel grotere reden...

Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Je vertrouwen in de mensheid is erg groot merk ik ik wil verder ook niet teveel ingaan op andere zaken, want daar voel ik me gewoon niet lekker bij. Het is echt fantastisch leuk werk, hoop ook van harte op een doorstart.
    wat heeft dat met vertrouwen in de mensheid te maken??? jij zegt dat die safers een enorme investering zijn en ik zeg dat je als FRS zijnde helemaal geen safers hoeft aan te schaffen en dus die investering niet hoeft te doen als je je producten gewoon in de seal laat zitten... Wat dat met geen vertrouwen in de mensheid te maken heeft is me een raadsel....
    Laatst aangepast door TheGodfather : 05-06-2013 om 22:32
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Bij Boudisque stonden altijd mensen die zelf ook filmfanaten waren en dus wisten hoe vervelend het was als je een slechte disc of cover kreeg. Fame werkt naar mijn weten al vanaf de jaren '90 met gesealde produkten. In ieder geval de vestiging in Amsterdam.
    Dit heeft gewoon met onwil van FRS te maken mbt het ombouwen van hun interne logistiek want zo ingewikkeld is het niet. Een filiaal van Amsterdam in de Kalverstraat had namelijk wel gewoon ingesealde exemplaren in hard-plastic dozen liggen (tegen diefstal) dus het kan gewoon wel. En idd Fame in Amsterdam had het ook. Koop daar altijd graag want de kwaliteit is altijd prima en ze hebben nog steeds een breed assortiment...

Standaard

Ik vrees dat wanneer Free Record Shop zijn webwinkel niet heel snel verbetert, ook die binnenkort failliet zal zijn. Je kunt je eigen bestellingen niet eens zelf annuleren of de verzendopties wijzigen (zoals bij 99% van de webwinkels wel kan). Op een schriftelijk verzoek tot annulering is na 24 uur nog niet gereageerd. En als je de servicedesk probeert te bellen (20 ct per minuut!) krijg je alleen maar te horen "dat het enorm druk is en dat de wachttijd enkele minuten kan bedragen". Ja ja, erg druk. Ik geloof er geen barst van. De telefonisch servicedesk is gewoon niet bemand. Wat hoe kan het dan zijn dat je na een kwartier nog niet te woord wordt gestaan? Bij een betaalde servicedesk verwacht ik binnen een minuut iemand aan de lijn te krijgen. Als je problemen of vragen hebt geeft frs.nl vooralsnog niet thuis.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    het is dan off topic, maar ook hier ben ik `t niet mee eens.
    Ok, er is een grote groep die door zaken als spotify,torrents en nieuwsgroepen niets meer koopt. Maar een andere hele grote groep, waar ik mezelf ook toe reken, omarmt die dingen juist om nieuw materiaal te ontdekken en te luisteren. En is het goed dan wordt het alsnog aangeschaft.
    Dan is het nog steeds redelijk om te vergoeden voor de eerste periode dat je er naar luistert. Je betaalt immers ook als je een film eenmalig in de bioscoop ziet, of muziek eenmalig hoort door naar een concert te gaan. Ook voor TV kijken en radio luisteren betaal je, via de belastingen worden omroepen gefinancieerd die de films 'kopen' en de contributie aan de kabelaar waarin ook een vergoeding copyright zit versleuteld. Je kunt het software shareware model aanhangen (gratis uitproberen gedurende beperkte tijd, evt. met beperkte features), maar dat is dan wel met toestemming van de rechthebbende. Het afluisteren in de winkel van een CD, vroeger ook LP's, komt op hetzelfde neer. Maar de realiteit is dat de huidige muziek- en videoindustrie er geen model voor aanbiedt. Hun stupiditeit overigens.

FWIW, ik bedoelde natuurlijk vooral 'de grote groep' waarop jij ook doelt.
    Wat mij betreft is het beweren dat "illegaal" downloaden de doodsteek is voor winkels als FRS dan ook onzin. Het niet meegaan met de tijd en je niet richten op één specifiek doel (zoals bijvoorbeeld de onafhankelijke platenwinkels doen) is een veel grotere reden... (...)
    Dat is precies wat ik ook beweerde !
    Laatst aangepast door EricO : 06-06-2013 om 13:36 Reden: precisering
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

Standaard

Wat mij betreft is het beweren dat "illegaal" downloaden de doodsteek is voor winkels als FRS dan ook onzin. Het niet meegaan met de tijd en je niet richten op één specifiek doel (zoals bijvoorbeeld de onafhankelijke platenwinkels doen) is een veel grotere reden...
    Hier ben ik het niet mee eens. Illegaal downloaden is absoluut het grootste probleem.......................voor het 'download' tijdperk hoorde je de muziekindustrie nooit klagen, ook de winkels niet. Hoe moet je als winkel nou concurreren tegen 'gratis' .

Standaard

Tja, ik denk dat het verdienmodel van FRS gewoon verouderd is en niet meer tegen deze tijd kan. Dat heeft niks te maken of FRS met zijn tijd is meegegaan vind ik, maar dat het model überhaupt niet meer in deze tijd past. Kijk maar naar andere winkels die vroeger wel bestonden en nu niet meer: de aparte TV winkel, de aparte witgoedwinkel, de TV dokter, de computer reparateur..... Misschien komen die winkels nog wel terug in een beter economisch klimaat maar nu moeten winkels hun kosten dusdanig laag houden dat het voor de "kleinere" niet meer is op te brengen.
    Vwb de producten van FRS: dat winstmodel is zo kritiek dat als de verkoop tegenvalt je de giga overheadkosten voor je mik krijgt; en das moeilijk overleven. De MM's, V&D's e.d. hebben hier geen last van omdat ze niet persé op cd's en dvd's hoeven te verdienen om te overleven.

Standaard

Als het om FRS gaat is het wellicht een groot probleem, maar n.m.m. niet het grootste. In de afgelopen pagina's van dit thread komen vooral de prijsstelling (niet voldoende onderscheidend) en de service (de goeden niet te na gesproken voor verbetering vatbaar naar voren.

Concureren tegen gratis? Zo lang de notie bij een groot deel van het publiek bestaat dat het niet erg is, zal de muziek- en videoindustrie (niet retails zoals FRS) aan propaganda moeten werken om de mindset anders te krijgen. Ook naar de nogal infantiel opererende 2e kamerleden die downloaden zonder tegenprestatie verdedigen. Verder, downloaden is niet illegaal in NL maar uploaden is het wel zo'n beetje overal in de wereld. Dus justitieel optreden. Deels gebeurt het al (wel eens van de Stichting Brein gehoord?), maar het is onvoldoende.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Hier ben ik het niet mee eens. Illegaal downloaden is absoluut het grootste probleem.......................voor het 'download' tijdperk hoorde je de muziekindustrie nooit klagen, ook de winkels niet. Hoe moet je als winkel nou concurreren tegen 'gratis' .
    Dat is het excuus dat door de muziekindustrie en FRS nu wordt gebruikt. Echter, ieder spoor van zelfkritiek ontbreekt. De muziekindustrie heeft jaren iedere vorm van innovatie in de markt tegengehouden. Op moment dat MP3 het omver blies, hebben ze zelf geblunderd, want dat hadden ze al jaren aan kunnen zien komen.
    FRS heeft geblunderd met verkeerde strategie, falend prijsbeleid en verkoop van de webwinkel. Daarmee zijn beiden dinosauriers geworden en hebben ze zichzelf in de vingers gesneden.

Standaard

Verder, downloaden is niet illegaal in NL maar uploaden is het wel zo'n beetje overal in de wereld. Dus justitieel optreden. Deels gebeurt het al (wel eens van de Stichting Brein gehoord?), maar het is onvoldoende.
    En dan ga je downloaden via nieuwsgroepen en dan dan is het niet illegaal meer, want je upload niet. Weg vervolgmogelijkheid en de aanbieders zitten in het buitenland, dus daar help je de NL markt ook niet mee. Het is een druppel op de gloeiende plaats en vechten tegen de bierkaai, justitieel optreden tegen downloaden.... Als je nu eens alle gratis alternatieven niet meer gratis maakt en voor een klein bedrag makkelijk beschikbaar maakt, dan heb je een kans van slagen. Hier in NL moet het meteen een tientje per maand kosten.....maak het nou eens 2 euro, dan heb je kans veel meer klanten te krijgen waarmee je die geplande omzet ook wel haalt. Kijk maar naar die eurowinkels: alles kost een euro maar bij de kassa reken je alsnog 20 euro af: dat is nou slim ondernemen. Brein voert ook een verloren oorlog, want het enige grote wat ze hebben kunnen bereiken de laatste jaren is het verbod op The Pirate Bay, welke iedereen ongeveer in een minuut had omzeild. Weg jarenlange strijd inc dito kosten. Die toko moeten ze eens opheffen, die is echt van de Afdeling Zinloze Werkverschaffing...

Standaard

Als het om FRS gaat is het wellicht een groot probleem, maar n.m.m. niet het grootste. In de afgelopen pagina's van dit thread komen vooral de prijsstelling (niet voldoende onderscheidend) en de service (de goeden niet te na gesproken voor verbetering vatbaar naar voren.

Concureren tegen gratis? Zo lang de notie bij een groot deel van het publiek bestaat dat het niet erg is, zal de muziek- en videoindustrie (niet retails zoals FRS) aan propaganda moeten werken om de mindset anders te krijgen. Ook naar de nogal infantiel opererende 2e kamerleden die downloaden zonder tegenprestatie verdedigen. Verder, downloaden is niet illegaal in NL maar uploaden is het wel zo'n beetje overal in de wereld. Dus justitieel optreden. Deels gebeurt het al (wel eens van de Stichting Brein gehoord?), maar het is onvoldoende.
    Dus de 'mindset' moet veranderd worden. Hoe wil je dit gaan doen ? Onmogelijke opgave, helemaal in deze tijd dat mensen veel minder te besteden hebben.
    Het is gewoon vechten tegen de bierkaai.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    De muziekindustrie heeft jaren iedere vorm van innovatie in de markt tegengehouden.
    Noem eens een voorbeeld. Wat hadden ze dan kunnen doen ?

Standaard

Noem eens een voorbeeld. Wat hadden ze dan kunnen doen ?
    Zelf hoogwaardige MP3's (of gelijkwaardig medium) op de markt brengen, die je op een makkelijke manier kunt downloaden. Met die muziekdiensten in verleden kon kwaliteit e.d. nog weleens een drama zijn, maar mensen namen voor lief. Hadden ze pro actief gemanaged en eerder zelf met MP3 gekomen, dan had dat heel veel kunnen schelen. 8 track, LP's, CD's, Dat recorders etc. Muziekindustrie heeft daar zelf altijd van tevoren een vinger in gehad.
    Andere mogelijkheid die ze hadden was om de prijs van cd's te verlagen om tegenwicht te bieden. Maar ja, een cd voor 20 euro tikte natuurlijk vroeger te lekker aan...

Standaard

Maar ja, een cd voor 20 euro tikte natuurlijk vroeger te lekker aan...
    Dat bedoel ik dus. Nieuwe CD's waren vroeger iets van Fl. 44.95 en daarvan ging natuurlijk iets van Fl. 40 naar Ome Breukhoven.....

Standaard

Zelf hoogwaardige MP3's (of gelijkwaardig medium) op de markt brengen, die je op een makkelijke manier kunt downloaden. Met die muziekdiensten in verleden kon kwaliteit e.d. nog weleens een drama zijn, maar mensen namen voor lief. Hadden ze pro actief gemanaged en eerder zelf met MP3 gekomen, dan had dat heel veel kunnen schelen. 8 track, LP's, CD's, Dat recorders etc. Muziekindustrie heeft daar zelf altijd van tevoren een vinger in gehad.
    Andere mogelijkheid die ze hadden was om de prijs van cd's te verlagen om tegenwicht te bieden. Maar ja, een cd voor 20 euro tikte natuurlijk vroeger te lekker aan...
    Maar als mensen diezelfde MP3's ook gratis kunnen krijgen dan heeft dit nog geen nut.
    Als er bv. een nieuwe CD van John Mayer word uitgebracht dan staat deze vaak nog voor de releasedatum op het net...........heel veel mensen vinden dat genoeg. Ik wil zelf graag altijd de CD hebben maar die mensen worden schaars. Helemaal onder deze financiele omstandigheden.

Standaard

Maar als mensen diezelfde MP3's ook gratis kunnen krijgen dan heeft dit nog geen nut.
    Als er bv. een nieuwe CD van John Mayer word uitgebracht dan staat deze vaak nog voor de releasedatum op het net...........heel veel mensen vinden dat genoeg. Ik wil zelf graag altijd de CD hebben maar die mensen worden schaars. Helemaal onder deze financiele omstandigheden.
    Ik heb een mediaspeler thuis met films erop, maar koop nog altijd meer dan 100 blu rays per jaar (wat stuk meer is dan ik in verleden deed/kon). Vanuit mijn perspectief beschadig ik dan de markt niet. Als jij een aantrekkelijk product voor een aantrekkelijke prijs kunt aanbieden, waarbij er voordelen zijn tov gratis (beter beeld/geluid, mooie extra's), dan heb je nog altijd een markt waar je op kunt overleven. Dan moet je niet doen zoals FRS en je eigen product behandelen als een vod en er vervolgens het volle pond voor te vragen, want dan jaag je de mensen je zaak uit.

Standaard

Ik heb een mediaspeler thuis met films erop, maar koop nog altijd meer dan 100 blu rays per jaar (wat stuk meer is dan ik in verleden deed/kon). Vanuit mijn perspectief beschadig ik dan de markt niet. Als jij een aantrekkelijk product voor een aantrekkelijke prijs kunt aanbieden, waarbij er voordelen zijn tov gratis (beter beeld/geluid, mooie extra's), dan heb je nog altijd een markt waar je op kunt overleven. Dan moet je niet doen zoals FRS en je eigen product behandelen als een vod en er vervolgens het volle pond voor te vragen, want dan jaag je de mensen je zaak uit.
    Natuurlijk had de FRS anders kunnen handelen. Dat dit zou gebeuren hadden ze al lang zien aankomen, maar voorkomen kun je het niet. Er groeit nu een hele generatie op die denkt dat muziek en film 'gratis' is.....................

Standaard

Natuurlijk had de FRS anders kunnen handelen. Dat dit zou gebeuren hadden ze al lang zien aankomen, maar voorkomen kun je het niet. Er groeit nu een hele generatie op die denkt dat muziek en film 'gratis' is.....................
    Compleet voorkomen uiteraard niet, maar met de goede benadering hadden ze nog altijd een goede boterham kunnen verdienen en overleven ' to fight another day'.

Standaard

Compleet voorkomen uiteraard niet, maar met de goede benadering hadden ze nog altijd een goede boterham kunnen verdienen en overleven ' to fight another day'.
    Ben ik met je eens
    Als ze een doorstart gaan maken ben ik erg benieuwd hoe ze dat gaan doen.............we will wait and see.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat bedoel ik dus. Nieuwe CD's waren vroeger iets van Fl. 44.95 en daarvan ging natuurlijk iets van Fl. 40 naar Ome Breukhoven.....
    Nou nee... De BTW is sowieso altijd al rond de 20% geweest, dus dat is al 9 van de 45 gulden. Zolang de CD nog niet in de opruimingsbakken komt met lagere prijs betaal je een premium, zeker. Maar die 36 gulden restprijs is wel bruto: salarissen personeel, winkelpandhuur, afschrijving interieur, productiekosten CD, omzetbelasting, etc. , het moet er wel allemaal nog vanaf. Breukhoven zal er natuurlijk aan verdient hebben (daar is niets fout aan), maar om te suggeren dat dit 40 gulden is is absurd.

P.S. Met justitieel optreden bedoel ik optreden tegen uploaders. Zolang downloaders in NL niet strafbaar zijn is hen vervolgen onzinnig. Moeilijk en massaal voor justitie? Wellicht, maar dan moeten ze maar wat slimmere methoden bedenken. Voor snelheidsovertreders hebben ze ook automatisch functionerende flitscamera's bedacht. Nu nog iets tegen idiote fietsers, die denken dat fietsen zonder licht in de avond of nacht verstandig is

Standaard

Nou nee... De BTW is sowieso altijd al rond de 20% geweest, dus dat is al 9 van de 45 gulden. Zolang de CD nog niet in de opruimingsbakken komt met lagere prijs betaal je een premium, zeker. Maar die 36 gulden restprijs is wel bruto: salarissen personeel, winkelpandhuur, afschrijving interieur, productiekosten CD, omzetbelasting, etc. , het moet er wel allemaal nog vanaf. Breukhoven zal er natuurlijk aan verdient hebben (daar is niets fout aan), maar om te suggeren dat dit 40 gulden is is absurd.
    In de jaren 90, toen die prijs in Nederland gold, kocht ik merendeel van mijn CD's in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, waar ik toen meerdere keren per jaar kwam. Daar kocht je precies dezelfde cd voor 20 tot 25 gulden. Vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.

Standaard

In de VS zijn CD's ook altijd veel goedkoper geweest............

Standaard

In de jaren 90, toen die prijs in Nederland gold, kocht ik merendeel van mijn CD's in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, waar ik toen meerdere keren per jaar kwam. Daar kocht je precies dezelfde cd voor 20 tot 25 gulden. Vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.
    Prijsafspraken toch ?

Ik heb weleens gelezen dat kleine platenzaken die CD's veel goedkoper verkochten bedreigd werden en van levering werden afgesloten.

Ze zijn pas iets gaan zakken toen de Media Markt hier kwam en ook ging stunten, die waren te groot.

Standaard

Nou nee... De BTW is sowieso altijd al rond de 20% geweest
    Nou nee. Vroeger was dat 17% en dat steeg naar 19%. Sinds oktober 2012 is dat 21% BTW geworden.

Pagina 107 van 139 EersteEerste ... 75797103104105106107108109110111117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten